Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
KiranaLikha
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 april 2019

Goedkoop brievenbuspakje versturen?

24 april 2019

Hallo,
Ik ga een try-out oplage van 100 stoffen schoudertassen proberen te verkopen via Facebook, Instagram en Marktplaats. 
De tas past gemakkelijk in een kartonnen envelop van 20 cm x 28 cm en past daarmee ook gemakkelijk door de brievenbus. 
Het totaal van envelop + tas weegt 150 gram

- Na eigen onderzoek vond ik een optie van 3,90 euro bij PostNL (https://www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen/verzendopties/brievenbuspakje/).
- Een optie van 3,95 euro bij DPB (https://www.pakkettenversturen.nl/Verzenden/Tarieven).

[ltr]- Ik vond een hele goedkope optie van 0,60 euro brievenbuspost bij Sandd met de maximale afmeting van brievenbuspost is: 38 x 26,5 x 3,2 centimeter, bij een maximaal gewicht van 2.000 gram.[/ltr]


[ltr]- Sandcloud en ShopsUnited zijn volgens mij voornamelijk voor pakketten of verzenden zij ook brievenbuspakjes. https://www.ecommercenews.nl/sendcloud-vs-myparcel/

Wat is de allergoedkoopste optie? Ik denk dat zo'n lichte stoffen schoudertas ook via een plastic verpakking kan of zelfs in een papieren envelop. Ik verwacht er dus niet veel per dag of zelfs per week te verzenden, het is gewoon een try-out, maar lage verzendkosten zijn natuurlijk wel fijn voor de klant op een schoudertas van 8 euro. 
[/ltr]
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Goedkoop brievenbuspakje versturen?

24 april 2019

Je hebt voor brievenbuspakjes de goedkoopste opties al gevonden eigenlijk. Misschien kan je via SendCloud wel een korting krijgen, omdat je er eenmalig veel verstuurd.

Sendcloud bied PostNL Buspakje en DHL Buspakje aan, helaas nog geen DPD Buspakje. Hierover waren de gesprekken nog niet helemaal rond zoals ik het heb begrepen.
 
KiranaLikha
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 april 2019

Re: Goedkoop brievenbuspakje versturen?

24 april 2019

Je hebt de goedkoopste opties al gevonden eigenlijk. Misschien kan je via SendCloud wel een korting krijgen, omdat je er eenmalig veel verstuurd.

Sendcloud bied PostNL Buspakje en DHL Buspakje aan, helaas nog geen DPD Buspakje. Hierover waren de gesprekken nog niet helemaal rond zoals ik het heb begrepen.
Bedankt voor jouw reactie Danny! Waarom is er dan zo'n groot verschil tussen PostNL (3,90) en Sandd (0,60). Denk jij dat de Sandd optie mogelijk is voor een dun stoffen tas van ongeveer 150 gram?
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Goedkoop brievenbuspakje versturen?

24 april 2019

Eigenlijk ken ik de tarieven van Sandd niet, maar het tarief van €0,60 lijkt mij gewoon een Sandd postzegel.

Verleden jaar ooit eens +/- 350 brieven verstuurd via Sandd (Begin december), en ik schat dat ongeveer 30% nooit is aangekomen. Sandd blijft volhouden van wel, mijn klanten blijven volhouden van niet.

Als je het zonder track&trace wilt versturen, zou je overigens ook kunnen kijken naar PostNL Partijenpost. Even een minuut gekeken, en dit kost je €2,153 mits je voor minstens aan €17,50 aan brieven verstuur. (PostNL Partijenpost, 24 uurs-levering.)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Goedkoop brievenbuspakje versturen?

24 april 2019

150 Gram bij Sandd is 2 euro (101-250 gram) en ze bezorgen alleen dinsdag en vrijdag. (volgens mij is zakelijk nog iets goedkoper maar geen 60 cent ;-))
3,90 bij postnl is inclusief track en trace. Zonder track en trace (zelfde als Sandd) is 3,48 en vijf bezorgdagen.
 
KiranaLikha
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 april 2019

Re: Goedkoop brievenbuspakje versturen?

25 april 2019

Bedankt voor jullie reacties allemaal. Is het echter geen mogelijkheid om de 100 gram wegende tassen gewoon via de normale post te versturen met 1 of 2 postzegels? De tassen passen makkelijk in een kartonnen envelop bijvoorbeeld (https://www.dozendeal.nl/product/massie ... -30mm-wit/

Afbeelding
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Goedkoop brievenbuspakje versturen?

25 april 2019

.... te versturen met 1 of 2 postzegels? 
Jawel, dat hangt van de waarde van de postzegel af.
Bij Sandd heb je postzegels van 2 euro dus dan kun je hem met 1 postzegel versturen. ;-)