Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
86media
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 april 2016
Contacteer:

Automatisch juiste printer kiezen

23 mei 2019

In ons magazijn hebben we een computer staan waar een printer voor A4 formaat aan hangt en een adreslabel printer.
Echter wanneer er een pakbon uitgeprint moet worden gebeurt het dat hij deze wil printen op de labelprinter.
Andersom gebeurt dit ook.

Is er een tooltje waarmee je in kan stellen welke printer gekozen moet worden bij uitvoerformaat? 
A4 automatisch de laserprinter
A6 automatisch de labelprinter

De optie "Mijn standaardprinter door windows laten beheren" heb ik al uitgeschakeld. Die zorgde ervoor dat de standaard printer telkens de printer was welke je het laatst gebruikt hebt.

Ik heb al even gezocht op het forum en op internet maar kan niet zo snel iets vinden.

Neem aan dat jullie ook een computer hebben staan waar 2 printers aan gekoppeld zijn.

Hoop dat jullie kunnen helpen.

Alvast bedankt!
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Automatisch juiste printer kiezen

23 mei 2019

Waar haal je de pakbon en de label vandaan? Hoe heb je dat ingericht?

Alle orders die ik ontvang, komen in mijn geval terecht in mijn zelfgeschreven applicatie. Deze genereert een pakbon en doet een verzoek aan Sendcloud voor een label (Indien nodig).

De applicatie kan overweg met meerdere printers. Bij elke printopdracht wordt er aangegeven met welke printer er geprint moet worden. Ik zou hier eventueel een commercieel software product van kunnen maken.
 
86media
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 april 2016
Contacteer:

Re: Automatisch juiste printer kiezen

23 mei 2019

We gaan straks met Picqer werken waar het wel mee mogelijk is. Maar tot die tijd wilde ik kijken of ik dit voor elkaar kon krijgen.
De pakbonnen en labels komen nu rechtstreeks uit Magento 2.

Apart dat windows zelf niet door heeft welk formaat naar welke printer moet worden gestuurd terwijl de afdrukformaten bij de printers zijn ingesteld. 
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Automatisch juiste printer kiezen

24 mei 2019

Apart dat windows zelf niet door heeft welk formaat naar welke printer moet worden gestuurd terwijl de afdrukformaten bij de printers zijn ingesteld. 
Zo slim is Windows gewoon niet gebouwd, iedere gebruiker heeft andere wensen namelijk. :)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.