Volgende dag in huis?

1
Hoe gaan jullie om met de regel dat de pakketten meestal binnen 24 uur bij de klant in huis zijn? Ik zie dat bijna alle shops dat hanteren.

Maar wij gaan bijvoorbeeld regelmatig een dag langs groothandels. Niet vaak, eens in de maand bijvoorbeeld, om alles eens zelf te bekijken, de rest laten we thuis bezorgen.
Of we worden onverwachts weggeropen, of hebben bijvoorbeeld een bruiloft of iets dergelijks.
Kortom: er kan lijkt mij onverwachts wat tussenkomen waardoor je het pakket niet kunt verzenden dezelfde dags. Hoe gaan jullie hiermee om?

Als dat eens per maand voorkomt, of eens per 2 weken, is het zonde om die regel dezelfde dag nog verzonden niet te hanteren. Ik zie toch dat veel mensen daar eigenlijk wel van uit gaan en ze het meest kiezen voor de shop die lage verzendkosten heeft maar vooral ook snel verzend...

Re: Volgende dag in huis?

2
web_starter schreef:Hoe gaan jullie om met de regel dat de pakketten meestal binnen 24 uur bij de klant in huis zijn? Ik zie dat bijna alle shops dat hanteren.
Hmm. De groteren of bestellingen die door de brievenbus kunnen doen dat misschien, maar zeker niet bijna alle shops. Als je de tien grootste shops even vergeet dan wordt enorm vaak voor x.xx uur besteld dezelfde dag verzonden, of zelfs vandaag besteld morgen verzonden. geboden. Wanneer het dan aankomt is maar de vraag. :-)
Nu op mijn weblogs:

Re: Volgende dag in huis?

3
TNT post business points zijn tot 18.30 uur open. Als je de mensen bij je lokale business point wat beter kent dan kan je die tijden vaak rekken. Zo kan je overdag bijv. naar school, leveranciers of andere dingen doen, dan aan het eind van de middag snel inpakken en toch nog dezelfde dag verzonden hebben. Ik zou dat niet elke dag doen en zeker niet als je meer bestellingen gaat krijgen, want het gaat je opbreken kan ik je vertellen.

Re: Volgende dag in huis?

4
De gevleugelde woorden:
Volgende dag in huis
worden eigenlijk alleen maar gebruikt door:
a) De hele grote jongens die dat contractueel hebben vastgelegd.
b) De net beginnende webwinkeliers die dat bij a gezien hebben.

Zodra je meer ervaring en inzicht krijgt dan verander je het snel in: Voor 16:00 uur bestelt zelfde dag verzonden of verzendklaar binnen 24 uur oid. :D
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Volgende dag in huis?

5
Op zaterdagavond om 23:15 uur besteld, bezorgd voor zondagavond 23:15 uur? Er is niemand die dit kan waarmaken en dus kun je het klanten niet beloven. Of je zou misschien een koerier moeten inzetten, maar dan nog zul je uitzonderlijk weinig klanten hebben die daarvoor de hoofdprijs willen betalen of laat op de zondagavond door de koerier uit bed willen worden gebeld.
StoreCore.io

Re: Volgende dag in huis?

6
Hoe je het ook neerzet, klanten lezen er toch hun eigen woorden.

Bij mij op de site staat bijvoorbeeld "Voor 20.00u (ma-vr) besteld, direct verzonden." Bij het winkelwagentje wordt dit benadrukt door "op werkdagen besteld, direct verzonden". Toch krijgen wij op maandag wel eens klachten dat de bestelling die zaterdag al geplaatst is nog steeds niet binnen is. Mensen lezen niet dat het van maandag tot vrijdag is en verwachten ook nog dat wij en de TNT post in het weekend werken..

Re: Volgende dag in huis?

7
Wie het juridisch sluitend wil brengen, doet er verstandig hier en daar een goed gemikt ‘waarschijnlijk’, ‘meestal’ of ‘vrijwel altijd’ aan teksten toe te voegen. Zelfs TNT Post kan en zal niet 100,0% van alle aangeboden zendingen binnen 24 uur bezorgen.
StoreCore.io

Re: Volgende dag in huis?

10
Sterker nog, maandag is voor zaterdags verzonden pakketten geen vaste bezorgdag meer bij TNT, en als ze wel komen is dat een 2de aflever poging. Maar we zien ze helemaal niet meer op maandag, vermoedelijk rijden ze dus ook voor 2de leverpoging pakketten niet meer altijd als het te weinig is ofzo.

Sowieso is het bij ons zo dat alleen de vaste bezorger moeite doet om naar boven te komen. Als zijn vervangers komen wordt het pakket nooit aangeboden, altijd een briefje in de bus dat we er niet waren, tuuurlijk TNT tuuurlijk... 1/3 van onze pakketten die wij ontvingen afgelopen jaar (stuk of 20) worden hier dus niet bezorgt. Dus daar gaat de beloofde 24 uurs levering al de deur uit. 2de aanbieding van het pakket is hier de afgelopen 5 jaar nog nooit gebeurt. Altijd maar 1 poging.

Mede een reden dus dat wij niet met TNT willen werken. Hoewel dit natuurlijk heel erg plaats (wijk) gebonden kan zijn dat dit gebeurt.

Maar of het nu zo verstandig is om je hier mee bezig te houden zolang je niet wat te vertellen hebt bij TNT, denk het niet.

-EDIT- bezorgdagen
Tekst op TNT site: Pakketten die u op zaterdag aanbiedt, bezorgt TNT Post op dinsdag.

Re: Volgende dag in huis?

11
@Meesleepbeest, afgaande op de track & trace, lijkt er inderdaad ergens begin 2011 iets te zijn veranderd bij TNT. Tot voor kort had het nog zin om bestellingen van vrijdagavond of zaterdagochtend op zaterdag voor 11:00 uur op de lopende band te leggen. Dat deden we dan ook trouw, maar omdat ze tegenwoordig toch pas op dinsdag worden bezorgd, kunnen we evengoed wachten tot maandag.

Wie weet of wij de enigen zijn die daar last van hebben :?:
StoreCore.io

Re: Volgende dag in huis?

12
Klopt dat dit vrij nieuw is. De tekst op de site van TNT is voor particulieren al enige tijd aangepast en nu dus ook voor het zakelijke gedeelte. Neem aan dat dit nu dus voor iedereen geldt tenzij je een contract hebt met TNT zoals de grote jongens dat ongetwijfeld hebben.

Dit scheelt ze natuurlijk enorm in de kosten, personeel werkt gewoon 5 dagen (di-za) en ze hoeven dus de gaten niet meer op te vullen.

TNT spreekt ook gewoon vrolijk zichzelf tegen.
http://www.tntpost.nl/zakelijk/pakket/pakket/

# 24-uurs-service
Als u een Pakket verstuurt, levert TNT Post uw pakket de eerste werkdag na de dag van aanbieding af (24-uurs-service) U volgt uw pakket online met Track & Trace.
# Zaterdagbezorging
We bezorgen ook op zaterdag. Pakketten die u op zaterdag aanbiedt, bezorgt TNT Post op dinsdag.

Deze tekst is binnen afgelopen twee weken aangepast, omdat er eerst op het particuliere gedeelte nog een staatje stond met aanbied-bezorg dagen. Beide teksten zijn nu hetzelfde (particulier en zakelijk).

Re: Volgende dag in huis?

13
TNT Post mag het zelf dan wel "24-uurs-service" noemen, maar tegenover klanten zou ik het toch eerlijker communiceren. Op vrijdagavond besteld en op dinsdagmiddag thuisbezorgd is gewoon 4 dagen en kun je hooguit 2 werkdagen noemen.
StoreCore.io

Re: Volgende dag in huis?

14
Je kunt gewoonweg niet beloven om binnen 24 uur te bezorgen. Tenzij je zelf gaat afleveren. je moet ook simpelweg het onderscheid aanbrengen in "verzenden" en "bezorgen" cq "geleverd krijgen".

Ik zeg ook dat bij ons "in de meeste gevallen" orders "mits in voorraad" dezelfde dag nog verzonden worden. "Mits voor 15.00 uur besteld" (en dan moet er met iDEAL of Paypal betaald zijn). Niettemin, zoals al gezegd, lezen klanten vaak wat ze willen lezen. Dat zien wij ook vaak op prijskaarten in de winkel. Zet bij een artikel in de opruiming dat het alleen in rood leverbaar is, geheid dat er mensen vragen of je ook blauwe hebt. Ze zien alleen de prijs op dat moment.

Wij hebben regelmatig mensen die iets echt de volgende dag nodig hebben. We zeggen dan ook altijd duidelijk dat wij dat niet kunnen beloven. Enkel dat we het diezelfde dag versturen en dan is het verder aan de TNT.

En ik breng ook geen pakketten op zaterdag naar het postkantoor. Dat heeft gewoon geen zin. Dan heb ik liever dat ze tot maandag bij mij staan. Dan weet ik zeker dat er niet mee om gegooid wordt of tegen aan geschopt.

Re: Volgende dag in huis?

15
Ook de doordeweekse praktijken zijn niet meer 24-uurs te noemen.

Officieel mogen we hier bij de Bruna bijvoorbeeld tot half vijf aanbrengen en dan gaat het nog mee.
Praktijk is echter dat ze van TNT vaak al veer eerder daar op de stoep staan, omdat ze het dan rustig hebben en maar vast gaan rijden.
Van de week stond ik zelf in de Bruna en kwam TNT al om half twee!! de pakjes ophalen.

Nu kan het nog steeds in de 24 uur zijn, als je 's ochtends je spulletjes brengt maar dat was niet de bedoeling e/of afspraak. En bij de Bruna halen ze hun schouders op omdat ze er toch niks aan kunnen doen.

Hoogstens kun je dus nog tot laat brengen bij een Business Point.

Re: Volgende dag in huis?

16
Sowieso zou ik iedereen willen adviseren om je pakketten altijd bij een businesspoint aan te leveren, niet bij een TNT service punt in een bruna, supermarkt of primera. Is misschien iets verder rijden maar het scheelt enorm in het niveau van het personeel en dus ook met hoe er met je pakketten omgegaan wordt. Bovendien zijn de service punten vaak niet berekend op grotere hoeveelheden pakketten en komen ze bijvoorbeeld achter in het rommelhok te staan of soms gewoon midden in de winkel. Dat wil je echt niet.

Re: Volgende dag in huis?

17
Helemaal mee eens, tis een drama. Hier zetten ze alles gewoon in de winkel, ook bij de Jumbo staan pakketten naast de balie met niemand erbij. Jan en alleman kan er zo mee weg lopen.

Businesspoint is het juiste adres voor ons. Neemt niet weg dat ze op de andere aanbreng punten gewoon ook voor particulieren niet meer voldoen, En al zeker de 24 uur niet meer van toepassing is.

Re: Volgende dag in huis?

18
Dat is wel een hele goede inderdaad. Geen belofte doen van morgen in huis, maar meer van dezelfde dag nog verzonden. Mensen trekken daar zelf hun conclusie wel uit.

Overigens ben ik het eens met business point maar dat is gewoonweg niet te doen.
We hebben maximaal 4 pakketten per dag, per pakket is de winst maar een paar euro max.
De dichtstbijzijnde balie is 5 minuten rijden ongeveer.
De eerste business point is 30 minuten rijden, en moet ik ook nog een heel centrum door, want zit midden in t centrum inclusief betaald parkeren. Dus dat is simpelweg niet te doen.

Re: Volgende dag in huis?

19
web_starter schreef:Geen belofte doen van morgen in huis, maar meer van dezelfde dag nog verzonden. Mensen trekken daar zelf hun conclusie wel uit.
We verzenden daarom een e-mail met een deeplink voor de zending naar een track & trace-webpagina van TNT. Dat blijkt bijzonder effectief: klanten kunnen precies zien waar ze aan toe zijn en je krijgt zelden nog vragen over de levering.
StoreCore.io

Re: Volgende dag in huis?

20
Een van onze USP's is dat we binnen 5 dagen bezorgen.
Onze klanten zijn razend enthousiast over onze snelheid van bezorgen :)
Omdat we meestal sneller leveren dan we op de website beloven.
[size=75][url=http://www.zonwering-rolgordijnen.nl/rolgordijnen-verduisterend]Rolgordijnen verduisterend op maat gemaakt[/url][/size]

Re: Volgende dag in huis?

21
Ik vermeld duidelijk op de site dat de verzendtijd 3 a 4 werkdagen is. Zolang de klant maar weet waar ze aan toe is is er niks aan de hand.

Als je vermeld binnen 24 uur en na 2 dagen heeft de klant nog niks ontvangen dan worden ze ongerust en gaan ze bellen/mailen.

In mijn geval zijn ze vaak blij dat ze het eerder ontvangen dan de 3 a 4 dagen.

Re: Volgende dag in huis?

22
Het aller belangrijkste is dat het geen je belooft ook nakomt. Het is in veel gevallen een voordeel dat bestellingen tot laat nog ter post aangeboden worden bij TNT. Dit hangt af van hoeveel concurrenten er zijn aangaande je webwinkel.
Tot 21:30 is trouwens niet alleen voor de grote webwinkels. Als je een met een (goede) Efulfilment patrij werkt kan je ook van deze usp gebruik maken.