Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Ricksen
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 juni 2019

Tips/ervaring met agent voor import China.

25 juni 2019

Beste forumleden,

Ik zoek een agent waarmee ik kan samenwerken om de import van mijn product vanuit China te regelen (dit is nieuw voor mij). Weet iemand hoe dit werkt en waar ik het beste kan zoeken naar een betrouwbare en goedkope agent?
Tips zijn erg welkom.

Zie hieronder de opties die de fabrikant met mij heeft gedeeld. Optie 1 is met agent en optie 2 zonder agent. update: optie 3

option1:The sea shipping freight is 125usd,from shanghai seaport to Rotterdam seaport,not door to door delivery,it doesn't include taxes,customs duties,destination port fee and other costs,you need to arrange your agent to pick up and clear customs,it takes around 33-35days to arrive.
 
option2:The sea shipping freight is 975usd,door to door delivery,it doesn't include taxes,you need to pay for taxes when the goods are sent to you,it takes around 37-40days to arrive.

option3: The railway shipping freight is 847usd,door to door delivery,it includes taxes,customs duties and other costs,you just need to sign for it at home,it takes around 50-55days to arrive.

Ik hoor graag jullie ervaringen en meningen hierover.

Alvast dank voor de door jullie te nemen moeite.
 
MichelB
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 oktober 2015

Re: Tips/ervaring met agent voor import China.

25 juni 2019

Goedenavond,

Eigenlijk zijn beide opties niet interessant voor een Nederlandse importeur.

De meest interessante opties zijn EXW (af fabriek) of FOB (Free on Board). Het kopen van goederen onder deze condities zijn over het algemeen het voordeligst voor de importeur. Dit adviseren wij als agent onze klanten over het algemeen.

Heeft de Chinese leverancier hier toevallig ook tarieven voor afgegeven?

Met vr. groet,

Michel Bekker
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht