Pagina 1 van 1

Pakketten wegbrengen

Geplaatst: 13 september 2019
door GoBytes
Omdat ik mijn webwinkel naast een fulltime baan run, wil ik graag altijd tot zo laat mogelijk op de dag pakketten kunnen wegbrengen naar PostNL.
Ik merk echter nu dat de webwinkel hard groeit en de orders flink toenemen dat ik niet altijd op tijd bij het Postkantoor kan zijn (voor 18.00 uur), zodat de pakketten dezelfde dag nog mee gaan met de koerier. Ik zat er dus zelf over na te denken om pakketten naar PostNL depot te brengen. Ik weet dat grote webwinkels met een eigen magazijn en e-fulfilment bedrijven dit ook doen, maar ik weet niet of dit mogelijk is voor kleinere webwinkels. 

Ik heb zelf al gezocht online of er iets over te vinden is en of er een e-fulfilment bedrijf is dat alleen deze dienst aanbiedt, dus alleen ophalen van orders voor verzending. Voor mijn webwinkel is het gebruik maken van volledige E-fulfilment geen optie, aangezien ik gebruikte laptops verkoop die voorzien moeten worden van Operating System, soms kleine reparaties of bewerkingen en schoon gemaakt moeten worden. Daarnaast heb ik wel de mogelijkheid gevonden dat een Postnl koerier de pakketten kan ophalen, maar ook dit is tussen 16.00 en 18.00 uur en dus niet laat genoeg.

Ik zat er zelf ook over na te denken om een lokale ZZP koerier in te schakelen en hun de pakketten laten wegbrengen naar het depot, als zelf wegbrengen niet toegestaan is door PostNL.

Is er een ander alternatief dan een postkantoor of laten ophalen door PostNL?

Re: Pakketten wegbrengen

Geplaatst: 13 september 2019
door Mick
voorzien moeten worden van Operating System, soms kleine reparaties of bewerkingen en schoon gemaakt moeten worden.
Geen antwoord op je vraag... maar bovenstaande is toch de ultieme verklaring naar je klanten toe dat je levertijd wat langer is?
Als ik een nieuwe laptop bij Dell bestel, ben ik ook bijna 2 weken verder!
Je verkoopt een 'gebruikt product' waarbij de klant specifiek voor dat gebruikte model of jouw service/garantie kiest. Bij een nieuw product kan de levertijd doorslag gevend zijn, maar ik verwacht dat jouw doelgroep best een dag langer kan wachten ;-)

Re: Pakketten wegbrengen

Geplaatst: 13 september 2019
door GoBytes
Hoi Mick,

Bedankt voor je reactie. Dat klopt inderdaad dat de levertijd langer is, dat heb ik ook staan in de webshop. Maar desondanks vind ik mijzelf in discusies met klanten verzeilen omdat het een keer langer duurt dan 1 of 2 dagen. Ik probeer dan ook om altijd z.s.m. de bestelling te verzenden om klanttevredenheid hoog te houden.

In de tijd van Amazon, Bol.com en Coolblue next day delivery kom je er als kleine webwinkelier niet mee weg om de klant wat langer te laten wachten. Ik merk dat men steeds ongeduldiger wordt. Vandaar de vraag ook om tot zo laat mogelijk te verzenden, zodat ook zoveel mogelijk van de bestellingen de volgende dag nog geleverd kunnen worden.

Re: Pakketten wegbrengen

Geplaatst: 16 september 2019
door slabbetje
Vanuit welke plaats wil je de pakketten laten ophalen / wegbrengen?

Het zelf aanleveren bij een sorteercentrum is haast onmogelijk bij kleine volumes. Daar zitten ze niet te wachten op mensen die 10 pakketten per dag komen brengen.

Dan kun je beter een samenwerking aangaan met meerdere webwinkels om zo gezamenlijk tot een groter volume te komen en zo je pakketten aan te bieden bij een van de vervoerders.

Afhankelijk van je locatie kunnen we je misschien verder helpen.

Re: Pakketten wegbrengen

Geplaatst: 16 september 2019
door Anonieme vraag
Over het algemeen worden pakketten bij postnl zakelijke punten pas later opgehaald. Ik kan het hier in de stad tot 19u inleveren. Alles is al voor gelabeled dus letterlijk een kwestie van afgeven en wegwezen.

Anders kun je kijken of er lokaal een fullfilment bedrijf zit, en met een appeltaart proberen of jij daar in de avond je pakketjes in een container mag leggen. Dan komen ze vanzelf een keer langs een postnl scanner.

Re: Pakketten wegbrengen

Geplaatst: 17 september 2019
door GoBytes
@slabbetje, ik ben gevestigd in den bosch.

Ik breng normaliter bij Postnl punt naast ons en daar komt de koerier tot 19.00 en we labelen ze voor met myparcel, dus je bent snel weg. Maar liefst zou ik tot 22.00 uur kunnen wegbrengen, dat geeft me veel meer tijd. Een samenwerking met andere webshops zou inderdaad ideal zijn, maar ik ken er niet zoveel bij mij in de buurt.

Re: Pakketten wegbrengen

Geplaatst: 16 oktober 2019
door Electronixs.nl
Bij ons is het ook tot 18:00 en dan is die weg. Dit geldt voor de meeste business points. Er was wel een proef rond Breda Roosendaal tot 22:00 inleveren. Als je daar uit de buurt komt is dat ook nog een optie.

Re: Pakketten wegbrengen

Geplaatst: 17 oktober 2019
door GoBytes
Even een update. Ik heb laatst met Postnl en Myparcel gebeld om na te vragen of er een alternatief is, maar die is er niet helaas. Het enige wat je kan doen is een business point opzoeken waar de koerier tussen 18.00 en 19.00 uur komt. Het laten ophalen van pakketten door een koerier is ook tot uiterlijk 18.00 uur, dus ook geen betere optie. 

Vind het alsnog vreemd dat er hier geen oplossing voor is, voor de kleinere webshops. Wellicht een businesscase voor een startup om in deze behoefte (?) te vervullen :D

Re: Pakketten wegbrengen

Geplaatst: 18 oktober 2019
door Jeroen__
Ik denk dat je het beste gewoon de levertijd kan aanpassen, zolang je niet genoeg pakketten hebt om het 's avonds op te laten halen door PostNL. Of je moet ervoor kiezen om het inpakken en verzenden uit te besteden aan een fulfillment bedrijf. Dan kan je wel tot 's avonds leveren.

Re: Pakketten wegbrengen

Geplaatst: 13 april 2020
door GoBytes
Voor de mensen die interesse hebben een update. Ik heb twee oplossingen gevonden voor het probleem waar ik tegenaan liep.

1e oplossing: je kan een lokale koerier vaak inhuren voor ritten naar je lokale sorteercentrum en die kunnen daar tot 21.00 uur terecht om te lossen
2e oplossing: via wat oude contacten kwam ik erachter dat je als zakelijke klant ook zelf naar het sorteercentrum kan rijden met je eigen auto(tje) en de pakketten lossen bij het sorteercentrum. Bij ons kan ik terecht tot 21.00 uur en het sorteercentrum is erg dichtbij dus hoef ik ook geen dure koerier in te huren

Zo kan je als kleine webwinkel alsnog tot een uur of 20.30 uur bestellingen klaar maken en garanderen dat volgende dag de klant z'n bestelling binnen heeft.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben :)

Re: Pakketten wegbrengen

Geplaatst: 14 april 2020
door slabbetje
Doordeweeks zijn er vaak genoeg inlevermogelijkheden.
Echter in het weekend zijn er bijna geen mogelijkheden om pakketten in te leveren, welke nog op maandag moeten worden bezorgd. (zonder sameday)

Veel pakketpunten nemen maar maximaal 14 pakketten, of 0,5 rolcontainer aan.
Business Points zijn in het weekend vaak gesloten, of worden niet afgehaald. (of er is maar een afvoer van 1 tot 4 rolcontainers)
Als je in het weekend dus 4 of meer rolcontainers wilt versturen (voor levering op maandag) heb je pech.

Of iemand moet een inleverlocatie weten zoals Office Center / Staples, waar je met rustig meerdere rolcontainers kunt aankomen in het weekend. (welke in het weekend nog worden opgehaald door PostNL)
Deze locaties worden vaak door een vrachtwagen opgehaald i.p.v. bakwagen of bestelbus.

Re: Pakketten wegbrengen

Geplaatst: 16 april 2020
door Jeroen__
Heb je al overlegd met het pakketpunt? Bij Office Centre hebben ze met PostNL een overeenkomst voor hoeveel rolcontainers er worden opgehaald. Als jouw volume stabiel is, dan zijn ze misschien bereid om voor een hogere afvoer te zorgen. Vooral aan kleine pakketten kunnen ze goed verdienen.

Het Office Centre heeft mij gezegd dat ze op maandag t/m vrijdag eigenlijk maar 1 rolcontainer per klant willen hebben, maar als ze er goed aan verdienen dan doen ze niet moeilijk over een wat groter volume.

Re: Pakketten wegbrengen

Geplaatst: 19 april 2020
door Dirkjan
Je zou ook nog kunnen kiezen voor een same-day-delivery speler. Dezelfde dag bezorgen lukt je niet, maar met deze spelers weet je wel zeker dat je het de volgende dag kunt bezorgen. Als je deze alleen de bestellingen laat bezorgen die na je eigen cut-offtijd zijn besteld kun je naar alle klanten een latere cut-offtijd en snellere bezorgdag communiceren? Even informeren bij Fietskoeriers of Red je pakketje?