Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
joelphil
Berichten: 183
Lid geworden op: 22 juli 2010

Wie kent MySendle ?

15 november 2019

Blijkbaar een nieuwe partij om pakketten mee te versturen: www.mysendle.com  Ik heb even wat prijzen opgezocht. Nederland € 4,54 ex.btw (het pakket is dan 14 dagen onderweg als de datum erachter klopt, maar dat zal wel een foutje zijn), België en Duitsland € 6,02 ex.btw (1 werkdag). Er kan naar elk land in de wereld verzonden worden. Okee, die prijzen zijn zo te zien introductieprijzen met 15% korting, maar dan nog is het behoorlijk goedkoop... Bovendien wordt het gratis opgehaald of kun je het afgeven bij de vele servicepunten (die je pas te zien krijgt nadat er geboekt en betaald is).

Alleen het vreemde is: ik vind nergens met welke vervoerder ze werken (ze gaan de pakketje toch zeker niet allemaal zelf bezorgen?). In Google is er niets te vinden over MySendle. En je kunt ze alleen mailen of laten terugbellen. Via de chat werd er niet gereageerd.

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die al iets verstuurd hebben bij MySendle.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Wie kent MySendle ?

15 november 2019

Schimmige website: als je teruggebeld wilt worden moet je eerst akkoord gaan met de voorwaarden! Merkwaardig!
Ik heb ze een mail gestuurd: wie weet!
 
joelphil
Berichten: 183
Lid geworden op: 22 juli 2010

Re: Wie kent MySendle ?

16 november 2019

Inmiddels weet ik al wat meer. Ze werken met diverse vervoerders zoals PostNL, UPS en DHL. Het goedkoopste tarief heeft vaak geen afhaal, zoals Nederlandse zendingen (dit is PostNL), en moet je zelf wegbrengen (terwijl je voor alle zendingen wel een pickup kunt boeken). PostNL kun je bij PostNL afgeven, de buitenlandse via Homerr. Ik kende het niet, dus even opgezocht, blijkbaar is dit een netwerk bij mensen thuis. Maw dan moet je je pakketten bij iemand in jouw wijk afgeven, waarna de vervoerder ze komt afhalen. 

Voor webshops voor wie snelheid en een vaste vervoerder belangrijk is, lijkt me MySendle niet echt een praktische oplossing. Zeker niet omdat je van te voren niet weet met wie je pakketje verstuurt wordt en of/waar je het vervolgens moet wegbrengen. Aan de andere kant, de tarieven zien er redelijk uit en als snelheid en vervoerder geen belangrijke aspecten zijn... Ik ga het wellicht eens proberen voor een losse zending die niet via de webshop binnenkomt.
 
Gerbunk
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 december 2019

Re: Wie kent MySendle ?

17 december 2019

Ik heb de gok genomen voor een verzending met Mysendle voor een priveverkoop via Facebook.
Ik was op zoek naar een goedkope optie voor het verzenden van een pakket naar Engeland en kwam zodoende bij Mysendle. Morgen ga ik het pakket afgeven en dan maar afwachten hoe dat gaat. Heb er € 8,74 voor betaald.

To be continued.....
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gerbunk
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 december 2019

Re: Wie kent MySendle ?

17 december 2019

Ok, dat ging dus even niet zonder slag of stoot.
Ik kon het niet laten ophalen, laag tarief gekozen, dus op naar het inleverpunt.
Bij de bevestiging van de order kreeg ik een qr code gemaild die ik moest laten inscannen.
Op het inleverpunt kon men alleen maar barcodes scannen en dus geen qr. En kon men mij dus niet verder helpen.
Pure mazzel dat er bij in de wijk 2 inleverpunten zijn. Dus op naar de tweede.
Die kon wel een qr code scannen, maar was pas vorige week voor het eerst begonnen als inleverpunt. (De inleverpunten zijn van Homerr.)
Dus die wist niet heel goed wat ie er mee aan moest, uiteindelijk heb ik daar een hal duur gestaan terwijl ie aan het bellen was met Homerr. Uiteindelijk allemaal gelukt en daar ook de bevestiging van Mysendle van gehad. Homerr haalt, in ieder geval in dit geval, 1 keer per week de pakketten op, aanstaande vrijdag. Een snelle levering hoef je dus niet te verwachten. Tenminste niet bij de standaardverzending. Zou niet weten hoe dat met een express zending, die 3 x zo duur is, zal gaan. Ik weet op dit moment ook niet met welke pakketdienst de verzending zal plaatsvinden. Hoop daar in een later stadium nog wel achter te komen.
Ik heb met de beste man van het inleverpunt afgesproken dat we elkaar op de hoogte houden hoe het verder gaat.

To be continued......
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Wie kent MySendle ?

17 december 2019

Als ik dat hoor, ben ik reuzeblij met MyParcel en de postbalie bij AH in het dorp!
 
Gerbunk
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 december 2019

Re: Wie kent MySendle ?

19 december 2019

Schimmige website: als je teruggebeld wilt worden moet je eerst akkoord gaan met de voorwaarden! Merkwaardig!
Ik heb ze een mail gestuurd: wie weet!
Heb je wat van ze weer gehoord? Ben erg benieuwd.
 
Gerbunk
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 december 2019

Re: Wie kent MySendle ?

20 december 2019

Ik had afgesproken even contact te houden met het inleverpunt. Zojuist bericht gestuurd met de vraag of het pakket was opgehaald. Hieronder het antwoord......

"Hoi Ger, de chauffeur zou tussen 8 en 1230 het pakketje afhalen.....om 13 uur gebeld met Homerr waar de chauffeur blijft. Er was iets fout gegaan; ze proberen het maandag of dinsdag alsnog op te laten halen. Het spijt me dat het nog langer op zich laat wachten, ik ben er ook helemaal niet blij mee. Als de chauffeur het heeft opgehaald doe ik je even een berichtje!"

Dat dus...... ☹️
 
joelphil
Berichten: 183
Lid geworden op: 22 juli 2010

Re: Wie kent MySendle ?

24 december 2019

Gerbunk, bedankt voor het delen van je ervaring! Ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Ik twijfelde al, maar ga het na dit gelezen te hebben sowieso niet meer proberen voorlopig. Dat Homerr netwerk zie ik niet bepaald zitten. Je pakketjes afgeven bij een particulier, die het onder de kapstok tussen de jassen en de boodschappentassen moet bewaren tot het wordt afgehaald... Dat vraagt toch om problemen...
 
Gerbunk
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 december 2019

Re: Wie kent MySendle ?

24 december 2019

Heb het pakket vrijdag nog terug opgehaald bij Homerrpunt en doorgebracht naar DPD.

Tsja, denk je € 3 te besparen.... Kost je nog € 11,75 extra😂

Illusie armer, ervaring rijker.

Geen Mysendle voor mij meer.

Fijne feestdagen.🎆🎄
 
antoniew
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 januari 2020

Re: Wie kent MySendle ?

30 januari 2020

Na mijn chat met Mysendle was ik wantrouwig geworden en heb op dit bedrijf gegoogled en kwam op deze forumsite terecht. Ik was zo enthousiast over de onderlinge correspondentie tussen de deelnemers over dit onderwerp, dat ik ter illustratie mijn chat met MYsendle in dit forum heb opgenomen. Conclusie: De mensen zijn heel aardig en vriendelijk, advies: toch niet met dit bedrijf in zee gaan

Chatsessie gestart
Antoniew. Ik wil een tent (incl zak) van 36 kg afmetingen 120cmx45cmx45cm versturen vanuit Bergen NH (Nederland) naar Wenen (Oostenrijk. Is dat mogelijk en wat is de prijs?
mySendle Goedendag
mySendle neemt nu deel aan het chatgesprek
Antoniew: Goedendag. Heeft u mijn vraag gelezen?
mySendle mind if I help you in English?
you can now easily find prices and all other details by clicking - https://mysendle.com/
Antoniew. Ok. But I see, that the maximum weight is 30 kg. Is there also the possibility to sent a "tent in sac" of 36 kg 120cmx45x45cm from The Netherlands to Vienna in Austria?
Oh no, I see the maximum weight is 70 kg, but the maximum measure is 100cm on your website
mySendle
yes it is possible with an extra cost
Antoniew. whats the extra cost for 37kg and insured?
and dimensions 120x45x45cm
mySendle
let me check this for you
please be with me
Antoniew. Ok. I have patience
mySendleUnfortunately we have no prices for this package as this is a big package
we will be charged surcharges
and we don't bill customer twice with surcharges
but Parcel International do these type of packages
Antoniew. I like to know before I decide for transport the surcharges. Whats the way to inform me. Do you know an address, where I can direct contact a company for this information?
mySendle https://parcelinternational.com/nl/login/
you can contact them and you can create your account for FOC
they can help you with this and they will inform you about everything
Antoniew. Thank you for this information and I wish you a good day
mySendle thank you and wish you the same
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Wie kent MySendle ?

30 januari 2020

We kennen MySendle nu! (We do know MySendle by now) :(
 
AnneD
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 februari 2020

Re: Wie kent MySendle ?

04 februari 2020

Tja, ik had ook al een paar keer mail van MySendle gehad en in januari toch maar eens uitgeprobeerd. Het post.nl punt ziet hier verderop in de straat en daar verstuurd MySendle ook mee. 
Met de 15% korting is het echt een stuk goedkoper plus dat de BTW er nog tussen zit. Je krijgt een factuur met een hele lange rare naam (67bf369f-37bf- etc) Het versturen is wel veel werk, je kan geen meerdere pakjes tegelijk versturen, ook niet naar meerdere geaddresseerden en je moet constant op PrijsBerekenen  en VerderGaan klikken. Aan het begin van het proces is de lever datum vaak ver in de toekomst, maar dat verandert zodra je bij betalen in de buurt komt. 

Pakketje naar Belgie ging helaas niet goed, het moest via Hoofddorp en kwam na een week terug met post.nl. Het was ook te goedkoop om waar te zijn. Uiteraard gemeld en ik kreeg een nieuw label, maar ik had het al verstuurd met dpd, dus kreeg ik snel mijn geld terug. Hiervoor had ik al een review gemaakt en toen kreeg ik een bos tulpen van Topbloemen.nl . Dat was wel leuk. 

Nu is het 4 februari, de 15% korting is er niet meer. Dus is MySendle niet veel goedkoper meer als post.nl. behalve de BTW dan, dat is nog steeds dik een euro. 
Ik heb weer een terugbel verzoek ingediend, want de chat duurt met te lang. Het abonnement zou voor mij best uit kunnen als er een paar dingen verbeterd worden. Brievenbus pakjes kent MySendle ook niet. Alle formaten binnen NL zijn even duur. 

Ik stuur ook met Parcel International, die de naam TALE op haar facturen heeft staan. volgens mij heeft MySendle daar wel iets mee te maken. Dit kwam ik namelijk tegen in een van de mails die ik retour kreeg. 
 
JosV
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 april 2015

Re: Wie kent MySendle ?

07 februari 2020

Jullie hebben echt teveel tijd om voor die enkele euro zoveel moeite te gaan doen.
 
HermanV.
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 maart 2015

Re: Wie kent MySendle ?

12 februari 2020

Ja die gasten van Parcel International zitten hierin.... nou dat beloofd niet veel goeds....heb je hun reviews wel eens gelezen? Misschien hebben ze een ander naampje nodig om in business te blijven, als de service hetzelfde is (wat wel blijkt hieronder), dan kun je hier beter snel aan voorbijgaan.