Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Frank H
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2018

Goederen via briefpost naar buitenland verboden van 2020

06 december 2019

Goedendag,

Vanaf 1 januari verbiedt PostNL het verzenden van goederen via briefpost naar het buitenland. Pakjes waar goederen in zitten mogen dan niet meer worden gefrankeerd met postzegels, frankeermachine of als partijenpost verzonden worden. 

Het alternatief dat ze bieden is een pakket zonder track & trace van € 7,50. 
De goedkoopste manier om een bestelling naar het buitenland te sturen gaat daarmee van € 1,12 dit jaar (partijenpost gemengd tot 20 gr) naar € 7,50 volgend jaar. 

Deze verzendprijs is met mijn gemiddelde orderwaarde geen optie, maar ruim 10% van mijn omzet komt uit het buitenland. Ik ben daarom op zoek naar een alternatief. Tot op heden kan ik echter niets vinden. Wie kan mij helpen?

Groet,
Frank

Bron: https://www.postnl.nl/campagnes/online-frankeren-buitenland/
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Goederen via briefpost naar buitenland verboden van 2020

06 december 2019

https://www.dpd.com/nl/nl/versturen/brievenbuspakjes/
Niet zo goedkoop als eerst, maar zo te zien vergelijk je ook appels met peren.

Want je hebt het over partijenpost tot 20gr t.w.v. 1,12, terwijl dit in de praktijk 2 A4 met een envelop is. Daar past geen artikel meer bij (Of misschien een telefoon screen protector o.i.d.)

Als je een alternatief zoek, moet je wel kijken wat de kosten zijn die je normaal betaal. Denk ook aan eventuele staffelkortingen die je kan krijgen bij DPD.
 
Frank H
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2018

Re: Goederen via briefpost naar buitenland verboden van 2020

06 december 2019

Dankjewel voor je reactie. Voor mij is het geen appels met peren vergelijken, want ik zit daadwerkelijk onder de 20 gram.
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Goederen via briefpost naar buitenland verboden van 2020

06 december 2019

Dan ben ik ook wel benieuwd wat voor artikelen je verstuur. Als je voelt aan de envelop, valt het dan op dat het artikelen zijn? Een screenprotector in een normale envelop zal je bijvoorbeeld niet voelen. Een telefoonhoesje weer wel. Ik denk dat je met een bubbeltjesenvelop snel door de mand valt bijvoorbeeld.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Goederen via briefpost naar buitenland verboden van 2020

06 december 2019

Ik verstuur ook veel bubbelenveloppen met kleine dingen er in: adreslabel er op, frankeerstempel: klaar. Veel naar België en andere EU landen, maar ook wereldwijd. Daar lijkt nu een streep door te gaan. Bij MyParcel verwijzen ze naar Post NL. Ik snap wel dat ze al die pillen en andere contrabande van het darkweb niet meer in de poststroom willen hebben, maar dat de bonafide handel daar nu weer de dupe van wordt?
 
paulvdb
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 december 2015

Re: Goederen via briefpost naar buitenland verboden van 2020

09 december 2019

Je vermeldt dat je nu gebruik maakt van partijenpost, dus je bent blijkbaar al zakelijke klant bij PostNL. Als je minimaal 50 stuks per jaar verzendt zoek dan in het nieuwe tarievenboekje op pagina 21 naar het product buspakje buitenland.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Goederen via briefpost naar buitenland verboden van 2020

09 december 2019

Buspakje buitenland is inderdaad een mogelijkheid die ik nu aan het onderzoeken ben. Het kan alleen met een barcode die gegenereerd wordt via mijnpostnl. Dat betekent voor mij nog een systeem erbij, aangezien ik pakketzendingen via myparcel regel en briefpost via de frankeermachine.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Goederen via briefpost naar buitenland verboden van 2020

09 december 2019

Ik kreeg nu de goede medewerker van Post NL aan de lijn.
Vanaf 1 jan a.s. is de productcode 6440 beschikbaar in mijnpostnl. Die genereert een barcode plus een verzendadres (invoeren of uit het webwinkelsysteem plukken) Afhankelijk van het gewicht wordt de zending via mijnpost.nl gefactureerd. Tarieven variëren van 1,168 (tot 20 gram) tot 8,949 (tussen 1000-2000gram)
Nu nog uitzoeken hoe dit zoveel mogelijk te automatiseren is!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht