Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
ckong
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 november 2017

Goedkoop pakket versturen binnen en buiten EU

19 maart 2020

Zo, wat is de tariefstructuur van pakketverzenders onduidelijk, complex en schimmig. Ik kom er niet helemaal uit en vraag daarom jullie expertise.

Ik verstuur ongeveer 15-20 goederenpakketten per week naar met name internationale non-EU bestemmingen (75% VS). Ik gebruik daarvoor of een brievenbusdoos tot maximaal 2 kg en als de goederen zwaarder zijn of te groot, dan gaat het in een grotere platte doos. De pakketten wegen meestal tussen de 0.4 en 2 kg, soms tot maximaal 5 kg en tot nu toe breng ik alles braaf naar een PostNL punt en reken dan € 26.80 per pakket af voor internationaal tot 2 kg. of € 15.50 als het binnen de EU is. Vanwege Paypalbescherming (85% van de betalingen) voor de klant wil ik alles verzekerd versturen met handtekening voor ontvangst, de waarde van de zendingen varieert tussen de € 15 (zelden) en € 200, exclusief verzendkosten.

En hoewel ik nu nog niet zo niet ervaar dat deze hoge kosten nadelig zijn voor mijn verkoop (sterker: ik beweeg de klanten redelijk makkelijk om meerdere producten te kopen om daardoor de verzendkosten dragelijk te maken ;) ), ben ik op zoek naar goedkopere verzendmogelijkheden. Ik heb wat gehoord over een buspakje (max. 2 kg, Wereld € 16, scheelt alweer een tientje), maar zijn er nog andere goede en goedkope alternatieven c.q aanbieders? Ik heb wel zojuist online een offerte aangevraagd bij DPD.

En van het handmatig invullen van CN23 formulieren bij elke zending (vandaag weer 12) wil ik ook af. :)
 
JorgN
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 februari 2020

Re: Goedkoop pakket versturen binnen en buiten EU

19 maart 2020

Ik zou eens kijken naar een koppeling met een verzendplatform als bv sendcloud.
Dan kun je per zending kiezen voor een bepaalde vervoerder en je krijgt goede tarieven.
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Goedkoop pakket versturen binnen en buiten EU

23 maart 2020

Vanwege Paypalbescherming (85% van de betalingen) voor de klant wil ik alles verzekerd versturen met handtekening voor ontvangst, de waarde van de zendingen varieert tussen de € 15 (zelden) en € 200, exclusief verzendkosten.
UPS is niet voordeliger, maar zorgt zeker voor de USA klanten voor een positieve indruk, ze ondersteunen digitale documenten en er wordt een heel stuk sneller geleverd in de USA.

https://www.ups.com/nl/nl/services/inte ... voice.page

Klanttevredenheid gaat hiermee zeker omhoog en volgens mij, je kan ook pakketpunten gebruiken en volgens mij is het niet al te veel duurder, als je een contract hebt.
 
ckong
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 november 2017

Re: Goedkoop pakket versturen binnen en buiten EU

24 maart 2020

Dank jullie voor de reacties, ik ga eens naar Sendcloud kijken. Ik heb gisteren trouwens een contractvoorstel van PostNL gekregen maar dat is voor mij nog veel duurder dan de consumententarieven (ik verstuur 75% van de pakketten naar de VS, gewicht tussen 1,5 en 2 kg). No go dus.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht