Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
justtanya
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 juni 2020

Adresgegevens niet compleet

08 juni 2020

Goedemiddag,

Hopelijk kan ik deze vraag hier kwijt, aangezien ikzelf geen webwinkel eigenaar ben, maar een klant...

Ik zit met het volgende, ik ben sinds een maand verhuisd naar een straat waarbij er in de straatnaam cijfers voorkomen (Singel 1940-1945).

Het is nu in een maand tijd al 2 keer voorgekomen dat pakketjes niet geleverd worden omdat de verzender (of de pakketservice, ze geven elkaar de schuld) de adresgegevens foutief verwerkt.
oftewel deze sturen het pakketje naar "singel 1940-1945" wat alleen de naam van de straat is, en vergeten het huisnummer daarbij te vermelden, het lijkt erop dat het op het verzendlabel foutief wordt afgedrukt.

Ikzelf geef bij de webshops de juiste gegevens in, dit heb ik meermaals gecontroleerd.

Hoe kan ik in het vervolg voorkomen dat dit fout gaat? (alleen "Singel" met het huisnummer ingeven werkt niet, want deze straat bestaat in onze stad ook).

Bedankt alvast voor de reacties.

Gr. Tanya
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Adresgegevens niet compleet

08 juni 2020

Ik denk dat alleen Singel invoeren genoeg is, want de meeste partijen als PostNL, DPD en DHL Parcel zullen eerder kijken naar postcode / huisnummer dan naar straatnaam / huisnummer.

Als je een opmerking kunt toevoegen, eigenlijk altijd doen :)
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Adresgegevens niet compleet

08 juni 2020

Wat een onzin antwoord. Als de straat zo heet dan heet hij zo en moet het gewoon goed gaan. 
Als de verzender het huisnummer vergeet is dat zijn probleem. (sowieso zijn probleem als het niet aankomt)
In urk heb je ook straten wijk 6, wijk 7 en ga je het ook geen wijk noemen. En De Schans 16 is ook een straat waar bijv nog eens 16 achter komt als huisnummer. 
De huizen in die straat zijn al in 1938 gebouwd, de straat bestaat dus al even al zal hij wel qua naam aangepast zijn ergens in de tijd ;-)
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Adresgegevens niet compleet

08 juni 2020

Wat een onzin antwoord
Wat een onzin opmerking.
Hoe kan ik in het vervolg voorkomen dat dit fout gaat?
Tanya zoekt een oplossing dat haar pakketjes aankomen, al dan niet tijdelijk. Ik geef een mogelijk oplossing.

Tanya is een consument, geen webwinkelier die hier meer controle over heeft. Ze heeft geen contract met de vervoerders. Ze heeft geen webwinkel software waar het mis kan gaan.
Heb jij een betere oplossing PaulG ? Want die geef je namelijk niet.


-------
Als ik in de technische details zou moeten duiken, is het mijn vermoeden dat de webwinkel een adresveld heeft zonder apart huisnummer veld. De koppeling met de verzendpartij / fulfilment partij met de webwinkel, heeft waarschijnlijk hierom iets om het huisnummer automatisch los te koppelen van het adres. Dit heb ik vaker gezien.

Als ik dit uit zou moeten denken, is het mijn vermoeden dat het adres "Singel 1940-1945 12" wordt gesplitst a.d.h.v. spaties en streepjes:
Singel
1940
1945
12

Eerst "Singel", dit zijn karakters, hoort bij het adres. 
Daarna "1940", dit is een getal. Dat kan het huisnummer zijn. 
Daarna "-1945". Dit bevat een streep, dat kan duiden op een huisnummer toevoeging. 
12 wordt overgeslagen, want alle benodigdheden voor een adres zijn er al. Of dit wordt toegevoegd aan "-1945 12". Wat regelmatig 
In de inmiddels 13 jaar dat programmeer, heb ik dit al meerdere malen voorbij zien komen. OsCommerce ben ik mee begonnen, en die heeft twee adresvelden. Adresveld 1 en Adresveld 2. Geen apart huisnummer. Het adresveld wordt dan automatisch gesplitst, op bijvoorbeeld bovenstaande wijze.

Maar wat zou een consument met dit verhaal kunnen?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Adresgegevens niet compleet

08 juni 2020

Je moet een consument vertellen om gewoon alleen singel in te vullen.!!
Als het dan fout gaat krijgt zij de schuld.
Als software iets fout doet is het dus een probleem van de webwinkel. Simpel en waar. Consument kan er niets mee en moet gewoon alles goed invullen. Meer niet.
 
chocoladeverkopers
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 januari 2015
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Adresgegevens niet compleet

09 juni 2020

Je kunt - als klant - ook meedenken. Natuurlijk zal de webwinkel opnieuw versturen en is het de 'fout' van de webwinkelsoftware - maar ik ken meer voorbeelden van adressen waar je beter wat bij kunt zetten, of even extra op kunt letten. Als klant krijg je je bestelling natuurlijk altijd alsnog, maar je hebt het liever ook gewoon in 1x. 

Zelfde voor (nieuwere) adressen in Flevoland waarbij ze bijvoorbeel 'Jol 16' heten als straatnaam. Jol 16 16. Waarbij de spatie dus ook nog van belang is, terwijl er ook straten zijn in de vorm Gildekamp 3421 bestaan waarbij de straatnaam Gildekamp 34 is maar het huisnummer alsnog 3421. Kortom, met logica kom je er niet altijd. En in dezelfde stad een Singel en een Singel 1940-1945 als naam geven is natuurlijk ook al niet handig... 
Maargoed.. Ik zou zelf denk ik als klant de straatnaam invullen zonder streepjes of spaties (Singel19401945) en dan een spatie (of streepje of ander veld) en je huisnummer. Dan moet het denk ik in de meeste gevallen goed gaan. En als er mogelijkheid is een opmerking bij je verzending, kan nooit kwaad.

Wij hebben een huis met nummer 209 terwijl het huis zit tussen 205 en 207... Ja, het is de verantwoordelijkheid van de post & verzenders dat het aankomt - maar natúúrlijk denken wij mee, hebben een bordje opgehangen en geven het bij pakketjes ook altijd aan, scheelt zoeken voor de bezorgers. Er is niks aan te veranderen, we kunnen niet van huisnummer wisselen, soms gaat het alsnog fout, maar we helpen de bezorgers graag zover we kunnen.
 
justtanya
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 juni 2020

Re: Adresgegevens niet compleet

14 juni 2020

Dank jullie wel voor de reacties, en het meedenken!
ik ga het eens proberen door singel19401945 aan elkaar als straatnaam te vermelden ☺️