Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
LevenindeBrouwerij
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 november 2018
Contacteer:

Verzendzak toeslag

03 juli 2020

Dag allen,

Enige tijd geleden kreeg ik het idee om voor een aantal artikelen verzendzakken te gaan gebruiken. Dan hoef je bijvoorbeeld niet een doos in een andere doos te verpakken. Het verzenden daarvan beviel me prima tot ik ineens de rekening binnen kreeg. Ik moest voor een aantal verzendingen een toeslag betalen vanwege "de aard van de verpakking".  
Ik heb dit voorgelegd op een business center van PostNL en de medewerkers konden mij niet vertellen wat er mis zou kunnen zijn met het pakket dat ik had meegenomen. Het is netjes ingepakt en het label is goed zichtbaar.
Na een aantal keer bellen met PostNL werd het me duidelijk dat je voor het gebruik van verzendzakken een speciaal contract moet hebben en dat dat slechts voorbehouden is voor enorme bedrijven.
Nu was het me al opgevallen dat de post vrij scheutig is met het uitdelen van toeslagen. Versturen in een koker kost extra, een breekbaar sticker kost extra enzovoort. Allemaal terug te lezen in de algemene voorwaarden overigens.
Aangezien de toeslagen best behoorlijk zijn vroeg ik me af of andere bezorgers misschien wat minder streng zijn voor verzendzakken.

Met vriendelijke groet,
Hans
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Verzendzak toeslag

05 juli 2020

Heb je een pakkettencontract bij PostNL? Zover ik weet rekent MyParcel geen toeslag. Ik heb het in ieder geval nog niet gezien in de facturen, maar wij versturen slechts af en toe iets in een verzendzak. 
 
Gebruikersavatar
LevenindeBrouwerij
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 november 2018
Contacteer:

Re: Verzendzak toeslag

05 juli 2020

Dag Jeroen,
Ik gebruik sendcloud en ik verstuur lang niet alles in een verzendzak maar op de factuur van sendcloud staan dan wel regelmatig die toeslagen. Ook niet altijd overigens. Ik heb met de verkoopafdeling van postnl gesproken en die vertelde me dat klanten die bijzonder veel versturen gebruik kunnen maken van verzendzakken. Maar dan moet je wel heel veel versturen.
Vervolgens heb ik nog met de helpdesk van sendcloud gesproken en die hebben die mogelijkheid niet in hun contract met postnl. In die zin zijn de toeslagen wel terecht maar een beetje jammer is het wel want af en toe zijn die zakken wel heel handig.
 
Indomie
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 augustus 2020

Re: Verzendzak toeslag

05 september 2020

Hoi Hans,

Hoe heb je dit inmiddels opgelost?

Ik verkoop placemats die net niet door de brievenbus gaan. Een verzendzak zou ideaal zijn, omdat een doos teveel loze ruimte heeft voor placemats van in totaal 2 cm hoog. Ik gebruik zelf MyParcel (dus PostNL). Ik heb geprobeerd te zoeken of er wellicht een andere vervoerder is hier voordeliger mee omgaat, maar ben er nog niet wijzer op geworden.

Groet,
Indomie
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
LevenindeBrouwerij
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 november 2018
Contacteer:

Re: Verzendzak toeslag

07 september 2020

Dag Indomie,
Helaas heb ik er geen oplossing voor gevonden en ben weer overgestapt op doosjes.
Groet,
Hans
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Verzendzak toeslag

07 september 2020

Hoi Hans,

Hoe heb je dit inmiddels opgelost?

Ik verkoop placemats die net niet door de brievenbus gaan. Een verzendzak zou ideaal zijn, omdat een doos teveel loze ruimte heeft voor placemats van in totaal 2 cm hoog. Ik gebruik zelf MyParcel (dus PostNL). Ik heb geprobeerd te zoeken of er wellicht een andere vervoerder is hier voordeliger mee omgaat, maar ben er nog niet wijzer op geworden.

Groet,
Indomie
Is een rol golfkarton dan geen goed oplossing? Meter breed en 70 meter lang voor 22 euro. Je kan deze dan dubbel vouwen en om de placemat heen en tapen.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Indomie
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 augustus 2020

Re: Verzendzak toeslag

21 september 2020

Hi, bedankt voor je reactie en tip! Ik zie het nu pas, had geen melding oid gekregen dat er een reactie was geplaatst.

Dat is ook een idee inderdaad. Ik heb hier een rol liggen (enkelgolf). Vraag me alleen af of dit stevig genoeg is. En vraag me ook af wat de klant denkt als hij/zij zo z'n pakket binnen krijgt :)

Ik ga het wel proberen. Anders moet ik dozen met speciale afmetingen kopen bij bijv. rajapack, en die zijn relatief een stukje duurder.
 
Indomie
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 augustus 2020

Re: Verzendzak toeslag

21 september 2020

Indomie:
Hoi Hans,

Hoe heb je dit inmiddels opgelost?

Ik verkoop placemats die net niet door de brievenbus gaan. Een verzendzak zou ideaal zijn, omdat een doos teveel loze ruimte heeft voor placemats van in totaal 2 cm hoog. Ik gebruik zelf MyParcel (dus PostNL). Ik heb geprobeerd te zoeken of er wellicht een andere vervoerder is hier voordeliger mee omgaat, maar ben er nog niet wijzer op geworden.

Groet,
Indomie

Is een rol golfkarton dan geen goed oplossing? Meter breed en 70 meter lang voor 22 euro. Je kan deze dan dubbel vouwen en om de placemat heen en tapen.
Niet moeders mooiste, maar het is op zich wel te doen zo :D

Het artikel is net te groot voor brievenbuspost. Dus dit gaat met pakketpost mee. Ik hoop dat het niet beschadigd raakt. Is uiteindelijk ook maar papier wat eromheen zit. En scheurt snel.

Afbeelding
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Verzendzak toeslag

21 september 2020

Als je gewoon goed tape kruislings er helemaal omheen doet (mooiste zou zijn met reclame) kan de doos nooit scheuren.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Indomie
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 augustus 2020

Re: Verzendzak toeslag

22 september 2020

Als je gewoon goed tape kruislings er helemaal omheen doet (mooiste zou zijn met reclame) kan de doos nooit scheuren.
Oke, bedankt weer voor de tip! Hoe kan het dat het "nooit" kan scheuren als je het kruislings taped?

De klant heeft als het goed is vandaag z'n pakketje ontvangen. Als dit goed is gegaan is dit echt een goede/voordelige manier om de placemats te verzenden!

Mag ik vragen waar jij jouw verpakkingstoebehoren meestal haalt?

Gr.
Indomie
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Verzendzak toeslag

22 september 2020

Er zijn een aantal firma's die kartonnen dozen in elk formaat kunnen maken, waarschijnlijk ook wel hele platte. (123kartonnendozen bij voorbeeld) Bij afname van 100 of 200 stuks vallen de prijzen daarvan best mee.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Verzendzak toeslag

29 september 2020

Oke, bedankt weer voor de tip! Hoe kan het dat het "nooit" kan scheuren als je het kruislings taped?
Een doos scheurt bijna altijd op de naad vooral waar die aan elkaar gelijmd is. Dus als je daar een tap overheen doet zal die niet snel meer op de naad scheuren.

Eigenlijk is er geen 1 shop echt het beste om te bestellen. Ik maak vooral gebruik van kleine dozen bij Bunzl maar met grotere dozen vind ik ze weer minder voordelig en kan je zomaar bij een andere uit komen. Ook zit er veel kwaliteit verschil in dozen.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl