Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Piektoeslag Postnl

25 november 2020

PostNL/MyParcel rekent een piektoeslag in deze periode omdat vooral webwinkel extra veel verzenden soms zelfs het veel voudige. Dat is fijn voor die winkels. Ik richt me meer op B2B en heb helemaal geen piek in tegendeel ik verkoop minder.
Is het reëel om aan te kaarten dat er voor mij geen piek is en dus ook geen piektoeslag wordt doorbelast?
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Piektoeslag Postnl

25 november 2020

Zie je deze toeslag ook al als je een zending aanmaakt bij MyParcel?

Lijkt er namelijk op dat het alleen voor PostNL contractklanten is (dat ben ik helaas maar verzend wel via MyParcel)
Voor wie geldt deze toeslag?

De toeslag geldt voor iedereen die in 2020 pakketten verstuurt met een contract tijdens de piekperiode van 20 november t/m 31 december 2020.
Ik zie nog steeds hetzelfde tarief staan als ik een zending aanmaak maar dat zal dus wel op de maandfactuur erbij komen ofzo. Heb geen mail erover gehad overigens.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Piektoeslag Postnl

26 november 2020

Ik heb wel een mail gehad. Daarin wordt er verwezen naar de volgende link.
https://www.myparcel.nl/piekperiode-alg ... nformatie/

Het tarief komt boven op de aangegeven verzendkosten.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Maaike84
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 augustus 2015

Re: Piektoeslag Postnl

27 november 2020

Ik heb die mail ook niet gehad. Heb het wel zien staan op de website. Ben benieuwd wat er op de factuur staat. 

Myparcel/postnl gaat trouwens wel heel ver in hun tarieven volgend jaar. Ze worden naar mijn mening bizar duur door de volume toeslag de ze gaan rekenen. https://www.myparcel.nl/app/uploads/202 ... nl_def.pdf  Onderhand ben je met veel soorten pakketten goedkoper uit als je gewoon online prive frankeert. Pakket tot 10 kg met een inhoud van 250 dm kost dan 6,75. Bij myparcel kost dat met mijn staffel straks 8,96 excl btw.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Piektoeslag Postnl

27 november 2020

Wow, hoe groot zijn die dozen wel niet die jij verstuurd Maaike84?

Een doos van 60x40x40 cm (Verhuisdoos) is namelijk 100dm3. (Dit is meestal wel de binnenmaat, dus het wordt wat meer)

Voor een dergelijke doos betaal je dus wel €1,5 euro extra.

De oplossing om het wat goedkoper te krijgen is in principe redelijk simpel. Namelijk de doos gewoon insnijden. Hiermee reduceer je het volume van de doos en past er meer in de vrachtwagen. Dit deed ik zelf altijd al, want dan kost het gelijk minder opvulmateriaal.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Piektoeslag Postnl

27 november 2020

50dm (drempelwaarde waaronder geen toeslag) is volgens MyParcel een standaardverhuisdoos. Veel pakketten halen die maat bij mij niet. Het lijkt mij inderdaad een goede remedie tegen al die kleine spulletjes in één maat "onesizefitsall" veel te grote doos met veel lucht of vulsel. Insnijden of van twee dozen één maken is dan een mooi beroep dop de creativiteit van de kleine webwinkelier. Wel een Verbandtrommel B bij de hand houden, maar die is in ieder bedrijf verplicht geloof ik!
 
Maaike84
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 augustus 2015

Re: Piektoeslag Postnl

27 november 2020

Wow, hoe groot zijn die dozen wel niet die jij verstuurd Maaike84?

Een doos van 60x40x40 cm (Verhuisdoos) is namelijk 100dm3. (Dit is meestal wel de binnenmaat, dus het wordt wat meer)

Voor een dergelijke doos betaal je dus wel €1,5 euro extra.

De oplossing om het wat goedkoper te krijgen is in principe redelijk simpel. Namelijk de doos gewoon insnijden. Hiermee reduceer je het volume van de doos en past er meer in de vrachtwagen. Dit deed ik zelf altijd al, want dan kost het gelijk minder opvulmateriaal.
De afgelopen maand was een kwart van mijn dozen 75 x 50 x 30. Daar zit dan een product in van 73 cm x 48 x 28. Het weegt gemiddel maar 3,5 kg. Ik beschouw dat helemaal niet echt als heel groot. Natuurlijk heb ik ook kleine doosjes maar de toeslag begint al bij 50 dm. Dat is maximaal een doosje van 40 x 40 x 30. Dat is niet zo groot en ik vermoed dat mijn halve assortiment daar niet in past. 
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht