Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
ToonInterieur
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 maart 2020

Voorraad uitbesteden

27 december 2020

Beste Webwinkeleigenaren,

Ivm ruimtegebrek wil ik mijn voorraad en daarbij het verzenden van gaan uitbesteden, nu is er een familielid die dit graag voor me wil oppakken en hier ook de ruimte voor heeft.

Deze heeft verder geen KVK en zal het voornamelijk uit goede daad doen. Mijn voorraad komt dan ook bij hun te staan, nu heb ik hier een aantal vragen over.

- Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden?
- Ik wil dat de voorraad goed verzekerd is, dit zal een zakelijke verzekering zijn, kan dit zo maar op een particulier adres?
- Heeft iemand hier ervaring mee en wat zijn de lessons learned?

Wat ik als grootste drempel ervaar is de verzekering, het gaat om een aardig bedrag aan voorraad wat goed verzekerd moet worden.

Alvast dank voor meedenken/delen!
 
MichelB
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 oktober 2015

Re: Voorraad uitbesteden

27 december 2020

Goedemorgen,

Meestal is via de huidige verzekering waar de voorraad (in eigen beheer) is verzekerd, ook een mogelijkheid om voorraad op een externe locatie te verzekeren.

De verzekeraar wil dan vaak wel weten op welke locatie dat is en het zou kunnen dat de verzekering eisen stelt aan het beveiligen van de locatie door bijvoorbeeld een alarmsysteem, sprinklerinstallatie, etc... De mate van beveiliging zal ook afhangen van het soort goederen wat u verkoopt.

Ik zou dus eens contact opnemen met uw huidige verzekeraar om daar te informeren hoe zij hiermee omgaan.

Met vr. groet,

Michel
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Voorraad uitbesteden

27 december 2020

Het familielid zou ook bij zijn/haar verzekeringsagent moeten navragen welke gevolgen dit heeft voor de opstalverzekering van de opslagruimte.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht