Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
johnzel
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 december 2020

Performance fulfillment centers 2020?

29 december 2020

Hi, wij hebben onze logistiek 3 jaar geleden uitbesteed aan een fulfillment center.

2020 is een enorm uitdagend jaar geweest en we snappen dat de Coronacrisis vertragingen heeft opgeleverd.

Helaas is onze omzet niet toegenomen maar de service levels zijn wel enorm gedaald. Wij ervaren eigenlijk sinds april alleen maar ellende. Het duurt vele dagen tot weken voordat orders worden uitgestuurd, klantenservice is nihil, communicatie is matig, retouren worden pas een maand later verwerkt, etc. Dit leidt tot zwaar ontevreden klanten.

We overwegen om eea weer te insourcen omdat het uitbesteden alleen maar hoofdpijn oplevert en we voelen ons machteloos. Wijzelf kunnen onze postleverancier beter managen dan ons fulfillment center blijkt.

Ervaren andere webshops ook zulke extreme vertragingen met fulfillment centers dit jaar? Alvast bedankt!
 
Erenpack
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 november 2015
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Performance fulfillment centers 2020?

30 december 2020

Beste Johnzel,

De coronacrisis heeft uiteraard ook impact op fulfilment centra's. Meer piekmomenten, retouren en meer orderverwerking etc.
Maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat je dagen lang moet wachten op een antwoord. Laat staan dat je orders 'weken' later worden uitgeleverd, zoals je hieronder beschrijft. Klinkt mij ook zo onwaarschijnlijk in de oren. In de transport treden nu zoals wij allen weten wel wat vertraging op.(oorzaak - gevolg)

Zelf ben ik werkzaam voor een fulfilment partij in het Noorden des Lands. In de piekmomenten is het tijdens de corona wel wat lastiger de vraag te voorspellen en dus om op te schalen, maar wij (even afkloppen) hebben nog niet tegen een klant hoeven zeggen;  "je order wordt volgende week uitgeleverd, of pas over 3 dagen". 

Als dit structureel is, dan snap ik dat je denkt om alles zelf weer te gaan organiseren. In de praktijk kan ik mij niet voorstellen dat 'dit probleem' voorkomt bij andere partijen. Niet in deze grootte zoals je beschrijft. 1 dag ok, nog niet netjes, maar overkomelijk... maar een week of langer.... pfff.

Met vriendelijke groet,
Joost
 
johnzel
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 december 2020

Re: Performance fulfillment centers 2020?

30 december 2020

Dank je Joost voor jouw inzichten hierover. Dat stel ik op prijs. Geruststellend aan de ene kant en frustrerend aan de andere kant natuurlijk.