Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
elegantweaves
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 mei 2017
Contacteer:

Quadient voorheen Neopost - iemand ervaringen met dit bedrijf of frankeermachines?

18 februari 2021

Omdat het aantal pakketjes dat ik verstuur groeit zat ik te kijken voor een frankeermachine. Meerdere bedrijven aan het onderzoeken geweest en heb nu een offerte van Quadient mogen ontvangen.
Dit bedrijf ging voorheen onder de naam Neopost. Daarover heb ik een groot aantal negatieve reviews gezien. Tijdens een telefonisch gesprek op de man af gevraagd waardoor dit kwam en de heer vertelde mij dat dit het verleden was en dat ze het nu beter aanpakken. Dus ik ben wel nieuwsgierig of er iemand is die recent met ze in zee is gegaan. Ook heb ik mijn vragen bij de contract constructie van 5 jaar met een "opt out" na 1 jaar die zoals hij zelf zei kosteloos zou zijn mits 3 maanden van te voren opgezegd. Helaas kan ik nergens in het contract lezen dat dit kosteloos zou zijn.

Ik heb op dit en andere fora gezocht maar ik kan helaas weinig recente informatie vinden over Quadient en frankeer machines in het algemeen.

Heeft iemand ervaringen? en zo ja zijn die positief.  Ook zou ik het graag willen horen als jullie andere bedrijven kennen.
Ook zat te kijken om zelf een machine aan te schaffen maar ik heb gelezen dat je zelfs dan nog een onderhoudscontract met 1 van die bedrijven moet afsluiten.

Bedankt voor je reactie.
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Quadient voorheen Neopost - iemand ervaringen met dit bedrijf of frankeermachines?

18 februari 2021

Ikzelf persoonlijk vind frankeermachines ouderwets en duur. Ik zou er niet aan beginnen. 1 van de grootste nadelen vind ik, dat je altijd vooraf budget op de machine moet hebben staan. Maak je gebruik van bijvoorbeeld MyParcel, dan krijg je netjes een factuur achteraf.

PostNL bied voor postzegels de digitale postzegel aan. Je hebt wel een Dymo labelprinter nodig. Je hebt hierbij iets korting. Zie het tarievenboekje van PostNL.

Er zijn genoeg alternatieven. Je moet wel wat verstand hebben van computers, maar ik neem aan dat je dat hebt als je een webwinkel runt. :)
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Quadient voorheen Neopost - iemand ervaringen met dit bedrijf of frankeermachines?

18 februari 2021

Het hangt van het aantal briefpostzendingen af of een frankeermachine uit kan. Ik heb er een van Intimus.
Sinds buitenlandzendingen met goederen sinds vorig jaar niet meer via een frankeermachine mogen, kan het eigenlijk voor mij niet goed uit. Wanneer je erg veel binnenlandse briefpost hebt en partijenpost geen optie is, kun je het overwegen. Bedenk ook dat je frankeeretiketten nodig hebt, een onderhoudscontract van 150€ bijvoorbeeld en inktcartridges die ook peperduur zijn. Wanneer ik er nú een zou moeten aanschaffen, zou ik het misschien niet doen.
Het is inderdaad een ouderwets systeem, dat volgens mij alleen nog bestaat omdat PostNL (naar ik vermoed) nog jarenlange afspraken met de frankeermachineleveranciers heeft, anders hadden ze al lang iets digitalers gelanceerd denk ik.
Bedenk dat je op elke gewone postzegel van 95 cent maar een bruto voordeel van een stuiver hebt met een frankeermachine en of je die stuiver niet gemakkelijker in de verzendkosten die je aan jouw klant berekent kunt verstoppen.
Digitale postzegels bieden volgens mij geen korting op de normale frankeertarieven.
Succes!
 
elegantweaves
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 mei 2017
Contacteer:

Re: Quadient voorheen Neopost - iemand ervaringen met dit bedrijf of frankeermachines?

19 februari 2021

Bedankt voor jullie reactie!  Ik moet eerlijk gezegd zeggen dat ik me ook al een tijdje afvraag waarom het systeem van de frankeermachines zo overpriced en ouderwets is. Het zal inderdaad wel met afspraken te maken hebben. Ik had een heel ander idee bij het digitale postzegel gebeuren van Post nl. Heb me erin verdiept en het is eigenlijk precies wat ik nodig heb. Vraag me ook af hoe ik dit had kunnen missen o.O Je kan de zegels direct printen vanuit je label printer en geen moeilijk gedoe. Ik heb gelijk een dymo besteld!

Bedankt voor het advies. :)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht