Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
iems
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 april 2023

logistiek nieuwe webshop

29 april 2023

Hi leden!

Ik ben begonnen met een online webshop voor dameskleding (althans, ik zit in de startfase). De webshop zelf wordt door iemand anders voor mij gebouwd, een logo heb ik en de kleding heb ik ook. Zelf werk ik als zzper in de financiële sector en de webshop wil ik er graag naast doen. Ik begin dus vanuit huis gezien ik daar de ruimte voor heb. Ik kom er alleen niet helemaal uit hoe het werkt qua logistiek. Het idee is om de kleding in platte dozen te verzenden in plaats van verzendzakken omdat ik het net een wat luxere uitstraling wil geven, denk dan aan jurken, sjalen maar ook jassen. Ik heb dus verschillende maten dozen nodig maar weet niet precies hoe ik het qua labels moet regelen. Heb op internet al het een en ander gelezen maar kom er niet helemaal uit. Is het handiger om een label printer te kopen? Hoe zorg je dat die labels de juiste namen krijgen? Wordt dat gelinkt aan de webshop? En hoe kies je met welke bezorgdienst je wil werken? Wat is aan te raden voor een startende onderneming? 

(Ik heb al nagedacht over de markt, wie ik wil bedienen, hoe ik me wil onderscheiden van de concurrenten e.d., ik ben dus echt op zoek naar antwoord op praktische vragen zoals hierboven). Tips over hoe je het administratief regelt e.d. (hoe hou je je voorraden bij) en dat soort zaken zijn welkom! 

Ik verneem het graag! Alvast bedankt! 
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: logistiek nieuwe webshop

01 mei 2023

Dozen kun je op maat laten maken. (Zoek op Doos op Maat) Voor kleine items (shawls) kun je wellicht brievenbusdoosjes gebruiken, dat scheelt nogal in de verzendkosten. Neem een account bij MyParcel: heel geschikt voor beginnende en kleinere webwinkels: koppelt ook aan webwinkelsoftware. Veel brievenbusverpakkingen binnen de EU: neem dan ook een PostNL account. Een labelprinter voor verzendlabels: de DYMO 4xl is niet te duur en white-label (niet de originele) etiketten kosten ook niet veel. Een kleine DYMO printer (450) kan denk ik behulpzaam zijn bij printen van item-etiketten en barcodes.
Webwinkelsoftwarepakketten als PrestaShop etc. hebben ook een voorraadadministratie ingebouwd.Zie er op toe dat de webwinkelbouwer daar rekening mee houdt
Veel succes! (al denk ik niet dat je het makkelijkste marktsegment hebt gekozen)
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: logistiek nieuwe webshop

01 mei 2023

En hoe kies je met welke bezorgdienst je wil werken?
Daar begint het denk ik. De bezorgdienst levert vaak ook de software die het label creeert. Aan de hand daarvan weet je welke printer je moet hebben -al werken ze vaak wel met de bekende merken als Brother of Dymo. De bezorgdienst kan je ook vertellen of en hoe de software gekoppeld wordt aan je website.
Qua bezorgdiensten is er veel te kiezen. Ze hebben allemaal hun voor- en nadelen. Je kan direct bij een bezorgdienst zoals DHL of PostNL aansluiten of je kan er een derde partij tussen zetten zoals Sendcloud. Ik zou eens wat prijsjes bij ze opvragen en kijken wat het beste bij jou past.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: logistiek nieuwe webshop

15 juni 2023

Als je gebruik gaat maken van een tussenpartij zoals Sendcloud of Shops United dan krijg je beschikking over hun eigen software om labels te maken. Dit kan zijn voor een label printer, naast Dymo is de andere 'industriestandaard' de printers van zebra of je kan ook heel lang aan met de 4 etiketten op een A4 vel.

Dozen kan je in verschillende maten kopen via bijv. rajapack of shopsunited maar ook custom maat laten maken door partijen als doos op maat of de lokale verpakkingsboer.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
minhaar
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 juli 2023

Re: logistiek nieuwe webshop

27 juli 2023

Ik zou een deal sluiten met een extern koeriersbedrijf en hun opdracht geven om de bestellingen te bezorgen.
 
bupole
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 september 2023

Re: logistiek nieuwe webshop

02 oktober 2023

Kunt u mij vertellen hoe ik met een derde partij over verzending kan onderhandelen? Bedankt.
geometry dash subzero
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: logistiek nieuwe webshop

23 oktober 2023

Kunt u mij vertellen hoe ik met een derde partij over verzending kan onderhandelen? Bedankt.
geometry dash subzero
Gewoon de telefoon oppakken en gaan bellen met bedrijven zoals sendcloud, shops-united, transmission, GLS en geef aan de aantallen die je realistisch denkt te gaan versturen, de grootte van de pakketten en het gewicht en vraag naar hun beste prijs.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht