Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Tuttle.nl
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Parcel.nl

17 maart 2011

Heeft iemand ervaring met http://www.parcel.nl?

Ik ben nl. erg geïnteresseerd in hun producten, en ben dus benieuwd naar ervaringen.

Groeten Marian
 
Antonio
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 februari 2011

Re: Parcel.nl

18 maart 2011

Ja, ik. Zeer correct bedrijf en goedkoop. Aanrader.

Antonio
 
Leo2011
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mei 2011

Re: Parcel.nl

30 mei 2011

Hele slechte ervaring,mede door toedoen van UPS post.
Parcel.nl werkt samen met UPS post deze halen voor hun de post pakketten op.
Wij hebben bij hun een order gedaan via http://www.parcel.nl
Deze is afgehaald per 5 April 2011 door UPS post,betaling 62euro is contant gedaan aan de UPS chauffeur die deze betaling heeft genoteerd in zijn electronische notepad.
Maar heeft geen betalingsbewijs afgegeven.

Nu moeten we nogmaals het bedrag aan Parcel.nl betalen!!
Diverse keren contact gehad met Parcel.nl maar die zeggen er ook niets aan te kunnen doen,mede omdat volgens hun UPS post om een betalingsbewijs vraagt die ze zelf NIET hebben afgegeven!!

Door toedoen van hun eigen personeel cq. samenwerkings verband zijn wij de DUPE geworden!!
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 30 mei 2011, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet alles hoeft vetgedrukt, wij kunnen normale letters prima lezen.
 
tijn22
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 januari 2011
Contacteer:

Re: Parcel.nl

30 mei 2011

Heb je je nou speciaal aangemeld om je beklag te doen? Je hebt zelf ook nog een beetje verantwoordelijkheid hoor, dus als je geen bewijs hebt ontvangen en er ook niet zelf om hebt gevraagd, dan weet je als er iets misgaat dat je dan altijd aan het kortste eind trekt. Die 62 euro is sneu geld, dat ben ik met je eens, maar dat overleef je heus wel. Laat het een les zijn voor een volgende keer.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Leo2011
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mei 2011

Re: Parcel.nl

31 mei 2011

Klopt,heb mij hiervoor aangemeld om deze ervaring te delen met andere eerlijke mensen.

Mijn ouders hebben het postpakket afgegeven omdat ik zelf niet thuis was.
Waarom moeten wij verantwoordelijkheid nemen voor een ander zijn (bewuste) fout?
Hoe kan het dan zijn dat er over die zgn. electronische notitie niet meer word gerept?
Oudere mensen van over de 70 jaar zijn makkelijk te beduvelen toch? Die weten niet beter!!


Het gaat mij om het principe.
Als dit een paar keer per dag gebeurd bij onwetende mensen dan verdiend dat lekker bij in een maand!
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Parcel.nl

31 mei 2011

Mijn zwager is subcontractor van UPS. Alles wordt bij de chauffeurs opgeslagen op dat kastje (diet heet dat volgens mij). Bij binnenkomst van de chauffeurs worden die kastjes uitgelezen en staat er exact vermeld wat een chauffeur aan remboursen heeft binnen gehaald.

Ik zou dus gewoon contact opnemen met UPS.
 
Leo2011
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mei 2011

Re: Parcel.nl

01 juni 2011

Ik zal zelf contact opnemen met UPS,in de hoop dat het dan wel word opgelost.
Parcel.nl heeft naar hun zeggen 2 keer contact gehad met UPS over dit voorval,zonder resultaat.
Ze schuiven het vervolgens weer af naar mij zonder enige verantwoordelijkheid te nemen.Maar sturen mij een simpel mailtje "wij kunnen er ook niets aan doen".
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Parcel.nl

01 juni 2011

Ik zal zelf contact opnemen met UPS, in de hoop dat het dan wel word opgelost. Parcel.nl heeft naar hun zeggen 2 keer contact gehad met UPS over dit voorval, zonder resultaat. Ze schuiven het vervolgens weer af naar mij zonder enige verantwoordelijkheid te nemen. Maar sturen mij een simpel mailtje "wij kunnen er ook niets aan doen".
Korte lijnen zijn goed, maar dat doet niets af aan de rechtsverhouding. Hoewel UPS als onderaannemer de vervoersovereenkomst heeft uitgevoerd, blijft Parcel.nl als hoofdaannemer verantwoordelijk en aansprakelijk.
 
Leo2011
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mei 2011

Re: Parcel.nl

02 juni 2011

@ Ward: Je hebt volkomen gelijk.
Parcel.nl moet eigenlijk hier optreden tegen UPS,maar die laten het erbij zitten!

Eigenlijk laten ze hun klant gewoon in de stront zakken .
Hun voorkeur ligt meer bij een bedrijf zoals UPS die zo met Parcel.nl klanten omgaat!!
 
Parcel.nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 juni 2011

Re: Parcel.nl

05 juni 2011

Ik wil graag reageren op deze topic als eigenaar van Parcel.nl op dhr met problemen met mijn Firma.

Dit Forum is volgens mij ten eerste bedoeld door webwinkeleigenaren en niet voor klanten die problemen hebben met een bepaalde leverancier. Deze heer heeft dit volgens mij niet geheel begrepen, ondertussen wel zijn ongenoegen geuit op andere sites als Opgelicht.nl .

Parcel.nl is een vervoerder voor pakketten voor de B2B markt en B2C markt. Wij bestaan van origine al 35 jaar, zijn sinds 1999 actief met de naam Parcel.nl en hebben Parcel.nl als aparte bedrijfsunit verzelfstandigd in 2003. Wij zijn gevestigd in Oost Nederland, vanhieruit hebben wij rechtstreekse verbinding met verschillende vervoerders en kunnen produkten op maat (er is dus een verschil tussen levering naar Particulieren en Bedrijven) bieden.

Door het succes van vele internetshops, de gigantische groei van deze markt, zijn in de tussentijd veel nieuwe spelers op de markt gekomen die transportdiensten aanbieden met de naam Parcel in hun internetadres. Sommigen maken TV reclame, anderen via Mailings etc. Een klant die zoekt op bv google komt hierdoor vaak bij ons uit.

Door deze gratis reclame krijgen wij veel vragen van potentiele klanten (en uiteindelijk ook opdrachten) maar werden soms overspoeld met vragen van particulieren die bijvoorbeeld een brief willen versturen. Om online dergelijke vragen op te vangen hebben wij een online calculator ingebouwd waar potentiele klanten kunnen zien wat onze mogelijkheden zijn, en wat het bijbehorende tarief is en uiteindelijk de opdracht kunnen boeken.

Op zich is deze optie voor ons een succes, veel opdrachten die geboekt worden zijn van bijvoorbeeld gasten van hotels/vakantieparken die wat vergeten zijn of klanten die iets naar familieleden ver weg willen sturen, etc. Wij vervoeren na boeking direct de goederen en sturen naderhand de faktuur. (die binnen 30 dagen betaald moet worden).

Wij hebben ondertussen gelukkig veel positieve reacties gehad op deze calculator, jammer genoeg ook mindere. Opvallend is dat vooral particulieren die iets willen verzenden er bovenuit springen met betalingsgedrag. (hier zitten helaas de meeste wanbetalers, 10% moet aangemaand worden; 4% eindigt bij de incasso met uiteindelijk hoge bedragen die ze uiteindelijk moeten betalen). Voor bedrijven (en webwinkels) die iets versturen wordt over het algemeen netjes betaald.

De reden dat deze klanten niet tijdig betalen is voor het grootste deel onwil of gemakzucht (fakturen worden weggelegd) echter komen wij ook volgende situaties tegen:

- pakket met spullen (bv boeken, speelgoed, laptop, koffie, levensmiddelen) wordt bijvoorbeeld naar Indonesie gestuurd en er wordt een waarde aangegeven van Eur 10,00 met opmerking: cadeau voor familie. De douane in Indonesie controleert het pakket en bekijkt de inhoud. Die zit voor een behoorlijk bedrag aan goederen en stelt de waarde op bijvoorbeeld Eur 500,00 . Dan gaan ze invoerrechten berekenen en BTW en moet bijvoorbeeld totaal 30 % (10 % invoer en 20 % btw) worden afgedragen, dus Eur 150 of anders krijgt de ontvanger het pakket niet van de douane. De ontvanger boos, die heeft vaak het geld niet of het is in ieder geval voor hun een behoorlijk bedrag; de afzender boos op ons, die stelt ons verantwoordelijk dat de douane extra geld wil. De verantwoordelijkheid ligt hier natuurlijk bij de afzender, die heeft een te laag bedrag aangegeven (is vaak niet eens bewust, gezien het ook echt om een kado gaat), echter heb je een klant die niet tevreden is en de faktuur hierom niet wil betalen. Uiteindelijk na incasso wordt dan betaald.

- klant verstuurd pakket met grote hoeveelheden levensmiddelen naar een ver land. Ook als cadeau voor familie. De douane onderschept het pakket, en weigert het pakket omdat er teveel en niet toegestaande levensmiddelen in zitten. Pakket komt retour (met vaak bedorven levensmiddelen, gezien een pakket naar bv Indonesie er een week over doet, week terug en week douane, zit je snel op 3 weken.

Voor ons als dienstverlener zijn dit bepaalde incidenten die wij toch 3 a 4 x per maand tegenkomen en toch vervelend zijn, ook voor de afzender. Wij krijgen echter steeds meer met particuliere klanten te maken waarvoor wij pakketten verzenden. Mijn vraag een beetje is: hebben jullie als webwinkels dergelijke ervaringen ? Over het algemeen zijn de klanten hier particulieren en hier zullen behoorlijke vreemde situaties voorkomen ? Hoe gaan jullie hiermee om ? Wordt er veel op rekening (dus betaling achteraf per bank) geleverd of uniek per IDeal of Paypal (waar de klant ook kan gaan klagen)

Betreffende de klacht van dhr. wil ik kort het volgende kwijt:

Hij heeft een opdracht geboekt om een pakket van ongeveer 30 kg naar Thailand te sturen. Het moest worden afgehaald op een ander adres, ergens in Zeeland. Gezien wij zelf niet in Zeeland rijden laten wij de pickup uitvoeren door UPS (hiervoor betaald de klant ook extra afhaalkosten). Deze klant heeft per mail het UPS label gekregen (gericht aan ons warehouse, vanwaar wij het pakket dan verder verwerken) en wij hebben UPS de opdracht gegeven dezelfde dag het pakket af te halen. Wij hebben dus een normale pick up geregeld voor een normaal pakket (dus geen rembours). Het is hier niet mogelijk dat de chauffeur van UPS geld kan incasseren; laat staan dat de chauffeur weet hoeveel geld deze klant bij ons betaald voor het vervoer van zijn pakket naar Thailand. Het pakket is conform afgehaald en was een week later over bij de ontvanger.

Nu reclammeert dhr. dat bij de deur is betaald aan de UPS chauffeur, echter kan geen betalingsbewijs overleggen en beweert dat de UPS chauffeur het bedrag heeft ingevoerd op zijn scanner. Ten eerste is dit niet mogelijk, gezien het geen rembours zending is. Wij hebben 2x nagevraagd bij UPS en die geven aan dat ze ook bij de chauffeur hebben nagevraagd en hun systemen gecheckt hebben, maar dit bedrag is niet aangenomen door de chauffeur en het ook niet als bedrag geregistreerd is. Het is een beetje vergelijkbaar als een webshop iets verstuurd met een pakketdienst als standaardpakket (dus geen rembours) en de ontvanger claimt aan de chauffeur/postbode te hebben betaald en wil daarom de rekening niet betalen.

Dhr. heeft op dit moment zijn rekening nog niet betaald, de betalingstermijn is verstreken, een herinering is onderweg en zal vermoedelijk eindigen bij de incasso. Ik vermoed dat het plaatsen van veel negatieve informatie op forums een beetje zijn drukmiddel is. UPS is een solide vervoerder waar chauffeurs compleet volgens de regels moeten werken; het verhaal is geheel onlogisch.

Ik wil uitdrukkelijk geen reclame maken voor mijn bedrijf, wil enerzijds reageren op de posting van dhr. en graag van de gelegenheid gebruik maken of er onder de verschillende shophouders ook vreemde ervaringen zijn, mbt het transport naar verre landen, het pakket niet geleverd kan worden door 'vreemde'redenen en de shophouder met lege handen blijft staan (dus onbetaalde rekeningen of betalingen teruggetrokken door paypal)
 
Leo2011
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mei 2011

Re: Parcel.nl

06 juni 2011

Beste Parcel.nl

Dat wij de WAARHEID als drukmiddel gebruiken,dan zal u daar alvast aan moeten wennen!
Zoals u beweerd dat het niet mogelijk is om rembours te betalen met UPS willen wij dan graag eens een gesprek met diezelfde UPS chauffeur die het bedrag 62euro (incl.wisselgeld,mocht hij houden) WEL in ontvangst heeft genomen !!

Zoals je in mijn vorige bericht kunt lezen is het voor mij een principe kwestie geworden,waarbij dan ook de geloofwaardigheid van UPS en uw bedrijf mede in word betrokken.
Wij als klant worden zoals ik al vermeld heb gewoon niet serieus genomen en worden zo aangemaand om nogmaals het bedrag te betalen.
Ik heb na diverse telefonische geprekken en mails aan jullie medewerker te kennen gegeven dat dit een misverstand moet zijn! En datgene schuiven jullie ons in de schoenen!

Voordat ik dit voorval heb vermeld op diverse internet websites heb ik jullie hiervan op de hoogte gesteld,maar wij worden gewoon genegeerd als een ongeloofwaardige klant die netjes contant heeft betaald aan de UPS chauffeur.

Dat u Parcel.nl en UPS zichzelf verschuilen achter uw eigen bedrijfsregels zodat het onmogelijk zou zijn dat hier een (bewuste) fout is gemaakt.

Ik trek hieruit mijn conclusie !!
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Parcel.nl

06 juni 2011

Voordat dit in een welles nietes spelletje eindigt een kleine opmerking:

Beide partijen hebben hun zegje gedaan dus posts met dezelfde inhoud zullen worden verwijderd.

@Leo2011
Als je een ondernemer bent weet je dat je altijd en overal een bonnetje moet vragen, staat het niet op papier dan heeft het niet bestaan.

@Parcel.nl
Bedankt voor de inhoudelijke reactie.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Tuttle.nl
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Parcel.nl

09 augustus 2011

Even niet op het forum geweest en nu lees ik dit. :shock:

Wij gebruiken Parcel.nl sinds april 2011 naar volle tevredenheid. Goede service en goedkoop.
 
AWA aanhangwagens
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 oktober 2011

Re: Parcel.nl

04 oktober 2011

Wij maken sinds 2010 gebruik van Parcel.nl en hebben hier goede ervaringen mee.

Zeer snelle reacties op prijsaanvragen
Snelle leveringen aan klanten, zowel in Nederland, Belgie als Duitsland. Veelal de volgende dag.
Gemakkelijk is ook de aangeboden keuze voor afhalen (kostenloos) of zelf brengen, al naar gelang wat het gemakkelijkst uitkomt.
Zeer flexibel in de omgang.
Voor de tarieven van Parcel.nl hoef je, als kleine ondernemer, bij de "grote jongens" niet aan te komen. Die vallen lachend van hun stoel af en vragen vervolgens hoeveel vrachtwagens ze voor de deur moeten zetten.
Ook voor de wat gekkere producten kan ik bij ze tereicht. We versturen complete aanhangwagens met ze.

De nieuw in gebruik genomen verzendsoftware vereist enige gewenning, zowel voor ons als voor Parcel.nl, maar dat zal ongetwijfeld beter worden.
 
Drummerpeter
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 juli 2017

Re: Parcel.nl

23 juli 2017

Ik heb ook een zeer slechte ervaring... De dagelijkse pakkettjes gaan prima maar als er iets mis gaat, is elke vorm van klant vriendelijkheid heeel ver te zoeken! Ik vraag zelf 2 x waarom pakktjes foutief zijn gewogen.... Geen antwoord. In plaats daarvan sturen ze aanmaningen!
Mij advies: betaal iets meer per pakket en geniet van klantvriendelijkheid!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht