Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Wouterjan
Berichten: 596
Lid geworden op: 10 juni 2011
Contacteer:

Digitaal frankeren van PostNL

14 november 2011

Wie heeft er ervaring met digitaal frankeren? En dan vooral met pakketten digitaal frankeren?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Digitaal frankeren van PostNL

14 november 2011

Wij gebruiken Parcelware van PostNL voor pakketten. Krijg je professionele adresetiketten met "Franco" erop en betaal je wekelijks achteraf één keer de rekening voor alle zendingen. Of bedoel je dat niet met "digitaal frankeren"?
 
Wouterjan
Berichten: 596
Lid geworden op: 10 juni 2011
Contacteer:

Re: Digitaal frankeren van PostNL

14 november 2011

 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Digitaal frankeren van PostNL

14 november 2011

Als je dat gaat gebruiken moet je bij het postkantoor zo'n boekje vragen met stickers met 3S codes. Dan weet je direct wat je tracking code is en kan je het helemaal zelf voorbereiden. Kan je het zo afgeven bij het postkantoor en klaar. Heb ik in het begin ook een tijd op die manier gedaan.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Wouterjan
Berichten: 596
Lid geworden op: 10 juni 2011
Contacteer:

Re: Digitaal frankeren van PostNL

14 november 2011

Aah, ja dat wilde ik nu weten. Ik heb die stickers ook. Maar snap niet precies hoe die nu werken.
Wat moet ik nu waar op plakken?
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Digitaal frankeren van PostNL

14 november 2011

Aah, ja dat wilde ik nu weten. Ik heb die stickers ook. Maar snap niet precies hoe die nu werken.
Wat moet ik nu waar op plakken?
Als het nog niet is veranderd heb je in zo'n boekje twee delen. 1 sticker die op het pakket moet en 1 deel voor je eigen administratie. Op beiden staat dan dezelfde 3S code. Als je daarbij op het pakket een digitale postzegel doet is het compleet.
 
Wouterjan
Berichten: 596
Lid geworden op: 10 juni 2011
Contacteer:

Re: Digitaal frankeren van PostNL

14 november 2011

Aah, ja dat wilde ik nu weten. Ik heb die stickers ook. Maar snap niet precies hoe die nu werken.
Wat moet ik nu waar op plakken?
Als het nog niet is veranderd heb je in zo'n boekje twee delen. 1 sticker die op het pakket moet en 1 deel voor je eigen administratie. Op beiden staat dan dezelfde 3S code. Als je daarbij op het pakket een digitale postzegel doet is het compleet.
Aah oke. Ja er staat op een deel. "voor klant" Maar wist even niet of ik dat was of ontvanger :)
Maar ik ga eens proberen! Thanks!
 
moncherry
Berichten: 245
Lid geworden op: 22 februari 2011
Locatie: veghel
Contacteer:

Re: Digitaal frankeren van PostNL

15 november 2011

ach ik wist ook niet hoe het werkte, nu dus wel, zijn die boekjes dan gratis?
Omdat je de digitale postzegel betaald, en waar precies kan ik ze halen?
 
Wouterjan
Berichten: 596
Lid geworden op: 10 juni 2011
Contacteer:

Re: Digitaal frankeren van PostNL

15 november 2011

ach ik wist ook niet hoe het werkte, nu dus wel, zijn die boekjes dan gratis?
Omdat je de digitale postzegel betaald, en waar precies kan ik ze halen?
Ik heb een klantnummer bij postnl. En heb een mijnpost account. Dus kan allemaal hulpmiddelen gratis bestellen.
 
Marrewijk
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 november 2011

Re: Digitaal frankeren van PostNL

28 november 2011

ik printte al ruime tijd met succes digitale postzegels (via website) op een dymo 450.
Sinds vandaag een 2E dymo erbij geinstalleerd, een 4XL voor gebruik met parcelware.
Werkt goed, echter nu worden ook de postzegels vanzelf op de 4XL geprint.
dat wil ik niet ! Weet iemand hoe je moet instellen dat de 450 wordt gebruikt?
 
Tink
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 augustus 2011
Contacteer:

Re: Digitaal frankeren van PostNL

29 november 2011

Ik weet niet hoe het zit bij de postzegels, maar als ik op printen druk krijg ik eerst een venster met allerhande bla bla die ik vaak snel doorklik. Exact in dat scherm kun je aangeven welke printer gebruikt moet worden voor die opdracht. Is er zoiets als je postzegels afdrukt?
Anders denk ik dat de kans groot is dat je ergens in de voorkeuren van je programma een printer voorkeur aan kunt geven.


(Ja, het is een vaag verhaal. Maar misschien kun je hiermee sneller het probleem zelf oplossen dan wachten op iemand die er verstand of ervaring mee heeft.)
 
Marrewijk
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 november 2011

Re: Digitaal frankeren van PostNL

30 november 2011

Het probleem met de twee Dymo printers is opgelost!
Ik heb het als volgt voor elkaar gekregen.
1. usb kabel van dymo labelwriter 450 uit de pc gehaald
2. via het windows configuratie scherm - printers de Dymo labelwriter 450 verwijderd
3. pc opnieuw opgestart
4. usb kabel erin gedaan, toen verscheen rechtsonder in scherm "drivers worden geinstalleerd"

nu wordt de digitale postzegel weer op de 450 geprint!
blijkbaar print de Activex software op de laatst geinstalleerde printer
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Digitaal frankeren van PostNL

01 december 2011

Die hulpmiddelen zijn voor iedereen gratis, account of niet. Geloof dat je ze zelf kunt bestellen wanneer je geen onderneming hebt.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht