Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
PQU
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 mei 2011
Locatie: Groningen

PostNL geen post meer op maandag

15 december 2011

Vanmorgen in het nieuws: "Bleker: geen post meer op maandag".

http://nos.nl/artikel/322478-bleker-gee ... andag.html

Wat vinden we hier van?

Ik zelf ben er in elk geval niet erg blij mee. Je doet als webwinkelier je best om alle levertijden zo kort mogelijk te houden en daarbij is het weekend toch altijd een behoorlijk breekpunt. Je kunt dan uiteraard wel je levertijden in werkdagen aangeven, maar veel klanten tellen het weekend gewoon mee. PostNL maakt dit weekend op deze manier alleen maar langer.

Vaak versturen we bestellingen die in het weekend worden gedaan via de brievenbus nog datzelfde weekend op, zodat klanten het maandag al hebben. Hier krijgen we vaak wel de nodige complimenten over. Dat kunnen we dan wel vergeten.

Daar komt dan nog eens bij dat post die op vrijdag verstuurd wordt in sommige gevallen niet op zaterdag bezorgd wordt en in die nieuwe situatie dus pas op dinsdag bezorgd gaat worden. Dat is echt niet acceptabel.
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

Re: PostNL geen post meer op maandag

15 december 2011

Oh, nee, dat is echt een no-no. Ik begrijp niet hoe ze dat kunnen verzinnen?
 
moncherry
Berichten: 245
Lid geworden op: 22 februari 2011
Locatie: veghel
Contacteer:

Re: PostNL geen post meer op maandag

15 december 2011

DHL had op maandag al geen werkdag
 
Tink
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 augustus 2011
Contacteer:

Re: PostNL geen post meer op maandag

15 december 2011

Inderdaad en daarmee is DHL een enorme ergernis bij mij.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
PQU
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 mei 2011
Locatie: Groningen

Re: PostNL geen post meer op maandag

15 december 2011

DHL had op maandag al geen werkdag
De DHL die ik op vrijdag met economy uit het buitenland liet versturen werd altijd gewoon op maandag afgeleverd.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: PostNL geen post meer op maandag

15 december 2011

Ik begrijp niet hoe ze dat kunnen verzinnen?
Dat staat in het stukje, het wordt te duur dus moet er een dag afvallen, ach en mensen weten dan toch dat ze maandag niets krijgen. Ik verwacht nu ook nooit post op zondag en heb daar geen last van.
 
PQU
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 mei 2011
Locatie: Groningen

Re: PostNL geen post meer op maandag

15 december 2011

Dat het te duur zou worden vind ik echt onzin. Ik kan me ook echt niet voorstellen dat er nu zoveel minder post bezorgd wordt als vroeger. Ze geven steeds het internet de schuld, maar volgens mij zorgt het internet bij hun juist ook voor nieuw inkomsten en niet alleen op de pakketafdeling. Dan denk ik alleen al aan al die enveloppen die ik afgelopen jaar verstuurd heb.

Ook de concurrentie op de postmarkt krijgt altijd de schuld, omdat die niet alle dagen hoeven te versturen en de post opsparen en dus voor grote partijen (mass mailing) goedkoper zijn. Op het moment dat je de postzegels duurder maakt en niet alle dagen meer gaat bezorgen. Zorg je er gelijk voor dat je niet meer onderscheidend en aantrekkelijk in prijs bent en zak je alleen maar verder weg.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: PostNL geen post meer op maandag

15 december 2011

Voor zo ver ik weet is het altijd al zo dat post die in het weekend aangeleverd wordt pas maandag avond verwerkt wordt. Dus zaterdag op de post, dinsdag in de bus.

Het heeft alleen gevolgen voor zakelijke adressen en/of voor mensen die zaterdag niet thuis waren om de post in ontvangst te nemen.
 
PQU
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 mei 2011
Locatie: Groningen

Re: PostNL geen post meer op maandag

15 december 2011

Dat ligt er volgens mij een beetje aan waar je de post aanbied. Breng je iets op zaterdag naar een postkantoor, laten ze dit lekker tot maandag liggen. Druk je het in de brievenbus aan de straat, dan wordt deze op zondagavond blijkbaar nog leeg getrokken. Ik heb dit toch wel vaak gedaan en ook vaak complimenten gekregen dat we het zo snel konden leveren. Nu lukt dit helaas even niet, omdat ze de brievenbussen vuurwerkbesteding hebben gemaakt. In de toekomst zal dit dus ook geen nut meer hebben. Maar het gaat mij met name toch om de zendingen van vrijdag die niet op zaterdag bezorgd worden en uiteindelijk pas op bezorgd worden op dinsdag.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: PostNL geen post meer op maandag

15 december 2011

Op maandag wordt, volgens het persbericht, slechts zon 2% van de wekelijkse post bezorgd. Ik weet nagenoeg zeker -ook omdat ik het vaak nagevraagd heb bij diverse postkantoren, businesspoints en sales managers- dat er in het weekend geen postverwerking plaats vindt. Vrijdag nacht wordt er voor het laatst gesorteerd en dit wordt zaterdag of maandag uitgeleverd. Er wordt dan pas weer maandag avond gesorteerd voor wat er dinsdag uitgeleverd gaat worden. Het is daarom eigenlijk niet mogelijk dat post in het weekend aangeboden wordt en op maandag al bezorgd wordt.

Verder zou het inderdaad jammer zijn als post die niet op zaterdag bezorgd wordt pas dinsdag aangeboden wordt. Voor zo ver ik begrijp gaat het echter om brievenbus post, dus in dat geval zouden ze op zich alles zaterdag moeten kunnen bezorgen. De pakketten voor zakelijke adressen worden volgens mij nog wel op maandag uitgeleverd als het plan van Bleker door gaat. PostNL Pakketdienst en de "gewone" PostNL (enveloppen) zijn eigenlijk twee aparte bedrijven.
 
PQU
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 mei 2011
Locatie: Groningen

Re: PostNL geen post meer op maandag

15 december 2011

Toch vreemd dat ik een tijdje geleden (ca. 3 maand geleden) een vervangende adapter voor een Nintendo DS via eBay op zondag heb besteld en betaald met PayPal bij een particuliere verkoper uit Friesland. Deze lag toch echt zeker weten op maandag op de mat in een bubbelenvelop.

Ik was hier zelf echt verbaast over, maar ik ben het zelf toen ook gewoon op zondag gaan verzenden en ik weet gewoon van reacties die ik hier op heb gekregen, dat er mensen zijn die hun bestelling ook op maandag in huis hebben gekregen.

Zou het misschien kunnen zijn dat ze post die enigszins in de regio ligt toch verwerken? Ik kan ook wel begrijpen dat ze op zondagnacht geen vrachtwagen van Groningen naar Limburg gaan sturen, voor een paar zakjes post.

/edit
We kunnen natuurlijk altijd de proef op de soms nemen, dan stuur je gewoon een briefje naar jezelf op zondag! :P haha (al is het nu niet echt representatief ivm. de kerstdrukte)
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: PostNL geen post meer op maandag

16 december 2011

Wij hebben met enige regelmaat ook klanten die helemaal lyrisch zijn over ons, omdat ze midden in de nacht besteld hebben en dachten de volgende dag al hun bestelling ontvangen te hebben. In werkelijkheid zat hier nog een dag tussen maar dat zijn ze dan kennelijk vergeten. Men is in de veronderstelling dat ze afgelopen nacht besteld hebben, in plaats van de nacht er voor. :)

Op zondag worden er in elk geval geen postbussen geleegd, deze worden alleen op zaterdag geleegd zodat er zo min mogelijk post voor langere tijd in de brievenbus blijft liggen. Op zondag werkt PostNL -zeker als oud staatsbedrijf- echt niet hoor ;)
 
Banaan
Berichten: 136
Lid geworden op: 29 januari 2011

Re: PostNL geen post meer op maandag

16 december 2011

Op zondag worden er in elk geval geen postbussen geleegd, deze worden alleen op zaterdag geleegd zodat er zo min mogelijk post voor langere tijd in de brievenbus blijft liggen. Op zondag werkt PostNL -zeker als oud staatsbedrijf- echt niet hoor ;)
Dat is niet waar. Wij verzenden normaliter alles gewoon via de brievenbus, omdat dat dichterbij is dan het businesspoint. Deze weken gaat dat alleen niet door de antivuurwerk maatregelen.

Op zaterdag worden brievenbussen niet geleegd, op zondag wel. Op zondagavond is het sorteercentrum hier ook gewoon bemand. Als we daar op zondagavond (brievenbus)post heen brengen komt het gewoon op maandag aan. Er wordt dus weldegelijk op zondag post verwerkt.

Wel jammer dat ze dat willen veranderen, want we krijgen de beste reviews van mensen die op zondag bestellen en een dag later hun bestelling al hebben.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: PostNL geen post meer op maandag

16 december 2011

Hmm, dan ga ik toch eens een brief aan mijzelf versturen op zondag.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: PostNL geen post meer op maandag

16 december 2011

Hmm, dan ga ik toch eens een brief aan mijzelf versturen op zondag.
Dan zou ik dat doen na de drukte voor kerst- en nieuwjaarskaarten.
 
Tink
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 augustus 2011
Contacteer:

Re: PostNL geen post meer op maandag

16 december 2011

Neem dan gelijk de proef op de som stuur op vrijdag, zaterdag èn zondag een brief :P

Mijn vriend is negen jaar postbode geweest. Waar hij op zaterdag twee kleine wijken liep waren dat er op maandag vier. Er is gewoon echt bijna geen brievenpost op maandag. En het vervelendste is dat ze toch de hele wijk moeten aflopen omdat er dan per straat net 10 brieven verspreid over de hele straat zijn. Het is gewoon echt niet rendabel omdat die postbodes per uur worden betaald en bij andere postbedrijven die brieven versturen worden de postbezorgers per poststuk betaald.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: PostNL geen post meer op maandag

16 december 2011

Dan zou ik dat doen na de drukte voor kerst- en nieuwjaarskaarten.
Uiteraard, ik heb komende weekenden uberhaupt geen tijd :)
 
joelphil
Berichten: 183
Lid geworden op: 22 juli 2010

Re: PostNL geen post meer op maandag

16 december 2011

Soms komt er hier een TNT busje voorrijden om 1 brief te bezorgen! Enkel dit adres (ok en dan wellicht verderop in de straat nog, maar niet huis aan huis). Van mij mogen ze er op bezuinigen, als ze op die manier hun tarieven en kwaliteit op peil houden.

Wat betreft die tarieven... stoppen met bezorgen op maandag heeft geen effect op de postzegel prijs... die gaat per 1 jan (alweer!) omhoog, van 46 naar 50ct.
 
rikhappy01
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 december 2011
Contacteer:

Re: PostNL geen post meer op maandag

19 december 2011

Ik ben zelf al 5 jaar postbode bij PostNL (oorspronkelijk TNT Post), ik kan je vertellen dat in een kleiner kantoor waar we normaal werken op een normale dag buiten de kerstperiode we ongeveer 20.000 brieven verwerken op de drukkere dagen (dinsdag, donderdag, zaterdag).
Op de normale rustigere dagen (woensdag, vrijdag) zijn dat er ongeveer 6 tot 7 duizend minder.
Op een maandag daarentegen is de posthoeveelheid zo'n 800 brieven. De hoeveelheid post voor het grootste dorp wordt meestal onderverdeeld in 35-45 tassen post en op maandag past het in 2 tassen.
De Maandag is daarom bijna altijd een verliesgevende dag voor PostNL.
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: PostNL geen post meer op maandag

19 december 2011

Hoe kan dat?

De post die maandag bezorgt wordt, is post die zaterdag en zondag in de brievenbus is gegaan.
Ik zou denken dat er dan juist het meeste wordt verzonden, in de weekenden.. Immers is de post van maandag, van twee dagen. De post van andere dagen is slechts van één dag.

Zijn de Nederlanders zo lui in het weekend dan? ;)

Ook kerstkaarten bijvoorbeeld, als je er een stuk of 50/100 op de post moet doen, heeft de gemiddelde daar doordeweeks geen tijd voor. Die doen dit toch meestal in het weekend..
 
Tink
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 augustus 2011
Contacteer:

Re: PostNL geen post meer op maandag

19 december 2011

Omdat het meerendeel van de post toch nog steeds van bedrijven komt en die versturen veelal niet in het weekend. En hoezo geen tijd om doordeweeks te postten? Ik doe de post altijd op weg naar werk of huis, als ik ergens een brievenbus tegenkom.

Kerstkaarten is een heel ander geval. Kerst is hel voor postbodes.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: PostNL geen post meer op maandag

19 december 2011

Die doen dit toch meestal in het weekend..
ja ze schrijven de kerstkaarten in het weekend en doen ze maandag of dinsdag op de post op weg naar het werk of tijdens boodschappen doen.
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: PostNL geen post meer op maandag

19 december 2011

'Webwinkels nauwelijks last van wetsverandering postbezorging'
En dat kunnen ze nu al concluderen :')

Overigens logisch dat ze er geen last van zullen hebben, immers geldt het voor iedere webwinkel en zal het vast geen reden zijn om maandag even naar de bart smit te gaan ipv in het weekend in de webwinkel bestellen..
 
@noukbos
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 november 2011
Contacteer:

Re: PostNL geen post meer op maandag

20 december 2011

Ik woon naast een brievenbus en die wordt zondag om 17.00 nog geleegd. Wij ontvangen ook gewoon post op maandag.
Wel redelijk irritant dat er nu nog een extra postvrije dag komt..is voor 't verzenden van pakketten niet echt handig.
 
Tink
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 augustus 2011
Contacteer:

Re: PostNL geen post meer op maandag

20 december 2011

Wel redelijk irritant dat er nu nog een extra postvrije dag komt..is voor 't verzenden van pakketten niet echt handig.
Brievenpost en pakketten is heel wat anders. Pakketten worden nog wel op maandag bezorgd.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: PostNL geen post meer op maandag

20 december 2011

Brievenpost en pakketten is heel wat anders. Pakketten worden nog wel op maandag bezorgd.
Helaas werd de maandag als vaste bezorgdag van pakketten al eerder door PostNL afgeschaft; nu volgt ook de brievenbuspost. Maandag is alleen nog een bezorgdag voor een 2e bezorgpoging:

http://www.postnl.nl/voorthuis/pakketten/bezorging/
 
CasePlace
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 augustus 2011
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: PostNL geen post meer op maandag

20 december 2011

Ik zou het wel balen vinden, ik doe altijd mijn best om de bestellingen zo snel mogelijk te verzenden. Geen post op maandag zou betekenen dat ik in iedergeval op zondag niets op de bus hoef te doen..

Ik denk dat de klant het wel zal accepteren, en laten we wel wezen.. ze kunnen er toch niets aan doen en wij evenmin..

tjongejonge postzegels worden duurder en we krijgen er minder voor terug..
 
PQU
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 mei 2011
Locatie: Groningen

Re: PostNL geen post meer op maandag

21 december 2011

Ik denk dat de klant het wel zal accepteren, en laten we wel wezen.. ze kunnen er toch niets aan doen en wij evenmin..
Wees daar maar niet al te zeker van. Sommige mensen kennen ook het onderscheid niet tussen een dag en een werkdag. :?

Ze zijn er in ieder geval nog niet helemaal uit. Het plan van Bleker stuit op verzet in de kamer:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/479535/1 ... andag.html
 
CasePlace
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 augustus 2011
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: PostNL geen post meer op maandag

21 december 2011

Ik denk dat de klant het wel zal accepteren, en laten we wel wezen.. ze kunnen er toch niets aan doen en wij evenmin..
Wees daar maar niet al te zeker van. Sommige mensen kennen ook het onderscheid niet tussen een dag en een werkdag. :?

Ze zijn er in ieder geval nog niet helemaal uit. Het plan van Bleker stuit op verzet in de kamer:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/479535/1 ... andag.html
Klopt helemaal.. Het is zo vervelend als factoren waar jij geen invloed op hebt in het spel komen..
 
Gerbil.nl
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 september 2010
Contacteer:

Re: PostNL geen post meer op maandag

22 december 2011

Al jaren ontvang ik hier zo goed als geen post meer op maandag, in mijn vorige woonplaats niet, en deze ook niet (beide Friesland).
Dacht eerlijk gezegd dat ze daarmee al gestopt waren..

Qua pakketten gaat DHL per 1 Januari op zaterdag én op maandag bezorgen!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht