Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
alessandro
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 februari 2017

Re: Pakket kwijt via Postnl

23 februari 2017

Februari 2017

POST NL HEEFT NOG STEEDS NIES GELEERD,.

Nog steeds lopen stelen ze pakketten weg en ze zijn zelfs zo brutaal om het pakketje te openen , inhoud eruit te halen en vervolgens de lege doos terug te sturen!!

Als het nie nodig is zal ik niets meer versturen met Postnl. 
Wat een schijt bedrijf!! En een onderzoek doen ze tegenwoordig niet meer. je krijg geld als vergoeding ... maar de emotionele schade .... die wordt niet vergoed... en oooh ja.. ze  brengen gewoon geld in rekening.. "verzekeringspremie " van 9 euro ... SCHANDALIG!!! POSTNL raak lekker faliet!!! criminelen zijn het!
 
Jaap
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 februari 2010

Re: Pakket kwijt via Postnl

24 februari 2017

Wil je dat we de spel fouten eruit halen en doorsturen naar PostNL? Misschien dat ze er dan wat meer mee kunnen
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Pakket kwijt via Postnl

24 februari 2017

Is Alessandro een webwinkelier? Dan zou ik toch wat meer afstand nemen van de producten, dat scheelt een hoop emotionele schade? Is hij een consument? Dan hoort zijn reactie hier in het geheel niet thuis. Ik heb ervaring met vele verzenders en over het algemeen alleen maar positieve. PostNL springt daar absoluut niet in negatieve zin uit. Er is m.i. geen enkele reden voor dit soort PostNL "bashing" Je kunt voor een habbekrats aangetekend en/of verzekerd verzenden en daar gerust je klant voor laten betalen.
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Pakket kwijt via Postnl

26 februari 2017

 Een raar verhaal, want aangetekend verzekeren kost slechts EUR 0,50 extra (tot EUR 50,= bij My Parcel). Hij krijgt geld terug, maar hij heeft nu emotionele schade :-( Ik neem eerlijk gezegd ook geen risico. Liever iets meer kwijt aan verzending, maar ook minder ellende.

Het zijn meestal de klanten die de boel proberen op te lichten....
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Hansi1959
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 mei 2014
Locatie: Zuiden des lands

Re: Pakket kwijt via Postnl

20 maart 2017

Tot nu toe is het verzenden van pakjes met PostNL (via Myparcel) vrij aardig gegaan. Belangrijkste klacht is het tracking systeem van PostNl (waaraan ook dat van Myparcel gekoppeld is). Zeer vaak onjuiste status melding waardoor er vaak contact gezocht moet worden met Myparcel en zij weer met PostNL. Kost me behoorlijk wat tijd.
Recent zijn nu ook enkele zendingen zoekgeraakt. En dan denk je met verzekering goed te zitten maar dat is bepaald niet vanzelfsprekend...
Er wordt gevraagd naar de in- en de verkoopfactuur. Vervolgens wordt er OF 60% van de verkoopfactuur (ex BTW) vergoed OF je ontvangt de inkoopwaarde.
Maar bij dat laatste wordt geen rekening gehouden met verzend en invoerkosten van de leverancier naar mij...
Ik koop veel spullen in uit China en daar komt bij enkele leveranciers nog +/- 5 - 8% aan verzendkosten bovenop plus natuurlijk de importkosten; 8,5% invoerrechten en inklaringskosten.
Omdat het duurdere artikelen betreft met een relatief kleine marge zou een uitkering van 60% van de verkoopfactuur mij in de recente gevallen (toevallig zelfde artikel) 40 euro schade opleveren. Een vergoeding op basis van de inkoopprijs kostte mij "slechts" 20 euro per pakket (en dan had ik dit keer nog "geluk" omdat de betreffende leverancier geen verzendkosten in rekening brengt).
Ik heb dus verzocht om de vergoeding te baseren op de inkoopfactuur. Dit verzoek is door PostNL (via Myparcel) gehonoreerd waardoor mijn schade tot 3x 20 euro beperkt bleef... (nog even afgezien van de imago schade die mijn shop bij de klant opgelopen heeft. Dit ondanks een snelle en soepele afhandeling van mij naar de klant). De hele afhandeling (telefoontjes en emails met Myparcel en met de klanten) heeft mij minimaal twee a twee en een half uur werk gekost. En dan mag ik nog blij zijn dat ik e.e.a met Myparcel kan afhandelen en niet steeds contact hoef te zoeken met PostNL. Myparcel handelt alles redelijk vlot af en keert vergoedingen vlotter uit dan dat PostNL dat naar hen doet.
Persoonlijk vind ik het echter moeilijk verteerbaar dat een verzekerde zending toch niet zo "volledig" verzekerd blijkt.... (zelfs niet als je alles goed kunt aantonen).
No guts no glory!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht