Nee. Je bent akkoord gegaan met hun algemene voorwaarden. Daar staat in dat je niets krijgt vergoed wanneer niet verzekerd.Nu vraag ik af of ik ze niet gewoon aansprakelijk kan stellen voor diefstal, want dingen verdwijnen nu eenmaal niet zomaar.
En waarom staat er niet in de mail zo iets van " We zullen iig uw verzendkosten terug storten, want we hebben tenslotte niks verzonden" ?
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Ja de voorwaarden waar je mee akkoord gaat voor het verzenden van een pakket / brievenbuspost zijn vermeld op de PostNL website. Volgens mij staat daar niet in detail in waar de vergoeding op gebaseerd wordt, maar dat moet je dan maar even nakijken.Zijn deze voorwaarden waaronder zij vervoeren ook ergens terug te lezen dan? De meeste vervoerders vervoeren onder de AVC (Algemene Vervoers Condities). Hierin staat een vergoeding per kilogram. In het geval van bijvoorbeeld een laptop o.i.d. is dit niet afdoende en is het verstandig e.e.a. af te dekken middels een lopende transportpolis.
Ik adviseer je er verder niet te veel energie in te steken want waarschijnlijk kost het je meer dan dat het je op gaat leveren.
Succes.
Dat komt doordat de overgrote meerderheid zich makkelijk laat afwimpelen met: "Het staat in de algemene voorwaarden." Als je volhoudt, blijkt er veel meer mogelijk. Met name problemen die onder het strafrecht vallen, kunnen nooit in algemene voorwaarden en zelfs niet in individuele contracten worden uitgesloten. En bij vervoerders is er dat vooral één achilleshiel, die zij zelf ook heel goed kennen: diefstal door het eigen personeel. Met "verloren" of "kwijt" neem je dus per definitie geen genoegen; je wijst er even fijntjes op dat er dan wel iets anders aan de hand zal zijn...Men zegt leuk: onverzekerd, is geen vergoeding bij "verloren, kwijt" poststuk.
en in de algemene voorwaarden is dit opgenomen.
PostNL legt in de algemene voorwaarden de bewijslast bij de afzender. En dat schijnt ook een verkoopnota te mogen zijn.Hoe zit het als je handgemaakte spullen zelf maakt, krijg je dan wel het volledig bedrag?
TNT Post Pakketservice bepaalt aan de hand van de door de Afzender overgelegde bewijzen, zoals het originele verzendbewijs, aan- of verkoopnota en/of ander rechtsgeldig bewijs van de waarde van de inhoud of de afzender in aanmerking komt voor een eventuele schadevergoeding zoals bedoeld in dit artikel 12.
Even terugkoppeling geven op mijn klachtafhandeling.Goedenavond,
Ik weet dat ik niet sterk sta als er een pakketje kwijt is geraakt door PostNL en deze verzonden heb als standaard pakket met track & trace. Wel vaker de opmerking gehad dat dit niet vergoed kan worden omdat het niet verzekerd is verzonden.
Nu heb ik 25 februari drie pakketjes afgegeven voor standaard verzending met track & trace. Hier heb ik de betaalbon van en de barcodes. Op 26 februari stond op track en trace dat de verzending wordt verzonden. Vandaag heb ik drie klachten gekregen dat de pakketjes niet zijn aangekomen. Als ik nu de barcodes intyp op track & trace staat er de melding dat de verzending wordt voorbereid door de verzender. Krijg echt buikpijn van PostNL, want je wordt zowat gedwongen verzekerd te gaan verzenden.....