Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
vampirelord
Berichten: 981
Lid geworden op: 12 oktober 2011
Contacteer:

Pakket kwijt via Postnl

26 maart 2012

Nou zal ik niet de eerste zijn van wie Postnl een pakket heeft kwijtgeraakt. Dit gebeurde onlangs ook bij mij.

Dit was de anonieme reactie van Postnl

Geachte heer xxxxxx,

Naar aanleiding van de vermissing van uw zending, die u op 12 maart 2012 aan xxxxxxx te xxxxx heeft verstuurd, bericht ik u het volgende.

Om met zekerheid vast te kunnen stellen dat het pakket vermist is heb ik navraag gedaan bij alle afdelingen binnen ons bedrijf waar het pakket zich zou kunnen bevinden. Hieronder vallen onder meer het distributiecentrum waarvandaan het pakket wordt geleverd en de afdeling onbestelbare stukken. Dit onderzoek heeft echter geen positief resultaat opgeleverd. Voor het verlies en het hierdoor ontstane ongemak bied ik u mijn welgemeende excuses aan.

Ik kan u helaas geen schadevergoeding aanbieden omdat de vervoersvoorwaarden hier niet in voorzien en er ook geen verzekering is gekoppeld aan de door u gekozen wijze van verzending.

Ik hoop u hiermee naar tevredenheid te hebben geholpen en geïnformeerd en sluit hierbij het onderzoek.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan kunt u ons van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.30 bereiken op telefoonnummer 058 233 33 81.

Met vriendelijke groet,
i.o.



Serviceteam Zakelijk
PostNL Pakketten Benelux B.V.


Nu vraag ik af of ik ze niet gewoon aansprakelijk kan stellen voor diefstal, want dingen verdwijnen nu eenmaal niet zomaar.

En waarom staat er niet in de mail zo iets van " We zullen iig uw verzendkosten terug storten, want we hebben tenslotte niks verzonden" ?
 
mike1212
Berichten: 117
Lid geworden op: 17 mei 2010

Re: Pakket kwijt via Postnl

26 maart 2012

Ik vind het eigenlijk echt te belachelijk voor woorden dat wij ons moeten verzekeren tegen fouten die gemaakt worden door de vervoerder.

Ik vind het doen van aangifte, geen gek idee. Of het juridisch gezien kans van slagen heeft weet ik niet. Feit is wel dat PostNL jouw spullen heeft kwijt gemaakt.

Verder vind ik het een wat amateuristische brief van PostNL.

Waarom een anonieme afzender... Ik gok een ontmoedigingsbeleid.
Waarom bieden ze hun excuus aan... Ze hebben toch niks kunnen vinden. Als iets niet jou schuld is, ga je toch geen excuus aanbieden.
Ik heb geen flauw idee wat de vervoersvoorwaarden zeggen, maar dat deze niet voorzien in een schadevergoeding geloof ik helemaal niks van.

Wat weleens helpt is ze helemaal kapot spammen. Ben er zelf nooit zo'n voorstander van maar als je 100 % zeker bent van je gelijk en ze je afschepen met standaard mailtjes. Dat heeft verder communiceren weinig zin, daarnaast vreet het energie.

Je beklag doen op meerder fora's, twitter e.d. schaadt hun imago en dan ineens kan er heel veel.
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Pakket kwijt via Postnl

26 maart 2012

Nu vraag ik af of ik ze niet gewoon aansprakelijk kan stellen voor diefstal, want dingen verdwijnen nu eenmaal niet zomaar.

En waarom staat er niet in de mail zo iets van " We zullen iig uw verzendkosten terug storten, want we hebben tenslotte niks verzonden" ?
Nee. Je bent akkoord gegaan met hun algemene voorwaarden. Daar staat in dat je niets krijgt vergoed wanneer niet verzekerd.

Op je tweede vraag zat ik ook mijn hersens op te kraken. Ik heb het uiteindelijk vergoed gekregen na het invullen van een enquête. Maar ja, normaliter krijg je ook de verzendkosten niet want dat valt onder de verzekering.
 
floots
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 augustus 2011
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Pakket kwijt via Postnl

26 maart 2012

Zijn deze voorwaarden waaronder zij vervoeren ook ergens terug te lezen dan? De meeste vervoerders vervoeren onder de AVC (Algemene Vervoers Condities). Hierin staat een vergoeding per kilogram. In het geval van bijvoorbeeld een laptop o.i.d. is dit niet afdoende en is het verstandig e.e.a. af te dekken middels een lopende transportpolis.

Ik adviseer je er verder niet te veel energie in te steken want waarschijnlijk kost het je meer dan dat het je op gaat leveren.

Succes.
Standaard levering, dagtijdvak levering, express en Same-Day. Tevens fulfiment diensten.

http://www.parcelforce.nl http://www.franconique.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Pakket kwijt via Postnl

26 maart 2012

Zijn deze voorwaarden waaronder zij vervoeren ook ergens terug te lezen dan? De meeste vervoerders vervoeren onder de AVC (Algemene Vervoers Condities). Hierin staat een vergoeding per kilogram. In het geval van bijvoorbeeld een laptop o.i.d. is dit niet afdoende en is het verstandig e.e.a. af te dekken middels een lopende transportpolis.

Ik adviseer je er verder niet te veel energie in te steken want waarschijnlijk kost het je meer dan dat het je op gaat leveren.

Succes.
Ja de voorwaarden waar je mee akkoord gaat voor het verzenden van een pakket / brievenbuspost zijn vermeld op de PostNL website. Volgens mij staat daar niet in detail in waar de vergoeding op gebaseerd wordt, maar dat moet je dan maar even nakijken.
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Pakket kwijt via Postnl

27 maart 2012

Even een domme opmerking in de groep gooien.

Men zegt leuk: onverzekerd, is geen vergoeding bij "verloren, kwijt" poststuk.
en in de algemene voorwaarden is dit opgenomen.

Je betaald postnl voor een dienst die ze niet nakomen, hun hebben toch ook een "leverings" verplichting of een schadeloos stelling?

Echter waarom mogen webwinkeliers dat dan niet opnemen in de algemene voorwaarden omdat het in strijd is met de wet? Dan worden algemene voorwaarden toch "ongeldig" verklaard?
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Pakket kwijt via Postnl

27 maart 2012

Men zegt leuk: onverzekerd, is geen vergoeding bij "verloren, kwijt" poststuk.
en in de algemene voorwaarden is dit opgenomen.
Dat komt doordat de overgrote meerderheid zich makkelijk laat afwimpelen met: "Het staat in de algemene voorwaarden." Als je volhoudt, blijkt er veel meer mogelijk. Met name problemen die onder het strafrecht vallen, kunnen nooit in algemene voorwaarden en zelfs niet in individuele contracten worden uitgesloten. En bij vervoerders is er dat vooral één achilleshiel, die zij zelf ook heel goed kennen: diefstal door het eigen personeel. Met "verloren" of "kwijt" neem je dus per definitie geen genoegen; je wijst er even fijntjes op dat er dan wel iets anders aan de hand zal zijn...

Persoonlijk erger ik me overigens meer aan de kromme constructie voor verzekerd vervoer. Je betaalt een verzekeringspremie voor een minimale waarde van € 500, zelfs al is de werkelijke waarde maar € 200. Moet die verzekering vervolgens uitkeren, dan krijg je géén € 500 en zelfs geen € 200 vergoed, maar slechts de inkoopwaarde.
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

Re: Pakket kwijt via Postnl

27 maart 2012

Hoe zit het als je handgemaakte spullen zelf maakt, krijg je dan wel het volledig bedrag?
 
Wouterjan
Berichten: 596
Lid geworden op: 10 juni 2011
Contacteer:

Re: Pakket kwijt via Postnl

27 maart 2012

Hoe kan PostNL nu weer je inkoopprijs weten?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Pakket kwijt via Postnl

27 maart 2012

Hoe zit het als je handgemaakte spullen zelf maakt, krijg je dan wel het volledig bedrag?
PostNL legt in de algemene voorwaarden de bewijslast bij de afzender. En dat schijnt ook een verkoopnota te mogen zijn.
TNT Post Pakketservice bepaalt aan de hand van de door de Afzender overgelegde bewijzen, zoals het originele verzendbewijs, aan- of verkoopnota en/of ander rechtsgeldig bewijs van de waarde van de inhoud of de afzender in aanmerking komt voor een eventuele schadevergoeding zoals bedoeld in dit artikel 12.
 
Cardexchange.com
Berichten: 266
Lid geworden op: 23 december 2011
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: Pakket kwijt via Postnl

28 maart 2012

Als je iets wilt claimen bij PostNL vragen ze om een inkoopbon. In mijn geval is dat lastig. Ze namen bij mij genoegen met de verkoopfactuur en ik kreeg daar toen de helft van terug nadat ik aannemelijk had gemaakt dat mijn inkoop 50% van mijn verkoop is. We waren toen wel maanden verder. Gezien het gedoe met het claimen ben ik gestopt met het kopen van verzekerde verzending en neem de verliezen nu zelf als bedrijfskosten. Het geld dat ik hiermee bespaar dekt tot nu toe aardig de verliezen door zoekgeraakte post.

Wat zoekgeraakte post betreft: als PostNL aantoonbaar iets niet of te laat heeft afgeleverd, dan zouden ze standaard de verzendkosten moeten terugbetalen wegens niet geleverde diensten. Zelfs de NS betaalt je kaartje terug als je door hun schuld je bestemming niet of te laat bereikt.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer
 
lampy2000
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 juli 2012

Re: Pakket kwijt via Postnl

13 juli 2012

Ach het is ze bij post.nl al gelukt om succesvol 16 pakketjes kwijt te raken, de laatste is track en traced. oftewel ze hebben sinds een kort een slagings percentage van 5 % oftewel volledig onacceptabel. Het enige dat werkt is aangifte doen van diefstal. Verder staat er in burgelijk wetboek dat voor elke prestatie een tegenprestatie moet geleverd worden. Jij geeft vijtien euro, dus moeten zij het pakketje leveren. Pakketjes krijgen geen pootjes en kunnen niet lopen, dus moet er een menselijke factor zijn geweest die het heeft gratis meegenomen, dit wordt meestal diefstal genoemd en is best wel strafbaar. Als de Post.nl dit wel goedkeurt zijn ze schuldig aan misdrijf, schuldig of medeplichtig en voor diefstal kan je naar de politie gaan en aangifte doen. Verder kan ik niet geloven dat dit bedrijf nog enig bestaansrecht heeft, immers er zijn bedrijven om minder failliet gegaan. Wel een voordeel van Post.nl is dat ze je pakketje naar een postkantoor sturen..... als ze het pakket daadwerkelijk leveren, de vijf procent dus.
 
vv77
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 november 2011

Re: Pakket kwijt via Postnl

04 september 2012

Ook hier net bericht ontvangen identiek als van ts en ook hier notabene met T&T.

Ook hier voelt het als diefstal mn dat ze dus niet kunnen vertellen waar het pakket met behulp van die T&T code.

Hier klopt dus iets niet.

Wat kan je nu nog doen want mijn pakket was brievenbuspost.

Heel erg vervelend mn voor de klant.

Is de consumentenbond hierin een partner of iets anders.

Er moet toch iemand ergens zijn die hier verhaal kan halen.

Echt schandalig en dan die AV's van webwinkels we worden er kierewiet van, en dan dit die zouden dus hiermee zo maar mee kunnen wegkomen .

Nu ben ik toch ook een klant voor de wet of geld dat nu niet ....
 
Eprom67
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 oktober 2012
Contacteer:

Re: Pakket kwijt via Postnl

04 oktober 2012

Een schadevergoeding van PostNL is net zo zeldzaam als Hobbelpaarden poep.
Wij hebben het een paar keer meegemaakt en proberen het al niet eens meer. We verzenden tegenwoordig onverzekerd, zodat we de kosten die we daar mee uitsparen kunnen gebruiken om eventuele beschadigingen en verliezen te kunnen compenseren.

Let trouwens op de kleine lettertjes; een artikel moet zó verpakt zijn dat het van 80 cm. hoogte kan vallen zonder te beschadigen. Probeer dat achteraf maar eens te bewijzen.....
 
dPske
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 februari 2013

Re: Pakket kwijt via Postnl

17 februari 2013

Hey,

vraagje...weet iemand wat ik kan doen als ik ergens een pakje heb besteld , dat via postnl naar mij verstuurd werd, ( ik kan het tracken ) dat vervolgens via tracking word aangegeven dat het afgeleverd is op mijn adres ,terwijl ik het nooit heb ontvangen (datum en uur staat erbij bij de tracking) . Ik kan ook de handtekening bekijken bij de tracking en daar staat gewoon een gekribbelde cirkel... totaal niet mijn handtekening, of van eender wie van de geburen in de straat , ook heeft postnl geen kaartje in de bus gestoken bij wie het dan zogezegd wel is afgeleverd, of dat ze al dan niet op een ander tijdstip komen leveren. de inhoud van het pakje is zo'n 120 € waard , misschien niet zo heel veel voor sommigen , maar voor mij wel althans.

iemand een idee/goede raad/tip? alvast bedankt , al hoop ik niet teveel na al wat ik al gelezen heb over postnl en "kwijt geraakte" pakketjes
 
Jordi
Berichten: 569
Lid geworden op: 02 december 2012
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Pakket kwijt via Postnl

17 februari 2013

Dit forum is niet voor consumentenvragen, maar voor webwinkeliers.

Ik heb 2 adviezen voor je:
1. Neem contact op met PostNL en de afzender, Die kunnen je het beste helpen. Dat kunnen wij natuurlijk niet.
2. Neem een cursus Nederlands. No offence. maar je post is echt dramatisch om te lezen.
Actief in webshopontwikkeling
 
chndr
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 maart 2013

Re: Pakket kwijt via Postnl

04 maart 2013

Goedenavond,

Ik weet dat ik niet sterk sta als er een pakketje kwijt is geraakt door PostNL en deze verzonden heb als standaard pakket met track & trace. Wel vaker de opmerking gehad dat dit niet vergoed kan worden omdat het niet verzekerd is verzonden.

Nu heb ik 25 februari drie pakketjes afgegeven voor standaard verzending met track & trace. Hier heb ik de betaalbon van en de barcodes. Op 26 februari stond op track en trace dat de verzending wordt verzonden. Vandaag heb ik drie klachten gekregen dat de pakketjes niet zijn aangekomen. Als ik nu de barcodes intyp op track & trace staat er de melding dat de verzending wordt voorbereid door de verzender.

Wij hebben een klacht ingediend en ze zullen een onderzoek starten. Maar uit ervaring weet ik dat ik zelf weer voor de kosten kan opdraaien. Zelfs als je het verzekerd verzend is de kans klein dat je iets vergoed krijgt bij beschadigen.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Dat er nu zomaar drie pakketjes zijn verdwenen met de zelfde zending is gewoon pure diefstal. Als de pakketjes volgende week nog niet zijn bezorgd zit ik te overwegen om aangifte te doen bij de politie, maar welke stappen moet ik daarna nemen?

Het zal wel zo zijn dat het in de algemene voorwaarden staat dat ze niks vergoeden wanneer een pakket niet verzekerd is verzonden maar heb toch betaald voor hun dienst.

Krijg echt buikpijn van PostNL, want je wordt zowat gedwongen verzekerd te gaan verzenden.
 
Peer
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 december 2012
Locatie: Huissen
Contacteer:

Re: Pakket kwijt via Postnl

05 maart 2013

Ik vraag mij echt af of aangifte doen bij de politie ook maar iets oplevert. Wanneer je besluit dat te doen, zul je het ook op moeten volgen met andere maatregelen want alleen aangifte leidt tot niets.
De kleinere winkeliers raad ik aan om te versturen via een bedrijf als Parcel International of Shops United.

Ik heb inmiddels ook meegemaakt dat zaken niet helemaal in orde waren bij de verzending, Parcel International zat er direct bovenop bij de vervoerder. Dit zijn grotere partijen die bij de vervoerder tenminste nog een vinger in de pap hebben. Binnen no-time had ik de Manager van DPD aan de telefoon om zijn excuses aan te bieden en een oplossing te verzorgen.

De grotere internet winkeliers geven hier eigenlijk al aan zelf eieren voor hun geld te kiezen en onverzekerd te sturen. Maar ik denk dat het voor de kleinere geen slecht idee is om het via een derde partij te doen. Dan sta je er niet alleen voor.
 
justwestern
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 december 2010

Re: Pakket kwijt via Postnl

06 maart 2013

Helaas is het ook bij mij gebeurd. Een pakket twv 299,- naar een klant gestuurd, volgens track & trace is het afgeleverd maar het pakket is onvindbaar. Na heel wat heen en weer gebel met postnl heb ik net te horen gekregen dat de bezorger is aangesproken en hij geeft aan het bij de winkel onder het woonadres afgeleverd te hebben.
Ik heb toen meteen gemeld dat ik dan maar aangifte ga doen van diefstal en of de bezorger dan als getuige op wil treden ( hij geeft immers aan dat hij het bij de winkel heeft afgegeven). Heeft misschien iemand van jullie hier ervaring mee? Kan natuurlijk 2 kanten op, de bezorger liegt of de winkel liegt... ( de geadresseerde is al diverse keren langs alle winkels in de buurt gegaan en heeft ook een klacht ingediend bij postnl).
 
MrCactus
Berichten: 115
Lid geworden op: 14 oktober 2010

Re: Pakket kwijt via Postnl

07 maart 2013

1. PostNL = Post Niet Leuk ?

2. Een aangetekend pakket a 17,95 (!) is nu zelfs weg.
Werd wel afgeleverd bij een ophaalpunt.
Kennelijk door iemand anders "opgehaald" ?

3. Altijd aangetekend versturen bij PostNL !

4. Misschien wordt het tijd dat een externe partij gaat bijhouden hoeveel post er verdwijnt bij PostNL ?
 
Gebruikersavatar
inetverhuurshop
Berichten: 197
Lid geworden op: 14 februari 2013
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: Pakket kwijt via Postnl

07 maart 2013

5. Een andere pakketbezorger zoeken? ééntje waar je minder ellende met mee maakt.
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.
 
MrCactus
Berichten: 115
Lid geworden op: 14 oktober 2010

Re: Pakket kwijt via Postnl

17 maart 2013

Zijn die er dan met verzekerde verzending ?
 
Gebruikersavatar
inetverhuurshop
Berichten: 197
Lid geworden op: 14 februari 2013
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: Pakket kwijt via Postnl

17 maart 2013

Natuurlijk, elke vervoerder biedt een verzekeringsoptie aan.

PostNL - vinkje bij het aanmelden van je pakketje circa 1,80 toeslag; verzekerd tot 500,00
DPD - altijd 'gratis' verzekerd tot 520,00
DHL - vinkje bij het aanmelden van je pakketje, toeslag van x% vd waarde met min van 9,00
DHL4YOU (onder DHL contract) - vinkje bij het aanmelden van je pakketje, toeslag van circa 1,50 euro; verzekerd tot 500,00
UPS - vinkje bij het aanmelden van je pakketje, x% vd waarde met een min 5,00 euro toeslag
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Pakket kwijt via Postnl

17 maart 2013

Het Vreemdste wat ik heb meegemaakt bij post NL:
Zending naar Zuid Afrika, verkoopwaarde ca. 800€ aangetekend verzonden (verzekering was destijds voor ZA niet mogelijk) Na een maand was het pakket nog niet aangekomen. PostNL (toen nog TNT trouwens) kon het niet vinden. Na twee maanden: pakket nog steeds zoek. Na meer drie maanden meldde de geadresseerde dat hij na eigen navraag bij de plaatselijke post had ontdekt dat het pakket was aangekomen in de haven: hadden ze het op een schip gedumpt in plaats van op een vliegtuig en had het er inderdaad maanden over gedaan. Geadresseerde moest het zelf afhalen en ook nog bewaarloon betalen aan de havenmeester. Dit eigen onderzoeksresultaat gemeld bij de post: retour een standaardbrief met de tekst dat het onderzoek (ja ONS onderzoek) positief was afgesloten. GEEN excuses, GEEN aanbod om de extra kosten te vergoeden.
Maar daar staan ook heel positieve ervaringen tegenover van competente PostNL medewerkers die razendsnel, helder en adekwaat en bovendien klantvriendelijk reageren. Dat laatste zou de algemene bedrijfscultuur moeten zijn, maar helaas is het maar afwachten wie je treft.
Ik vind het wel terecht dat er aan de verpakking door de verzender hoge eisen worden gesteld omdat de posttarieven gebaseerd zijn op gemechaniseerde verwerking. Sinds ik een bepaald veel verkocht kwetsbaar artikel in PVC buis (afgekeurde partij, kost weinig) verpak i.p.v. in kartonnen kokers is er NOOIT meer iets van deze spullen kapot gegaan. Dat spaart veel tijd aan het opstarten van onderzoeken, invullen van formulieren, functionarissen achter hun k**t bellen etc.
Echt "kwijt" heb ik bij PostNL gedurende bijna 15 jaar webwinkel overigens nog niet meegemaakt bij pakketten; bij gewone briefpost zeer, zeer sporadisch.
 
justwestern
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 december 2010

Re: Pakket kwijt via Postnl

19 maart 2013

Gelukkig ben ik in 10 jaar tijd ook nog nooit iets echt kwijt geweest. Dit is nu voor mij ook de eerste keer. Op advies van de rechtsbijstandsverzekering heb ik zojuist aangifte gedaan van diefstal. Ik ben benieuwd hoe het afloopt.
 
chndr
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 maart 2013

Re: Pakket kwijt via Postnl

20 maart 2013

Goedenavond,

Ik weet dat ik niet sterk sta als er een pakketje kwijt is geraakt door PostNL en deze verzonden heb als standaard pakket met track & trace. Wel vaker de opmerking gehad dat dit niet vergoed kan worden omdat het niet verzekerd is verzonden.

Nu heb ik 25 februari drie pakketjes afgegeven voor standaard verzending met track & trace. Hier heb ik de betaalbon van en de barcodes. Op 26 februari stond op track en trace dat de verzending wordt verzonden. Vandaag heb ik drie klachten gekregen dat de pakketjes niet zijn aangekomen. Als ik nu de barcodes intyp op track & trace staat er de melding dat de verzending wordt voorbereid door de verzender. Krijg echt buikpijn van PostNL, want je wordt zowat gedwongen verzekerd te gaan verzenden.....
Even terugkoppeling geven op mijn klachtafhandeling.

Ik ging er al vanuit dat mij via de voicemail werd medegedeeld dat mijn klacht werd afgesloten zonder dat iets mee gedaan werd. En vanmorgen was dat weer het geval.

Het standaard verhaal kreeg ik te horen. Er is contact opgenomen met de afdeling Onbezorgde Verzendingen (oid?) en daar hebben ze niks gevonden. Aangezien u niet heeft gekozen voor verzekerde verzending kunnen wij helaas niets vergoeden en hierbij sluiten wij dit onderzoek af.

Ook al verdwijnen er 3 pakketjes van dezelfde zending, het boeit PostNL echt niet! Ze zeggen doodleuk dat hun Algemene Voorwaarden bindend zijn en dat ik daar mee akkoord ben gegaan. Als iedereen weet, dat bij een vermissing van een standaard pakket, PostNL geen onderzoek zal doen dan geven ze de mensen in hun eigen proces toch de vrije hand om alles maar te jatten?

Dit heb ik de dame van PostNL ook verteld, maar dat was een hele foute opmerking want niemand van onze collega's steelt natuurlijk. Maar zo letterlijk had ik het ook niet gezegd.

Ik heb haar verteld dat ik het heel triest vind dat PostNL zulke zaken zo luchtig opnemen en dat ik het er niet mee laat zitten. Nu mag ik wel de bonnen opsturen en dan zullen ze kijken of ik de verzendkosten vergoed krijg.

Ik vraag mij wel af, hoe bindend zijn hun Algemene Voorwaarden? Ik heb er geen uitleg over gehad, heb nergens voor moeten tekenen, staat niet op de bon. Ik kan in mijn algemene voorwaarden zetten dat ik maar 3 maanden garantie geef op een klok, maar als deze na 6 maanden het niet meer doet sta ik toch niet zo sterk.
 
Gebruikersavatar
inetverhuurshop
Berichten: 197
Lid geworden op: 14 februari 2013
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: Pakket kwijt via Postnl

20 maart 2013

Hoo, je hebt in ieder geval wel recht op kilo vergoeding van de algemene vervoerders condities. Iets van 3,80 per gewogen kilo.
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.
 
chndr
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 maart 2013

Re: Pakket kwijt via Postnl

26 maart 2013

Verhaal wordt nu nog leuker en weet echt niet meer wat ik ermee aanmoet. Vorige week heb ik weer een doos afgegeven bij hetzelfde afleverpunt van PostNL. Eerder op de ochtend ook al 2 pakketjes ingeleverd.

De eerste twee pakketjes hadden na het ophalen van de post door PostNL de melding gekregen dat ze waren ontvangen door PostNL. De laatste bleef op "wordt voorbereid door verzender" staan. Nu een week later staat deze melding er nog steeds en het pakketje is nog niet aangekomen bij de ontvanger.

Wij hebben een webshop met populaire damesartikelen en onze naam staat op de doos als afzender. Het is dus niet moeilijk om te raden wat er in de dozen of pakketjes zit.

Dit is echt heel erg verdacht en we zijn er bijna van overtuigd dat onze pakketjes gejat worden voordat ze door PostNL worden opgehaald. Of degene die ze ophaalt scant ze niet in en jat ze. Maar moet ik nu een privedetective inschakelen ofzo om dit uit te zoeken? PostNL doet toch niks omdat het steeds maar standaard verzendingen zijn van €6,75..

Aangifte gaan we dit keer sowieso doen, maar de politie doet ook niks met dit soort zaken. Ik weet dat ik het wel nodig heb voor eventuele verdere stappen, maar wat voor stappen?
 
Gebruikersavatar
inetverhuurshop
Berichten: 197
Lid geworden op: 14 februari 2013
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: Pakket kwijt via Postnl

26 maart 2013

Blanco verzenden, op een andere PostNL locatie aanbieden.

Of andere vervoerder kiezen. Ik heb met DHL nog geen (even afkloppen) schades of vermissingen.
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.
 
Cardexchange.com
Berichten: 266
Lid geworden op: 23 december 2011
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: Pakket kwijt via Postnl

27 maart 2013

Tijdelijk alles als aangetekend pakket verzenden. Die zijn standaard verzekerd tot €500. Dan moeten ze in ieder geval een onderzoek instellen als er pakketten verdwijnen.

En verder: Heb je het overleg gepleegd bij het afgiftepunt over dit probleem? Zorg ervoor dat de pakketten worden ingescand waar je bij bent en dat ze de pakketten bewaren waar niemand behalve zij zelf bij kan, totdat ze zijn opgehaald.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht