Welk bedrijf gebruik je voor versturen pakketjes

1
Ben een nieuwe internet ondernemer (heb wel al jaren een fisieke winkel), dus niet onbekend met ondernemen. Mijn vraag is, nu mijn webwinkel bijna klaar is om er mee een marketing campagne te beginnen, wat als men nu echt gaat kopen en ik ga verzenden
.
Natuurlijk zal ik TNT gebruiken voor mijn verzending. Maar er zijn er zo veel meer... (DHL, selectvracht, UPS, etc.) Er van uitgaande dat het op een gegeven moment serieuze vormen gaat aannemen, wat is volgens ervaringsdeskundigen de beste oplossing. Lees goedkoopste, betrouwbaar, administratief, etc. En heeft iemand ervaring met Parcel International? Wat zijn bij hun de extra kosten? Kan ik niet echt terug vinden op hun site.

Heb al veel opgestoken van dit forum, en hoop ook mijn steentje te kunnen bijdragen. Bedankt alvast voor de antwoorden.
For a fabulous life...

2
Parcel International is een soort intermediair tussen de klant en de verzender, zij hebben de contracten met de pakketvervoerders.
Ik gebruik ze voor het vergeten pakketje of het pakketje dat snel nog weg moet.

Zelf heb ik een contract met Balder Logistiek. Zij werken met de pakketdienst van DPD wat op zich goed bevalt. De pakketten worden opgehaald en er is een handtekening voor ontvangst en een maximaal gewicht van 31kg en dat alles voor 1 en hetzelfde bedrag.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

3
Bedankt voor je reactie. Zal ook eens bij Balder kijken.
In het begin is het natuurlijk niet erg om je pakjes bij het postkantoor te brengen. Maar als het er veel meer worden is het wel handig dat het opgehaald word.
Voor ik Parcel Int. en/of Balder bel of mail, wat zijn de kosten die je aan hun betalen moet bovenop de verzendkosten?
En bij hoeveel pakketjes is het prijstechnisch interessant?

Verzenden is de grootste kostenpost voor een webwinkel, vandaar dat ik er zo veel moggelijk over te weten wil komen, juist van hen die webwinkel ervaring hebben.
For a fabulous life...

Verzendkosten

4
Beste Fabulous,
Het staat je geheel vrij om tarieven te vergelijken op onze site www.cheapcargo.com Balder is ook bij ons aangesloten en er zijn diverse andere vervoerders die hun diensten aanbieden. Er loopt nu een actie met PayPal. Als je een (gratis) Paypal account aanmaakt, heb je speciale lage tarieven met DPD (5 euro tot 31kgs binnen Nederland) plus 1 euro boekinskosten...
Groet,
Marc
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
@Fabulous

Ik heb bij Balder geen minimum aangegeven en hebben ze ook niet gevraagd. Vorig jaar was hun tarief 5,75 (ex BTW) t/m 31 kg.

Bij DPD heb je standaard de handtekening voor ontvangst, verzekerd, factuur achteraf en dagelijkse update emails.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

6
@cheapcargo
Is misschien leuk voor de toekomst, als we erg goed gaan en erg veel pakjes gaan doen. 1 euro plus verzending van 5,- =6. Daarbij 350 abonnement. Dan is het interessant als je 1000+ paketten doet.
En we beginnen net, misschien over een maand ofzo :lol: .

@eentje
Zal ze zeker gaan bellen, nu zijn denkelijk mijn orders en artikelen nog niet perse zwaar. Maar het is wel lekker dat het tot 31 kg kan. Is de bezorging en ophalen ook een beetje vlot en zorgvuldig?
For a fabulous life...

7
Wij verzenden ook niet perse zo zwaar... maar het is gewoon lekker dat ik niet hoef te wegen... of zoals in het begin... mijn weegschaal geeft 9980 gram aan en kom je bij TNT geeft ie 10020 gram aan. Toch extra betalen.

Afhalen en bezorgen verloopt goed, alleen 2-3 keer een probleempje gehad bij het afhalen als er een vervangende chauffeur was maar in alle gevallen kon ik lekker stoom afblazen bij Balder en werd er een alternatief aangeboden (let wel alternatief werd aangeboden door Balder niet door DPD).

Bezorgen ook goed, 99,5% van alle pakketten waren de volgende dag bezorgd.

Op 1100 pakketten 3 schadegevallen gehad waarbij 1 mijn eigen schuld was.

Ter vergelijking bij TNT op 100 pakketten 5 schadegevallen.

Dus ik ben wat mijn logistieke partner betreft zeer tevreden.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

8
?? Dus als je bij cheapcargo inboekt kost het je 5 euro plus 1 euro boekingskosten tot 31 kg? Ik betaal 5,90 per pakket tot 31 kg rechstreeks bij DPD, dus dan zijn jullie toch 0,10 ct duurder per pakket?

10
@Vagshop,

Als je een goede deal hebt met DPD, is dat helemaal prima en moet je vooral bij hen blijven boeken. Alleen heeft niet iedere webshopeigenaar een degelijke deal en betaal je de lijstprijs van ruim 7 euro of je gaat naar TNT voor 6,75 (tot 3kgs). Wij zullen ook echt niet altijd de goedkoopste zijn, maar we bieden bijna alle vervoerders aan. DPD kan namelijk ook niet alles (geen pallets bijvoorbeeld), dat kan DHL Europlus weer wel of TNT Express (stel dat je wasmachines verkoopt in je webshop)

@eentje
Dankjewel, wij leven inderdaad van dat eurootje :D

11
Hallo,

Ik zit toevallig met hetzelfde probleem. Ook net bezig met een webshop (en ook wel al jaren fysieke winkels). Vorig jaar zomer gestart met een website ter promotie van onze winkels eigenlijk. Dat ging beter dan verwacht. Maar iedereen die op internet je site vind, gaat er bijna automatisch vanuit dat je ook je spullen verstuurt. Dus daar zijn we ook maar aan begonnen dan. :) En nou sinds november/december bezig met een echte webshop eraan vast te koppelen (ook via biedmeer overigens).

Op dit moment breng ik dan elke week de pakketten naar het postkantoor. Dat is nog te doen hoewel het door de grootte van sommige pakketten al erg onhandig is soms ( deel van onze handel is nogal volumueus).

Wat ik op dit moment eigenlijk wil vragen is: Hoe zit dat eigenlijk bij bedrijven als Balder of DPD bijv. als een klant niet thuis is? De TNT brengt standaard 2 keer een pakket langs volgens mij. En uiteindelijk komt het dan op het postkantoor te liggen 3 weken lang. Dit systeem kennen de meesten mensen eigenlijk wel denk ik. De TNT heeft voor veel mensen denk ik toch nog steeds dat vertrouwde "postbode" gevoel.

Hoe zit dat als Balder of DPD langskomt en je bent niet thuis?? Komt het dan automatisch bij de buren?

afijn, ook ik zal even bij Balder kijken.

12
Als klant van Balder een klein ervaringsbericht:

Het pakket word bij niet thuis nog drie keer aangeboden, ook krijgt de ontvanger de mogelijkheid een afspraak te maken voor bezorging.

Als het pakket al bij buren bezorgd word heb je in ieder geval een naam van de ontvanger. (Levering is standaard met handtekening)
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

13
ik gebruik Parcel International voor pakketten die per TNT post moeten, ze zijn net ffe wat goedkoper dan tante post zelf, voor gehele fietsen (dus te groot voor een pakket) en pakketten buiten Nederland (ik verstuur voornamlijk naar Duitsland, Zuid Afrika en Canada) gebruik ik parcel.nl. Erg goedkoop en sneller als de post. Ik krijg wel steeds meer klachten over de bezorging met TNT post, vooral klanten die zeggen niets te hebben gekregen terwijl de post zegt te hebben afgeleverd. Iemand ervaring hiermee ? Is het slimmer via DPD of GLS te gaan vervoeren ? Of raken daar ook pakjes kwijt.
Fietsspecialst, alle onderdelen op voorraad en wereldwijd geleverd

14
hans groen schreef:ik gebruik Parcel International voor pakketten die per TNT post moeten, ze zijn net ffe wat goedkoper dan tante post zelf, voor gehele fietsen (dus te groot voor een pakket) en pakketten buiten Nederland (ik verstuur voornamlijk naar Duitsland, Zuid Afrika en Canada) gebruik ik parcel.nl. Erg goedkoop en sneller als de post. Ik krijg wel steeds meer klachten over de bezorging met TNT post, vooral klanten die zeggen niets te hebben gekregen terwijl de post zegt te hebben afgeleverd. Iemand ervaring hiermee ? Is het slimmer via DPD of GLS te gaan vervoeren ? Of raken daar ook pakjes kwijt.
als webwinkel ontvang je zelf natuurlijk ook zendingen en het ontvangen vind ik net zo belangrijk als het versturen.

TNT Post heeft tot nu 1 x een steek laten vallen, door het pakket met handtekening ontvangst toch 10 huizen verderop af te geven. Helaas woonde daar een bataljon Poolse uitzendkrachten dus dat pakket heb ik nooit meer terug gezien. Dit is uiteindelijk wel goed gekomen

DPD Gaat tot nu toe erg goed, alleen ook hier weer wordt geleurd met pakketten waarop staat alleen huisadres, als de bezorger het maar kwijt is lijkt het wel

GLS Drama, deze jongens komen bij mij niet meer aan de deur, afspraken die niet na gekomen worden, een bezopen chauffeur aan de deur, en vage smoesjes waarom het pakket maar niet kan worden geleverd. Levert een bedrijf met GLS dan zoek ik verder.

Selektvracht Slechte service en bereikbaarheid, ook hier kun je geen afspraken mee maken, de ingehuurde pakketbezorgers die tegen stukloon werken doen waar ze zelf zin in hebben.

DHL Gaat steeds beter, houden pakketten eventueel ook wat langer vast als het je even niet uitkomt om op je werkplek te zijn.
Ondertussen weten ze onze vaste lever dag. Jammer dat selektvracht een onderdeel is van DHL)

Mikro pakket super service, en erg vriendelijke bezorgers, leveren echt met respect voor de inhoud.

16
Ik werk sinds kort met Mypost van TNT. Eerste indruk is erg goed, werkt lekker snel en simpel.

Absoluut een aanrader. Al met al scheelt het ook gewoon bijna een €1 per verzonden pakketje.

17
Werkt ook al iemand met PakjeGemak van TNT? Ik zie door de vele verzendvormen van TNT door de pakjes het pakjesbos niet meer :shock:

Je hebt:
Parcelware
MyPost
PakjeGemak
en misschien nog wel meer, maar het duizelde me hier al :lol:

Weet iemand mij het verschil in deze applicaties uit te leggen??
Beeld uit Holland- Leuke fotogeschenken voor aan de muur!

18
Ze hebben ook nog Parcy.nl

Ik kwam pakjegemak tegen toen ik naar parcy aan het zoeken was.. Het begint nu zo langzamerhand tegen ze te werken als ze niet oppassen. Ik werd er ook duizelig van en stopte maar weer en dacht "zoek het morgen wel ff uit".. Snap ook niet waarom dat nodig is.

Net als dat je moet bellen als je misschien contractklant wil worden. Waarom niet even net iets meer info op de site zetten?

19
Tja, TNT is natuurlijk van oorsprong alleen een pakjesboer en geen internet bedrijf. Hier kunnen ze in mijn ogen nog veel meer van maken. Maar ik ben ook bang dat ik ze gewoon maar eens "ouderwets" :D moet bellen. Want van de site word ik niet echt wijzer :shock:
Beeld uit Holland- Leuke fotogeschenken voor aan de muur!

20
Wij gebruiken TNT voor de verzendingen. Onze fulfilment is ook aan TNT uitbesteed en dit gaat erg goed.

Let bij het kiezen van de vervoerder niet alleen op de prijs maar ook op hoe snel ze bezorgen en wat het gemak voor jou is.
Download het rapport "Webwinkel Tactieken Onthult" en ontvang gratis tips en geheimen:
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html

21
Wij zijn een fulfilment bedrijf en gebruiken TNT voor alle webwinkel verzendingen binnen Nederland.

We versturen de bestellingen dagelijks voor een aantal webwinkels. Ook leveren wij iedere dag pakketten aan in Belgie tegen lokaal tarief, mocht u daar ook willen verkopen.

Een pakket versturen met TNT kan bij ons vanaf 4,25 t/m 31kg.

Guus Munnik
MCS Fulfilment
MCS Fulfilment, de totaaloplossing voor webwinkeliers.
E-fulfilment voor webshops. Opslag, inpakken en verzenden

22
gmunnik schreef:Wij zijn een fulfilment bedrijf en gebruiken TNT voor alle webwinkel verzendingen binnen Nederland.

We versturen de bestellingen dagelijks voor een aantal webwinkels. Ook leveren wij iedere dag pakketten aan in Belgie tegen lokaal tarief, mocht u daar ook willen verkopen.

Een pakket versturen met TNT kan bij ons vanaf 4,25 t/m 31kg.

Guus Munnik
MCS Fulfilment
Graag even toch wat vraagjes.
Als het uitbesteed word aan een fulfilmentbedrijf als U bijvoorbeeld, hoe zit het dan met wie de afzender is van de pakketten? Wie komt er als afzender op de pakketten te staan. Stuurt de webwinkelier U digitaal de leverbonnen of facturen met hun naam er op en leveradres klant? Of print U deze uit? En wie is afzender voor het transportbedrijf. Wat als er schade is, voor wie is dit?

23
Het idee van een fulfilmentbedrijf is dat zij alle logistiek van jou uit handen nemen. De klant van jou merkt hier niets van. Jij wordt aangemerkt als afzender voor de pakketten. Het fulfilment bedrijf doet bij de zending een pakbon met jouw huisstijl. Eventueel verstuur je vanuit je eigen systeem digitaal een factuur.


Dat de bestellingen ingepakt worden door het fulfilmentbedrijf veranderd echter niets aan de verantwoordelijkheid voor de pakketten, jij blijft verantwoordelijk voor de zending totdat de klant deze in ontvangst genomen heeft. Zorg er dus voor dat het fulfilmentbedrijf de pakketten degelijk verpakt en eventueel aangetekend verzend indien je dure producten verzend.

24
Ik doe al sinds een tijdje zaken met MyShipper. Zij zijn te vergelijken met ParcelInternational, maar ik vind de service beter, sneller en je krijgt de mogelijkheid het negatieve klimaateffect van de zending te neutraliseren, dmv compensatie.

Ook vind ik de keuze uit de vele verschillende vervoerders erg fijn!

25
Wouter Hol schreef:Het idee van een fulfilmentbedrijf is dat zij alle logistiek van jou uit handen nemen. De klant van jou merkt hier niets van. Jij wordt aangemerkt als afzender voor de pakketten. Het fulfilment bedrijf doet bij de zending een pakbon met jouw huisstijl. Eventueel verstuur je vanuit je eigen systeem digitaal een factuur.


Dat de bestellingen ingepakt worden door het fulfilmentbedrijf veranderd echter niets aan de verantwoordelijkheid voor de pakketten, jij blijft verantwoordelijk voor de zending totdat de klant deze in ontvangst genomen heeft. Zorg er dus voor dat het fulfilmentbedrijf de pakketten degelijk verpakt en eventueel aangetekend verzend indien je dure producten verzend.
ok, dank je.
Maar dan moeten ze toch wel het zo inpakken zoals je opdracht geeft.
Dit is echter wel niet te controleren. Daarom best als het boven een x bedrag(afhankelijk waarde product) is het altijd verzekerd te verzenden vind ik. Ik heb ook gelezen dat ze retouren ook wel doen. Dat kan handig soms zijn. En klantendienst. Dus dan besteed je eigenlijk alles uit.
Dat kan, maar dan heb je geheel geen feeling/contact meer met je klanten. Normaal gezien moet dit niet de bedoeling zijn van je website.
In bepaalde gevallen word alles weleens uitbesteed, maar standaard lijkt het me toch beter het zelf in de hand te hebben.

26
Truus schreef:In bepaalde gevallen word alles weleens uitbesteed, maar standaard lijkt het me toch beter het zelf in de hand te hebben.
Standaard besteden wij alles uit. Zo kun je je 100% van de tijd bezighouden met het generen van meer sales en omzet! Daarnaast geeft het ook rust. Als je een dag niet kan dan gaat alles gewoon door.
Download het rapport "Webwinkel Tactieken Onthult" en ontvang gratis tips en geheimen:
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html

27
webwinkelsucces schreef:
Truus schreef:In bepaalde gevallen word alles weleens uitbesteed, maar standaard lijkt het me toch beter het zelf in de hand te hebben.
Standaard besteden wij alles uit. Zo kun je je 100% van de tijd bezighouden met het generen van meer sales en omzet! Daarnaast geeft het ook rust. Als je een dag niet kan dan gaat alles gewoon door.
Ik weet niet wat voor winkel je hebt, maar ik denk niet dat dat altijd gewenst is en afhankelijk is van welke producten je verkoopt.
Bedoel je dat je dan commissie zelf krijgt en alles inclusief facturatie overlaat? Of dat het bedrijf dat "alles"voor je doet commissie ontvangt van de verkopen en jijzelf met je factuur op het pakket staat? En dat zij dit ook nog voor je afdrukken?
Het genereren van meer verkoop houd ook in dat je contact houd met je klanten, direct de vragen kan beantwoorden en weet wat er zch afspeelt bij je klanten. Zo kun je pas je eigen bedrijf sturen en inspelen op situaties. Je bent ook verantwoordelijk voor je eigen bedrijf. Ik zou niet verantwoordelijk willen zijn voor een ingehuurde firma die dan voor mij de klantenservice/afwikkelingen doet.
Daarbij is het als ondernemer toch prettig om de ontwikkeling in je bedrijf mee te maken en direct te kunnen ingrijpen indien nodig, vind ik.

28
Truus, het is maar wat je wilt bereiken. Als je serieus "business" wilt maken van je webshop(s) dan zou je eigenlijk niks anders moeten willen dan alles (of iig zoveel mogelijk) uitbesteden. Dat is uiteindelijk de ideale situatie. Buiten het feit dat als je shop serieus groot zou worden je wel dingen MOET uitbesteden.

Aan de andere kant is er denk ik ook het grote verschil tussen mensen die uit interesse voor iets een webshop beginnen, hobbymatig misschien, aan de ene kant en aan de andere kant de grote groep mensen die er tegenwoordig is die meer "internet marketeer" zijn. Die laatste groep is meer bezig met kijken waar er vraag naar is en hoe de concurrentie in die markt is en gaan dan bepalen of ze zich er tussen kunnen wurmen. Deze mensen zijn meer met de cijfers bezig dan met het produkt. Die willen niks liever dan alles uit handen geven.

Voor beide groepen is wat te zeggen. Zelf zit ik er een beetje tussen in. Maar ik zou het ideaal vinden om webshops te hebben waarbij jezelf zo weinig mogelijk bezig bent met het produkt zelf of de klanten.

Maar even iets meer on-topic weer: Ik verzend alles met TNT. Ben nu bijna een jaar "serieus" bezig. Ging altijd redelijk goed. Had wel eens een klacht of beschadiging. Maar de laatste tijden, vanaf de zomer zo'n beetje, heb ik naar mijn mening veel te veel breuk gevallen! Heb diverse pakketen gehad waar ik gewoon niks aan verdiend had omdat ik mensen een nieuwe item heb moeten toesturen. Van de week ook weer 2 pakketten. En het zijn geen heel breekbare items. Produkten van kunststof/plastic. Je zou ze normaal gesproken zo in je bestelwagen kunnen gooien en er Parijs-Dakar mee kunnen rijden en dan is de kans heel groot dat er niks aan de hand is. En toch weten de heren van de pakketdienst er zo mee om te gaan dat er hele stukken af zijn, van onder tot boven gebarsten of noem maar op. En ik verpak het echt prima.

Dit is nou een van die dingen die je eigenlijk zelf zou willen doen maar helaas gaat dat niet. ;)

29
Verkoper, het is wel niet geheel on-topic waarover we samen discussieren dus ik probeer het kort te houden.
Als je serieus "business" wilt maken van je webshop(s) dan zou je eigenlijk niks anders moeten willen dan alles (of iig zoveel mogelijk) uitbesteden.
Ik kan mij echter niet vinden in jouw standpunt.
Het is wel een complex discussiepunt dus in dit topic niet te bespreken verder.
Ik ken serieuze businesses genoeg die echt de belangrijkste facetten in het bedrijf, waaronder het sturen/aansturen van de webshop , korrespondentie met klant etc . bijna geheel in eigen hand hebben.
Uiteraard moet je wel wat uitbesteden . Maar alles uitbesteden lijkt me niet verstandig en ook merkwaardig. Belangrijk is het feit om welke produkten het gaat en in de situatie . Veel eigen shop eigenaars hebben daarbij ook nog een fysieke winkel dus de lijn ligt daar samen. Verkoop je apparatuur direct , dan kun je mijn inziens al niet alles uitbesteden. Klachtmeldingen moeten serieus worden genomen en niet worden onderschat. Klantenservice/begeleiding is cruciaal. Uitbesteden direct van oa de software van de shop, affiliatesysteem, sommige transport, hosting ..... ok.
Als je zaak groeit en je geen mogelijkheden hebt meer zelf te verpakken , ok.
Ik vind het een eigenaardige ontwikkeling dat je als ondernemer een webshop wilt en dan je er zelf niet meer mee willen bezighouden.
Om serieus te worden genomen door de klant en leverancier lijkt het mij dat je je wel hoort te betrekken bij je shop. Maar goed, dit is, zoals gezegd, een complex onderwerp en niet geschikt voor dit topic.