Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Goedkoper pakketten verzenden

20 augustus 2013

Ik heb nu de offerte van MyParcel binnen.
Mooi verzorgd en ook de website ziet er goed uit.

Wat ik me nu echter afvraag is welke verzendservice jullie allemaal gebruiken?
Standaard gebruik ik "handtekening voor ontvangst, ook bij buren"

Volgens mij gebruikt een Bol.com en Coolblue alleen de standaardservice.

Dat is toch een verschil van sowieso € 0,30 excl. per zending.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Goedkoper pakketten verzenden

20 augustus 2013

Altijd mét handtekening voor ontvangst.

Met 100 × € 0,30 bespaar je inderdaad € 30, maar dan moet je de kans op verlies en diefstal daarmee verdisconteren (nieuwe zending, extra artikel, extra werk, enzovoort). Je kunt het dus zelf uitrekenen, vandaar de vermenigvuldiging met 100. :wink:
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Goedkoper pakketten verzenden

20 augustus 2013

De kans op diefstal is heel erg klein.

Ik verstuur pakketten met een lage waarde zonder handtekening voor ontvangst.
 
HorseTopShop
Berichten: 369
Lid geworden op: 07 februari 2011

Re: Goedkoper pakketten verzenden

20 augustus 2013

Wij versturen altijd met handtekening voor ontvangst. Kost je € 0,30 extra, maar altijd nog minder dan als er een pakket "kwijt" is. Ook kan de klant zo nooit zeggen (of zullen het minder snel doen) dat ze niks ontvangen hebben.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Goedkoper pakketten verzenden

20 augustus 2013

Bedankt voor de reacties.

Op jaarbasis kan het toch aardig wat schelen maar ik vind zelf de zekerheid van een handtekening ook wel zo fijn. Wellicht is het bij kleine orderbedragen een poging waard, nog even over nadenken.
 
Gebruikersavatar
Zazuco
Berichten: 121
Lid geworden op: 15 juni 2013
Contacteer:

Re: Goedkoper pakketten verzenden

21 augustus 2013

Werkt die handtekening echt? Ik bedoel, zie je verschil in het aantal mensen dat beweren niets te hebben ontvangen wanneer er wel of geen handtekening is gevraagd?
Ik ben daar wel benieuwd naar. Mensen kunnen toch glashard beweren dat het niet hun handtekening is?
http://www.zazuco.nl De leukste Disney gifts en collectibles! Zazuco op facebook
 
HorseTopShop
Berichten: 369
Lid geworden op: 07 februari 2011

Re: Goedkoper pakketten verzenden

21 augustus 2013

Tot op heden heeft nog niemand doorgegeven een pakket niet te hebben ontvangen. Terwijl dat voorheen wel structureel gebeurde.

Het gebeurd trouwens wel nog steeds met de brievenbus post.
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Goedkoper pakketten verzenden

22 augustus 2013

Mensen kunnen toch glashard beweren dat het niet hun handtekening is?
Dat kan, maar je kan dan wel onderzoek laten doen. Als je het verzekerd hebt opgestuurd, dan krijg je de schade vergoed.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Goedkoper pakketten verzenden

22 augustus 2013

Werkt die handtekening echt? Ik bedoel, zie je verschil in het aantal mensen dat beweren niets te hebben ontvangen wanneer er wel of geen handtekening is gevraagd?
Ik ben daar wel benieuwd naar. Mensen kunnen toch glashard beweren dat het niet hun handtekening is?
Nee, het werkt echt, omdat je dan een "ander traject" ingaat: het strafrechtelijke. Als er is getekend voor ontvangst maar de ontvanger beweert dat hij dat niet was, is dat zowel identiteitsvervalsing als valsheid in geschrifte. Mogelijk is het vervolgens ook nog een poging tot oplichting. Dat is een vervelende conclusie voor zowel de ontvanger als de bezorger als de vervoerder waarvoor de bezorger werkt. Maar niet voor de webwinkelier: dat is de enige die de handtekening onmogelijk kan hebben vervalst.
 
netzofashion
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 augustus 2013

Re: Goedkoper pakketten verzenden

22 augustus 2013

Wij hebben ons zojuist ook eens aangemeld voor myparcel en gaan dit ook eens goed en wel testen, ziet er wel allemaal veelbelovend uit!
Groeten, Ellen
Netzofashion
Contact: info|@|netzofashion.nl & 0570-744142
 
GoedeShampoo
Berichten: 389
Lid geworden op: 07 februari 2014
Contacteer:

Re: Goedkoper pakketten verzenden

07 februari 2014

Interessant topic dit. Is er toevallig ergens meer (algemene) informatie te vinden over tussenbedrijven als MyParcel?
Wellicht een soort 'stappenplan' afhankelijk van het aantal pakketjes dat je stuurt..
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
 
pooya_111
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 augustus 2016

Re: Goedkoper pakketten verzenden

30 augustus 2016

Wij zijn ook echt tevreden met myparcel.nl 100% geode service. 
 
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 30 augustus 2016, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link weggehaald
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Goedkoper pakketten verzenden

30 augustus 2016

Wij zijn ook echt tevreden met myparcel.nl 100% geode service.

 
Dat is mooi, maar een linkje naar je eigen site is niet nodig hoor. :D
 
dutch13
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 oktober 2016

Re: Goedkoper pakketten verzenden

19 oktober 2016

Even dit topic wat nieuw leven inblazen. 

DHL tegenwoordig voor 5,75 euro per pakket incl. BTW. 

Iemand nog goedkopere / betere opties voor de kleinere webshopt?
 
rzethof
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 augustus 2015

Re: Goedkoper pakketten verzenden

19 oktober 2016

Het draait natuurlijk niet om de laagste prijs, althans, ik hoop dat je wat geeft om je klanten ;-). Er spelen meer zaken mee, cutoff tijd, hoevaak komen ze langs, tijdvaklevering etc etc... Voor 6 euro inclusief BTW verzend je met PostNL (via Sendr). Je kan ook eens kijken naar Collect & Deliver, zij kunnen tot ongeveer 20.00 ophalen voor levering de volgende dag (iets meer dan 6 euro incl BTW). 

Je zou bijvoorbeeld je klanten de optie kunnen geven voor thuislevering en levering aan een pakketpunt. Zo verhoog je de kans op een snelle levering en bespaart je klant kosten. Binnen Nederland kan je met UPS/Kiala en DPD voor 3,99 euro (incl. BTW) leveren aan afhaalpunten. 
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Goedkoper pakketten verzenden

19 oktober 2016

Even dit topic wat nieuw leven inblazen. 

DHL tegenwoordig voor 5,75 euro per pakket incl. BTW.
Ik blijf het persoonlijk een nadeel vinden dat er dan (in een deel van de bezorgingen), een oude auto voor de deur stopt, met een kleine DHL sticker op het raam, van waaruit een onverzorgd persoon stapt, die het pakket bij jouw klant gaat afgeven.

Niet echt een visitekaartje voor je bedrijf...
Natuurlijk is dit niet in alle gevallen zo, maar ik zie dit toch regelmatig.

Goedkoper is zeker niet altijd beter.
 
GetMagented
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 september 2011
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Goedkoper pakketten verzenden

30 oktober 2016

Het draait natuurlijk niet om de laagste prijs, althans, ik hoop dat je wat geeft om je klanten ;-). Er spelen meer zaken mee, cutoff tijd, hoevaak komen ze langs, tijdvaklevering etc etc... Voor 6 euro inclusief BTW verzend je met PostNL (via Sendr). Je kan ook eens kijken naar Collect & Deliver, zij kunnen tot ongeveer 20.00 ophalen voor levering de volgende dag (iets meer dan 6 euro incl BTW). 

Je zou bijvoorbeeld je klanten de optie kunnen geven voor thuislevering en levering aan een pakketpunt. Zo verhoog je de kans op een snelle levering en bespaart je klant kosten. Binnen Nederland kan je met UPS/Kiala en DPD voor 3,99 euro (incl. BTW) leveren aan afhaalpunten. 
Bij MyParcel is de verzending gewoon via PostNL, dus wat dat betreft maakt het qua service geen verschil of je het wel of zonder MyParcel verstuurd. Bij een partij als Sendcloud heb je ook nog andere verzendopties zoals DHL, of same day. Dus nog meer service. 
Goedkoop pakket versturen voor de particulier
Goedkoop pakket.nl
 
alexander2015
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 januari 2015

Re: Goedkoper pakketten verzenden

16 november 2016

Het draait inderdaad niet altijd om de laagste prijs. Looptijd en service zijn minimaal zo belangrijk. Ook aan de klantenservice van de verzendservice hecht ik veel waarde. 

Ik verzend mijn pakketten en pallets via cheapcargo.com , mede omdat zij ook zeer scherpe tarieven hebben voor zendingen naar het buitenland. 
 
KDam
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 november 2016

Re: Goedkoper pakketten verzenden

17 november 2016

Goedkoop verzenden is vaak duurkoop is mijn ervaring.... Kiala is bijvoorbeeld goedkoop. Op zich prima bedrijf en prima service. Maar je veroordeeld je klanten wel tot het ophalen (en/of eventueel retour sturen) via afhaalpunten. En daar zijn er in veel steden helaas nog niet zoveel van!
DHL is ook redelijk betaalbaar, maar tevens een garantie dat je véél klanten kwijtraakt (of dat ze je in eerste instantie al uit de weg gaan! Google maar eens naar reviews over DHL en schrik hoeveel mensen (ikzelf incluis) actief webwinkels mijden die via DHL verzenden!). Bijvoorbeeld PostNL is naar verhouding iets duurder (beetje afhankelijk van het contract). Maar doorgaans gaat bezorging dan wel prima en er zijn vele afhaalpunten. Bovendien hebben ze een prima website én app om pakketten te volgen (ook door klanten!) en waar de ontvanger ook gemakkelijk de bezorging kan wijzigen (helaas enkel pas na een eerste mislukte bezorgpoging...). Mijn advies dus: staar je vooral niet blind op goedkope verzendtarieven, maar kijk ook verder dan enkel de prijs. Een paar euro besparen op verzenden en vervolgens klanten kwijtraken is onder de streep niet bepaald voordelig!
 
Gebruikersavatar
Shoppagina.nl
Berichten: 113
Lid geworden op: 21 april 2010
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Goedkoper pakketten verzenden

17 november 2016

Kijk eens op goedkoop-pakket-versturen.nl Voor zowel DHL als PostNL € 4,95 per pakket zonder minimum afname.
 
KDam
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 november 2016

Re: Goedkoper pakketten verzenden

18 november 2016

Kijk eens op goedkoop-pakket-versturen.nl Voor zowel DHL als PostNL € 4,95 per pakket zonder minimum afname.
Maar kies vooral NIET voor DHL.... Niets dan ellende. Gaat je echt héél veel klanten kosten. PostNL is prima. Gaat heus wel eens iets mis. Maar prima service. DHL is een groot bedrijf, maar ondertussen zijn het gewoon amateurs... Bezorgers komen niet opdagen, beschadigde pakketten worden afgeleverd en de website (tbv wijzigen verzendopties) werkt zelden tot nooit.
 
Web2B1
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 november 2016
Locatie: Nuth, Nederland
Contacteer:

Re: Goedkoper pakketten verzenden

19 november 2016

Hallo allemaal,

Ik las in dit topic dat er vaker wordt aangegeven dat je bij MyParcel geen btw hoeft te betalen.
Ik verzend mijn pakketten ook via MyParcel, maar ik moet wel btw betalen.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik geen btw hoef te betalen bij myParcel?
Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Bjarne | Web2B1
 
rzethof
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 augustus 2015

Re: Goedkoper pakketten verzenden

19 november 2016

Je betaald altijd BTW als je als NL ondernemer bij een Nederlands bedrijf een dienst/product afneemt. Ik denk dat je doelt op het verschil tussen PostNL en MyParcel, de tarieven op de website van PostNL zijn vrijgesteld van de btw (Postdiensten). Dus 5 euro bij PostNL is 5 euro, geen BTW, dus je kan niks terugvragen. Bij MyParcel is bijvoorbeeld een pakket 5 euro, maar je ziet op je factuur 6.05 terug, dit komt omdat je die 1,05 uiteindelijk weer opgeeft als voorbelasting. 

Dus:
Prijzen bij PostNL zijn vrijgesteld van de BTW
Prijzen bij MyParcel zijn excl. BTW, maar als NL ondernemer betaal je incl. BTW en kan je de BTW weer als voorbelasting meenemen bij de aangifte omzetbelasting.
 
Web2B1
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 november 2016
Locatie: Nuth, Nederland
Contacteer:

Re: Goedkoper pakketten verzenden

19 november 2016

Je betaald altijd BTW als je als NL ondernemer bij een Nederlands bedrijf een dienst/product afneemt. Ik denk dat je doelt op het verschil tussen PostNL en MyParcel, de tarieven op de website van PostNL zijn vrijgesteld van de btw (Postdiensten). Dus 5 euro bij PostNL is 5 euro, geen BTW, dus je kan niks terugvragen. Bij MyParcel is bijvoorbeeld een pakket 5 euro, maar je ziet op je factuur 6.05 terug, dit komt omdat je die 1,05 uiteindelijk weer opgeeft als voorbelasting. 

Dus:
Prijzen bij PostNL zijn vrijgesteld van de BTW
Prijzen bij MyParcel zijn excl. BTW, maar als NL ondernemer betaal je incl. BTW en kan je de BTW weer als voorbelasting meenemen bij de aangifte omzetbelasting.
Hallo Rzethof,
Ah zo, nu snap ik het. Bedankt voor de uitleg :D
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Goedkoper pakketten verzenden

19 november 2016

Maar kies vooral NIET voor DHL
Met DHL is niets mis hoor!!! Prima service. Ik denk echter dat je DHL Parcel (selectvracht) bedoeld. Ik vraag me dan ook af of dit wel zo goed in voor DHL deze naamswijziging.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
rzethof
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 augustus 2015

Re: Goedkoper pakketten verzenden

20 november 2016

Maar kies vooral NIET voor DHL
Met DHL is niets mis hoor!!! Prima service. Ik denk echter dat je DHL Parcel (selectvracht) bedoeld. Ik vraag me dan ook af of dit wel zo goed in voor DHL deze naamswijziging.
Ach, DHL (niet Parcel) heeft nu al drie keer het magazijn niet kunnen vinden. Van adres onjuist tot adres gesloten, Docdata om 11.00 gesloten, ik denk het niet. DHL Parcel lukt het op hetzelfde adres altijd... Zo heeft elke vervoerder z'n problemen, het hangt heel erg af door welk depot je bediend wordt, welke afspraken je hebt gemaakt etc. 
Zo gebruikte ik "vroeger" DHL verzendlabels van Bol.com, dat ging 25% van de keren fout. Nu gebruik ik DHL labels van Citymail en gaan de pakketten niet via een lokaal depot, maar direct naar het sorteercentrum, nu is bijna 100% op tijd. 
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Goedkoper pakketten verzenden

20 november 2016

Wel grappig of eigenlijk helemaal niet dat het zo regio afhankelijk is. Ik weet ook wel dat bij DHL Parcel bij ons een keurige dame komt met een busje in de kleuren. Maar ook dit is per regio afhankelijk.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Goedkoper pakketten verzenden

20 november 2016

Ik heb vorig jaar een korte periode via B2C Europe met DHL Parcel verzonden. Het was erg goedkoop, maar de bezorgkwaliteit was erg slecht. Het leek wel alsof de bezorgers hun inkomen aanvulden met het stelen van pakketten. Een paar procent van mijn pakketten raakte kwijt, terwijl dit bij PostNL bijna nooit gebeurt.

Normaal kan je een paar euro per kilo claimen voor een vermist pakket, maar dat was in dit geval onmogelijk gemaakt. B2C Europe bood de pakketservice aan zonder enige vorm van garantie en DHL verwees mij voor de claims gewoon door naar B2C Europe. Hierdoor konden pakketbezorgers pakketten stelen zonder dat DHL hiervoor moet betalen.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Goedkoper pakketten verzenden

20 november 2016

Die vergoeding is ook maar iets van € 3.20 per KG
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Goedkoper pakketten verzenden

23 november 2016

Die vergoeding is inderdaad laag, maar toch betalen ze niet.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht