Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Zonnig
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 mei 2012

Goedkoper pakketten verzenden

06 juli 2012

Dag allemaal,

Ik heb het gevoel dat mijn hoofd uit elkaar spat. Wat een gezeur met de verzendkosten vs btw.
Gebeld met PostNL over hun zakelijke tarieven en de normale verzendtarieven. De normale verzendkosten als consument bedragen 6,75 resp. 12,20. Deze tarieven zijn voordeliger dan de zakelijke tarieven. Echter, vandaag werd mij uitgelegd dat je over die 6,75 alsnog btw moet betalen, omdat consumenten geen btw tarief hoeven te betalen over de verzendkosten en bedrijven wel. Wat houdt dat in : 6,75 + 19% btw = € 8,03. M.a.w. ik moet € 8,03 aan verzendkosten doorberekenen aan mijn klant.................en kan dit ? Nee.
( Belastingdienst dacht ook dat 6,75 inclusief btw was, maar volgens PostNL is dit niet zo. )
Hoe kan ik in hemelsnaam dit bedrag doorberekenen aan mijn klant, als ik kleine produkten heb van 3,50 of 5,- ?

En dan nog die zware pakketten van € 14,51 ( 12,20 + 19% btw ).

Heeft iemand enig idee hoe het toch goedkoper kan ? Ik woon in Groningen. Eigenlijk zal ik samen moeten werken met een andere webwinkel, zodat we goedkoper kunnen verzenden.
Ik kan met dit soort tarieven gewoon niet van start gaan.
 
vampirelord
Berichten: 981
Lid geworden op: 12 oktober 2011
Contacteer:

Re: Goedkoper pakketten verzenden

06 juli 2012

Probeer myparcel anders volgens mij beginnen die met 5.35 ex btw
 
Zonnig
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 mei 2012

Re: Goedkoper pakketten verzenden

06 juli 2012

WAUW !!!! Wat goed van je zeg ! Oh wat ben ik blij met jouw antwoord !!!! :) :) :) :) Ik heb ze gebeld. De kosten van 0-250 zendingen zijn € 5,75, van 250-500 zendingen € 5,50 en van 500-1000 € 5.25. De prijzen zijn tot 30kg, waardoor ik geen +/- € 14,- hoef te betalen aan PostNL. Helaas is het wel excl. btw., maar ja, wel een vast tarief en geen problemen met de hoeveelheid kg.

Nog wel even kijken wat ik met de kleine produkten en laaggeprijsde artikelen ga doen.

Heb er ook weleens aan gedacht om de laaggeprijsde artikelen via Kiala te verzenden. Weet niet of dit commercieel handig is, maar zolang ik dit maar duidelijk communiceer naar de klant, dan lijkt mij dit geen probleem.

Iemand nog andere ideeën ?
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Goedkoper pakketten verzenden

13 juli 2012

verstuur inmiddels meer dan een jaar via myparcel en betaal 5,05
En die btw krijg je toch weer terug?
Dus wat maakt dat uit.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Goedkoper pakketten verzenden

13 juli 2012

verstuur inmiddels meer dan een jaar via myparcel en betaal 5,05
En die btw krijg je toch weer terug?
Dus wat maakt dat uit.
Realiseert u zich wel, dat u BTW moet afdragen voor wat u aan de klant door berekend? Als u dus 5,05 Excl. BTW. door berekend aan de klant, moet u daar de BTW voor afdragen, die u 'toch weer krijgt'.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Goedkoper pakketten verzenden

14 juli 2012

Zijn de hierboven genoemde tarieven voor basispakketten?

Wat is het tarief voor een pakket met handtekening voor ontvangst?
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Goedkoper pakketten verzenden

14 juli 2012

Zijn de hierboven genoemde tarieven voor basispakketten?

Wat is het tarief voor een pakket met handtekening voor ontvangst?
Bij myparcel betaal je 50 cent extra voor hvo + alleen huisadres + verzekerd tot 50 euro.
alleen hvo ergens rond de 25 cent.
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Goedkoper pakketten verzenden

14 juli 2012

Heeft My Parcel ook lage tarieven voor België? Vooral de standaardtarieven voor pakketten zwaarder dan 2 kg en handtekening voor ontvangst zijn redelijk hoog.
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Goedkoper pakketten verzenden

14 juli 2012

Heeft My Parcel ook lage tarieven voor België? Vooral de standaardtarieven voor pakketten zwaarder dan 2 kg en handtekening voor ontvangst zijn redelijk hoog.
http://www.myparcel.nl/Buitenland_tarie ... l_2012.pdf
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Goedkoper pakketten verzenden

14 juli 2012

De tarieven zien er gunstig uit. Ik denk dat ik maandag MyParcel maar eens moet gaan opbellen.

Ik zie nog wel één mogelijk probleem. In de algemene voorwaarden van MyParcel staat:
De klant verklaart dat hij op het moment van het tot stand komen van de overeenkomst geen contractklant is bij PostNL wat betreft distributie.
Geldt dit voor alle distributie, of alleen voor de distributie waarvoor je een contract afsluit?

Ik heb nu een contract bij PostNL voor pakketten binnen Nederland. Het klantnummer gebruik ik ook voor partijenpost. Ik heb echter nog geen contract voor België. Is het dan mogelijk om via MyParcel pakketten naar België te versturen?
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Goedkoper pakketten verzenden

14 juli 2012

verstuur inmiddels meer dan een jaar via myparcel en betaal 5,05
En die btw krijg je toch weer terug?
Dus wat maakt dat uit.
Realiseert u zich wel, dat u BTW moet afdragen voor wat u aan de klant door berekend? Als u dus 5,05 Excl. BTW. door berekend aan de klant, moet u daar de BTW voor afdragen, die u 'toch weer krijgt'.
IK betaal 5,05 ex btw.
De klant betaald 8 euro in btw incl verzekering (neem ik voor mijn eigen rekening)
Ik draag dus netjes 19% van 8 euro af en vorder 19% van mijn inkoop terug.
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Goedkoper pakketten verzenden

16 juli 2012

Geldt dit voor alle distributie, of alleen voor de distributie waarvoor je een contract afsluit?

Ik heb nu een contract bij PostNL voor pakketten binnen Nederland. Het klantnummer gebruik ik ook voor partijenpost. Ik heb echter nog geen contract voor België. Is het dan mogelijk om via MyParcel pakketten naar België te versturen?
Ik heb vandaag deze vraag aan de klantenservice van MyParcel gesteld.

Als je een contract hebt met PostNL dan kan je gewoon direct via MyParcel versturen. Je moet dan alleen wel zelf contact hebben opnomen met MyParcel, omdat MyParcel geen klanten van PostNL mag werven.
 
Gebruikersavatar
DorkV89-
Berichten: 89
Lid geworden op: 03 juni 2012

Re: Goedkoper pakketten verzenden

18 juli 2012

My parcel werkt perfect. Alleen jammer dat het retour adres dat van hen is, maar daar zijn ze mee bezig. Verder echt top!!!
 
Gebruikersavatar
Zazuco
Berichten: 121
Lid geworden op: 15 juni 2013
Contacteer:

Re: Goedkoper pakketten verzenden

28 juni 2013

Mijn excuses dat ik weer een oud topic omhoog jaag.. Ik wil liever geen nieuwe topics aanmaken als ik zie dat er al ergens eentje over bestaat :)
Zijn de hierboven genoemde tarieven voor basispakketten?

Wat is het tarief voor een pakket met handtekening voor ontvangst?
Bij myparcel betaal je 50 cent extra voor hvo + alleen huisadres + verzekerd tot 50 euro.
alleen hvo ergens rond de 25 cent.
Wat valt er onder 'verzekerd' bij MyParcel? Is dat alleen schade aan het product, of ook vermissing?
En hoe bewijs je dat?
Ik bedoel, als een klant zegt dat zijn pakje niet aan is gekomen en de handtekening is 'niet van hem', wordt dit dan gelijk vergoed door myparcel?
http://www.zazuco.nl De leukste Disney gifts en collectibles! Zazuco op facebook
 
Bouw
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 april 2013
Locatie: Nunspeet
Contacteer:

Re: Goedkoper pakketten verzenden

28 juni 2013

Nog een extra vraag/aanvulling op vorige. Hoe bevalt de service van MyParcel bij jullie?
Zojuist alle info nog eens grondig doorgenomen, het klinkt allemaal erg goed. Maar wat is de praktijk?
Ben je benieuwd naar ons, of de laatste updates? Volg het op facebook -> Gerichtekeuze
Mooie huis en tuin decoratie http://gerichtekeuze.nl/
 
PreventieStore
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 april 2012
Contacteer:

Re: Goedkoper pakketten verzenden

01 juli 2013

Wij versturen nu ook al een tijdje met MyParcel.
Tot op heden kan ik alleen maar zeggen dat het goed werkt!

Wat ik alleen erg jammer vind is dat ze bij MyParcel nog geen rembours zendingen accepteren.
 
HorseTopShop
Berichten: 369
Lid geworden op: 07 februari 2011

Re: Goedkoper pakketten verzenden

01 juli 2013

Wij zijn dik tevreden over Myparcel. Nemen altijd even contact met je op als een klant een zending niet af is komen bij een verzamelpunt. Beantwoorden vragen altijd snel en duidelijk.
Goede service.
 
Ludger
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 juli 2012

Re: Goedkoper pakketten verzenden

01 juli 2013

Ik verzend ook met MyParcel, gaat allemaal prima! Niks op aan te merken.
 
Gebruikersavatar
Zazuco
Berichten: 121
Lid geworden op: 15 juni 2013
Contacteer:

Re: Goedkoper pakketten verzenden

02 juli 2013

MyParcel klinkt heel ideaal dus!

Maar dan heb ik nog steeds de vraag: Wat valt er onder 'verzekerd' bij MyParcel? Is dat alleen schade aan het product, of ook vermissing?
http://www.zazuco.nl De leukste Disney gifts en collectibles! Zazuco op facebook
 
Ludger
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 juli 2012

Re: Goedkoper pakketten verzenden

02 juli 2013

MyParcel klinkt heel ideaal dus!

Maar dan heb ik nog steeds de vraag: Wat valt er onder 'verzekerd' bij MyParcel? Is dat alleen schade aan het product, of ook vermissing?
Stuur ze een mailtje zou ik zeggen, dan weet je het snel genoeg :wink:
 
Gebruikersavatar
Zazuco
Berichten: 121
Lid geworden op: 15 juni 2013
Contacteer:

Re: Goedkoper pakketten verzenden

02 juli 2013

Goed idee :) Ik laat het antwoord nog wel weten :)
http://www.zazuco.nl De leukste Disney gifts en collectibles! Zazuco op facebook
 
Bouw
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 april 2013
Locatie: Nunspeet
Contacteer:

Re: Goedkoper pakketten verzenden

02 juli 2013

Ze houden het internet iig goed in de gaten! Ze namen gisteren reeds telefonisch contact op :) Voor dit soort doeleinden vind ik het niet erg om de telefoon op te nemen ;)
Ben je benieuwd naar ons, of de laatste updates? Volg het op facebook -> Gerichtekeuze
Mooie huis en tuin decoratie http://gerichtekeuze.nl/
 
Gebruikersavatar
Zazuco
Berichten: 121
Lid geworden op: 15 juni 2013
Contacteer:

Re: Goedkoper pakketten verzenden

04 juli 2013

Ik heb contact gehad met MyParcel. Onder verzekerde verzending vallen zowel beschadiging als vermissing. Wel moet de winkelier bewijzen dat het tijdens verzending gebeurt is, dus bewaar je verzendbewijs.
In geval van vermissing moet de ontvanger een verklaring ondertekenen dat de handtekening afgegeven aan de deur niet van hem is, en dat hij het pakketje echt niet heeft ontvangen.
In geval van beschadiging moet het beschadigde pakket in de originele verpakking naar MyParcel retour gezonden worden.
http://www.zazuco.nl De leukste Disney gifts en collectibles! Zazuco op facebook
 
Verzendverpakkingen
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 juni 2013
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Goedkoper pakketten verzenden

04 juli 2013

Kleine artikelen kun je ook verzenden in een brievenbusdoosje (A4 en A5 formaat). Het versturen van een brievenbusdoos via TNT / PostNL valt onder briefposttarief. De hele maand juli te bestellen met 10% korting. Wellicht ook een oplossing.
http://www.verzendverpakkingenshop.nl/v ... enbusdozen

Groeten, Brigitte van den Boogaard
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Goedkoper pakketten verzenden

04 juli 2013

My Parcel neemt je een hoop werk uit handen bij een vermissing/beschadiging in vergelijking met een rechtstreekse melding bij PostNl van pakketten die je zelf hebt verstuurd.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Goedkoper pakketten verzenden

18 juli 2013

Wij versturen nu ook al een tijdje met MyParcel.
Tot op heden kan ik alleen maar zeggen dat het goed werkt!

Wat ik alleen erg jammer vind is dat ze bij MyParcel nog geen rembours zendingen accepteren.
Mag ik vragen wat er mis is om dit bij een business point zelf af te handelen? Ik denk dat het erg onaantrekkelijk wordt qua prijs als dat via hun zouden gaan. Dat vermoed ik hoor.
 
SmokeSmarter.nl
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 juni 2013
Contacteer:

Re: Goedkoper pakketten verzenden

07 augustus 2013

Waarom niet gewoon een contract bij PostNL zelf afsluiten ipv een tussenpartij?
Een minder schadelijk alternatief - de elektronische sigaret
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Goedkoper pakketten verzenden

08 augustus 2013

Waarom niet gewoon een contract bij PostNL zelf afsluiten ipv een tussenpartij?
Heel simpel, PostNL contract is nog duurder dan via MyParcel. Pas als je echt heel veel en dan denk ik aan duizenden pakketjes in een jaar het misschien interessant is. Maar PostNL schotelde mij €6,02 voor + €0,17 per kilo. Ik was hier eigenlijk duurder uit dan gewoon normaal zakelijk bij PostNL dat je dan maar €6,25 voor ieder pakketje betaald ondanks gewicht.

Voor mij is ook via MyParcel goedkoper om naar het buitenland te verzenden. Ik had dit vorig jaar moeten weten, dan had ik heel wat kosten bespaard. Sowieso €0,50 per pakketje en straks nog meer, dan zelfs €1,-.
 
SmokeSmarter.nl
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 juni 2013
Contacteer:

Re: Goedkoper pakketten verzenden

08 augustus 2013

Waarom niet gewoon een contract bij PostNL zelf afsluiten ipv een tussenpartij?
Heel simpel, PostNL contract is nog duurder dan via MyParcel. Pas als je echt heel veel en dan denk ik aan duizenden pakketjes in een jaar het misschien interessant is. Maar PostNL schotelde mij €6,02 voor + €0,17 per kilo. Ik was hier eigenlijk duurder uit dan gewoon normaal zakelijk bij PostNL dat je dan maar €6,25 voor ieder pakketje betaald ondanks gewicht.

Voor mij is ook via MyParcel goedkoper om naar het buitenland te verzenden. Ik had dit vorig jaar moeten weten, dan had ik heel wat kosten bespaard. Sowieso €0,50 per pakketje en straks nog meer, dan zelfs €1,-.
6.02 per hoeveel op jaarbasis? Ik heb nog geen tarieven voorbij zien komen die beter waren dan ons huidige contract met PostNL. Voor een tussenpartij betaal je (tenzij je écht klein bent) natuurlijk altijd extra kosten, zij moeten zelf ook winst maken.
Een minder schadelijk alternatief - de elektronische sigaret
 
HorseTopShop
Berichten: 369
Lid geworden op: 07 februari 2011

Re: Goedkoper pakketten verzenden

08 augustus 2013

Wij hebben Myparcel ook boven PostNL verkozen omdat Myparcel goedkoper is. (1.000 - 2.500 zendingen )
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht