Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

Bied jij een inpakservice aan voor je klanten?

Ja, Ik bied dit aan in mijn shop(s).
6 (35%)
Nee, Ik doe dit niet.
9 (53%)
Nog niet, Ik denk er over om dit te gaan bieden.
2 (12%)
 
Totaal aantal stemmen: 17
 
Jordi
Berichten: 569
Lid geworden op: 02 december 2012
Locatie: Roermond
Contacteer:

Hoe gaan jullie om met een Inpak-Service?

28 december 2012

Beste Leden,

Er zullen hier ongetwijfeld webwinkeliers zijn die een inpakservice aanbieden voor hun klanten.
Meestal in de branche van geschenkartikelen en dergelijke.
Nu ben ik benieuwd hoe jullie te werk gaan.
Het leek me dus interessant om dit topic te starten zodat leden en niet-geregistreerde gasten informatie kunnen inwinnen over deze extra service.
Ik bied in mijn webwinkels geen inpakservice en ook niet de intentie om hiermee te starten.
Dit topic heeft dus het doel om duidelijk te krijgen hoe andere leden hiermee te werk gaan.
Hier kan iedereen dus van elkaar leren.

Ik zal een klein voorbeeld geven:
Ik bestel bij een webwinkel 2 verschillende geschenksets met parfum, douchegel etc. om 2 personen te geven voor hun verjaardag.
1 voor mannen & 1 voor vrouwen.
En ik wil beide graag laten inpakken door de shop, aangezien ze die service bieden.

Verzenden jullie dan de artikelen in 2 verschillende pakketten met 2 aparte facturen waar elk artikel op staat? Of hebben jullie een andere oplossing om duidelijk te maken wat er onder het kadopapier zit?
Dit is een simpel voorbeeldje dat mij laatst opviel toen ik bij een webshop bestelde.

Zo zijn er tal van discussiepunten.
Gebruiken jullie bedrukt kadopapier met bedrijfslogo?
Bieden jullie de mogelijkheid om een kaartje bij te voegen met eigen tekst?
Plakken jullie een sticker op het verpakte kado'tje met een bepaalde tekst of logo?
Hoeveel klanten maken en gebruik van je inpakservice en wat betalen ze extra?
Zijn er artikelen waarvan je opvalt dat ze vaker ingepakt worden dan andere artikelen in je shop?

Als je geen inpakservice aanbiedt in je shop(s), waarom niet?
Wat is voor jou de reden waarom je dit wilt/kunt aanbieden?

Graag ben ik benieuwd hoe jullie hierop in spelen zodat er van elkaar geleerd wordt.

Groet,
Jordi
Actief in webshopontwikkeling
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Hoe gaan jullie om met een Inpak-Service?

28 december 2012

Ik bied wel inpakservice aan maar (afgezien van november en december) daar wordt maar weinig gebruik van gemaakt.
Wel reken ik 50 cent voor deze service.
Een papierrolhouder is vrij duur en een rol papier kost gemiddeld ook gauw 50 euro.
Als het niet duidelijk is wat er in zit plak ik er een stickertje op waar ik het op zet.
Alles gaat weer in 1 doos.
Het is dat ik het nu allemaal heb staan maar volgens mij is het niet omzetverhogend.
Ik zie het puur als een stukje service.
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Hoe gaan jullie om met een Inpak-Service?

29 december 2012

Als het niet duidelijk is wat er in zit plak ik er een stickertje op waar ik het op zet.
Ik denk dat het probleem is dat men de producten sowieso eerst zelf wil bekijken voordat het cadeau gedaan wordt. Dit omdat ze anders niet exact weten wat erin zit.

Wij hebben ooit met de feestdagen cadeauverpakking aangeboden. We hadden fanatiek papier en dergelijke ingekocht, maar achteraf hebben we welgeteld 2 producten ingepakt. Volgens mij puur om het feit dat mensen eerst willen inspecteren of het product goed is.

Wat wellicht wel zal werken is inpakpapier los toevoegen zodat mensen het na ontvangst direct zelf kunnen inpakken als het product is goedgekeurd.

Ik heb ooit bij Bol.com een bestelling gedaan rond de feestdagen. Daar zat toen een cadeauzakje bij waar je het product zelf in kon doen. Overigens werd dit zonder aankondiging en extra kosten toegevoegd.
 
Davey
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 december 2012
Contacteer:

Re: Hoe gaan jullie om met een Inpak-Service?

29 december 2012

Hierover hebben wij zeker gedacht en in de toekomst is het mogelijk dat wij deze extra service toevoegen. Dit zullen we dan inderdaad aanbieden als extra service en zullen dan hier de kosten voor doorrekenen.

Daarnaast is een persoonlijke boodschap ook een mogelijkheid alleen op dit moment willen wij ons eerst concentreren op Google en de vindbaarheid.

Ook is de vraag van pakbon bij ons naar boven gekomen. We versturen de factuur al per e-mail, dus zitten er aan te denken wanneer iemand direct een cadeau stuurt naar een persoon, dan is het niet leuk dat er een pakbon/factuur bij zit. Deze zullen wij er dan niet bijleveren wanneer bij de bestelling wordt aangegeven dat het een cadeau die op een ander adres wordt bezorgd.
Voordelig en snel een professionele website || http://www.eenwebsitekopen.nl/
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Tanya
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 augustus 2011

Re: Hoe gaan jullie om met een Inpak-Service?

02 januari 2013

Wij pakken best veel cadeautjes in, heb er zelfs een workshop voor gevolgd om leuk te kunnen inpakken :). Klanten kunnen bij het afrekenen instructies achterlaten voor wat ze precies ingepakt willen hebben en ze kunnen een boodschap achterlaten voor op een kaartje erbij.
Ik heb er alleen maar leuke reacties op gehad tot nog toe :) .
 
123kartonnendozen
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 juli 2012
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Hoe gaan jullie om met een Inpak-Service?

03 januari 2013

Veel van onze klanten doen het en die geven aan dat het een razend succes is. Houdt er wel rekening mee dat je er toch altijd weer langer mee bezig bent dan je wilt. Maar ik denk super als het gaat om service en onderscheidendheid.

Ik lees wel dat iemand 50 euro voor een rol inpakpapier betaalt, wij hebben een zeer uitgebreid assortiment inpakpapieren en fourniture zakjes en zelden rekenen wij dat soort bedragen.

Mocht je interesse hebben, dan maken wij graag een offerte.
http://www.123kartonnendozen.nl uw specialist in verpakkingen voor het veilig verzenden van uw producten.
 
Tanya
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 augustus 2011

Re: Hoe gaan jullie om met een Inpak-Service?

03 januari 2013

Veel van onze klanten doen het en die geven aan dat het een razend succes is. Houdt er wel rekening mee dat je er toch altijd weer langer mee bezig bent dan je wilt. Maar ik denk super als het gaat om service en onderscheidendheid.

Ik lees wel dat iemand 50 euro voor een rol inpakpapier betaalt, wij hebben een zeer uitgebreid assortiment inpakpapieren en fourniture zakjes en zelden rekenen wij dat soort bedragen.

Mocht je interesse hebben, dan maken wij graag een offerte.
Misschien kijk ik verkeerd, maar op jullie site kan ik geen cadeaupapier vinden?
 
123kartonnendozen
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 juli 2012
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Hoe gaan jullie om met een Inpak-Service?

21 januari 2013

Klopt, was het maar zo dat we alle producten (6500) al op de website hadden. Dan hang ik de vlag uit.

Dagelijks voegen we producten toe maar het gaat niet in het tempo wat we zouden willen. Als je wilt kan ik een lijst toesturen. Maar ook hierin hebben we zo`n 150 verschillende dessins, als je specifieke wensen bijvoorbeeld: kleur, kraft gestreken of ongestreken, dikte, breedte, etc. hebt laat dat graag even weten. Een foto van wat je wilt volstaat ook hoor :o .
http://www.123kartonnendozen.nl uw specialist in verpakkingen voor het veilig verzenden van uw producten.
 
De Inpakservice
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 maart 2018

Re: Hoe gaan jullie om met een Inpak-Service?

27 maart 2018

Leuke vraag! Ik ben zelf net van start gegaan met mijn onderneming De Inpakservice. Ik wil het inpakken van cadeaus besteld op webshops juist uit handen nemen. Het juiste format moet nog ontwikkeld worden, maar ik zou graag samen kijken naar de beste manier. Wat ik wel weet is dat ik een passie heb voor inpakken, die ik graag ook voor anderen wil inzetten. Sinds kort staat het ook op mijn website:

Mocht er iemand interesse hebben, neem dan even contact op! 
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 28 maart 2018, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd