Je kunt allicht eens informeren bij
http://www.packs.nu/
Al staat nu groot op hun website dat ze in jouw regio nog een franchisenemer zoeken. Maar zij beweren 'specialist' te zijn in gevoelige zendingen. Verzendkosten, geen idee; ben er geen klant bij.
Ook Dynalogic is een nieuwe speler in het pakketbezorgen, zij sorteren met de hand. Allicht kun je daar eens informeren.
Ik heb via GLS eens een taart ontvangen. Alles prima in orde en de taart was lekker, dus dat ging kennelijk prima. Ik weet niet of er speciale toeslagen ofzo betaald moesten worden, omdat de taart natuurlijk niet op zijn zijkant of op zijn kop gehouden mag worden.
Er zijn meer taarten die (dagelijks) door pakketbezorgers worden bezorgd. Het is een kwestie van goede verpakking, een goede taart en een hoop geluk. Er zijn op het internet genoeg verhalen te vinden waar de taart goed is aangekomen. Maar als ondernemer wil je geluk zoveel mogelijk omzetten in zekerheden.
Bij de grote pakketbezorgers gaat het gegarandeerd mis, ze hebben kooien (rolcontainers, palletboxen, noem het maar op) waar de pakketten in worden gestapeld voor intern transport. Het is dus echt elke avond een spelletje tetris in het groot. Je hoeft weinig fantasie te hebben dat je taart een keer schuin in een container ligt. En 90% vd medewerkers is de Nederlandse taal niet machtig, het heeft weinig zin om erop te zetten 'Hoi ik ben een taart en wil rechtop gehouden worden'. 99% zal het ook niet lezen, want er moet tempo in blijven.
Vooruit, je taart heeft intern transport overleefd. Ik zou hem niet graag bij een Selektvracht, PostNL sub-co, DPD of GLS koerier in de auto hebben liggen. Die jongens stampen hun auto's vol zonder dat er laadvakken zijn gemaakt aan de zijkant vd wagen. (één rotonde en je taart ligt op zijn kop)
En ik weet niet hoelang een taart goed blijft, maar stel.. sorteerfout; klant niet thuis? Daar gaat je 'verse' taart.
Kortom, weet waar je aan begint
.