Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
qwyrp
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 oktober 2010
Locatie: Twello
Contacteer:

Welke webwinkelsoftware?

09 september 2020

Wij zijn sinds januari over gegaan van Magento 1.9 naar Magento 2. Ondanks dat Magento een goed pakket is denken we er aan om over te gaan op een ander pakket. De belangrijkste redenen hiervoor zijn:
  • Magento vraagt veel resources dus hoge maandelijkse lasten 
  • Magento leren kennis is pittig maar inmiddels wel aardig onder de knie
  • We hebben aardig wat technische kennis (php, ssh, html, css e.d.) en bij Magento 1 problemen konden we zelf vaak de zaken oplossen (al dan niet door het even in een forum te vragen) maar Magento2 vraagt veel meer kennis van diverse zaken. Hierdoor moesten we veel hulp  inkopen en Magento2 kenners hanteren vaak hoge tarieven.

Kortom we zijn op zoek naar mogelijke andere mogelijkheden en onze wensen zijn daarbij:
  • Meerdere domeinen / webwinkels (voorkant) gekoppeld aan 1 voorraad (database). 
  • Technisch beheer (updates) moet makkelijk zijn of anders door de leverancier (SAAS) geleverd worden
  • Zaken instellen moet makkelijk zijn voor iemand met redelijk wat technische kennis.
  • Templates zelf in te stellen en/of te maken
  • SEO vriendelijk
  • Plugins beschikbaar en (makkelijk) zelf te installeren
  • Electronische betalen liefst via Mollie en zelf te bepalen
  • AVG vriendelijk
  • Hopelijk lage hostingkosten
Met name de vetgedrukte regel is belangrijk en daarom valt er vlgs mij al (heel?) wat af. Ik ben benieuwd met welke pakketten jullie werken en hoe dat bevalt en aansluit bij onze wensen. Ik hoor graag van jullie!
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.
 
Abeta
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 oktober 2020
Contacteer:

Re: Welke webwinkelsoftware?

14 oktober 2020

Je wilt "Meerdere domeinen / webwinkels (voorkant) gekoppeld aan 1 voorraad (database). ".
Zoals ik het zie hoeven hiervoor alle webwinkels alleen van dezelfde productentabel(len) gebruik te maken.
Met voldoende technische kennis zou je dit in principe zelf kunnen aanpassen, en dan zijn denk ik alle standaard
opties als Magento, OpenCart, WooCommerce etc mogelijk?


Hoor graag wat je uiteindelijke oplossing gaat worden!
 
Gebruikersavatar
qwyrp
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 oktober 2010
Locatie: Twello
Contacteer:

Re: Welke webwinkelsoftware?

14 oktober 2020

Bedankt voor je reactie. Op dit moment ben ik de WC Multistore functies aan het testen
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.
 
bbwinst
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 december 2020

Re: Welke webwinkelsoftware?

18 december 2020

Ik raad Shopware aan. Heb zelf voor een aantal klanten webshops gebouwd in Shopware. 

Shopware biedt ook multistores aan & er zijn genoeg plugins.

Als u hulp zoekt met opzetten of iets dergelijks kunt u mij altijd bereiken via info@clover4.nl!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht