Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Ol@v
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 maart 2012
Locatie: NH

Re: SumoStore introductie

17 december 2013

Ik heb mij zojuist ingeschreven en ben zeer benieuwd naar het platform.

Met meer dan 10 jaar maatwerk-ervaring in oscommerce, nu Prestashop en met frisse tegenzin ook Magento, kijk ik uit naar een nieuw snel en flexibel platform, waar je zonder al te veel gedoe functies kan bijbouwen en kan aanpassen. En ook nog "Made in Holland".

Ik wacht met spanning op de mail.
 
wawagee
Berichten: 178
Lid geworden op: 02 november 2013

Re: SumoStore introductie

01 januari 2014

Beste Maurice,

voorzie je van in het begin ook een eigen Sumostore-forum zoals bv het Tilburgse Logivert ?

http://www.logivert.com/forum/index.php

En dan hopelijk niet op de wijze van Logivert, waar te negatieve opmerkingen worden weggegumd of mensen die te (realistisch) kritisch zijn van het forum worden geknikkerd ...

Een dergelijk forum is immers interessant voor beide kanten : vragen hoeven maar één keertje te worden beantwoord en gebruikers vinden er een schat aan informatie.

Zal bijvoorbeeld Sumostore ook aangepast zijn aan Belgische voorschriften, of zoals Logivert doen alsof België niet bestaat ?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: SumoStore introductie

01 januari 2014

Een open SumoStore-forum staat ook op mijn verlanglijst. Goed idee.
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: SumoStore introductie

01 januari 2014

We kunnen jullie melden dat er een community is :) Ook hier zal moderatie actief zijn uiteraard maar dan meer op basis van racisme, schelden en dergelijke uitlatingen.

MBT andere landen, hierin kent SumoStore geen beperkingen doch kan men niet verwachten dat vanaf dag 1 alle mogelijke modules en koppelingen erin zullen zitten. Dit is een groeiproces waar we in zitten welke voorlopige 18 maanden nog lang niet klaar is.
Immers kijken we ook naar de kwaliteit en ondersteuning van de partner die we mogelijk integreren. Zo hebben we bijvoorbeeld TargetPay in eerste instantie ingebouwd en vervolgens weer eruit gegooid omdat ze hun eigen product niet kunnen of willen ondersteunen. We kijken dus naar wat is er veel gebruikt, maar ook naar de onderneming die er achter zit.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: SumoStore introductie

08 januari 2014

Nog exact een week voor release candidate 1.. nog een hoop te doen (wanneer niet) maar we krijgen steeds meer zicht op alles hoe de puzzelstukjes samenkomen.

De aandacht is enorm, we hebben inmiddels bewust de email notificatie aanmeldingen uit gezet na xxxx aanmelders.. dit om gewoonweg ook nog te kunnen releasen ipv enkel mails beantwoorden.

Op de valreep hebben we nog een extra functie weten in te bouwen, deze is gisteren "afgerond" en vandaag worden daar de laatste css bugjes uitgehaald.
Zoals vele SaaS aanbieders zoals seoshop en dergelijke aanbieden (maar nog geen opensource collegas) kunnen SumoStore gebruikers zonder enige ontwerp/design kennis een uniek thema samenstellen. :) je eigen kleuren, logo's, indeling etc. Zo weet je dat je zonder direct een designer in te huren toch een uniek thema kunt samenstellen ;) De die-hard guru's kunnen altijd een eigen thema bouwen en activeren. Hier zal ook een css framework voor meegegeven worden in RC2 (eind januari) met guideline instructies.

Afbeelding
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
webwinkeladviseur
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 januari 2012
Locatie: Nistelrode
Contacteer:

Re: SumoStore introductie

08 januari 2014

Ziet er goed uit Maurice, ik ben dan ook zeker benieuwd naar de eerste release!
15 januari 20:00 uur staat al in mijn agenda!
WebwinkelCommunity <-- Wordt nu lid
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: SumoStore introductie

08 januari 2014

Da's interessant; zonder een berg dtp kennis aan de slag :)
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: SumoStore introductie

08 januari 2014

Zoals vele SaaS aanbieders zoals seoshop en dergelijke aanbieden (maar nog geen opensource collegas) kunnen SumoStore gebruikers zonder enige ontwerp/design kennis een uniek thema samenstellen.
Dat klopt niet helemaal. Er was een open source pakket waar dat ook mee kon (Shopugraded).
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: SumoStore introductie

08 januari 2014

Who the hell is shopupgraded? Oké nevermind iets van 4 jaar geleden, vandaar dat ik het niet ken. En zoals je zegt, "was".. ik denk vooral ook dat Maurice het over de bestaande heeft. En ik vind dit gewoon super, het kan zijn dat ik wel in de CSS moet zitten, maar misschien ook helemaal niet.

En wat ook zo fijn is, is dat de eisen voor een server niet eens zo hoog zijn om de software te draaien. Niet zoals we weten bij Magento, dat je standaard bij al weinig producten al hoge eisen moet stellen anders is het waardeloos om het te gebruiken.

Het eerste wat ik de 15e ga doen om 20:00 is het downloaden ;). De dag ervoor komt een leverancier van producten langs om te praten voor deze shop, dus kan niet wachten.
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: SumoStore introductie

09 januari 2014

Zoals vele SaaS aanbieders zoals seoshop en dergelijke aanbieden (maar nog geen opensource collegas) kunnen SumoStore gebruikers zonder enige ontwerp/design kennis een uniek thema samenstellen.
Dat klopt niet helemaal. Er was een open source pakket waar dat ook mee kon (Shopugraded).

Ik doelde inderdaad op de *huidige bij iedereen bekende pakketten*
die spinoff van zencart had ik eerlijk gezegd ook nog nooit van gehoord, ik zie dat hun laatste update van Juni 2010 is. Niet actueel meer te noemen maar thx voor de tip. die wist ik dus ook niet :)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
roald18
Berichten: 59
Lid geworden op: 02 januari 2011
Contacteer:

Re: SumoStore introductie

15 januari 2014

Ik zag net de demo: http://demo.sumostore.net/

Is de basis OpenCart? Want ik vind het erg op lijken.
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: SumoStore introductie

15 januari 2014

Was de release vandaag of nog niet?
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: SumoStore introductie

15 januari 2014

Vanavond om 20:00.
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: SumoStore introductie

15 januari 2014

Vanavond wordt om 20:00 de download vrijgegeven, dan kan iedereen gaan spelen.

dat de demo gevonden is.. oeps :) aangezien de demo voorpagina nog bewust niet online staat (met o.a inlogs voor de backend)

De opmerking OpenCart, tja ja en nee.. de basis lag er ooit wel. In ons proces naar de webwinkel software zoals wij hem graag zien (en ook vrijgeven) zijn er vele pakketten bekeken, van oscommerce naar Magento en zelfs betaalde oplossingen. OC was hierin best sterk maar bijlange na niet compatible met de EU markt of wat wij uberhaupt voor ogen hebben. Er is dan ook enorm veel tijd gestoken in herprogrammeren van functies, nieuwe functies, en functies die geen enkel webwinkel software pakket heeft of zal hebben. Of je dus even OC plugins kunt installeren? Nee dat zal niet meer gaan, die core is compleet eigen gemaakt ter voorbereiding onze eigen plugins en doorontwikkelingen. zie ook: http://www.sumostore.net/tour/updates-en-roadmap/



De layout doet inderdaad simpel aan, doch komt hier nog verandering in. Rome was niet in 1 dag gebouwd, en zo ook SumoStore als bedrijf niet.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
roald18
Berichten: 59
Lid geworden op: 02 januari 2011
Contacteer:

Re: SumoStore introductie

15 januari 2014

Ben benieuwd!
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: SumoStore introductie

15 januari 2014

Heb al een testartikel besteld in de DEMO, maar ben natuurlijk meer benieuwd naar de Backend/DEMO. Afrekenen gaat in vele stappen, té veel naar mijn mening.
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: SumoStore introductie

15 januari 2014

Nog even tussen het stressen met redbulls door:

Even ter notitie: we zijn nog bezig met de Demo... er komen dus nog wat foutjes voor omdat we aanpassingen doen specifiek in de demo om misbruik te voorkomen.. enkel wat json/cache modules zijn het hier (nog) niet mee eens. Working on it :) thx voor de meldingen die ervan komen!

Om jullie idee te geven, sinds dat de demo gelekt is (dank aan Ward...) is het minimaal 10/15 mensen die al aan het testen zijn... (damn.. niet verwacht eerlijk gezegd) en komen de eerste feedbacks al binnen. Ik had dan wel geen feedback ge pre-orderd maar we zijn er erg blij mee ;)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: SumoStore introductie

15 januari 2014

Heb al een testartikel besteld in de DEMO, maar ben natuurlijk meer benieuwd naar de Backend/DEMO. Afrekenen gaat in vele stappen, té veel naar mijn mening.
Standaard stappen zoals je dat ook in Magento hebt. Log je in en het moet naar zelfde adres verstuurt worden als het factuuradres dan sla je direct al een stap over.

En de bestelling zal te allen tijde bevestigd moeten worden. Vind het wel meevallen. Soms vraag ik mij af of een "one-page-checkout" zoals we die anders kennen dan wel gewenst is.
Of zou Betalen & Verzenden bij elkaar kunnen? Is dat een optie?
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: SumoStore introductie

15 januari 2014

Toegegeven, de checkout... hier zijn we zelf ook niet helemaal blij mee. Hier komt een nieuwe voor (15-4-2014). Geval Juridisch in orde voor EU wetgeving vs tijdgebrek.
We hebben beetje de nieuwe wetgevingen afgewacht, dus er komt een nieuwe die compleet zal voldoen aan EU wetgeving (laten we ook controleren door ICT recht voor release) maar dan een stuk innovatiever. :)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: SumoStore introductie

15 januari 2014

Zeg Dirkjan wat levert dit reclameblok ons eigenlijk op? :lol:
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: SumoStore introductie

15 januari 2014

Zeg Dirkjan wat levert deze reclameblok ons eigenlijk op? :lol:
Ons of alleen Dirkjan?
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: SumoStore introductie

15 januari 2014

:roll: Indien niet gewenst is verneem ik het graag van de mods uiteraard..
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: SumoStore introductie

15 januari 2014

Zeg Dirkjan wat levert deze reclameblok ons eigenlijk op? :lol:
Ons of alleen Dirkjan?
Ons als in admin en mods van het forum... :)
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: SumoStore introductie

15 januari 2014

:roll: Indien niet gewenst is verneem ik het graag van de mods uiteraard..
Had het allang een slotje gehad... Net als (denk ik elke) bouwer ben ik gek op nieuwe speeltjes... :D
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: SumoStore introductie

15 januari 2014

http://www.getsumood.nl is nog vrij Eentje ;)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: SumoStore introductie

15 januari 2014

nee... dan http://www.getsquashedbysumo.nl :)
maar eerst zien.
btw jammer geen apart huisnummerveld in de registratie. (iets wat ik ook mis in de standaard zen cart)
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: SumoStore introductie

15 januari 2014

:roll: Indien niet gewenst is verneem ik het graag van de mods uiteraard..
Had het allang een slotje gehad... Net als (denk ik elke) bouwer ben ik gek op nieuwe speeltjes... :D
Inderdaad me too xD kan niet wachten!
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: SumoStore introductie

15 januari 2014

nee... dan http://www.getsquashedbysumo.nl :)
maar eerst zien.
btw jammer geen apart huisnummerveld in de registratie. (iets wat ik ook mis in de standaard zen cart)
Goede feedback! die gaan we meepakken voor de volgende release :) (rc2 of rc3, dus korte termijn)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: SumoStore introductie

15 januari 2014

nee... dan http://www.getsquashedbysumo.nl :)
maar eerst zien.
btw jammer geen apart huisnummerveld in de registratie. (iets wat ik ook mis in de standaard zen cart)
Goede feedback! die gaan we meepakken voor de volgende release :) (rc2 of rc3, dus korte termijn)
Als je dan toch bezig bent. Een koppeling met de postcode database is natuurlijk helemaal top :).
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: SumoStore introductie

15 januari 2014

nee... dan http://www.getsquashedbysumo.nl :)
maar eerst zien.
btw jammer geen apart huisnummerveld in de registratie. (iets wat ik ook mis in de standaard zen cart)

Goede feedback! die gaan we meepakken voor de volgende release :) (rc2 of rc3, dus korte termijn)
Als je dan toch bezig bent. Een koppeling met de postcode database is natuurlijk helemaal top :).
Daarom mijn opmerking... ;) Scheelt weer database velden splitsen etc. enz.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl