SumoStore introductie

1
Met Webwinkelforum als 1 van de eerste die het mogen weten, na bijna 10 maanden ontwikkelen (met 5 man!) is het bijna zover. Nog een paar weekjes en dan komt SumoStore online!

Indien het niet op zijn plaats is hier op het forum, verneem ik dat graag van de kapiteinen.

Heeft u een onderneming welke online producten wilt gaan verkopen? Bent u op zoek naar een open-source e-commerce software pakket welke zich aanpast naar uw behoeften? Of heeft u een media cq webdesign bureau welke e-commerce software wilt inzetten voor uw eigen klanten?

Dan is SumoStore de oplossing!

Wat is SumoStore?
SumoStore is een functie-rijk e-commerce platform gebaseerd op open-source technologie die webwinkel eigenaren ongekende flexibiliteit en controle over het uiterlijk, inhoud en functionaliteit biedt van hun e-commerce winkel. SumoStore's innovatieve & interactieve administratie-interface bevat krachtige marketing, zoekmachine optimalisatie en catalogus- management tools. Met SumoStore is iedere webwinkel gereed voor nu en in de toekomst, SumoStore biedt bedrijven de ultieme e-Commerce oplossing “out of the box”

SumoStore is er niet enkel voor webwinkel eigenaren alszijnde het volgende webdesign media bureau maar bied ook mogelijkheden voor SumoStore partners waar u als media bureau webwinkels ontwikkeld voor uw klanten.

Lees hier de introductie van SumoStore: http://bit.ly/1dCPxEo

Vragen staat vrij uiteraard!
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: SumoStore introductie

3
Hoi Ward


Jij wist het natuurlijk al.. euh sinds dag 1 ;) dat SumoStore er aan zou komen.

Er is tot heden geen (openbare) GIT locatie waar je files kan inzien/downloaden.
Na release is het wel de bedoeling dat deze semi daar aanwezig zal zijn. We zijn hier nog beetje de baten aan het afwegen tegen over de eigen opties die we kwa netwerk hebben.

Dit is wel enkel voor de CE versie en niet de AE
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: SumoStore introductie

4
Voordeel van GitHub, voor de open Community Edition, is het tweerichtingsverkeer. Je kunt er, denk ik, verbeteringen en uitbreidingen vanuit een community mee in een hogere versnelling zetten.

Verder vroeg ik het uit ordinair eigenbelang, want ik overweeg serieus over te stappen. :D
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: SumoStore introductie

5
Zoals ieder software pakket zal er ook bij ons inderdaad de nodige "hickups" nog naar voren gaan komen.. dat heb je nu eenmaal met 200+ addons en xxxx php files :P Echter is het onze wens wel door feedback te ontvangen hier directer op te kunnen insturen en voor 99% in orde te hebben voor we een dergelijke GIT openbaar maken.

In de release fase zullen we ook een online bugtracker ter beschikking stellen welke openbaar gevolgd en gevoed kan worden door gebruikers. Hier kan dan direct/snel op gereageerd worden.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: SumoStore introductie

9
Jan Speelgoedboer schreef:psst, pdf komt bij mij niet binnen

Maar in mijn ( te beperkte) beleving zijn er al best wel veel van dit soort oplossingen.

Kun je in een notendop uitleggen waarom SumoStore dé oplossing is en voor wie?
Hoi Jan

Uiteraard beseffen wij dat we niet de enigste zijn, naast de opensource aanbieders zijn er ook vele saas aanbieders zoals seoshop.

Wij kiezen bewust voor een opensource oplossing omdat we vinden dat een ondernemer vrij moet kunnen zijn in wat hij doet met zijn webwinkel en waar hij deze bijvoorbeeld "host" of door wie hij deze laat onderhouden.

De kracht van SumoStore zit voornamelijk in het gereed zijn voor de Europese wetgeving, zo hoef je geen iDeal modules meer in te (laten) bouwen of een mistercash. Voor een starter is het dus nog eenvoudiger te beginnen. Naast de Europese addons is er vooral gekeken naar innovatie en interactie.
Toch behoud je de vrijheid om de webwinkel in te richten/om te bouwen naar eigen wens en inzicht zoals het opensource beaamt.

SumoStore is zichzelf voedend maar ook self-learning, en kan een actie adviseren indien een gebruiker foutief invoert. (Denk hier o.a aan SEO als 1 van de simpelere voorbeelden)

Wat ik vaak zie, men laat ergens een "Magento" bouwen, legt hier xxxx(x) voor op tafel en na verloop van tijd is de ontwikkelaar constant te druk of zelfs van aardbodem verdwenen. Vaak zelfs voor de Magento is opgeleverd conform afspraak. Ook hier bied SumoStore een oplossing als onderneming een fallback. De klanten kunnen op ons terug vallen indien ze er niet meer aan uit komen of wanneer hun developer er niet meer aan uit komt.
Zo komt er ook een partner programma voor gekwalificeerde partners die SumoStore dan als een 2de lijn kan ondersteunen.

SumoStore is dus een complete oplossing voor een starter, maar ook een professional zonder in te boeten op kwaliteit of functies tegenover andere bekende software zoals Magento, OpenCart etc.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: SumoStore introductie

10
Ziet er interessant uit en ben benieuwd naar het eindresultaat, het zal niet een pakket voor mij zijn aangezien ik zelf ontwikkelaar ben maar misschien dat ik eens een kijkje neem. Ik zie in ieder geval wel dat het niet zomaar wat is :P.
Gx. Media

Re: SumoStore introductie

11
grr0x schreef:Ziet er interessant uit en ben benieuwd naar het eindresultaat, het zal niet een pakket voor mij zijn aangezien ik zelf ontwikkelaar ben maar misschien dat ik eens een kijkje neem. Ik zie in ieder geval wel dat het niet zomaar wat is :P.
SumoStore is er ook voor ontwikkelaars die webwinkels verkopen aan klanten, je breid hiermee zelfs indirect je "team" uit ;) Maar in elk geval bedankt voor het opmerken dat het geen "scriptje" is dat in elkaar geflanst is.

We doen er ons best voor om het onderste uit de kan te halen naar onze eigen 8 jaar ecommerce ervaring + de kennis die we hosting gerelateerd hebben mbt het hosten van zware webwinkels.

Ik zal zeker niet beweren dat SumoStore de oplossing is voor iedere webwinkel, ik weet echter wel zeker dat het een gezonde basis zal en kan gaan worden van vele professionele webwinkels.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: SumoStore introductie

12
Als eerste natuurlijk gefeliciteerd Maurice.

Maar terugkomend op de vraag van Jan. Waarom en voor wie is het de ideale oplossing? (en dat met name het waarom)

Wat is het grote voordeel tegenover Magento, Zen Cart, OpenCart en de andere verschillende Open Source pakketten? Wat zijn de nadelen van SumoStore?
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: SumoStore introductie

13
eentje schreef:Als eerste natuurlijk gefeliciteerd Maurice.

Maar terugkomend op de vraag van Jan. Waarom en voor wie is het de ideale oplossing? (en dat met name het waarom)

Wat is het grote voordeel tegenover Magento, Zen Cart, OpenCart en de andere verschillende Open Source pakketten? Wat zijn de nadelen van SumoStore?
Precies.
Ik wil niet belerend over komen maar te vaak is het zo dat een technisch inferieure oplossing beter scoort omdat men kan uitleggen wat het precies wél doet.

Door een grandioos overaanbod aan mogelijkheden lijkt alles op elkaar. Als techneut kun je dan nog zo overtuigt zijn van je eigen oplossing, als je dat niet kunt positioneren heb je nog niets :)

Met een kleine 14 jaar ervaring in ICT sales kan ik je hier hele verhalen over vertellen ;)
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: SumoStore introductie

14
Enkele voordelen kan ik hier zo noemen, ik kan alles wel uit de doeken doen maar dat haalt de verassing weg ;)

- Geen speciale hosting nodig, zoals Magento dat wel nodig heeft
- op security level gaat het veel dieper, (dat wordt veel vergeten bij de huidige webwinkel software aanbieders en daar ben ik erg gehaaid in) met de sumoguard module.
- Eenvoudiger en sneller een opensource winkel naar je eigen hand plaatsen zonder xx plugins aankopen/installeren of zelfs laten doen door derden. Dit scheelt investeringen welke de kleinere ondernemers kunnen waarderen maar doorgroei mogelijkheden zonder te hoeven wijzigen van software. (wat je nu bij saas aanbieders voornamelijk ziet). Een magento is voor veel beginners niet weggelegd omdat ze door het bos de bomen niet zien. Magento richt zich op de enterprise, wij op de starter en klein MKB.

Daarnaast zoals aangegeven de directe support die je kunt krijgen vanuit sumostore, niet enkel een software pakket maar ook advies en optimalisatie of template inbouw. Kortom kom je er zelf niet meer aan uit of is je webbouwer van de aardbodem verdwenen dan zal SumoStore alsnog hier je van dienst kunnen zijn. Je hebt dus een fallback van je eigen kennis of ingehuurde kracht wat daar dan een continuïteit van je online winkel kan betekenen. Offline = omzet verlies

Ik zeg ook niet dat sumostore de oplossing is voor iedereen, of dat iedereen massaal zencart of magento achter zich zal laten. Waar wij heen streven is dat er een Europese voorbereid goed doorontwikkelde software pakket is welke direct aan de EU normen voldoet maar kwa functionaliteiten niet achterblijft voor een Magento of Zencart. De mensen krijgen een duidelijke keuze hierin.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: SumoStore introductie

15
Onlangs sprak ik een Magento-expert die een van de bedenkers van Magento persoonlijk kent. In besloten kring geeft hij nu toe dat ze, "met de kennis van nu", nóóit meer zoiets zouden bouwen. Ze zouden het nu compleet anders aanpakken...

In dat opzicht denk ik dat er dus volop ruimte is voor een Magento-killer — zelfs als SumoStore daar de pijlen niet rechtstreeks op richt.

Re: SumoStore introductie

16
Ward schreef:Onlangs sprak ik een Magento-expert die een van de bedenkers van Magento persoonlijk kent. In besloten kring geeft hij nu toe dat ze, "met de kennis van nu", nóóit meer zoiets zouden bouwen. Ze zouden het nu compleet anders aanpakken...

In dat opzicht denk ik dat er dus volop ruimte is voor een Magento-killer — zelfs als SumoStore daar de pijlen niet rechtstreeks op richt.
Een deel van ons "publiek" zit zeker ook in Magento gebruikers, maar ook in osCommerce, zencart waar we migratie tools voor aanbieden in q1 2014. Niet enkel vanuit opensource maar ook vanuit SaaS aanbieders. Bij de eerste saas aanbieder zijn we helaas al geblokkeerd :( omdat ze er achter kwamen dat we met een migratie test tool bezig waren.. daar zit dus nog wel een uitdaging...

Magento wordt alom geprezen door de kenners, voor zeer veel mensen is het een overkill pakket, perfect voor SumoStore ;) De enterprise magento klanten die xxxxxx investeren in hun winkel, dat is niet onze doelgroep.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: SumoStore introductie

17
Er zitten zeker interessante componenten in.

Wij maken nu gebruik van Biedmeer. Begin dit jaar geprobeerd Zencart op te starten. Niet gelukt.
Reden is te weinig tijd om alles zelf te ontdekken.
Echter hebben we er ook nu nog steeds te weinig trek in om voor een serieus bedrag een serieuze op maat winkel te laten bouwen.

Dus wat ik zoek:
- betrouwbare partij die ik kan bijschakelen als ik wil overstappen vanuit Biedmeer.
- een begrijpbare backoffice met fatsoenlijke gui.
- eigenlijk zonder veel gezeur en gedoe starten.

Reden? We zijn een verkoopgerichte organisatie, geen technische. :)
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: SumoStore introductie

18
Jan Speelgoedboer schreef:Er zitten zeker interessante componenten in.

Wij maken nu gebruik van Biedmeer. Begin dit jaar geprobeerd Zencart op te starten. Niet gelukt.
Reden is te weinig tijd om alles zelf te ontdekken.
Echter hebben we er ook nu nog steeds te weinig trek in om voor een serieus bedrag een serieuze op maat winkel te laten bouwen.

Dus wat ik zoek:
- betrouwbare partij die ik kan bijschakelen als ik wil overstappen vanuit Biedmeer.
- een begrijpbare backoffice met fatsoenlijke gui.
- eigenlijk zonder veel gezeur en gedoe starten.

Reden? We zijn een verkoopgerichte organisatie, geen technische. :)
Hoi Jan

Waar liep je op vast bij biedmeer als ik zo vrij mag zijn om te vragen?

Om je overige zoektocht punten te beantwoorden,

- betrouwbare partij die ik kan bijschakelen als ik wil overstappen vanuit Biedmeer.
Daar springt SumoStore zeker bij, wij willen het juist voor de webwinkel eigenaren (welke willen verkopen) geen technisch drama laten worden en de vrijheid bieden om over te stappen van platformen. Hierbij kan assistentie verleent worden, wie kent sumostore beter dan sumostore zelf?

- een begrijpbare backoffice met fatsoenlijke gui.
Naast beveiliging en de functies was dit een high prio in het gehele traject zowel front als backend.
Een leek moet direct snappen hoe en wat, uiteraard zal iemand zich her en daar moeten verdiepen maar in zoveel mogelijk punten hebben we een innovatieve UI gerealiseerd welke aangeeft wat een gebruiker dient te doen. Ook als het fout gaat zal het systeem hierin gaan "adviseren" of je verwijzen naar help functies. Kom je er echt niet aan uit, dan is sumostore 24/7 in de buurt (of een partner van sumostore) welke je verder helpt. De mogelijkheid tot direct contact is een meerwaarde tegenover de huidige opensource altarnatieven.

- eigenlijk zonder veel gezeur en gedoe starten.
Dat is een relatief begrip, de ene zal volstaan met een ideal koppeling terwijl de andere zonder al teveel gedoe ook een GLS koppeling wenst. UIteraard is een brainstorm sessie (vrijblijvend) dan de oplossing om te kijken wat in jouw beleving mogelijk moet zijn "out of the box" en waar je bereid bent om een extra investering te doen voor bijvoorbeeld een extra addon die op jouw onderneming is afgestemd.

Voorbeeld van de UI ;)

Toevoegen van categorie inclu SEO waardes.
Afbeelding
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: SumoStore introductie

19
Jan Speelgoedboer schreef:Er zitten zeker interessante componenten in.

Wij maken nu gebruik van Biedmeer. Begin dit jaar geprobeerd Zencart op te starten. Niet gelukt.
Reden is te weinig tijd om alles zelf te ontdekken.
Dat hoeft ook niet er zijn genoeg ZenCart experts in Nederland die je daarbij op maat kunnen helpen.
Jan Speelgoedboer schreef:
Echter hebben we er ook nu nog steeds te weinig trek in om voor een serieus bedrag een serieuze op maat winkel te laten bouwen.
Wat noem je een serieus bedrag? Bij elke software zal er een template gemaakt of aangepast moeten worden, bedragen heb je helemaal zelf in de hand hoe moeilijk jij het zelf maakt.
Jan Speelgoedboer schreef:
Dus wat ik zoek:
- betrouwbare partij die ik kan bijschakelen als ik wil overstappen vanuit Biedmeer.
- een begrijpbare backoffice met fatsoenlijke gui.
- eigenlijk zonder veel gezeur en gedoe starten.

Reden? We zijn een verkoopgerichte organisatie, geen technische. :)
[/quote]

Die zijn voor alle softwarepakketten te vinden. Probleem alleen is vaak dat mensen alleen maar naar de 'grote' jongens kijken.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: SumoStore introductie

20
@Maurice.
goede uiteenzetting. En die afbeelding was voor mij ff :shock: :)
Waaaar kan ik inschrijven :D

Ik ga niet publiekelijk in op de vraag omtrent Biedmeer.

Ohjah; heb je pm replyd met m'n telnr.

@eentje.

Je uiteenzetting is correct.
't gekke is dat ik nu niet gevoelig ben voor argumentatie. Renden is dat we nu geen pijn ervaren in de keuze om bij Biedmeer te blijven. Wel wensen die gaan komen.

Op je vragen: serieus is voor iedereen anders. Wat ik zo zie is dat je toch maar zo 3-5k verder bent voor er iets fatsoenlijks is. En ook die kreet is weer van alles van te vinden ;)

Wat betreft grote jongens; je doelt dan op SEOshop en consorten?
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: SumoStore introductie

22
Ward schreef:Bij de screenshot: liever - dan _ tussen woorden in een URL, zegt Matt Cutts.
Hoi Ward, ivm conversie mogelijkheden vanuit andere software hebben we de mogelijkheid voor _ behouden. Default zal het systeem - aanhouden als een standaard.

Zoals enkele al opgemerkt hebben, is er gisteren de eerste vermelding gedaan van SumoGuard, dit is een vast onderdeel in sumostore welke binnenkomende hits analyseert op gedrag en uitgevoerde actie door de inkomende hit (bijvoorbeeld door een bot)

Dit wordt geanalyseerd en een waarde aan gehangen, indien SumoGuard de inkomende hit als een aanval bestempeld kan deze (indien de gebruiker dit wenst en activeert) automatisch blokkeren.

Data kan (vrijwillig) gedeeld worden met Sumostore, hier is een authenticatie protocol voor welke de gebruiker zelf moet goed/afkeuren (eenmalig) Hierdoor ontvangen wij de hits data welke merkwaardig zijn en als aanval zijn bestempeld. Hierdoor kunnen we de security blijven door ontwikkelen op een sneller niveau dan de webwinkel software zelf. Naast de reguliere update komt er dus ook een "security patch" Uiteraard is het ook weer aan de gebruiker van de webwinkel om hier wel/geen gebruik van te maken.

Kortom, we denken graag mee, werken graag mee aan een complete veilige webwinkel oplossing (zowel backend als frontend) als de gebruiker dit toelaat.

Is het intensief voor de gebruiker? Nee, eenmalig akkoord geven is voldoende. SumoGuard doet de rest. Ook is het mogelijk voor de gebruiker om handmatig IP adressen te blokkeren van de webwinkel. (dit is een veel gevraagde optie geweest)

Kleine sneakshot van weergave grafiek, verdeeld in 4 waardes.
Afbeelding


Op de vraag onder welke licentie SumoStore wordt gelanceerd kan ik melden dat dit GPLv3 is.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: SumoStore introductie

24
Maurice schreef:Met enige trots kan ik melden dat er reeds 600+ inschrijvingen zijn geweest op http://www.sumostore.net sinds maandag ochtend.. Kan dan ook niet ontkennen dat dit een "wow" gevoel geeft :)
Gefeliciteerd! Kan het mij wel voorstellen dat je zoiets hebt van woow. Maar moet zeggen de screenshots die ik gezien heb geven nog niet veel prijs, maar heeft heel erg mijn interesse gewekt.

Re: SumoStore introductie

25
De komende week zullen we meer informatie (en screenshots) loslaten, dit doen we bewust aangezien er bij de aanmelders ook een aantal saas aanbieders zitten en een magento.com email adres. ;)

Ook vanuit PSPers uit NL is er al interesse getoond, met verzoek tot info voor een plugin te realiseren. (of ze dus op voorhand informatie mochten) Ook hebben we reeds een afspraak staan met RobinHQ klantenservice software welke ook zijn interesse toonde om een partner te worden.

Kortom veel wow momentjes momenteel bij ons op kantoor :D maar dat maakt ons ook voorzichtiger met wat we naar buiten brengen en met welke visuele ondersteuning.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: SumoStore introductie

28
SumoStore wilt op 26-12 supporters bereiken en een extra introductie gaan geven. We houden het kerstgevoel erin ;)

Om onze introductie zoveel mogelijk te verspreiden zouden we graag beroep doen op u, en vragen wij om een donatie! Ja het kost u minimaal een minuutje en een paar muisklikken, we leggen de lat hoog maar voor exclusieve producten doen mensen wel gekkere dingen dachten we ;)

SumoStore doet mee aan "ThunderClap IT"
een social viral platform, waar we door de hulp van supporters een social boost kunnen doen.

Alle supporters krijgen inside informatie en op 26-12 een extra verassing van SumoStore.
Dus lijkt sumostore je wel wat en wil je graag op de eerste rij zitten mbt nieuws en updates?

Surf dan naar https://www.thunderclap.it/projects/746 ... nto-killer
en doneer uw support in de vorm van een tweet, share (of beide ;) )

Alvast hartelijk dank voor de genomen klik acties,


* voorwaarden aan donatie deelname
- SumoStore is niet aansprakelijk voor enig klikvinger letsel
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: SumoStore introductie

30
Jan Speelgoedboer schreef:Ik wil je volgen en ff klappen voor je :D


Maar dit krijg ik en bevalt me eigenlijk minder :|
Wil je Thunderclap toestaan om je account te gebruiken?
Dat is de kracht van die tool, is maar 1 bericht zoals je ook kunt zien in de spelregels.

Op 26ste december zal er via alle supporters granted accounts 1 bericht gestuurd worden, zodoende ontstaat er (mogelijk) een boost in de naam verspreiding.

Het bericht wat verstuurd wordt staat compleet boven aan de pagina :)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.