Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Ludger
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 juli 2012

Multi-store in OpenCart?

01 april 2015

Ik zit een beetje in dubio wat nou een handige aanpak is. Momenteel heb ik een hele specifieke webwinkel welke gericht is op 1 product groep. Nu wil ik nog meer producten aanbieden echter passen deze niet bij de huidige shop omdat het domeinnaam ook erg specifiek is (Coolblue idee). Het is echter wel zo dat er een grote kans is dat de klant beide producten wel zou willen aanschaffen.

Mijn huidige webwinkel is een zogenaamde webwinkel onder licentie welke gebaseerd is op OpenCart met wat aanpassing van de kant van de aanbieder. Hier kan ik zelf dus geen aanpassingen doen, ondertussen ben ik dit ook een beetje zat.

Ik zou graag een multi-store willen creëren binnen OpenCart. Meerdere domeinnamen met allemaal verschillende producten echter moeten ze 1 winkelmandje delen, het liefst ook met 1 backend. Hier wil ik eerst 2 webshops aan koppelen en uiteindelijk ook mijn huidige webwinkel. In de toekomst zou ik hier nog enkele webshops aan willen koppelen.

Ik heb in het begin gekozen voor een webwinkel onder licentie omdat ik geen kennis had van hey volledig zelf opzetten van een webwinkel. Momenteel is dit niet anders echter zou ik me er wel in willen verdiepen.

Is het creëren van een multi-store binnen OpenCart ingewikkeld? Zou ik als totale leek dit voor elkaar kunnen krijgen wanneer ik er tijd in steek? Wanneer ik dit zou uitbesteden wat zou ik dan ongeveer kwijt zijn, zou het voor €1000 mogelijk zijn?

Het idee is dat de webwinkels allemaal dezelfde uitstraling en indeling hebben, ook moet het duidelijk zijn dat wanneer er 1 webwinkel wordt bezocht er nog meerdere webwinkels zijn.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Multi-store in OpenCart?

01 april 2015

Op google is er genoeg te vinden.
Het is dus wel mogelijk maar alleen met een sub-domein. Als je echt van domein naam gaat veranderen kan komen en veel beveiliging problemen boven water. Ik denk dat het met een domein ook wel moet gaan lukken maar dat komt het op maatwerk aan en dat kan dus aardig in de papieren oplopen.

http://forum.opencart.com/viewtopic.php ... ti#p174348
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Multi-store in OpenCart?

01 april 2015

Is het creëren van een multi-store binnen OpenCart ingewikkeld? Zou ik als totale leek dit voor elkaar kunnen krijgen wanneer ik er tijd in steek? Wanneer ik dit zou uitbesteden wat zou ik dan ongeveer kwijt zijn, zou het voor €1000 mogelijk zijn?
Nee, dat is niet ingewikkeld. Als je weet wat FTP is en je het verschil begrijpt tussen een databasewachtwoord en een beheerderswachtwoord, kom je heel ver.
Het idee is dat de webwinkels allemaal dezelfde uitstraling en indeling hebben, ook moet het duidelijk zijn dat wanneer er 1 webwinkel wordt bezocht er nog meerdere webwinkels zijn.
OpenCart baseert stores op productcategorieën. Eén store kan exclusief één productcategorie voeren, maar je kunt categorieën ook laten delen tussen stores. Wat je zou kunnen doen, is de weergave van de homepage instellen op die van de template voor de categoriepagina. Dan heb je al gauw wat je wilt: één uniforme uitstraling maar verschillende categorieën.

Naar het delen van het winkelwagentje zou je misschien een OpenCart-expert moeten laten kijken. Of een extensie downloaden:

http://www.opencart.com/index.php?route ... on_id=9070
 
monster_beetle
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 september 2012

Re: Multi-store in OpenCart?

01 april 2015

Een gedeelde shopping cart kan in een multistore heel makkelijk, dat is gewoon even een vinkje omzetten in de shop-settings. Voor een multistore moeten wel je domeinen bij dezelfde host zitten/ op dezelfde server zitten. Het beste is het om die onder het pakket van je hoofddomein te hangen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Ludger
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 juli 2012

Re: Multi-store in OpenCart?

05 april 2015

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga er mee aan de slag, sowieso moet ik me eerst nog goed inlezen in het hele gebeuren. Dit is voor mij allemaal nieuw. Zijn er nog bepaalde sites of boeken welke erg leerzaam en handig kunnen zijn voor beginners zoals ik?

Wat ik me wel af vraag, hoe zit het met de beveiliging van de webwinkels. Is OpenCart standaard goed beveiligd of zullen er nog maatregelingen genomen moeten worden?
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht