Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Hans40
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 juni 2015

Prijzen en stock beheren in prestashop

13 juni 2015

Beste,

Wij zijn onlangs gestart met een webshop voor alle elektriciteitsmaterialen. Onze groothandel waar we de producten aankopen heeft ook een uitgebreide web-shop.
Is het mogelijk om deze te linken aan onze shop ? Link van inkoopprijzen en stock bv.
Aangezien we met redelijk wat koperkabel zitten in onze webshop moeten we de prijzen goed opvolgen.
De prijs van koperkabel is afhankelijk van de huidige koperprijs op de markt van grondstoffen. De prijzen worden bijna maandelijks aangepast bij onze groothandel.
Ons systeem is... klanten bestellen op onze webshop, wij bestellen bij de groothandel en de groothandel levert aan onze klanten.
Wij werken met de software prestashop.
Ik ben daar product per product aan het toevoegen. Ondertussen zit ik aan een 850 producten in onze webshop. Nu ben ik beginnen twijfelen, ik kan daar alleen maar prijzen aanpassen als ik elk product apart ga aanklikken. Ook de stock moet ik iedere keer apart gaan aanklikken en aanpassen.
U begrijpt ook dat dit zeer omslachtig is om per product de prijzen en stock te gaan aanpassen.
Zijn hier oplossingen voor ? bv door onze webhop te linken met de webshop van onze groothandel.

mvg

Hans
 
musicmaster
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 oktober 2015

Re: Prijzen en stock beheren in prestashop

14 oktober 2015

Voor beheer van voorraden en zo (mass edit) heb je Triple Edit (gratis; https://www.prestashop.com/forums/topic ... rder-edit/) en pakketten als Store Manager en Store Commander (op Addons.prestashop.com staan nog een paar kleinere).

Voor linken met je leverancier heb je ook modules. Maar omdat wat je aangeleverd krijgt aan data per leverancier verschilt wordt het toch vaak maatwerk.
 
woutervanderhorst
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 januari 2017

Re: Prijzen en stock beheren in prestashop

10 januari 2017

Beste Hans,

Ik ben ook bezig met een webshop en heb hier wat tools voor gebruikt die de producten en voorraden van leveranciers update dit kan per dag /week zelfs per uur.

Als je wil dat ik meedenk stuur maar een mail naar: wouter@meubilease.nl

Ik kan je misschien helpen met meerdere kom je tenslotte verder.