Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
hahadmin
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 september 2015
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Zencart probleem met euroteken

07 maart 2016

Beste mensen,

Ik heb een vervelend probleem binnen zencart. Zodra ik bij een nieuwe of een bestaande productnaam iets doe met het euroteken erin en dit opsla ben ik worden zowel de produktnaam en de omschrijving compleet leeg gemaakt. Hetzelfde gebeurd wanneer ik het euroteken gebruik in de omschrijving. Ik had het al in 1.3.7.h. en heb dit in 1.5.4. nog steeds. Ik heb op de verschillende plekken al de utf code gewijzigd naar uft8 i.p.v. 5589 maar dit zorgt niet voor een oplossing.

Heeft één van jullie een oplossing?

Marco.
Met vriendelijke groet,

Marco van Groos
http://www.helpdesk-aan-huis.nl
 
Gebruikersavatar
Volup
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 oktober 2015

Re: Zencart probleem met euroteken

08 maart 2016

Probeer is 

€ 

te schrijven (als je een wysiwyg editor hebt aanstaan die uitzetten als dat kan, waar je html kan gebruiken zegmaar)
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers
 
hahadmin
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 september 2015
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Zencart probleem met euroteken

08 maart 2016

Bedankt voor je snelle reactie (geen idee wat je naam is),

Wat je aangeeft werkt. Er komt dan keurig netjes het € euroteken te staan in de produktnaam en de omschrijving. Maar ik moet daar dan wel continue op bedacht zijn, ook wanneer ik een bestaand artikel wijzig dat ik eerst kijk of er ergens in de productnaam of de omschrijving het euroteken staat en dat dan eerst aanpas zoals jij het zegt voordat ik de wijziging doorvoer.

Of was dit bedoeld als eerste test om het probleem te achterhalen?

In afwachting van je reactie maar bedankt zover.

Bedankt zover,

Marco.
Met vriendelijke groet,

Marco van Groos
http://www.helpdesk-aan-huis.nl
 
Gebruikersavatar
Volup
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 oktober 2015

Re: Zencart probleem met euroteken

08 maart 2016

Bedankt voor je snelle reactie (geen idee wat je naam is),

Wat je aangeeft werkt. Er komt dan keurig netjes het € euroteken te staan in de produktnaam en de omschrijving. Maar ik moet daar dan wel continue op bedacht zijn, ook wanneer ik een bestaand artikel wijzig dat ik eerst kijk of er ergens in de productnaam of de omschrijving het euroteken staat en dat dan eerst aanpas zoals jij het zegt voordat ik de wijziging doorvoer.

Of was dit bedoeld als eerste test om het probleem te achterhalen?

In afwachting van je reactie maar bedankt zover.

Bedankt zover,

Marco.
Hallo Marco,
Lennart heet ik ;-) 
€ gebruiken is vrij gebruikelijk bij het maken van websites, in je broncode is het minder net om een euro teken neer te zetten omdat Unicode dan overal moet werken. Het simpelste (en netst) is om jezelf gewoon aan te leren € te schrijven.
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
hahadmin
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 september 2015
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Zencart probleem met euroteken

08 maart 2016

Dag Lennart,

Het gaat hem in dit geval niet om het programmeren maar om het wijzigen en toevoegen van artikelen. Daarbij is het gebruik van het € teken heel normaal. Het heeft in het verleden ook altijd gewoon gewerkt maar op een gegeven moment medio vorig jaar niet meer. En als het nou voor mij was dan zou ik er misschien mee kunnen leven maar het gaat om een ervaren gebruiker die geen verstand hoeft te hebben van programmeren. Dus hopelijk heb jij (of iemand anders) de definitieve oplossing en meestal heb je dan ook de oorzaak te pakken waar ik ook benieuwd naar ben.

Met vriendelijke groet,

Marco.
Met vriendelijke groet,

Marco van Groos
http://www.helpdesk-aan-huis.nl
 
Gebruikersavatar
Volup
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 oktober 2015

Re: Zencart probleem met euroteken

09 maart 2016

Krijg je een volledig witte pagina als je het product probeert op te slaan? Of worden de velden echt gewoon leeg gemaakt
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers
 
hahadmin
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 september 2015
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Zencart probleem met euroteken

09 maart 2016

Alleen 'naam artikel'. Sinds ik de 'ckeditor' heb geactiveerd blijft alles in de 'beschrijving artikel' gewoon staan.

Ik wilde hier schermprintjes doen maar daardoor werden de tekens in het bericht teveel.

Overigens ziet de voorvertoning er ook nog altijd goed uit.

Zou het dan misschien juist met de plain tekst editor te maken kunnen hebben?

Groetjes,

Marco
Met vriendelijke groet,

Marco van Groos
http://www.helpdesk-aan-huis.nl