Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Marnes
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 januari 2017

HELP! Ik zoek een webshop maker / bouwer / pakket

06 januari 2018

HELP HELP HELP ! ! !

Ik ben op zoek naar een bedrijf of persoon die/dat mijn webshop gaat maken/beheren.

Op dit moment gaat de samenwerking tussen de huidige aanbieder niet geheel vlekkeloos en is deze, ondanks zijn "vriendenprijsje" erg duur.
Ook vind ik mijn webshop, log, traag en te gecompliceerd; ik moet eerst een maat opgeven van een kledingstuk en die dan koppelen aan bla bla bla en dan ook nog een keer weer een prijs ingegeven de btw nog een keer berekenen...kortom; lastig!)

Daarom mijn vraag; wie of welk bedrijf raden jullie aan?

Mijn gegevens:
Ik betaal per maand en wil dat zo houden (tenzij het gratis is natuurlijk)
Ik heb nu WooCommerce van Wordpress
Ik wil graag de database met producten overzetten (vanuit WooCommerce dus)
Graag zou ik de klanten willen laten betalen met iDeal; ik heb Sisow) Sofort en BanContact als optie

Het mag een gratis pakket zijn welke ik kan upgraden indien gewenst voor meer optie's, producten etc.

Ik zit te denken aan zo rond de € 25,- per maand of max € 150,= bij eenmalig bedrag.
Zelf heb ik 0,0 verstand van software. Ik kan toevallig in de ftp om een bestand te plaatsen, maar ga me niet vragen om HTML te tikken oid...

Ik hoor graag van je!
Alvast bedankt
 
Anonieme vraag
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 november 2013

Re: HELP! Ik zoek een webshop maker / bouwer / pakket

06 januari 2018

Ik weet niet of je vooraf goed onderzoek gedaan hebt hoe een webshop in de backoffice werkt, maar een shop vult uiteraard zichzelf niet op magische wijze. Je zult de artikelen zelf in moeten voeren, en daarbij inderdaad prijzen, maten, opties etc allemaal aan elkaar moeten koppelen.
In het begin is dat heel verwarrend, maar als je het vaker en vaker doet gaat dat op een gegeven moment vanzelf en begin je de logica te begrijpen. 

Vergelijk het met met je eerste autorijles (sturen, pedalen, spiegelen, schakelen en dat allemaal tegelijk?!?)

Weliicht zit daar ook het probleem met je huidige techneut. Je verwachtingspatroon is waarschijnlijk iets te optimistisch geweest. Als je een winkelpand huurt wordt dit over het algemeen ook casco opgeleverd en zul je dit volledig moeten inrichten, van vloerbedekking tot inventaris.

Ik weet niet wat je nu betaald en wat je definitie is van een vriendenprijsje of duur. De bedragen die je noemt zijn niet schokkend en voor een beginner is inderdaad alleen gratis nog goedkoper. Ik vermoed dat het niet verkeerd zou zijn om voorlopig eens te stoeien met gratis versies van webshopaanbieders. Daar zijn de mogelijkheden van beperkt, wat in jouw geval niet nadelig hoeft te zijn, en die nemen je veel werk uit handen wat het regelen van betalingsmiddelen etc betreft. Vandaar kun je altijd uitbreiden.

Een bedrijf aanraden zal weinig zin hebben omdat een beetje serieus bedrijf minimaal 40 a 50 euro per uur rekent. En in het opzetten van een werkbaar geraamte van een shop gaan dagen/weken werk zitten. 

Je geeft aan 0,0 verstand te hebben van software, en dat zal toch wat moeten veranderen. Uiteraard hoef je niet te leren programmeren, maar je eigen backoffice bijhouden, aanpassingen doen, en layout/vormgeving leren is toch wel minimaal. Je hebt tenslotte een webshop. Je besluit toch ook niet om een autogarage te openen als je niets van auto's weet of wilt leren?
 
Stekske
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 juni 2016

Re: HELP! Ik zoek een webshop maker / bouwer / pakket

06 januari 2018

Je zoekt dus iemand die voor 150 EUR per jaar uw webshop gaat maken en beheren? Serieus? Dat bedrag betaal ik bijna maandelijks aan server kosten, dan hebben we het nog niet over software, onderhoud en dergelijke.
Ofwel ga je je budget enorm moeten vergroten ofwel zelf je handen moeten vuil maken en jezelf het e.e.a. aanleren.
Als het voor je al te lastig is om bij het aanmaken van kledijstuk de prijs en maat op te geven, heb ik maar 1 advies, stop ermee.
 
Marnes
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 januari 2017

Re: HELP! Ik zoek een webshop maker / bouwer / pakket

06 januari 2018

Bedankt tot zover.... nee ik stop er niet mee omdat iemand anders dat wil.

Met het vullen van de producten wil ik niet deze producten te hoeven koppelen via andere systemen binnen de webshop.
Als ik het artikelnummer, de tekst etc heb in gevuld, moet het klaar zijn. Dan moet ik niet nog ergens een database moeten aanmaken waarin ik dat product ga koppelen zoals ik nu moet doen in WooCommerce, mateloos irrritant.
Voorheen had ik Joomla Virtuemart en dat werkte vele malen eenvoudiger. Geen ingewikkelde koppelingen binnen het systeem.

Als je 125 eurie's neertelt voor een server heb je óf een mega shop of iemand trekt je een poot uit!
Ik heb nog nooit meer dan 25 euro per maand betaald en als mijn vorige ondernemer niet gestopt zou zijn dan zou ik dat nog steeds betalen.
Trouwens; ik draai nu op Google Servers middels WP en dat kost me geen 125 euro per maand. Met iets van 1000+ artikelen lijkt me dat ook zeker niet nodig.
Maar ga je gang; het is jouw geld.

Dat gezegd hebbende; weet iemand WEL een webshop maker/bouwer/ kant en klaar concept?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: HELP! Ik zoek een webshop maker / bouwer / pakket

06 januari 2018

Indien je een kant en klaar pakket wilt kan je kijken naar een saas oplossing, hierbij lease je voor een paar tientjes per maand software inclusief hosting.

Veelal zijn er standaard template beschikbaar en hoef je naast de wat instellingen alleen de producten toe te voegen.

Er zijn diverse aanbieders zoals mijnwebwinkel, ccvshop en lightspeed. Je kan bij de diverse aanbieders eerste een proefperiode draaien, daarna meestal een jaarcontract.
Hierbij moet je wel alle gegevens en producten zelf invullen.

Een budget van €25,- p/m is overigens niet erg realistisch als een gemiddeld uurloon al snel op de €40/50,- per uur zit en een expert al richting €100,- gaat

Suc-6
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht