Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
mxshop
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2018

Opencart Webshop

10 mei 2018

Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een Opencart webshop en ben er sinds een paar weken door omstandigheden pas actief mee. Nu wil ik wat artikelen toevoegen, maar weet niet precies hoe ik bepaalde dingen kan zien/controleren. Hopelijk zijn er hier wat experts die mij dit kunnen uitleggen.

Mijn vragen zijn:

* Als ik een artikel toevoeg, en ik wil het in de juiste categorie plaatsen krijg ik niet de volledige categorie te zien als de eerste letters van die categorie in toets. Als ik bijvoorbeeld een plastic kit wil toevoegen voor het merk Honda wordt er bij het intoetsen van "plastic" bijvoorbeeld het volgende automatisch aangevuld "plastic > plastic kits" maar niet "plastic > plastic kits > honda".
Wie weet hoe ik dat krijg terwijl "Honda" wel een aparte sub groep in deze categorie is.

* Hoe kan ik categorieën/subgroepen/producten op volgorde zetten van merk, type, bouwjaar, maat enz?? Ik had eerst een Joomla webshop en daarvan kon je dat makkelijk aanpassen, maar ben hiervan niet bij Opencart op de hoogte en wil niet de hele webshop in de war schoppen.

* Hoe kan ik controleren of een nieuw geplaatst artikel ook echt in de juiste categorie of sub groep geplaatst is?


Groeten Martin
 
Stekske
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 juni 2016

Re: Opencart Webshop

11 mei 2018

* Als ik een artikel toevoeg, en ik wil het in de juiste categorie plaatsen krijg ik niet de volledige categorie te zien als de eerste letters van die categorie in toets. Als ik bijvoorbeeld een plastic kit wil toevoegen voor het merk Honda wordt er bij het intoetsen van "plastic" bijvoorbeeld het volgende automatisch aangevuld "plastic > plastic kits" maar niet "plastic > plastic kits > honda".

Wie weet hoe ik dat krijg terwijl "Honda" wel een aparte sub groep in deze categorie is.
Wat bedoel je juist met subgroep? Is Honda niet ook gewoon een categorie? Probeer eens met "Honda" i.p.v.  "plastic" bij het invullen van categorieën.
* Hoe kan ik categorieën/subgroepen/producten op volgorde zetten van merk, type, bouwjaar, maat enz?? Ik had eerst een Joomla webshop en daarvan kon je dat makkelijk aanpassen, maar ben hiervan niet bij Opencart op de hoogte en wil niet de hele webshop in de war schoppen.
Standaard is de sortering alfabetisch, je kan de sortering handmatig aanpassen via "sorteervolgorde" in tab "gegevens". Maar om automatisch te sorteren op merk, type,... zal je een extra module nodig hebben.
* Hoe kan ik controleren of een nieuw geplaatst artikel ook echt in de juiste categorie of sub groep geplaatst is?
Bij "categorieën" in tab "links" zal er plastic > plastic kits > honda staan. Je kan natuurlijk gewoon in je webwinkel kijken of het juist staat.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht