Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Shushu
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 augustus 2012

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

27 augustus 2012

Dank je. Da's een goeie tip, en dan een grote banner met 'free shipping' ofzo? Hehe. Anders lijken m'n artikelen ineens zo duur. Is wel oneerlijk voor de mensen die vanuit NL bestellen.

Oh wacht, gedeeltelijk verrekenen spreekt me meer aan.
 
Gebruikersavatar
peter2000
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 augustus 2012
Locatie: Norg
Contacteer:

Virtuemart, Magento en Opencart

29 augustus 2012

Hierbij mijn ervaringen/tips als webmaster van een producent van sportartikelen.

Wij werken sinds langere tijd met Joomla - Virtuemart. Zelf ben ik van gemiddeld niveau en heb ik alles door trial en error moeten leren. Dit doe ik echter al wel zo'n tien jaar en verbaas ik mij elke dag over hoeveel ik bijleer.

Algemeen: Als beginner in de e-commerce stappen en webshops verkopen lijkt me erg moeilijk en onverstandig. Je bent geen autoverkoper oid maar je levert een platform waar mensen hun brood mee verdienen en waar veel verantwoordelijkheid bij komt kijken.

Als je zelf een webshop wilt beginnen zonder al te veel kennis is dat best te doen. Als je echter direct denkt dit ook voor anderen te kunnen doen zou ik dat maar heel snel uit m'n hoofd zetten.

Ik heb ervaring met drie pakketten:

Virtuemart: Zoals gezegd ben ik al jaren bekend met Virtuemart. Ik zal echter direct met de deur in huis vallen. Dit pakket is sinds VM2 voor de beginner een stuk ingewikkelder geworden. Virtuemart vaart dezelfde koers als Joomla, er wordt steeds meer functionaliteit toegevoegd. Veel daarvan is best nuttig maar makkelijker is het er naar mijn mening niet van geworden. Nu zullen er direct mensen beginnen te protesteren maar als we het hebben over webshop starters dan zou ik Joomla - Virtuemart echt vergeten.
Voor diegene die het niveau Magento echter net niet haalt kan je met Virtuemart een hoop leuke dingen doen en je energie vast goed in kwijt.

Magento: Eerste webshop? Sla dit dan maar over!!!

Opencart: Indrukwekkend. Mooie templates (dat zegt veel over het pakket zelf). Goede flow ook. Als je een Opencart shop ziet dan zit dat goed en begrijpelijk in elkaar. En die voorkant zegt weer iets over de achterkant. Heb het nu een paar maal getest en dus nog te weinig verstand van maar de eerste indruk is dat dit best een fijn pakket is om mee te beginnen. Het kan niet alles maar dat is voor je eigen plezier en veiligheid wel zo fijn denk ik.

Een belangrijk punt is dus waar je het pakket voor gaat gebruiken en wat je eigen niveau is (wees eerlijk!) Je kan jezelf met een verkeerde inschatting van deze twee punten behoorlijk slapeloze nachten bezorgen en je vrouw (of man) vind het ook wel eens fijn als je af en toe even achter je scherm vandaan kunt.

Zo nu ga ik eerst even eten met het gezin en ben ik benieuwd waar anderen mee komen. :D
 
Shushu
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 augustus 2012

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

04 september 2012

Ondanks dat dit mijn eerste webshop is, wil ik erg graag leren en toch graag met Magento beginnen. Tuurlijk, het kost tijd om alles uit te vogelen, maar dat is toch een kwestie van inzet en veel lezen en uitproberen? Of zijn er meer mensen die Magento afraden als eerste webshop? Nee toch? Want dan leer je 't nooit... Je moet toch ergens beginnen.
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

04 september 2012

Ik ben gegaan van Logivert (licentie) naar Prestashop en nu bezig met magento. Prestashop heeft mij al veel geleerd zodat ik magento wat beter snap maar nog is het wel lastig hoor :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Shushu
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 augustus 2012

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

04 september 2012

Mag ik weten wat voor jou de reden(en) was/waren om over te stappen op Magento?
Ik zit nog steeds met de ongelooflijke traagheid van Magento in m'n maag.
 
Shushu
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 augustus 2012

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

05 september 2012

Goed, ik zat zo met de traagheid van Magento in m'n maag, dat ik mijn webshop inmiddels aan het opbouwen ben in Prestashop. Misschien laf dat ik meteen een niveau lager ben gaan zitten, maar ik moet zeggen dat Prestashop me echt heel erg goed bevalt. Ik heb al heel veel voor elkaar gekregen in een paar uurtjes tijd :D (en ja, die tax-instellingen waren inderdaad een fluitje van een cent).
 
vampirelord
Berichten: 981
Lid geworden op: 12 oktober 2011
Contacteer:

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

06 september 2012

Ik denk niet dat Magento een nivo hoger ligt oid. Ben het met je eens dat Prestashop een fijn pakket is en vooral lekker snel.
 
T.Verhagen
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 augustus 2012

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

18 september 2012

WAt ik me afvraag.. Hoe moeilijk is het om een template te kopen en te installeren in Magento en daar kleine aanpassingen in te doen zonder enige kennis van codering?
 
Siemi
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 juli 2011

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

18 september 2012

zonder enige kennis van codering?
Niet verstandig om dat zonder enige kennis te doen....
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

21 september 2012

WAt ik me afvraag.. Hoe moeilijk is het om een template te kopen en te installeren in Magento en daar kleine aanpassingen in te doen zonder enige kennis van codering?
Mijn ervaring met gekochte templates:
perfect als je een shop in alleen het Engels hebt.
Elke andere taal heb je een probleem en heb je toch enige kennis nodig.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Peet
Berichten: 66
Lid geworden op: 04 juli 2012

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

21 september 2012

Taal valt wel mee, het is gewoon een addon en de rest kun je redelijk makkelijk opvangen met de inline vertaler en/of 1 van de vertaal bestanden even aanpassen.
Problemen komen vaak juist als je een knop op een andere plek wilt, layout wat wilt veranderen enzovoort..
Vaak is het bij Magento 2 uur zoeken om vervolgens 1 klein dingetje ergens te veranderen.. Maar juist dat zoeken maakt Magento soms wat frustrerend.
 
T.Verhagen
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 augustus 2012

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

26 september 2012

Toch niet zo verstandig dan misschien. Wellicht dat een OpenCart template met de service van winkelkarretje.com verstandiger is. Dan kan ik mn kennis volledig richten op het runnen van de shop ipv aanpassen etc. Of zijn er andere soort bedrijven die dit relatief goedkoop kunnen oplossen met bijvoorbeeld magento?
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

26 september 2012

wat is relatief en wat is goedkoop?

Alles is relatief... maar zeg eens eerlijk... jij wil toch geld verdienen online?

Een autorace win je ook niet met een 2CV... wil je wat zal je moeten investeren in goede software en deze goed (laten) configureren.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Gebruikersavatar
peter2000
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 augustus 2012
Locatie: Norg
Contacteer:

Virtuemart

09 oktober 2012

Wij werken al jaren met Virtuemart en Joomla als producent van buitensport artikelen.

Virtuemart 1.5 werkte inderdaad super en heb exact dezelfde mening als de "vieze kapitein".

Virtuemart 2 heeft nog een aantal zeer vervelende problemen maar dat heeft elk E-Commerce pakket, vergis je niet.

Virtuemart - VM2 nog bugs, Stockable Children opzetten erg lastig, Children (T-Shirt XS, S, M etc) kunnen (nog) niet geordend etc...

Magento - Heftige systeemeisen, kostbaar bij goede hosting (zie prijzen Byte.nl), Lastiger zelf aanpassen als je geen expert bent.

Opencart - Schijnt een zeer onvriendelijk ontwikkelteam ( zijn er eigenlijk maar 2) te hebben die je verrot schelden op het forum als je een terechte vraag stelt of een tip hebt om hun systeem te verbeteren, Moeilijk om goede voorbeeld sites te vinden (portfolio) VM heeft dat ook. Je ziet weinig andere bedrijven met mooie opencart websites. Magento veel meer.

Toch hebben deze drie voor mij in ieder geval de voorkeur en dat komt dan weer door de voordelen. Magento is breed gedragen en een mooi pakket (wij kijken ook naar Magento GO) de kosten zijn voor ons echter te heftig, Opencart heeft erg mooie templates en zou ik zeker voor gaan als dat ontwikkelteam niet zo'n doorn was, Virtuemart tja... Zo jammer dat het niet een verbeterde versie van 1.5 is want dat werkte super. Nu is het afwachten hoe het zich ontwikkeld.

Met Virtuemart hebben wij in ieder geval de afgelopen 2 jaar een zeer professionele website/shop kunnen neerzetten in 4 talen en zelf kunnen bijhouden en aanpassen. En dat met minimale kosten!

Lastige keuzes... :D
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

09 oktober 2012

en waarom alleen die drie en niet bijvoorbeeld:

PrestaShop, Zen Cart, osCommerce, Batavia (als dat nog bestaat)?
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Gebruikersavatar
peter2000
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 augustus 2012
Locatie: Norg
Contacteer:

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

09 oktober 2012

Helemaal gelijk eentje.

Deze zijn echter helaas niet mijn kennisgebied dus dat laat ik aan jou.

Als ik me eigen post nog even teruglees moet ik wel bij vermelden dat Virtuemart echt grote voordelen heeft doordat het aan Joomla gekoppeld is. Wij kunnen dingen die met andere pakketten echt onmogelijk zouden zijn. Maar ja, elk voordeel hèb z'n nadeel natuurlijk.

Ik hoop echt dat Virtuemart snel de VM2 problemen oplost dan is het een top open source pakket.

Benieuwd naar de mening over de pakketten die jij noemt.
 
pietpatat
Berichten: 85
Lid geworden op: 06 oktober 2012

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

16 oktober 2012

Ok tijd om mijn ervaring met open source webshop software te delen. Ik ben namelijk van plan een webshop op te zetten dus zit een beetje rond te kijken wat mijn beste opties zijn. Ik ken php & mysql ( ik kan basis dingen als een poll maken etc maar zeker geen expert ), dus ik heb besloten om maar zelf met een open source pakket aan de slag te gaan.

Ik zal eerst even een paar vereisten noemen die ik in mijn webshop wil;
1). Nederlandse taal
2). Ideal betaling
3). BTW kunnen verandere naar 21%
4). Google analytics
5). Seo friendly: dus seo urls, eigen title, description , h1 tags etc
6). Custom frontpage, menu & sidebar
7). Custom thema

Nou toen ben ik een beetje research gaan doen welk pakket ik zou nemen. Ik wilde eigenlijk met magento beginnen, maar omdat ik zoveel comments las van mensen dat het een enorm diepe learning curve had, je haren uit je hoofd kan trekken als je een klein dingetje wil veranderen en 1000'en regels aan code moet doorspitten en heb ook nog is redelijk traag is heb ik toch maar besloten om magento even over te slaan.

Ik ben toen gister met open cart begonnen. En hoewel ik het er allemaal strak uit vond zien, waren er toch veel dingen die ik wilde veranderen; wish list weg, compare list weg, keuze uit $ of € weg, brands weg etc, en daarnaast moet ik ook nog al mijn basis vereisten voldoen. Ik zag al dat deze meeste basis vereisten makkelijk in het admin menu te doen waren, enkel voor de nederlandse language pack zou ik $10 moeten betalen. Ik ben toen een beetje gaan zoeken naar oplossingen om de wish list etc weg te halen en kwam eracher dat ik hiervoor al in de code moest gaan spitten. Ik had het toen eigenlijk al gehad met opencart omdat ik niet eens wist hoe ik de front page kon aanpassen, en ben er toen ook maar mee gestopt.

Vandaag ben ik ben Zen Cart gestart omdat ik hoorde dat je vrijwel alles in het admin paneel kon veranderen of met add ons en bijna niks in de code zelf hoeft te veranderen. Ook wordt het door meer mensen gebruikt en is er daardoor ook een groter forum voor support. Toen ik voor het eerst de webshop openen moest ik bijna overgeven van de lelijk basis template. Ik heb toen gelijk een andere gratis template erop gezet wat vrij makkelijk ging, daarna ging de nederlandse language pack erop zetten en toen kwam al gelijk m'n eerste probleem. Blijkbaar werkt de language pack niet zo goed samen met m'n template omdat alle icoontje gelijk heel vreemd vervormd worden, en er veel woorden in de template zijn die die niet herkent en ik dus zelf zou moeten veranderen.

Conclusie is dat ik me zwaar verkeken heb op hoe moeilijk dit zal zijn, ik had verwacht dat het net zo iets als wordpress zou zijn; thema erop knallen, wat producten erop gooien en klaar. Maar zo makkelijk is het dus niet. Ik moet wel zeggen dat ik bij zowel zen cart als bij opencart vrij makkelijk opgegeven heb en er nou niet echt veel tijd ingestoken heb. Ik heb voor mezelf gezegd dat ik tot het einde van we week heb om hiermee te klooien, en als ik dan nog geen redelijke webshop heb zal ik iemand ervoor betalen om het voor me toen. Maar ik zit nu wel te twijfelen of ik verder moet gaan met zen cart of open cart of misschien voor een nieuw pakket moet gaan zoals virtuemarket.

Bij zen cart heb ik de volgende problemen die ik nog moet oplossen
- "geselecteerd in winkelwagentje" icoontje is geresized door nl pakket en bijna niet meer te lezen
- grote rode error boven in; AUTHORIZENET IS IN TESTING MODE
- Bepaalde woorden die taal pakket niet vind die ik zelf zou moeten aanpassen
- Meedere afbeeldingen per product toevoegen

En bij open cart;
- wish list weg, compare list weg, keuze uit $ of € weg, brands weg
- Geen idee hoe ik front page / side bars kan customize
- Producten zijn niet te zien op frontpage alleen als ik search.
- € voor prijs zetten niet erachter.
 
martijn_foury
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 september 2012
Contacteer:

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

16 oktober 2012

Conclusie is dat ik me zwaar verkeken heb op hoe moeilijk dit zal zijn, ik had verwacht dat het net zo iets als wordpress zou zijn; thema erop knallen, wat producten erop gooien en klaar.
Deze quote is nu al een klassieker. :D

Wordpress heb je na een middagje wel door - ben al wat langer bezig met Magento.
http://foury.nl -- Foury – Mode en Geschenken voor jou
 
pietpatat
Berichten: 85
Lid geworden op: 06 oktober 2012

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

16 oktober 2012

Conclusie is dat ik me zwaar verkeken heb op hoe moeilijk dit zal zijn, ik had verwacht dat het net zo iets als wordpress zou zijn; thema erop knallen, wat producten erop gooien en klaar.
Deze quote is nu al een klassieker. :D

Wordpress heb je na een middagje wel door - ben al wat langer bezig met Magento.
Haha ja ik heb het er nu al meegehad. Ik ben er inmiddels achter gekomen dat je bij opencart heel makkelijk de sidebars en frontpage kan aanpassen bij extension > modules. Het enige probleem dat nu weer verschijnt is dat m'n seo links niet werken. Opencart maakt alleen seo urls bij producten die een seo woord hebben, maar link vervolgens niet naar de goede pagina maar naar m'n homepage. De producten die geen seo woord hebben werken nog wel goed maar hebben dus geen SEO URL.

Ik zit er nu zelfs aan te denken om maar met magento te beginnen. Ik heb net een kijkje genomen omdat ik via direct admin het gelijk kon installeren en het ziet er allemaal een stuk professioneler uit en heeft veel meer mogelijkheden. Ik moet zowieso tijd hierin steken dan kan ik het beter maar gelijk in het beste software steken, magento dus. Anders heb ik straks alle bugs uit opencart gehaald en wil ik misschien alsnog overstappen op magento omdat die veel meer functies heeft ( profit report, credit nota, label printen etc ).
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

17 oktober 2012

Bij zen cart heb ik de volgende problemen die ik nog moet oplossen
- "geselecteerd in winkelwagentje" icoontje is geresized door nl pakket en bijna niet meer te lezen
- grote rode error boven in; AUTHORIZENET IS IN TESTING MODE
- Bepaalde woorden die taal pakket niet vind die ik zelf zou moeten aanpassen
- Meedere afbeeldingen per product toevoegen
Meerdere afbeeldingen per product:
2 mogelijkheden:
- Image Handler plug in downloaden en installeren
- de extra foto's uploaden naar de server met dezelfde bestandsnaam maar dan _1, _2 etc. dus example.jpg is de hoofdfoto, dan example_1.jpg, example_2.jpg uploaden als extra foto.

Grote rode error:
admin-->modules-->betaalmethode-->authorize.net uitschakelen of verwijderen

Geselecteerd in winkelwagentje:
admin-->hulpmiddelen-->ontwikkelaars toolkit
onderste regel vul "Geselecteerd in winkelwagentje" in en kies .php en catalog/admin en zen cart vertelt je precies in welk bestand het gedefinieerd is. Kan je dan met een texteditor aanpassen.

Voor die andere taaldefines hetzelfde, als er geen NL define voor gemaakt is omdat diegene die het template gemaakt heeft toevallig een Amerikaan of Engelsman/vrouw is kan je vinden hoe de constante heet en dan deze kopiëren naar hetzelfde bestand alleen dan in de map dutch ipv english.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
pietpatat
Berichten: 85
Lid geworden op: 06 oktober 2012

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

17 oktober 2012

Bij zen cart heb ik de volgende problemen die ik nog moet oplossen
- "geselecteerd in winkelwagentje" icoontje is geresized door nl pakket en bijna niet meer te lezen
- grote rode error boven in; AUTHORIZENET IS IN TESTING MODE
- Bepaalde woorden die taal pakket niet vind die ik zelf zou moeten aanpassen
- Meedere afbeeldingen per product toevoegen
Meerdere afbeeldingen per product:
2 mogelijkheden:
- Image Handler plug in downloaden en installeren
- de extra foto's uploaden naar de server met dezelfde bestandsnaam maar dan _1, _2 etc. dus example.jpg is de hoofdfoto, dan example_1.jpg, example_2.jpg uploaden als extra foto.

Grote rode error:
admin-->modules-->betaalmethode-->authorize.net uitschakelen of verwijderen

Geselecteerd in winkelwagentje:
admin-->hulpmiddelen-->ontwikkelaars toolkit
onderste regel vul "Geselecteerd in winkelwagentje" in en kies .php en catalog/admin en zen cart vertelt je precies in welk bestand het gedefinieerd is. Kan je dan met een texteditor aanpassen.

Voor die andere taaldefines hetzelfde, als er geen NL define voor gemaakt is omdat diegene die het template gemaakt heeft toevallig een Amerikaan of Engelsman/vrouw is kan je vinden hoe de constante heet en dan deze kopiëren naar hetzelfde bestand alleen dan in de map dutch ipv english.
Bedankt voor je tijd en uitleg. Maar ik heb inmiddels al met opensource een redelijk webshop in elkaar weten te knutselen die aan al me basic eisen voldoet.

Hoewel ik vrij tevreden ben met hoe alles voor de bezoeker eruit ziet mis ik toch wel een paar grote dingen in het admin gedeelte zoals, nieuwsbrief, credit nota's, print labels etc. Ik weet dat magento deze opties wel heeft en aangezien ik toch nog een paar dagen heb voordat m'n producten binnen komen en ik de webshop launch ga ik toch nog even met magento aan de slag.
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

17 oktober 2012

Lol succes in die paar dagen dan ;)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

17 oktober 2012

Nieuwsbrief? Standaard aanwezig.

admin-->hulpmiddelen-->nieuwsbriefmanager

adreslabels... daar is een plug in voor.
http://www.zen-cart.com/downloads.php?do=file&id=406

of speciaal voor Dymo:
http://www.zen-cart.com/downloads.php?do=file&id=668

creditnota's... tja... dat kan met superorders add on daar mee kan je ook adreslabels printen.

Zen Cart werkt veel met plug-ins. In de basis is het lean and mean en je voegt alleen toe wat je nodig denkt te hebben.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
hicham4000
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 november 2012

Wat is de beste opensource webwinkel software

26 november 2012

Hoi iedereen
ik heb me hier net aangemeld omdat ik wat problemen heb met het opbouwen van een webshop
ik ben best technisch maar heb nog geen kennis over scripten zoals c+ , php, ik ben intussen al bezig geweest met zencart joomla,joomla met vmcart , freewebshop,wordpress met allerei plugins, dus ik weet zelf niet welke software ik het best kan gebruiken
open source uiteraard

Bij voorbaat dank
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

15 december 2012

Na oa dit topic door te spitten en nog wat andere website's denk ik dat Zen Cart de beste oplossing is.

- Ik begrijp dat je geen enorme fancy template's er eenvoudig in kunt gieten. Persoonlijk zie ik dat niet als een probleem; hoe 'gekker' je je site maakt hoe moeilijker je de focus van je bezoekers kunt houden en sturen. Dus waarom zou ik helemaal te gekke dingen maken?

- NL ondersteuning is soms wat matig; is dat puur back-end of ook in de winkel zelf?

- Er is een actief forum waar de bezoekers me heel hulpzaam lijken, belangrijk voor mij.

- SEO technisch; ik mag er toch vanuit gaan dat dit goed geregeld is.

- Koppeling King gezien, da's fijn. Nu boeken we alles handmatig in; dom werk. Hopelijk is het mogelijk om zelf de velden in de exportdefintie's te benoemen.

- Ik wil graag snel inzicht in actuele resultaten; nu is dat een drama omdat we nu in King geen voorraadbeheer, inkoop en overige kosten bijhouden. Zou de koppeling met King dat ondersteunen? Zal wel teveel gevraagd zijn denk ik :)

- Uitlezen bezoekersregistratie; een tool als Clicky heb ik nog niet gevonden, Clicky in combi met Zen Cart zou erg fijn zijn.


Al met al best lastige materie; wel leuk om mee bezig te zijn.

Ik heb trouwens tot nu toe weinig hosting bedrijven gezien die een soort overstap service aanbieden voor mensen die van een licentieshop naar een open source willen. Wellicht een leuke stap voor hosting aanbieders :)

Nu eens kijken of ik al lid mag worden met het Zen-Cart forum :) http://www.zen-cart.nl/forums/index.php
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

15 december 2012

In KING kan heel veel, als je er maar flink voor betaalt; er zijn allerlei koppelingen en modules denkbaar, ook degene die je hier noemt. Lid worden van het ZenCart forum mag iedereen die een zinvolle bijdrage heeft en niet te veel OH't :wink:
Wie iets met ZenCart wil moet maar eens contact opnemen met EENTJE die er veel van weet en je verder kan helpen.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

15 december 2012

Ik heb trouwens tot nu toe weinig hosting bedrijven gezien die een soort overstap service aanbieden voor mensen die van een licentieshop naar een open source willen. Wellicht een leuke stap voor hosting aanbieders :)

Nu eens kijken of ik al lid mag worden met het Zen-Cart forum :) http://www.zen-cart.nl/forums/index.php
Het probleem is dat de meeste 'huurwebwinkels' geen database gegevens willen aanleveren.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

15 december 2012

Gefeliciteerd Jan, ik zie net dat je als lid geaccepteerd bent op zen-cart.nl... :)
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

16 december 2012

Gefeliciteerd Jan, ik zie net dat je als lid geaccepteerd bent op zen-cart.nl... :)
Yup :)

Het toelatingscomité heeft er wel lang over gedaan maar met wat onder-de-tafel-handelingen is het toch goed gekomen :D
 
MarianPop
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 december 2012

Zen cart of Open cart?

09 januari 2013

Goedemorgen, ik ben nu serieus op het punt aangeland om een tweede webwinkel te beginnen. Mijn eerste webwinkel draait bij mijnwebwinkel.nl, waar ik dus niet zo tevreden over ben. Ik wil mijn tweede winkel dan ook meteen op een andere manier maken en dan later de eerste winkel ook over brengen.

Jullie hebben mij gelukkig op het idee gebracht dat een mogelijkheid "open-source" is. Dit spreekt mij zeker aan. Nu vind ik het heel moeilijk om te kiezen tussen Zen cart of Open cart en ik wil er voor waken weer een verkeerde keuze te maken.

Kunnen jullie mij helpen?

Bedankt alvast!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht