Backorders en Magento

1
Op het moment sta ik geen backorders toe in Magento, omdat ik graag wil dat producten zodra uitverkocht automatisch op 'niet op voorraad' komen te staan. Een vervelend nadeel vind ik echter dat bezoekers alleen kunnen bestellen wat ik fysiek op voorraad heb liggen wanneer een product wel op voorraad is.

Als een bezoeker driemaal een product wilt bestellen dat ik maar tweemaal op voorraad heb dan kan dit niet. Dan komt er een melding en ik ben bang dat ik hierdoor sales mis loop.

Mijn ideale situatie zou zijn dat alles in aantallen bestelbaar is zolang het product op voorraad is. Zodra het product is uitverkocht dan is het product niet meer op de website te bestellen. Ik zie dat veel overige webshops dit ook zo aanpakken.

Hoe gaan jullie om met backorders en is iets dergelijks als hierboven omschreven mogelijk met Magento?
Koop je piercing, navelpiercing, tongpiercing of andere piercings op || Onlinepiercingskopen.nl.

Re: Backorders en Magento

2
Als het bij jou voor komt dat een product niet op voorraad is, dan loop je in beide situaties (de huidige en zoals je het graag wilt hebben) sales mis. Op het moment dat jou voorraad kleiner is dan wat de klant wilt hebben zegt jouw shop automatisch nee en dus loop je de sale mis.

Ik begrijp dat je graag wilt dat als de voorraad groter dan 0 is dat het artikel dan in elke gewenste hoeveelheid te bestellen is, en als de voorraad 0 of kleiner is dat het artikel dan niet meer te bestellen is.
Ook in de deze situatie zal een tweede klant nee te horen krijgen van jouw shop als een eerste klant meer dan wat jij op voorraad had besteld heeft. Je lost het probleem dus maar voor een heel klein deel op; Alleen de eerste klant zal de bestelling er door heen krijgen. Alle volgende klanten niet.

Het best kan je zorgen dat je niet met een te kleine voorraad komt te zitten. Dat is praktisch onmogelijk, omdat je voorraad nooit oneindig is. Wat je dus het beste kan doen is ten eerste je inkoop zo veel mogelijk optimaliseren zodat de kans dat je te weinig hebt zo klein mogelijk is, en ten tweede dat je systeem met backorders overweg kan zodat je alsnog kan verkopen. De grootste moeilijkheid zit hem in het voorspellen, communiceren en nakomen van de levertijden naar jouw klanten toe.

Re: Backorders en Magento

3
He Wouter bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik wil uiteraard het liefst mijn inkopen zo ver mogelijk optimaliseren, maar ik merk dat ik toch nog af en toe producten niet op voorraad heb of in geringe aantallen op voorraad heb. (helaas)

Is wat ik aangeef überhaupt wel mogelijk (standaard) met Magento?
Koop je piercing, navelpiercing, tongpiercing of andere piercings op || Onlinepiercingskopen.nl.

Re: Backorders en Magento

4
Mogelijk is het zeker, maar of het standaard kan dat weet ik niet. Ik ben niet zo thuis in Magento. Mocht het standaard niet mogelijk zijn dan zal je het er in moeten (laten) programmeren.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Backorders en Magento

5
Ik ben niet thuis in Magento, maar kun je niet gewoon met voorraadtitels werken?
Als jij vermeld dat het artikel binnen bijvoorbeeld over 8 dagen geleverd wordt, dan weet de klant ook waar die aan toe is. Dan hoef je ook niet te lopen kloten met aantallen en dergelijke.
Bij Opencart is dit zelfs standaard. Zodra het artikel volgens het systeem niet meer op voorraad is, veranderd hij de status in: Niet op voorraad of 14 Dagen. Dit is allemaal zelf in te voeren.
Actief in webshopontwikkeling

Re: Backorders en Magento

6
Ik heb bij onze webwinkels een ERP module geïnstalleerd voor het beheren van de voorraad. Deze is vrij uitgebreid en prijzig. Standaard kun je in magento aangeven of je wel of niet backorders toe staat. Hier zijn 3 verschillend opties voor:

- Geen backorders: 1 op voorraad en 1 verkocht artikel gaat op niet meer leverbaar )
- Aantal onder 0 toestaan: 1 op voorraad en 2 verkocht, klant kan gewoon bestellen en betalen, jijkunt nu de artikelen bestellen)
- Aantal onder 0 toestaan en klant inlichten: 1 op voorraad en 2 verkocht, de klant krijgt in het winkelwagentje te zien dat er 1 op voorraad is en 1 in backorder gaat. De klant kan nu gewoon verder met betalen.

Met de ERP module kun je je voorraden beheren op locatie nivo, de juiste leveranciers erbij zoeken, minimale voorraad bijhouden en nog veel meer.
WebwinkelCommunity <-- Wordt nu lid