SSI en SSH

1
Voor mijn met Shopfactory gemaakte webwinkel zoek ik een nieuwe host.
Sommige hosting bedrijven bieden geen SSI of SSH ondersteuning.

Maakt Shopfactory gebruik van SSI of SSH?

2
Maar weet je ook waar je over praat? ;)

SSH is een geavanceerde vorm van toegang tot de server. Je kan daarmee de server configureren op afstand.
Dit heb je als eindgebruiker niet nodig tenzij het je eigen server zou zijn. Een programmaatje als shopfactory zal dit nooit (kunnen) gebruiken. Vanwege de aard van deze verbinding staan hosters dit meestal niet toe. Je kan bijvoorbeeld kinderlijk eenvoudig van op afstand (jouw kantoor) de server uit zetten en andere grapjes met de server uithalen die niet wenselijk zijn.

Bedoel je met SSI Server Side Includes? Lijkt me niet dat hosters dat niet toe staan, maar aan de andere kant lijkt me het ook niet dat shopfactory dit gebruikt. PHP is een veel geavanceerdere manier van programmeren en zal door alle betere hosters ondersteund worden.

Re: SSI en SSH

3
Shoppingbaglady schreef:Voor mijn met Shopfactory gemaakte webwinkel zoek ik een nieuwe host.
Sommige hosting bedrijven bieden geen SSI of SSH ondersteuning.

Maakt Shopfactory gebruik van SSI of SSH?
Wat wil je precies doen via de SSH shell?
Zoals Wouter al aangeeft heb je het niet echt nodig voor normaal gebruik. Bedoel je niet toevallig een SFTP verbinding? De meeste (goede) betaalde hosting bedrijven bieden deze functie meestal aan. Kan zijn via browser of SFTP laag via bijv. Filezilla.

Snap ook niet helemaal wat dat met Shopfactory te maken heeft (is gewoon software lees ik op de site), als je site op een server staat heeft de software toch vrij weinig met SSH shell te maken?

4
Shopfactory is gewoon een stuk software wat op een server draait daar heb je helemaal geen SSH voor nodig...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
En voor de volledigheid; de meeste hosters staan uit veiligheidsoverwegingen geen SSH toe. Dan moet je naar een eigen server of vps.
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

Verschillen tussen SSL SSH en SSI

6
Je wordt er af en toe helemaal gek van als starter. Je komt SSL, SSI, en SSH tegen en allemaal hebben ze verschillende eigenschappen.

Van al die afkortingen is alleen SSL echt relevant. Het bieden van een veilige HTTPS verbinding via een erkend SSL certificaat biedt extra zekerheid naar je klanten.

7
Ok, cool, ik snap het.

Waar ik ook moeite mee heb is het verschil tussen Unix en NT hosting.

Ik gebruik het programma AceFTP om mijn bestanden te uploaden.

9
Shoppingbaglady schreef:Ok, cool, ik snap het.

Waar ik ook moeite mee heb is het verschil tussen Unix en NT hosting.

Ik gebruik het programma AceFTP om mijn bestanden te uploaden.
Bedoel je het verschil tussen Linux en Windows server? Dat is eigenlijk een beetje een persoonlijke keuze. Windows servers komen vaak met het admin panel Plesk en Linux komt soms met cPanel. Ook kan je hosting provider een eigen systeem hanteren dat overeenkomt met één van de bovengenoemde. Ik zelf kies graag voor Linux omdat ik dit zelf fijn vind en omdat Joomla net iets beter (schijnt te) werk(en) onder Linux.

Als je een hosting pakket moet kiezen (ik begrijp dat je zelf hosting gaat kiezen en het niet laat hosten bij een speciaal webwinkel ding) krijg je met de volgende dingen te maken:
  • - Dataverkeer (p/m) Afhankelijk van de inhoud van je shop zal je niet meer dan pakweg 20G nodig hebben. Je kan het zelf ook even uitrekenen.

    - Schijfruimte - Het aantal MB of GB dat je op de server mag hebben staan. Als je zeker weet dat je alleen de webshop er op wilt hebben moet je dus even kijken hoe groot die is. Hier kan je nog wat extra ruimte bij rekenen als je van plan bent nog uit te breiden of je kunt later tussentijds upgraden.

    - MySQL Databases (aantal) - Het aantal databases dat je maximaal mag hebben. Dit kan zijn 1, 8, 30 etc. Je hebt voor 1 website 1 database nodig (correct me if i'm wrong betreffende deze software).

    - Email adressen (aantal) - Het aantal email adressen dat je mag aanmaken dus email@mijndomein.nl

    - Subdomeinen (aantal) - Het aantal subdomeinen dat je mag aanmaken dus sub.mijndomein.nl

    - RAM geheugen - In MB of GB. 256 volstaat waarschijnlijk. Het juiste aantal RAM komt waarschijnlijk gewoon vanzelf met het door jou gekozen pakket.

    - Domeinen - Je kan extern een domein registreren of bij de hoster. Doe je het bij de hoster zelf dan kan je het domein waarschijnlijk niet meenemen naar een andere aanbieder mocht je overstappen. Domeinregistratie bij de hoster kan bijna altijd en is heel simpel. Doe je gewoon bij je bestelling.

Verder heb je nog dingen als CoLocated en Dedicated. Een CoLocation houd in dat je eigen apparatuur in een datacenter van een hosting provider word geplaatst. Een Dedicated server is een complete server die je huurt van je provider. Dit is pas interesant wanneer je heel veel traffic genereerd of bijvoorbeeld graag controle over je eigen server wilt hebben (daar is die SSH shell dan weer leuk voor maar als je geen verstand heb van de UNIX code die je moet invoeren in de shell is het absoluut niet verstandig gezien shells zeer krachtig zijn, maar dat terzijde). Dit is dus duur en overbodig voor een starter.

Let op: Er zijn heel veel hosting providers die zogenaamd 'onbeperkt' aanbieden. Dit kan niet. Het is vaak een truuk om onwetende mensen voor hun pakket te laten kiezen. In mijn ogen geeft dit aan dat de betreffende provider niet serieus genomen mag worden en ook niet echt betrouwbaar is.
Onbeperkt bestaat dus niet. Belachelijk overdreven voorbeeld alert: Ook al zou de provider meerdere servers connecten dan nog zit je aan een max van XX per seconde wat over de lijn gaat (nerds help me out).


Ik zelf ben zeer tevreden over de Nederlandse hoster PCextreme. Ze bieden een goeie service en zeer snelle servers. Kijk eens bij Premium en VPS pakketten, daarmee haal je de hoogste snelheid.


Hier kan je Dataverkeer bereken (is nooit exact hoor).

10
AmerikaanseWinkel schreef:Als je shopfactory gebruikt, heb je dat programma voor de webshop niet meer nodig. Uploaden doet het programma wel :)
Helaas heeft de upload mogelijkheid bij mijn shopfactory versie nooit gewerkt.
Ik heb hierover binnen de garantie termijn geklaagd en van Shopfactory Australie kreeg ik toen het advies om maar een FTP programma te gebruiken.

11
Shoppingbaglady schreef:
AmerikaanseWinkel schreef:Als je shopfactory gebruikt, heb je dat programma voor de webshop niet meer nodig. Uploaden doet het programma wel :)
Helaas heeft de upload mogelijkheid bij mijn shopfactory versie nooit gewerkt.
Ik heb hierover binnen de garantie termijn geklaagd en van Shopfactory Australie kreeg ik toen het advies om maar een FTP programma te gebruiken.
Heeft het iets met passieve transfer te maken misschien? Bij mij moet ik dat inschakelen namelijk ;)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

12
Ik zie enkele dingen waarop ik je toch even wil verbeteren:
hhh schreef:
Shoppingbaglady schreef:Ok, cool, ik snap het.

Waar ik ook moeite mee heb is het verschil tussen Unix en NT hosting.

Ik gebruik het programma AceFTP om mijn bestanden te uploaden.
Bedoel je het verschil tussen Linux en Windows server? Dat is eigenlijk een beetje een persoonlijke keuze. Windows servers komen vaak met het admin panel Plesk en Linux komt soms met cPanel. Ook kan je hosting provider een eigen systeem hanteren dat overeenkomt met één van de bovengenoemde. Ik zelf kies graag voor Linux omdat ik dit zelf fijn vind en omdat Joomla net iets beter (schijnt te) werk(en) onder Linux.
Het is inderdaad een persoonlijke keuze maar deze hangt vooral af van de taal waarin de software is geschreven. In het kort komt het hier op neer: heb je een ASP site dan heb je windows hosting nodig, voor (bijna) al het andere pak je Linux.
Pakweg 85% van de servers draait op Linux, het is doorgaans betrouwbaarder en goedkoper omdat je geen licenties hoeft te hebben.

Over een controlpanel verschillen de meningen nogal, wij schrijven alles zelf.
Als je een hosting pakket moet kiezen (ik begrijp dat je zelf hosting gaat kiezen en het niet laat hosten bij een speciaal webwinkel ding) krijg je met de volgende dingen te maken:
  • - Dataverkeer (p/m) Afhankelijk van de inhoud van je shop zal je niet meer dan pakweg 20G nodig hebben. Je kan het zelf ook even uitrekenen.

    - Schijfruimte - Het aantal MB of GB dat je op de server mag hebben staan. Als je zeker weet dat je alleen de webshop er op wilt hebben moet je dus even kijken hoe groot die is. Hier kan je nog wat extra ruimte bij rekenen als je van plan bent nog uit te breiden of je kunt later tussentijds upgraden.

    - MySQL Databases (aantal) - Het aantal databases dat je maximaal mag hebben. Dit kan zijn 1, 8, 30 etc. Je hebt voor 1 website 1 database nodig (correct me if i'm wrong betreffende deze software).

    - Email adressen (aantal) - Het aantal email adressen dat je mag aanmaken dus email@mijndomein.nl

    - Subdomeinen (aantal) - Het aantal subdomeinen dat je mag aanmaken dus sub.mijndomein.nl

    - RAM geheugen - In MB of GB. 256 volstaat waarschijnlijk. Het juiste aantal RAM komt waarschijnlijk gewoon vanzelf met het door jou gekozen pakket.

    - Domeinen - Je kan extern een domein registreren of bij de hoster. Doe je het bij de hoster zelf dan kan je het domein waarschijnlijk niet meenemen naar een andere aanbieder mocht je overstappen. Domeinregistratie bij de hoster kan bijna altijd en is heel simpel. Doe je gewoon bij je bestelling.
Schrap voor een normaal hostingpakket (shared dus) het ram geheugen maar van de lijst.
Subdomeinen, tja, hoeveel heb je er nodig? Doorgaans 1, nl www.
Verder kun je domeinen altijd verhuizen als deze op je eigen naam geregistreerd staan. (Elke zichzelf respecterende provider registreert de domeinen gewoon op naam van de klant..)
Verder heb je nog dingen als CoLocated en Dedicated. Een CoLocation houd in dat je eigen apparatuur in een datacenter van een hosting provider word geplaatst. Een Dedicated server is een complete server die je huurt van je provider. Dit is pas interesant wanneer je heel veel traffic genereerd of bijvoorbeeld graag controle over je eigen server wilt hebben (daar is die SSH shell dan weer leuk voor maar als je geen verstand heb van de UNIX code die je moet invoeren in de shell is het absoluut niet verstandig gezien shells zeer krachtig zijn, maar dat terzijde). Dit is dus duur en overbodig voor een starter.
Niet alleen voor een starter is het overbodig een eigen server te nemen ;-)
Let op: Er zijn heel veel hosting providers die zogenaamd 'onbeperkt' aanbieden. Dit kan niet. Het is vaak een truuk om onwetende mensen voor hun pakket te laten kiezen. In mijn ogen geeft dit aan dat de betreffende provider niet serieus genomen mag worden en ook niet echt betrouwbaar is.
Onbeperkt bestaat dus niet. Belachelijk overdreven voorbeeld alert: Ook al zou de provider meerdere servers connecten dan nog zit je aan een max van XX per seconde wat over de lijn gaat (nerds help me out).
Geheel met je eens!
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

13
Wat ik nog vergat te zeggen over de databases: het is niet 1 database per website, je kunt gerust 100 websites hebben en 1 database gebruiken, bijvoorbeeld door je tabellen anders te noemen.
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

14
Het is inderdaad een persoonlijke keuze maar deze hangt vooral af van de taal waarin de software is geschreven. In het kort komt het hier op neer: heb je een ASP site dan heb je windows hosting nodig, voor (bijna) al het andere pak je Linux.
Pakweg 85% van de servers draait op Linux, het is doorgaans betrouwbaarder en goedkoper omdat je geen licenties hoeft te hebben.
Van wat ik heb gezien werkt Shopfactory met HTML.
Dat zou betekenen dat ik een host kan kiezen die met Linux servers werkt, dat is idd goedkoper.
Over een controlpanel verschillen de meningen nogal, wij schrijven alles zelf.
Ook ik denk geen control panel nodig te hebben. Het enige wat ik wil is mijn shopfactory bestanden uploaden vanuit de Runtime file op mijn PC met mijn FTP programma.
- Dataverkeer (p/m) Afhankelijk van de inhoud van je shop zal je niet meer dan pakweg 20G nodig hebben. Je kan het zelf ook even uitrekenen.

- Schijfruimte - Het aantal MB of GB dat je op de server mag hebben staan. Als je zeker weet dat je alleen de webshop er op wilt hebben moet je dus even kijken hoe groot die is. Hier kan je nog wat extra ruimte bij rekenen als je van plan bent nog uit te breiden of je kunt later tussentijds upgraden.
Bij mijn huidige host heb ik inzicht in mijn verbruik en ik heb het minimum van alles nodig. Ik heb geen filmpjes of audio op de site, ik heb niet super veel dataverkeer.

15
Heeft het iets met passieve transfer te maken misschien? Bij mij moet ik dat inschakelen namelijk ;)
Dat weet ik niet. Als ik probeer via shopfactory te uploaden krijg ik de melding: cannot set connection.