Webwinkel (met licentie) beginnen

1
Hoi allemaal,

Ik ben al heel lang bezig met het opzetten van een webshop, alle zaken zoals kvk, leveranciers, strategie, marketing heb ik al uitgedacht en geregeld echter hetgeen waar het om gaat namelijk de webshop zelf niet.

Wel heb ik al weken op google gezocht en gelezen en diverse demo's uitgeprobeerd. Ik zoek dus een webshop met licentie zoals bijvoorbeeld www.shoppagina.nl . Het probleem met de meeste van deze pakketten is dat ik overal net iets aan mis.

Bij shoppagina vind ik de instellingen etc erg handig, echter het financiële gedeelte weer summier, geen statistieken en mogelijkheden om een factuur in te stellen (vb. eigen bedrijfslogo gebruiken). Ook mis ik veelal een nieuwsbrief mogelijkheid.

Al eerder heb ik een webshopaanbieder gevonden die wel veel financiële opties en mogelijkheden biedt, waaronder een factuur met eigen logo maar ook een nieuwsbrief. Alleen ben ik deze kwijt....ik kan deze aanbieder niet meer terugvinden.

Mijn vraag is dus of jullie een aanbieder kennen die aan mijn eisen voldoet:
- relatief mooie lay-out (smaken verschillen) vb. shoppagina qua lay-out
- nieuwsbrief
- IDEAL al geïntegreerd
- Factuur met logo
- Prijs per maand niet boven de 15 euro (is erg belangrijk)

Wellicht heb ik niet goed gezocht hier, maar naar mijn weten is deze vraag niet eerder dermate specifiek gesteld.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Re: Webwinkel (met licentie) beginnen

2
pascallos schreef:Hoi allemaal,

Ik ben al heel lang bezig met het opzetten van een webshop, alle zaken zoals kvk, leveranciers, strategie, marketing heb ik al uitgedacht en geregeld echter hetgeen waar het om gaat namelijk de webshop zelf niet.

Wel heb ik al weken op google gezocht en gelezen en diverse demo's uitgeprobeerd. Ik zoek dus een webshop met licentie zoals bijvoorbeeld www.shoppagina.nl . Het probleem met de meeste van deze pakketten is dat ik overal net iets aan mis.

Bij shoppagina vind ik de instellingen etc erg handig, echter het financiële gedeelte weer summier, geen statistieken en mogelijkheden om een factuur in te stellen (vb. eigen bedrijfslogo gebruiken). Ook mis ik veelal een nieuwsbrief mogelijkheid.

Al eerder heb ik een webshopaanbieder gevonden die wel veel financiële opties en mogelijkheden biedt, waaronder een factuur met eigen logo maar ook een nieuwsbrief. Alleen ben ik deze kwijt....ik kan deze aanbieder niet meer terugvinden.

Mijn vraag is dus of jullie een aanbieder kennen die aan mijn eisen voldoet:
- relatief mooie lay-out (smaken verschillen) vb. shoppagina qua lay-out
- nieuwsbrief
- IDEAL al geïntegreerd
- Factuur met logo
- Prijs per maand niet boven de 15 euro (is erg belangrijk)

Wellicht heb ik niet goed gezocht hier, maar naar mijn weten is deze vraag niet eerder dermate specifiek gesteld.

Alvast bedankt voor jullie hulp
Beste pascallos, al je punten zijn simpel en standaard te realiseren binnen Mijn Webwinkel van LogiVert. Je kan hier ook een demo versie van downloaden en deze 30 dagen proberen. De demo link staat hier: http://logivert.com/nl/download/download.htm

3
@ Roberto, ziet er goed uit, maar dit werkt toch niet hetzelfde als bijvoorbeeld shoppagina.nl? Daar is alles voorgeïnstalleerd en heb je verder weinig kennis nodig. Met jouw programma moet je nog een hosting zoeken, alles instellen etc. of zie ik dat verkeerd?

4
Beste pascallos

Misschien is onze webshop software iets voor jou.

- relatief mooie lay-out (smaken verschillen) vb. shoppagina qua lay-out
> Ja, er zijn een 100-tal templates, of eigen ontwerp.

- nieuwsbrief
> Ja.

- IDEAL al geïntegreerd
> Ja, via Mollie of MultiSafepay.

- Factuur met logo
> Ja, is mogelijk.

- Prijs per maand niet boven de 15 euro (is erg belangrijk)
> Er zijn 4 verschillende versies, echter sommige opties die je voorstelt zijn niet beschikbaar in de goedkopere versies. Dit is een beetje afwegen welke opties je wil voor welke prijs.

Meer informatie en prijzen op de website:
http://www.easy-webshop.net
http://www.EasyWebshop.com: Een webwinkel beginnen was nooit zó eenvoudig.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Dank je voor de reactie, heb deze inderdaad ook al bekeken maar is mij iets te beperkt wanneer je de versie van 12 euro kiest. Die van 24 euro is perfect maar voor mijn doelstellingen te duur.
De opties die ik hierboven noemde zijn ook bijna alleen bij 24 euro beschikbaar

6
pascallos schreef:@ Roberto, ziet er goed uit, maar dit werkt toch niet hetzelfde als bijvoorbeeld shoppagina.nl? Daar is alles voorgeïnstalleerd en heb je verder weinig kennis nodig. Met jouw programma moet je nog een hosting zoeken, alles instellen etc. of zie ik dat verkeerd?
Het klopt u moet nog zelf voor hosting zorgen. Dat zien wij, en de meeste van onze klanten, meer als een vrijheid dan een last.
U MOET inderdaad enkele zaken instellen, zoals de keuze van lay-out, de bezorgvormen die u wilt gebruiken, de betaalmethodes die u wil,... Maar dat moet u met alle webwinkeloplossingen.
Daarnaast KUNT u ook nog veel meer instellen, waardoor u sterk kunt personaliseren.

Het overgrote deel van onze klanten zijn ondernemers die een computer hebben omdat het niet anders kan. Mensen die voordat ze met Mijn Webwinkel begonnen nog nooit over hosting, servers en PHP gehoord hadden. Onze software is juist voor deze mensen geschreven. U onderneemt en het programma helpt u om dat op Internet te doen.
LogiVert - ERP, E-commerce, CRM & POS in één

7
Hallo,

Ik heb denk ik de beste oplossing voor u. Een webwinkel van biedmeer. Hier kunt u nieuwsbrieven versturen facturen versturen (ik heb nog niet geprobeert of dit ook incl. logo is). Er is ideal en paypal via verschillende aanbieders (o.a. mollie, Multisafepay) de stijl van de webwinkel is makkelijk aan te passen en geheel naar eigen wens in te vullen.

Ik hoop dat u hier iets mee kunt
http://www.NIA-Webdesign.tk

8
Klopt helemaal dat is ook mijn favoriet, echter kun je maar 50 producten hebben in die webwinkel en dat is niet echt veel. Dat is voor 12.95 per maand, het is 24.95 per maand met een onbeperkt aantal producten, alleen die 24.95 ga ik er niet uithalen verwacht ik

9
Is het dan überhaupt wel de moeite waard om een webwinkel te starten? :roll:

10
Dat is niet hetgeen ik vraag ;)
25 euro per maand is veel als je weinig marge hebt. De kosten haal ik er wel uit alleen verdien ik dan niets meer zelf

11
Hallo,

Ik heb nog even voor je gekeken naar een webwinkel. Is een webwinkel van Shopfactory misschien iets voor je? Ik heb het nog niet zo goed kunnen bekijken maar er is iniedergeval IDeal. Ook de layout is aan te passen. Je kunt ook 30 dagen de demo uitproberen en de kosten (voor de gewone webwinkel) zijn 14,95 p/m.

Ik hoop dat het iets is
http://www.NIA-Webdesign.tk

12
Ik ben nog een aanbieder tegengekomen die misschien interresant voor je is. 123webshop. Het goedkope pakket is 9,95 p/m en biedt alles wat je wilt (Alleen IDeal is eenmalig €50,-) en logo op factuur staat niet in het lijstje (ik weet dus niet of dit mogelijk is)

dus misschien is dit dan iets
Begin met backlinks vanuit zelfgeschreven (EN) artikelen op HubPages

Promoot uw webwinkel met zelfgeschreven artikelen (NL)! Meld u dan gratis HIER aan!

13
Ik had de keuze gemaakt voor shoppagina (mede door de optie dat ze voor 3.95 een deel hadden met een koeriersbedrijf om pakketten te versturen). Echter hoor ik net dat dit niet door gaat.....
Is er een andere aanbieder van webshops die pakketten versturen in zijn/haar pakket heeft? Door een dergelijk laag tarief kun je pakketten aanbieden a 4.95 verzendkosten en al je kosten dekken nl:

Verzenden pakket 3,95
Ideal transactie 0,99
Totaal 4,94

Als je het los doet verzend je een pakket al snel a 6,75 plus ideal is 7,75 en moet je zelf 2,75 bijleggen dat vind ik best veel en zonde als het goedkoper kan ( in dit geval kon)

14
rekenfoutje van je pascallos...

3.95 + 0.99 = 4.94 + BTW = 5.88

dus moet je verzenden aanbieden voor 5.88 of meer... aangezien verzendkosten die jij aan de klant aanbied ook belast zijn met BTW zelfs als je de dienst zonder BTW inkoopt (TNT Post).
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

15
Okee, maar dan heb ik alsnog zo'n webshop nodig. Of hoe pakken jullie dit aan? Die verzendkosten zorgen ervoor dat je flink wat meer kosten hebt (minder winstmarge overhebt).
Voor mijn gevoel is 4.95 het maximale dat mensen graag willen betalen aan verzendkosten (= ook het tarief van veel andere webshops in mijn branche).

16
Vanuit mijn ervaring kan ik zeggen dat mensen alles hoger als het standaard tarief van TNT niet accepteren.

Ik adviseer mijn klanten dan ook om nooit hoger te gaan dan EUR 6,75.

Dan is het aan de webwinkelier om de werkelijke kosten daaronder houden of op 1 of andere manier terug te verdienen.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

17
Op welke manier terugverdienen? Behalve meer verkopen kun je toch niet meer terugverdienen lijkt me

18
Als ondernemer heb je daar toch wel ideeën over mag ik hopen?
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

19
Naja wel om veel te verkopen, maar extra kostenbesparingen die ik bedoel kun je niet alleen zelf bedenken (waarom het wiel opnieuw uitvinden)....
Ik doel met name op kostenbesparing in de zin van vb:
- Goedkopere verzending
- Goedkopere IDEAL (zag er een a 45 cent plus maar 20 cent voor het overboeken naar jouw eigen rekening)
- Verpakkingsmateriaal (wat geregeld via mensen die karton ophalen bij bedrijven dus gratis doosjes alleen nog zelf in elkaar zetten)
- Je kunt denk ik ook veel besparen op de zakelijke bankrekening, maar die zijn vrij ondoorzichtig qua kosten plus dat ik in Duitsland veel spullen haal waardoor niet alle banken kunnen.

Maar veel meer andere kostenbesparingen zou ik niet zo 1,2,3 kunnen bedenken, daarom zit ik hier op het forum om juist ervaringen te delen.

20
Waarom zouden bepaalde banken niet kunnen?

Met een euro banktransfer hebben de duitse groothandels/fabrikanten meestal sneller hun geld dan dat je van de ene duitse bank naar de andere duitse bank overmaakt.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

21
Er was zo'n goedkope bank (internetbank, zonder kantoren) en die zakelijke rekening was daar maar iets van 40 euro per jaar inclusief internetbankieren en een pas, maar het was alleen mogelijk om die rekening voor betalingen en overschrijvingen in NL te gebruiken. De naam zal ik later posten want ik kan er even niet op komen.


Ik vond overigens op een ander forum dat :"Wijzelf gebruiken de postbank als zakelijke rekening. Voordeel hiervan is dat je een aantal overschrijvingen (1000), bijschrijvingen, incasso's (1000) e.d. gratis krijgt p/jaar."

Echter kan ik dit op de site van de postbank nergens terugvinden, alleen voor starters wordt aangegeven dat het eerste jaar de transacties gratis zijn.

23
pascallos schreef:Bizner was dat
Bizner is gestopt. Het was een initiatief van de Rabobank en om met de woorden van de Rabobank te spreken: "Internet is zo duidelijk in de missie en klantenservice van de Rabobank opgenomen dat Bizner geen toegevoegde waarde meer heeft. Vandaar dat Bizner is opgeheven."

Een duidelijke eigenschap die ze daarbij mogelijk vergeten zijn is het gemakkelijk lenen van 5000 euro. Dat biedt de Rabobank dan weer niet, maar blijkbaar was dat commercieel ook niet zo heel geweldig.

24
pascallos schreef:Naja wel om veel te verkopen, maar extra kostenbesparingen die ik bedoel kun je niet alleen zelf bedenken (waarom het wiel opnieuw uitvinden)....
Ik doel met name op kostenbesparing in de zin van vb:
- Goedkopere verzending
- Goedkopere IDEAL (zag er een a 45 cent plus maar 20 cent voor het overboeken naar jouw eigen rekening)
- Verpakkingsmateriaal (wat geregeld via mensen die karton ophalen bij bedrijven dus gratis doosjes alleen nog zelf in elkaar zetten)
- Je kunt denk ik ook veel besparen op de zakelijke bankrekening, maar die zijn vrij ondoorzichtig qua kosten plus dat ik in Duitsland veel spullen haal waardoor niet alle banken kunnen.

Maar veel meer andere kostenbesparingen zou ik niet zo 1,2,3 kunnen bedenken, daarom zit ik hier op het forum om juist ervaringen te delen.
Ik ben vandaag wel op de kritische toer blijkbaar maar toch:

Het ging er om dat je de kosten die je maakt terug moet zien te verdienen. Zaken zoals de iDeal kosten en verzendkosten die mogelijk niet helemaal dekkend zijn gaan gewoon van je winst af. Het is niet zo dat als jij een product inkoopt voor 10 euro en verkoopt voor 20 euro dat je dan die 10 euro winst hebt, als daarvan nog 75 cent naar iDeal en nog 2,25 naar het postkantoor gaat heb je alsnog 7 euro winst.
Dit zijn nu eenmaal bedrijfskosten.

Als je naar de bakker gaat om een brood te kopen zegt die toch ook niet van dat brood is 2 euro maar de 1,25 die het gekost heeft om de oven warm te stoken, hypotheek af te lossen en het winkelmeisje te betalen moet je er ook nog even bij betalen want ik wil dat niet van de 2 euro aftrekken?

Het zou leuk zijn als dat ging maar het is niet bepaald de realiteit. De realiteit is dat je ondanks al je kosten toch nog een leuke marge over probeert te houden ;-)


edit:
Wat ik ook niet helemaal begrijp is dat mensen altijd zo goedkoop mogelijk iets moeten hebben. Kwaliteit is ook belangrijk en dat mag best wat kosten.
In jouw geval doel ik hiermee op iDeal. Leuk dat je het voor 20 cent per betaling goedkoper kunt regelen maar wil je wel dat er onnodig een bedrijf tussen jou en de bank in zit dat je geld beheert? Ik zou het nooit doen, als dat bedrijf failliet gaan en je hebt er nog 5000 euro uitstaan van de afgelopen maand dan kun je daar naar fluiten.

Zelfde als met hosting. Leuk, zo'n 1-euro host maar bedenk je eens wat zo'n club je kost omdat je webwinkel een laadtijd heeft van 12 seconde..

De volgende quote (van een ander forum) slaat de spijker op z'n kop:
Als u denkt dat experts duur zijn, wacht dan maar af tot u ziet wat amateurs u kosten!
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

25
ik begrijp je punt heel goed, maar er is een nuance te maken.
In mijn geval bijvoorbeeld de zakelijke rekening, ik heb geen rood staan nodig, geen krediet alleen maar een rekening en internetbankieren. De service van de bank is ook onzin omdat dat per filiaal wisselt en ik niet verwacht daar na de afsluiting van mijn rekening nog te komen. Daarnaast heb ik heel wisselende ervaringen met de banken in de stad waar ik woon dus wil ik gewoon de goedkoopste. Het kost alleen geld en brengt in mijn geval niets op.

Over de IDEAL, tsja via een bank is natuurlijk het fijnst, echter ben ik genoodzaakt een webwinkel te nemen die onder licentie is zoals shoppagina. Ik heb simpelweg niet het geld (ben 23 en zit in mijn master op de universiteit, dus niet gek veel geld) om een shop te laten maken. Dit kan later altijd als ik alles op de rails heb en een goede betaalde baan heb. Bij dit soort webwinkels zit je nu eenmaal vast aan zo'n tussenpersoon, door het wekelijks over te laten maken is het risico overigens niet heel groot.

Uiteraard is dat dus over amateurs waar, maar een nuance is nodig en waarom niet besparen op kosten zolang dat mogelijk is. Zo zijn er sites waar je weer korting krijgt als je via hen mollie gebruikt etc. maar dat geldt ook voor andere zaken. Als starter zijn die zaken juist interessant, jij hebt zeer waarschijnlijk al een goed lopende zaak en kijkt daarom anders naar dit soort punten en logisch maar ook jij bent klein begonnen ;)

26
pascallos schreef:ook jij bent klein begonnen ;)
Ik wel in ieder geval, en heb de eerste twee jaar gewoon mijn particuliere rekening bij de bank gebruikt als zakelijk rekeningnummer. Het heeft een paar nadelen zoals dat je prive en zakelijke geldstromen bij de bank niet gescheiden zijn en je misschien iets meer tijd moet steken in administratie.

Het heeft ook voordelen. Samengevat een 100-150 euro per jaar ongeveer geloof ik uit mijn hoofd. Ik betaal nu geloof ik 5 cent per keer dat ik inlog in mijn internetbankieren, 5 cent per transactie, een hogere rente bij rood staan, mijn creditcard, internetbankieren en bankpas zijn duurder. Al met al is alles bij een zakelijk rekeningnummer gewoon duurder.

Ik heb verder geen verschil gemerkt in kwaliteit. Het prive rekeningnummer werkte net zo snel, transparant en betrouwbaar als mijn nieuwe zakelijke nummer. iDEAL via Mollie is mij ook goed bevallen. Ze betalen 2x per maand uit dus om er 5000 euro op te verliezen vanwege faillissement moet je 10.000 omzet hebben per maand. Dat had ik het eerste jaar in ieder geval nog niet.

27
Fijn dat we elkaar begrijpen :)

Over prive/zakelijke rekeningen hebben we denk ik genoeg gezegd en de meningen zijn verdeeld. Ook hier: http://hallo.kvk.nl/hallo/vraag_en_antwoord/t/5430.aspx zie je dat het meestal niet mag.

Ik zie toch wel een globaal verschil in service en mentaliteit tussen bijvoorbeeld de ABN en Rabobank (bij beide banken ervaring met meerdere filialen). Inderdaad kom je er bijna nooit maar als ik er dan eens per jaar kom wil ik wel vriendelijk en als het kan een beetje snel worden geholpen. Medewerkers die je weg proberen te sturen omdat je eerst telefonisch een afspraak moet maken hebben het in mijn ogen niet gesnapt maar het schijnt beleid te zijn.
Toen ze ik op een vriendelijke maar dringende manier duidelijk maakte dat we alleen geld komen brengen en dat als ze ons niet meteen fatsoenlijk zouden helpen we wel klant werden bij de bank die letterlijk aan de overkant zit was er ineens wel eea mogelijk. Er waren wel een paar medewerkers van de leg door deze improvisatie ("Meneer WIL geen afspraak en hij heeft nog meer te doen vandaag! :o") maargoed..

Er zijn ook bedrijven die een webwinkel onder licentie aanbieden waar bij je wel gewoon direct iDeal bij je bank kan instellen *kuch* wij onderandere *kuch*. Dat het risico kleiner wordt als je het vaker over laat maken klopt, mijn 5000 euro was ook maar als voorbeeld.


Natuurlijk zijn wij ook klein begonnen en dat geeft helemaal niets maar je wordt wel steeds slimmer.

Ik ben nu een webwinkel aan het starten met/voor m'n vriendin en die begint ook weer vanaf 0. Dat je klein bent wil echter niet zeggen dat je overal (ongestraft) op kunt bezuinigen en dat is net wat ik hier probeer duidelijk te maken. Doorgaans zijn het "investeringen" die zich sneller terugbetalen dan je in eerste instantie denkt.
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

28
@A Loomans ook ik begrijp je best hoor. Maar ondernemen is keuzes maken waarin je investeert, en een zakelijke bankrekening is volgens mij (persoonlijke keuze idd) niet het ding waar je het snelste je geinvesteerde euro terugverdiend. Zeker niet als je het heel klein wilt doen en 100 euro dus een merkbare impact heeft op je marketing. Ik heb er een jaartje mee gewacht en daar geen spijt van gehad.

Re: Webwinkel (met licentie) beginnen

29
Beste pascallos,

ben je er intussen al uit voor welke webshopaanbieder je gaat?

Om even wat duidelijkheid te geven op bepaalde punten:

- De orderbevestiging bij Shoppagina is erg uitgebreid en kan prima als factuur worden gebruikt, waarom wil je daar perse een logo boven?
- Wij hebben bewust niet gekozen voor een nieuwsbrief, hier gaat een hoop tijd en support inzitten.
- Bankieren met je eigen bankrekening en geen gedoe met het instellen van een iDEAL account.
- Veel van onze klanten gebruiken Google Analytics voor de statistieken; want waarom zouden we zelf iets bouwen wanneer er zo'n goed en gratis alternatief product is?

We willen onze prijzen graag zo laag mogelijk houden en dat kan alleen wanneer het niet te ingewikkeld en te uitgebreid is voor de gemiddelde internetgebruiker.

We zien je graag terug als klant bij Shoppagina en als je vragen hebt, stel ze dan gerust!
Eigen webshop starten? Probeer Shoppagina nu 30 dagen gratis!

Re: Webwinkel met licentie

30
pascallos schreef: 25 euro per maand is veel als je weinig marge hebt. De kosten haal ik er wel uit alleen verdien ik dan niets meer zelf
Tja,
met Mijn Webwinkel 5 van Logivert betaal je eenmalig 80 Euro (excl BTW).
Dus geen maandelijkse kosten.
Als je hiermee 16 maanden werkt kost het je 5 Euro (excl BTW) per maand.
Voor een onbeperkt aantal webwinkels en een onbeperkt aantal produkten.
En heel veel functies, die regelmatig worden uitgebreid.