Beginner webwinkel

1
Beste forumleden,

Naast mijn fulltime baan wil ik beginnen met een webwinkel en informatieve website.
Met uiteraard de hoop dat als het een beetje loopt, ik mijn fulltime baan kan minderen tot zelfs helemaal opzeggen :D

Alle hoop is nu een goed begin en leren van zo weinig mogelijk te maken fouten.

Ik wil me richten op de verkoop van huisdiervoeding en artikelen etc. Met de nadruk op knaagdieren cavia, konijn en hamster.

Na veel lezen, noteren en alles een beetje op een rijtje zetten ben ik zover om richting hosting en/of webwinkel hosting te gaan.

Mijn allereerste mogelijke actie is. Ik wil basic hosting afnemen bij Antagonist om te starten met info pagina over de diertjes.
Mijn vraag aan u leden is.

In die infopagina wil ik uiteraard linken naar een webwinkel.
Via Antagonist is er mogelijkheid om middels installatron software te integreren naar een webwinkel. Ik dacht aan gebruik te maken van Prestashop.
Is dit voor een beginner te zwaar of is het verstandig om naast die infopagina juist een webwinkel te openen met bv Biedmeer of Mijnwebwinkel.

gr
Tomm

Re: Beginner webwinkel

2
Als je een beetje kaas gegeten hebt van FTP en scriptjes installeren is dat ALTIJD beter dan ergens webwinkel software te huren. Als je huurt heb je namelijk maar beperkte invloed op je eigen shop. Als je zelf software installeerd heb je volledige controle. Kan je het zelf niet kan je altijd iemand inhuren om het voor je te doen. Bij een webwinkel host zijn die mogenlijkheden veel beperkter.

Prestashop hoor ik goede verhalen over. Maar ik zou even alle opties bekijken kwa open-source welk pakket het beste bij je past. Je hebt er heel veel. Tomatocart, OpenCart, Magento, Zencart etc etc.

Je kan prestashop misschien makkelijk installeren met 1 klik omdat je host dit ondersteunt maar van de meeste pakketten is het niet veel ingewikkelder dan pakket download, unzippen, uploaden naar je server en de tutorial doorlopen. Bovendien hebben al deze opties active communities waar je je vragen kan stellen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Beginner webwinkel

3
Dierenvoeding markt is toch wel redelijk verzadigt dacht ik zo, en je moet wel met goede prijzen komen wil je consumenten zoals mij overtuigen om bij je te kopen. Ik koop tegenwoordig mijn science selective konijnenvoer al vanuit Engeland 20kg tegelijk, dat is goedkoper met verzendkosten dan 10 kilo hier in NL te kopen. En mijn hooi bij zooplus als baal van 14kg.

Heb zelf ook gedacht om hierin te starten, maar ben er maar snel vanaf gestapt. Veel leveranciers werken niet mee aan webwinkels, dan heb je dropshippers die al tienduizend (ff overdreven) dezelfde webwinkel klantjes hebben. Wil je dan fysieke voorraad houden moet je al goede opslag hebben. Nog maar niet te hebben over prijzen om te kunnen concurreren met webwinkels zoals zooplus e.d.

Gezien je het ook hebt over informatie verstrekken, start je dit ook vanuit je eigen passie voor dieren? Misschien het leed wat nog veel voorkomt bij onze kleine knagers en konijntjes door slechte informatie vanuit de stenen winkels weg? Mocht dit zo zijn, heb je misschien kans van slagen. Daar kun je wel wat klanten mee krijgen, als je maar juiste informatie verstrekt, goede prijzen hanteert en snel kan leveren en een leuk compleet assortiment kunt aanbieden. Ik wordt zelf een beetje simpel dat ik al m'n benodigdheden; voer, kruiden, hooi ook in drie verschillende webwinkels moet kopen :S.

Heel veel succes in ieder geval. Mocht dit hierboven een beetje als een koude douche komen, zou ik me toch nog wat meer gaan inlezen voordat je echt concrete plannen gaat maken.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Beginner webwinkel

4
Hilda schreef:Dierenvoeding markt is toch wel redelijk verzadigt dacht ik zo, en je moet wel met goede prijzen komen wil je consumenten zoals mij overtuigen om bij je te kopen. Ik koop tegenwoordig mijn science selective konijnenvoer al vanuit Engeland 20kg tegelijk, dat is goedkoper met verzendkosten dan 10 kilo hier in NL te kopen. En mijn hooi bij zooplus als baal van 14kg.

Heb zelf ook gedacht om hierin te starten, maar ben er maar snel vanaf gestapt. Veel leveranciers werken niet mee aan webwinkels, dan heb je dropshippers die al tienduizend (ff overdreven) dezelfde webwinkel klantjes hebben. Wil je dan fysieke voorraad houden moet je al goede opslag hebben. Nog maar niet te hebben over prijzen om te kunnen concurreren met webwinkels zoals zooplus e.d.

Gezien je het ook hebt over informatie verstrekken, start je dit ook vanuit je eigen passie voor dieren? Misschien het leed wat nog veel voorkomt bij onze kleine knagers en konijntjes door slechte informatie vanuit de stenen winkels weg? Mocht dit zo zijn, heb je misschien kans van slagen. Daar kun je wel wat klanten mee krijgen, als je maar juiste informatie verstrekt, goede prijzen hanteert en snel kan leveren en een leuk compleet assortiment kunt aanbieden. Ik wordt zelf een beetje simpel dat ik al m'n benodigdheden; voer, kruiden, hooi ook in drie verschillende webwinkels moet kopen :S.

Heel veel succes in ieder geval. Mocht dit hierboven een beetje als een koude douche komen, zou ik me toch nog wat meer gaan inlezen voordat je echt concrete plannen gaat maken.
Bedankt voor de info. En inderdaad is de markt behoorlijk verzadigd. Maar dat is met vele webwinkels tenzij je wederom iets unieks hebt. Het gaat voornamelijk om de prijs.
Mijn info is grotendeels gericht op jonge knaagdierbezitters en/of ouders met jonge knaagdierbezitters. Stukje verantwoordelijkheid en makkelijk maar toch met plezier een huisdier hebben. De webwinkel eraan gekoppeld zal dan ook gericht zijn op deze kleine knagers.
Ik kies naar aanleiding van deze korte berichten voor een host en eigen opensouce om te beginnen. Bedankt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Beginner webwinkel

5
newbie252 schreef:In die infopagina wil ik uiteraard linken naar een webwinkel.
Via Antagonist is er mogelijkheid om middels installatron software te integreren naar een webwinkel. Ik dacht aan gebruik te maken van Prestashop.
Is dit voor een beginner te zwaar of is het verstandig om naast die infopagina juist een webwinkel te openen met bv Biedmeer of Mijnwebwinkel.

Hier nog een Antagonist klant ;) Welkom op het forum!

Eigenlijk is dit onderdeel niet voor hulp bij het maken van een shop maar om kennis te maken met de persoon áchter de shop. Maar goed, we zijn nu toch al op gang =)

Presta werkt prima, maar ik vond het zelf ook wel een beetje veel gedoe; een beetje omslachtig allemaal. Ik gebruik nu WordPress met WooCommerce (plugin) en daar ben ik erg blij mee.

Een winkel onder licentie is een beetje onzinnig als je al hosting hebt die je alle vrijheid en mogelijkheden biedt, zoals Varaantje ook al zei. Als je WordPress gebruikt kun je daar alles mee maken: shop en informatie pagina's. Heb je ook meteen alles onder 1 en het zelfde beheer en look.
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen

Re: Beginner webwinkel

6
Zonnepakje schreef:
newbie252 schreef:In die infopagina wil ik uiteraard linken naar een webwinkel.
Via Antagonist is er mogelijkheid om middels installatron software te integreren naar een webwinkel. Ik dacht aan gebruik te maken van Prestashop.
Is dit voor een beginner te zwaar of is het verstandig om naast die infopagina juist een webwinkel te openen met bv Biedmeer of Mijnwebwinkel.

Hier nog een Antagonist klant ;) Welkom op het forum!

Eigenlijk is dit onderdeel niet voor hulp bij het maken van een shop maar om kennis te maken met de persoon áchter de shop. Maar goed, we zijn nu toch al op gang =)

Presta werkt prima, maar ik vond het zelf ook wel een beetje veel gedoe; een beetje omslachtig allemaal. Ik gebruik nu WordPress met WooCommerce (plugin) en daar ben ik erg blij mee.

Een winkel onder licentie is een beetje onzinnig als je al hosting hebt die je alle vrijheid en mogelijkheden biedt, zoals Varaantje ook al zei. Als je WordPress gebruikt kun je daar alles mee maken: shop en informatie pagina's. Heb je ook meteen alles onder 1 en het zelfde beheer en look.
Zoals op je site dus...Wordpress.
Bedankt, mooie tip.
En mooie site...erg overzichtelijk en niet druk.

Re: Beginner webwinkel

7
newbie252 schreef:Zoals op je site dus...Wordpress.
Ja, dat is WordPress met de WooCommerce plugin. Laatste versies, NL taal. WordPress kun je met installatron installeren; WooCommerce installeer je dan weer vanuit WordPress zelf.
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen