Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Vedet
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 juli 2010

Gratis webwinkel

22 juli 2013

Hallo allemaal,

Mijn vrouw staat op markten met opgekochte partijen (nieuwe) handel. Nu willen we voor erbij (markten blijft hoofdzaak) een webwinkel en dan om te beginnen maar eentje die gratis is. Tis meer om eens iemand te wijzen welke producten er allemaal zijn dan er nu superveel marketing etc in te steken (voor nu in ieder geval).

Ik kwam via google gelijk uit bij mijnwebwinkel, maar ga er even vanuit dat er veel meer zijn.

Met kleurtjes en logo's kan ik wel redelijk op iets wat op een eigen stijl lijkt komen, maar er is vast veel meer mogelijk.

Kortom welke gratis webwinkelaanbieder heeft de meeste mogelijkheden (qua aantal foto's, omschrijvingen en enigzins eigen design bijvoorbeeld).

Thx
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gratis webwinkel

22 juli 2013

Gratis bestaat niet
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Gratis webwinkel

22 juli 2013

Bij Biedmeer gratis tot 25 producten:

http://biedmeerwebwinkels.nl/webwinkel-pakketten.html
 
Vedet
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 juli 2010

Re: Gratis webwinkel

22 juli 2013

Ik snap dat helemaal gratis niet bestaat, want voor niks gaat de zon op.

Echter de webwinkelkosten zijn voor verschillende aanbieders wel gratis toch?

biedmeer had ik inderdaad al gezien, maar die 25 producten is wat weinig denk ik. Zal eerderrichting de 50 gaan.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Zonnepakje
Berichten: 141
Lid geworden op: 15 juni 2013
Contacteer:

Re: Gratis webwinkel

22 juli 2013

Gratis webshops bestaan niet; er zijn wel aanbieders die een soort "probeersel" gratis aanbieden, maar dat is altijd zo beperkt dat je over moet stappen op een betaalde versie. Logisch, want het zijn bedrijven, geen liefdadigheidsinstellingen ;)

Het meest voordelige is waarschijnlijk de volgende combi: webhosting aanschaffen bij Antagonist (kost je 35,40 per jaar incl. domeinnaam) en daar WordPress installeren met WooCommerce (beide gratis).

Als je onder licentie wilt dan ben je al snel meer kwijt, voor 2,95 per maand ben ik niet veel tegen gekomen (waar je wat mee kunt).
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Gratis webwinkel

22 juli 2013

Luondo gaat tot 50 producten.
Het kost je dan wel € 0,25 per ontvangen bestelling:

http://www.luondo.nl/prices
 
Vedet
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 juli 2010

Re: Gratis webwinkel

22 juli 2013

Thx weer. Ik ga zeker daar even kijken.

Zie zelf nu ook:
http://www.gratiswebshopbeginnen.nl

Daar lijk je voor € 5,- al redelijk wat te kunnen. Klopt dit of is dit schijn?

Ik snap trouwens even niet waar de bovengenoemde 2,50 vandaan komt :S
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gratis webwinkel

22 juli 2013

Goed businessplan.

Bespaar nu op euro's. Het feit dat je met een handjevol bestellingen het er alweer uit hebt telt dus niet mee?

Bedenk wel dat je met gewoon goede software (wat ook gewoon open source kan zijn) je verkopen kan optimaliseren. Een kleine investering is dus geen weggegooid geld. Penny wise, pound fool.

Maar goed ik lees het topic straks wel dat Zopim niet geinstalleerd kan worden op een gratis platform...
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Vedet
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 juli 2010

Re: Gratis webwinkel

22 juli 2013

Goed businessplan.

Bespaar nu op euro's. Het feit dat je met een handjevol bestellingen het er alweer uit hebt telt dus niet mee?

Bedenk wel dat je met gewoon goede software (wat ook gewoon open source kan zijn) je verkopen kan optimaliseren. Een kleine investering is dus geen weggegooid geld. Penny wise, pound fool.

Maar goed ik lees het topic straks wel dat Zopim niet geinstalleerd kan worden op een gratis platform...

Bedankt voor de nuttige toevoeging.

Wil iemand dit onderwerp verwijderen. Heb het idee dat er toch alleen maar gelachen wordt.

Dat iedereen hier nou open source probeert aan te praten, hoeft toch niette betekenen dat iedereen dat ook wil.

Misschien ook even de beginpost lezen. Mijn vrouw staat op markten en dat is dus haar business. Een eventuele website is maar om overzichtelijk je producten te hebben staan, maar goed jij denkt vast dat iedereen binnen een half jaar zoveel geld terug verdient dat de investering van een websitebouwer er makkelijk uit is
 
Gebruikersavatar
Zonnepakje
Berichten: 141
Lid geworden op: 15 juni 2013
Contacteer:

Re: Gratis webwinkel

22 juli 2013

Edit: ik tik te langzaam, er wordt steeds bij gepost, haha.
De investering van een eigen website heb ik net gegeven: 35 euro per jaar ...
Goedkoper dan onder licentie werken ;)

Maar goed, geen interesse meer begrijp ik.
Onderstaande had ik net geschreven en laat ik maar staan voor andere bezoekers die wellicht met een zelfde vraag zitten en wel wat hebben aan de info.

--
Ik snap trouwens even niet waar de bovengenoemde 2,50 vandaan komt :S
Simpel: de jaarprijs van Antagonist omgerekend per maand. Als je vraagt om een gratis webshop dan lijkt het me dat je de kosten zo laag mogelijk wilt houden?

Een shop onder licentie kost al snel meer dan een WP shop op eigen hosting, vandaar het rekenvoorbeeldje. Als je voor 5 euro per maand onder licentie werkt geef je al bijna 2 x zoveel uit, en zit je vast aan de beperkingen van de aanbieder (wat misschien helemaal niet erg is, hangt nogal van de beperkingen af).

Kijk trouwens even verder dan alleen hoe je zo goedkoop mogelijk zo'n 50 producten on-line kan zetten; hoe zit het bijvoorbeeld met het exporteren van orders en gegevens? Hoe eenvoudig (of lastig) kun je de gegevens voor je boekhouding helder krijgen?
Als je nu alleen maar kijkt naar hoe je zo voordelig mogelijk die 50 artikelen online kunt krijgen dan kun je later tegen vervelende verrassingen aanlopen ...
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gratis webwinkel

22 juli 2013

Goed businessplan.

Bespaar nu op euro's. Het feit dat je met een handjevol bestellingen het er alweer uit hebt telt dus niet mee?

Bedenk wel dat je met gewoon goede software (wat ook gewoon open source kan zijn) je verkopen kan optimaliseren. Een kleine investering is dus geen weggegooid geld. Penny wise, pound fool.

Maar goed ik lees het topic straks wel dat Zopim niet geinstalleerd kan worden op een gratis platform...

Bedankt voor de nuttige toevoeging.

Wil iemand dit onderwerp verwijderen. Heb het idee dat er toch alleen maar gelachen wordt.

Dat iedereen hier nou open source probeert aan te praten, hoeft toch niette betekenen dat iedereen dat ook wil.

Misschien ook even de beginpost lezen. Mijn vrouw staat op markten en dat is dus haar business. Een eventuele website is maar om overzichtelijk je producten te hebben staan, maar goed jij denkt vast dat iedereen binnen een half jaar zoveel geld terug verdient dat de investering van een websitebouwer er makkelijk uit is
Ik praat je geen open source aan. Ik zij dat goede software ook gewoon open source kan zijn. Gratis dus.

Als je met een half jaar de paar tientjes van software hosting er niet uit hebt....

Als je online niet wilt verlopen maar alleen je waar laten zien kan je ook een facebook pagina openen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Vedet
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 juli 2010

Re: Gratis webwinkel

22 juli 2013

Even terugkomend. Misschien iets te makkelijk gedacht en probeert men dat mij nu ook duidelijk te maken.

Bij open source heb ik al snel het idee dat er een snelle jongen langskomt die mij even een mooi website-je aanpraat en mij af laat rekenen en 'that's it'

Met open source lijkt het alsof je heel veel verstand moet hebben van websites/ winkels bouwen, maar wellicht moet ik me er meer in verdiepen....en ben ik te blind geworden door het 'gratis' webshop idee.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gratis webwinkel

22 juli 2013

Even terugkomend. Misschien iets te makkelijk gedacht en probeert men dat mij nu ook duidelijk te maken.

Bij open source heb ik al snel het idee dat er een snelle jongen langskomt die mij even een mooi website-je aanpraat en mij af laat rekenen en 'that's it'

Met open source lijkt het alsof je heel veel verstand moet hebben van websites/ winkels bouwen, maar wellicht moet ik me er meer in verdiepen....en ben ik te blind geworden door het 'gratis' webshop idee.
Dat is al een beter houding. De (semi!) gratis webwinkels zijn juist de snelle jongens die je een website aanpraten en even afrekenen.

Bedenk eerst eens wat je wilt bereiken. Wil je alleen een showroom dan heb je geen webwinkel nodig. Wil je ook via je website verkopen dan ga je toch naar de webwinkel software. En om te verkopen heb je ook een aantal dingen nodig. Je zult betaalmethodes moeten kunnen accepteren en je zult ook gevonden moeten worden. Je kaartje geven op markten is niet genoeg. De meeste mensen zullen direct bij de kraam kopen en maar een klein percentage zal ook via de webwinkel bestellen.

Oftwel eerst bedenken wat wil je. En dan kunnen we je wat gerichter helpen met welke software geschikt voor je is
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Zonnepakje
Berichten: 141
Lid geworden op: 15 juni 2013
Contacteer:

Re: Gratis webwinkel

22 juli 2013

Met open source lijkt het alsof je heel veel verstand moet hebben van websites/ winkels bouwen, maar wellicht moet ik me er meer in verdiepen....en ben ik te blind geworden door het 'gratis' webshop idee.
Als je voor een mega-pakket als Magento zou kiezen: ja. Maar je hebt geen enorm project voor ogen dus dat pakket heb je sowieso niet nodig.
Voor WordPress met WooCommerce durf ik te beweren dat het vrij eenvoudig is -- mijn eigen shop draait erop.

Als je ergens niet uit komt kun je het altijd hier vragen, genoeg mensen die graag even helpen. Ik ben zelf echt geen computer genie, en over HTML moet je me ook geen ingewikkelde vragen stellen, maar mijn shop heb ik helemaal zelf, zonder hulp, kunnen maken :)

Verder wat Varaantje zegt: breng helder in kaart wat je wilt en nodig hebt, en kijk dan welke optie dat kan bieden.
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen
 
Vedet
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 juli 2010

Re: Gratis webwinkel

22 juli 2013

Laten we het op onwetenheid houden.

Heb inmiddels naar antagonist (hostingpartij) en wordpress gekeken, maar vindt het toch wel erg weinig info wat daar te vinden is. Via google zijn er natuurlijk weer heel veel zogenaamde wordpress cursussen, maar weet niet wat ik daar van moet vinden.

Wordpress is een blogsite waar een webshop plugin gebruikt kan worden begrijp ik dat goed? Lijkt er toch op dat wordpress iets is waar je je meer in moet verdiepen dan de snelle jongens...Wil ik best doen, maar dan moet het wel kans van slagen hebben dat ik het ook voor elkaar krijg haha

Uiteraard is het de bedoeling om straks ook via internet gevonden te worden en andere klanten aan te trekken dan op de markten, maar we willen ook weer niet TE snel gaan.
 
Gebruikersavatar
Zonnepakje
Berichten: 141
Lid geworden op: 15 juni 2013
Contacteer:

Re: Gratis webwinkel

22 juli 2013

Lijkt er toch op dat wordpress iets is waar je je meer in moet verdiepen dan de snelle jongens...Wil ik best doen, maar dan moet het wel kans van slagen hebben dat ik het ook voor elkaar krijg haha
Je zult meer dan 5 minuten nodig hebben, maar zelfs mijn moeder kan ermee overweg .. En dat zegt wel wat, haha. Ook bij een winkel onder licentie zul je even de tijd moeten nemen om te leren hoe het werkt, en wat alles doet. Die investering zul je er voor over moeten hebben.

Je zou op WordPress.com even snel een accountje aan kunnen maken om WordPress te bekijken - is dan wel in het Engels (denk ik) en niet helemaal het zelfde als een eigen installatie, maar het geeft je in elk geval een indruk.
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen
 
Vedet
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 juli 2010

Re: Gratis webwinkel

22 juli 2013

Ga zeker vanavond even knutselen :)

Even voor de zekerheid:

-Kan je testen of het wat is of moet je eerst een hostingpakket etc aanschaffen bij bijv antagonist
-Je moet dus wordpress downloaden en dan de plugin WooCommerce gebruiken
-Domeinnaam heb ik al elders geregistreerd, geeft dat problemen?

Denk dat ik vanavond wat te doen heb ;)
 
Gebruikersavatar
Zonnepakje
Berichten: 141
Lid geworden op: 15 juni 2013
Contacteer:

Re: Gratis webwinkel

22 juli 2013

-Kan je testen of het wat is of moet je eerst een hostingpakket etc aanschaffen bij bijv antagonist
Je kunt WordPress eens bekijken met een gratis account op wordpress.com; webhosters hebben meestal geen demo omgevingen maar je kunt het altijd even vragen.
WordPress.com is echter wel puur gericht op blogs, terwijl WP veel meer kan. Maar voor een indruk voldoet het prima.
-Je moet dus wordpress downloaden en dan de plugin WooCommerce gebruiken
Klopt.
-Domeinnaam heb ik al elders geregistreerd, geeft dat problemen?
Nee, je kunt de domeinnaam koppelen. Hoewel het wel handiger was geweest om alles in 1 x te regelen in plaats van los ;)
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gratis webwinkel

22 juli 2013

Ga zeker vanavond even knutselen :)

Even voor de zekerheid:

-Kan je testen of het wat is of moet je eerst een hostingpakket etc aanschaffen bij bijv antagonist
-Je moet dus wordpress downloaden en dan de plugin WooCommerce gebruiken
-Domeinnaam heb ik al elders geregistreerd, geeft dat problemen?

Denk dat ik vanavond wat te doen heb ;)
Bedenk nou eerst eens wat je wilt en of Wordpress wel aan je wensen voldoet...

Je kan het lokaal testen door XAMP te installeren. Dat simuleer je zegmaar een webserserver locaal op je PC. Klinkt ingewikkeld maar is een kwestie van even installeren en de wizard doorlopen.

Je domeinnaam kan je gewoon laten doorverwijzen dus waar je het geregistreerd hebt maakt niet uit
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
tessed
Berichten: 84
Lid geworden op: 10 maart 2012
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Gratis webwinkel

22 juli 2013

Vergeet niet dat SSL beveiliging ook nodig is bij een webshhop. Bij de meeste hosters is een SSL certificaat niet inbegrepen.

En dan nog een iDEAL account bij een payment provider.

Succes
Webshops, websites en grafische vormgeving. Portfolio op http://www.desse.nl
 
Pimpels
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 mei 2013
Locatie: Lytsewierrum
Contacteer:

Re: Gratis webwinkel

31 juli 2013

Ik zit ook bij Luondo.
Bevalt me goed, blijft ook updaten.
Is tot 50 Producten

Mijn winkel ziet er zo uit: Pimpels, Baby- en Kinderkleding van mooie merken
Trots op pimpels.nl
Gek op de natuur
Merken die wij hebben:
Dutch Heroes,Fred's World En veel meer!!!!
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Gratis webwinkel

31 juli 2013

Luondo is zelfs met het 1e pakket eigenlijk niet gratis. En inderdaad SSL is ook belangrijk en zit er niet bij in begrepen, maar kan wel zo'n €99,- per jaar kosten excl. BTW (ligt aan hosting) en dan nog een SSL Certificaat.
Aan de andere kant heb je het er zo uit. Ik heb zelfs wat modules gekocht voor Magento, tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad en het er geld al lang uit gehaald. En nog goedkoper uit dan bij mijnwebwinkel bijvoorbeeld. Natuurlijk als ik groter wordt heb ik een groter pakket nodig, maar ook dat vind ik niet erg.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht