Re: Logivert 6 - recht op service of wens?

31
drweb schreef:Je mag uiteraard argumenteren dat ik in het verleden nog met Logivert samengewerkt heb, maar dat doet niets toe aan mijn beoordeling hieromtrent. Ik werk momenteel meer met bvb Magento en Joomla dan met Logivert en geloof me, dat is heel wat meer werk en veeeeeeeeeeeeel minder administratieve mogelijkheden dan datgene wat Logivert biedt voor amper 150 eur.
DrWeB
Volgens mij heb je nog steeds een Logivert website; http://www.webwinkel-templates.be/

e portfolio met 2 kleine Logivert templates met simpele kleur en css aanpassingen doen me niet echt denken dat je een webwinkel met wel 50.000 aan custom work achter de schermen runt.

Weet je zeker dat je niet voor Logivert en Webwinkel 5 (Pro) loopt te spammen als ik zo je post history bekijk...
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Logivert 6 - recht op service of wens?

32
Het Varaantje schreef:Volgens mij heb je nog steeds een Logivert website; http://www.webwinkel-templates.be/

e portfolio met 2 kleine Logivert templates met simpele kleur en css aanpassingen doen me niet echt denken dat je een webwinkel met wel 50.000 aan custom work achter de schermen runt.

Weet je zeker dat je niet voor Logivert en Webwinkel 5 (Pro) loopt te spammen als ik zo je post history bekijk...
Bedankt Varaantje,
1) je toont aan dat je Google kunt gebruiken.
2) je bevestigt dat men inderdaad met enkele simpele kleur en CSS-aanpassingen een Logivert-template makkelijk kunt aanpassen en dat was wat ik wilde duidelijk maken met mijn bericht.
3) als je bereid bent 10% van die custom Magento-facturen wil betalen, dan stuur ik jou die maar al te graag door.
4)
50.000 per jaar? Of je liegt of je wordt een poot uitgedraaid. Daar kan je bijna 2 FTE voor in dienst nemen.
Ja die rekening hebben we uiteraard zelf ook wel gemaakt, maar met 2 FTE's heb je nooit de uptodate kennis van een volledig team ontwikkelaars in huis? En liegen is niet echt mijn stijl... EN om me een poot uit te draaien zullen ze wel wat vroeger moeten opstaan. Het is heel simpel : 800€/dag/excl. BTW voor een ontwikkelaar/database-specialist en 600€/dag/excl. BTW voor template-opdrachten. Reken zelf maar uit wat een weekje ontwikkeling kost. EN hier vind je de lijst met Magento Solution Partners : http://www.magentocommerce.com/partners/solution
5) En nee, ik spam niet voor Logivert en MW5. Het is en blijft een heel uitgebreid en spotgoedkoop programma voor de startende en geavanceerde webwinkelier. En wat de meeste webdesigners vergeten wanneer ze aan iedereen opensource heilig verklaren, is de administratie die bij een webwinkel komt kijken. En net op dat vlak maakt Logivert nog het meeste verschil. And last but not least, die webdesigners runnen bijna nooit een webwinkel waar ze kunnen van leven. Anders zouden ze geen webdesign meer doen... Quid ervaring met de bijkomende administratie, logistiek, klantendienst, etc ?
6) En nee, ik run geen Bol of Coolblue webwinkels; die spelen wel in een veel hogere categorie. Mijn webwinkel-template site die je aanhaalt is een hobby waar ik niet zo heel veel tijd meer instop.
7) Wat de hosting voor Magento betreft, nodig ik je uit om nog eens een keertje te googlen op bvb Magento performance, Magento hosting slow, Magento caching, Magento optimization, Magento increase speed, etc...

Ziezo, hier ga ik het bij laten. Ik probeer steeds beleefd en correct te blijven naar iedereen toe (behalve wanbetalers :? ) dus mag ik van jou wellicht ook hetzelfde vragen ?

Prettige avond verder,
DrWeB

Re: Logivert 6 - recht op service of wens?

33
drweb schreef:
Het Varaantje schreef:Volgens mij heb je nog steeds een Logivert website; http://www.webwinkel-templates.be/

e portfolio met 2 kleine Logivert templates met simpele kleur en css aanpassingen doen me niet echt denken dat je een webwinkel met wel 50.000 aan custom work achter de schermen runt.

Weet je zeker dat je niet voor Logivert en Webwinkel 5 (Pro) loopt te spammen als ik zo je post history bekijk...
Bedankt Varaantje,
1) je toont aan dat je Google kunt gebruiken.
2) je bevestigt dat men inderdaad met enkele simpele kleur en CSS-aanpassingen een Logivert-template makkelijk kunt aanpassen en dat was wat ik wilde duidelijk maken met mijn bericht.
3) als je bereid bent 10% van die custom Magento-facturen wil betalen, dan stuur ik jou die maar al te graag door.
4)
50.000 per jaar? Of je liegt of je wordt een poot uitgedraaid. Daar kan je bijna 2 FTE voor in dienst nemen.
Ja die rekening hebben we uiteraard zelf ook wel gemaakt, maar met 2 FTE's heb je nooit de uptodate kennis van een volledig team ontwikkelaars in huis? En liegen is niet echt mijn stijl... EN om me een poot uit te draaien zullen ze wel wat vroeger moeten opstaan. Het is heel simpel : 800€/dag/excl. BTW voor een ontwikkelaar/database-specialist en 600€/dag/excl. BTW voor template-opdrachten. Reken zelf maar uit wat een weekje ontwikkeling kost. EN hier vind je de lijst met Magento Solution Partners : http://www.magentocommerce.com/partners/solution
5) En nee, ik spam niet voor Logivert en MW5. Het is en blijft een heel uitgebreid en spotgoedkoop programma voor de startende en geavanceerde webwinkelier. En wat de meeste webdesigners vergeten wanneer ze aan iedereen opensource heilig verklaren, is de administratie die bij een webwinkel komt kijken. En net op dat vlak maakt Logivert nog het meeste verschil. And last but not least, die webdesigners runnen bijna nooit een webwinkel waar ze kunnen van leven. Anders zouden ze geen webdesign meer doen... Quid ervaring met de bijkomende administratie, logistiek, klantendienst, etc ?
6) En nee, ik run geen Bol of Coolblue webwinkels; die spelen wel in een veel hogere categorie. Mijn webwinkel-template site die je aanhaalt is een hobby waar ik niet zo heel veel tijd meer instop.
7) Wat de hosting voor Magento betreft, nodig ik je uit om nog eens een keertje te googlen op bvb Magento performance, Magento hosting slow, Magento caching, Magento optimization, Magento increase speed, etc...

Ziezo, hier ga ik het bij laten. Ik probeer steeds beleefd en correct te blijven naar iedereen toe (behalve wanbetalers :? ) dus mag ik van jou wellicht ook hetzelfde vragen ?

Prettige avond verder,
DrWeB
Ik heb eigenlijk alleen maar naar je Twitter account gekeken in je profiel.

Doe eens ff een beetje kalm. Ik ga zeker niet 10% van je factuur betalen. Dat iemand rijk over jouw rug wordt is niet mijn probleem 8) En wat moet ik met de lijst magento partners?

Als het enige wat je doet templates en wijzigingen in 1 open-source pakket maken raad ik je een developer en een grafisch designer aan. Zou dit ook zeker outsourcen naar een lage lonen land. Maar goed zit zelf ook maar een jaar of 8 in de business en heb o.a bij Wehkamp gewerkt. Wat weet ik ervan. Ik ken Magento overigens is mij veel te bloated en is naar mijn idee al op zijn retour.

Post eens wat van jouw werk/templates. Ben wel nieuwschierig. Ik geloof je namelijk niet ;)
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Logivert 6 - recht op service of wens?

34
DrWeb is een voorbeeld van "wiens brood men eet diens woord men spreekt".
Hij is een oud-collega.

Ik heb de site van DrWeb bekeken, maar hij heeft dezelfde problemen als ik 3 artikelen naast plaats.

http://www.webwinkel-templates.be/index ... 01&lang=NL

Als je als verkoper de aanval opent op je klant toon je je zwakte oftewel onkunde! Mijn problemen worden niet goed opgelost, want anders had ik mij niet tot dit forum hoeven te wenden. Uit het bericht van Logivert blijkt dat ik lieg. Ook in een e-mail werd gesproken over dat ze niet op de hoogte van mijn problemen waren, terwijl ik op het forum zei dat de geboden oplossing niet goed was.

Ik ben jarenlang klant bij R. geweest. Dit heb ik vorig jaar betaald:
Dataverkeer: 20 GB per maand - schijfruimte 1.580 MB per maand
Domeinnaam EUR 17,50 per jaar
Eigen IP adres op server EUR 22,50 per jaar
SSL certificaat EUR 55,50 per jaar
Prof hosting EUR 229,50 (is nu zelfs EUR 255) per jaar
Ik had te weinig gehad aan 20 GB per maand, dus ik had zeker 20 GB per maand bij moeten kopen.

Ik betaal nu:
Dataverkeer: 250 GB (!!!!) per maand - schijfruimte 2 GB per maand
Domeinnaam EUR 1,95 per jaar
SSL certificaat EUR 42,00 per jaar
Hosting EUR 1,50 per maand

Maar om een lang verhaal kort te maken. Vanavond heb ik een site online gezet zonder beveiligingscertificaat, maar ook hierbij lukt het niet om te registreren. Ik heb weer gebruik gemaakt van template Ace. Ik heb het zelfs uitgetest op een andere computer met een ander besturingsprogramma (Apple).

Vanavond heb ik een andere website online gezet. Deze site is zonder beveiligingscertificaat en ook bij deze site lukt het niet om te registreren.

Ik word geen lid van een forum, waarop ik niet mag zeggen dat een oplossing niet gewerkt heeft, dus dat er nog fouten in de template zitten. Het idee alleen al dat ik moet vragen of mijn ban opgeheven wordt, omdat ik zo vervelend ben geweest :lol:

DrWeb, ik gebruik LV 6 en met MWW 5.5 Pro + had ik geen problemen.

Ik heb heus wel enige kennis van html, dat krijg je wel als je een programma 8 jaar lang gewerkt. Ik vind uw bericht naar mij toe behoorlijk denigrerend, maar het is positief dat u het zo opneemt voor uw vrienden van Logivert.

Het is uw hobby...dus misschien kunt u mij wel helpen! Hoef ik hier niet meer te zeuren.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Logivert 6 - recht op service of wens?

35
drweb schreef:Beste Elektrobert,
Ik denk dat je wat te hard van stapel loopt.
1) te lange categorie-namen
In ELK opensource programma kan je dergelijk probleem tegenkomen. Dat ligt zeker niet aan het programma, welk het ook moge zijn, maar dat ligt alleen maar aan de gebruikte layout. […]
Het gaat om doodgewone samenstellingen zoals schemerschakelaar, lees maar na in de openingspost. Als dát al te lang is voor een standaardsjabloon, dan deugt de software niet. Dan maakt het verder niet uit of het gekochte software of gratis open-source software is.
StoreCore.io

Re: Logivert 6 - recht op service of wens?

36
Ward schreef:
drweb schreef:Beste Elektrobert,
Ik denk dat je wat te hard van stapel loopt.
1) te lange categorie-namen
In ELK opensource programma kan je dergelijk probleem tegenkomen. Dat ligt zeker niet aan het programma, welk het ook moge zijn, maar dat ligt alleen maar aan de gebruikte layout. […]
Het gaat om doodgewone samenstellingen zoals schemerschakelaar, lees maar na in de openingspost. Als dát al te lang is voor een standaardsjabloon, dan deugt de software niet. Dan maakt het verder niet uit of het gekochte software of gratis open-source software is.
Ben het helemaal eens met Ward, heb dit ook al een paar keer gezegd hier. Ook al vind ik Magento wel goed, ook die is niet 100% en dat is GEEN enkele software! Ieder pakket heeft wel wat, maar als een klant nooit problemen had met 5.5 en in 6 wel ligt het aan de software. Zeker als je bijvoorbeeld in Chrome geen last hebt, maar in IE wel en ga zo maar door.

En het zou Logivert dus sieren als zij gewoon normaal helpen en het probleem in de standaard template oplossen.

Re: Logivert 6 - recht op service of wens?

37
Hieronder info over de Logivert webwinkel software (voorheen Logivert Mijn webwinkel).

1. De laatste 3 nieuwe versies (upgrades) van Logivert / MWW (Versie 4, 5 en 6) zijn substantieel verbeterd.
Heel veel extra functies zijn toegevoegd, maar ook onderliggende zaken zoals programmeertaal en database zijn veranderd.
Inmiddels is het een groot totaal-pakket geworden met hierin CRM, vooraadbeheer, balieverkopen, mobiele-shop, Facebook-shop, online betalen enz. enz.

2. Elke nieuwe versie bevatte foutuh.
Ondanks een test-team (!) bevat ook de laatste versie 6 fouten.
Dit geldt ook voor de nieuwe zeer moderne layouts.

3. De programmeur van Logivert werkt dag en nacht aan het pakket.
Hiernaast zijn er enkele medewerkers voor specifieke taken.

4. Er zijn inmiddels enkele updates verschenen, die belangrijke fouten hebben verbeterd.
Oplossen van problemen is dus een kwestie van tijd.

5. Overstappen naar een nieuwe versie houdt altijd risico in.
In een test-site kan je vooraf nagaan of je website goed functioneert.
Ofwel: goede volgorde en goede timing zijn hierin belangrijk.

Re: Logivert 6 - recht op service of wens?

38
Elektrobert schreef: Ik betaal nu:
Dataverkeer: 250 GB (!!!!) per maand - schijfruimte 2 GB per maand
Domeinnaam EUR 1,95 per jaar
SSL certificaat EUR 42,00 per jaar
Hosting EUR 1,50 per maand
Dan moet je ook niet gek op kijken dat je site https://www.elektrobert.nl er al de hele dag uit is.
Als shop eigenaar lijkt me dit een veel groter probleem en meer te kosten.

n.a.v. je eerdere berichten wilde ik kijken maar dat gaat dus niet.

Re: Logivert 6 - recht op service of wens?

43
Ik begrijp de reactie niet, dat ik niet gek op moet kijken dat mijn site uit de lucht ligt. Dit gebeurt bij iedere host wel eens. Mocht het vaker gebeuren, dan stap ik over. Dit was een noodsprong omdat LV 6 meer dataverkeer vergt dan MWW Pro 5.5 plus. Ik had zelfs een contract tot 27 november.

Vink je de captcha code uit in het programma dan krijg je de vraag of je beschikt over een beveiligingscertificaat voor je site. Dit klopt dus niet. Vink je het aan dan krijg je te lezen dat je over een beveiligingscertificaat moet beschikken.

Ook dan lukt registratie nog niet!

Logivert wil weer in mijn computer kijken. Gisterenmiddag was ik niet online door de storing in Amsterdam en vandaag bezocht ik de beurs "elektrotechniek" in Utrecht. Morgen ga ik weer eens proberen door te komen bij de Helpdesk. Eerlijk gezegd begrijp ik niet dat het nodig is om in mijn computer te kijken. Mijn administratie ligt daar al. Opsturen van css bestanden lijkt mij eerlijk gezegd voldoende.

Over de specificatie, die niet netjes onder de omschrijving staat, kan ik zeggen dat wanneer ik 4 artikelen naast elkaar zet alles wel netjes onder elkaar staat.

Re: Logivert 6 - recht op service of wens?

44
Ik was dinsdag tijdens de storing in Amsterdam bij de Elektrotechniek beurs :)

Volgens mij heb je een heel groot assortiment en dat kan veel werk met zich meebrengen als je zou overstappen op een ander platform, maar, mocht je het budget daarvoor hebben dan zou ik dat zeer zeker overwegen.

Re: Logivert 6 - recht op service of wens?

45
De beurs vond ik een unieke ervaring. Het was voor mij de eerste keer. Volgens mijn man was de beurs kleiner, maar gezelliger. Weer veel nieuwe ideeën opgedaan..

Vandaag weer voor nop gebeld. Men kan mij niet helpen! Wel gewezen op een paar rare meldingen in het programma, die wezen op een fout in het script.

Re: Logivert 6 - recht op service of wens?

46
Ik zou eens gaan kijken voor een andere soort software. Probeer er iets naast op te zetten op een subdomein en kijk wat je er van vindt. En ook hoe het uitpakt.
Als ze totaal niet kunnen helpen op wat voor manier ook, maar ze fouten tegen zijn gekomen en die je dan ook maar even moet verhelpen dan schiet dat niet op. Het is natuurlijk maar net wat je wil.

Re: Logivert 6 - recht op service of wens?

47
Elektrobert schreef:Logivert wil weer in mijn computer kijken. Gisterenmiddag was ik niet online door de storing in Amsterdam en vandaag bezocht ik de beurs "elektrotechniek" in Utrecht. Morgen ga ik weer eens proberen door te komen bij de Helpdesk. Eerlijk gezegd begrijp ik niet dat het nodig is om in mijn computer te kijken. Mijn administratie ligt daar al. Opsturen van css bestanden lijkt mij eerlijk gezegd voldoende.
Wat zit je nou moeilijk te doen.
Als Logivert bereid is je te helpen zou ik dat met beide handen aangrijpen.
En wat maakt dat nu uit dat ze met teamviewer in je computer komen.
Ze gaan echt niet snuffelen hoor.
En bovendien ben je er toch zelf bij?
Je kunt toch zien wat ze doen?

Re: Logivert 6 - recht op service of wens?

48
@serviesonline

U heeft duidelijk niet goed gelezen, want ik heb van de week gebeld.

Ik heb van de week te horen gekregen, dat Logivert geen oplossing voor mijn probleem heeft.

Ik vat dit op als niet willen helpen, want iedere fout in software is op te lossen.

Re: Logivert 6 - recht op service of wens?

50
Op 5 oktober reageert u op een bericht van 2 oktober jl. Op 3 oktober heb ik namelijk geschreven weer voor nop naar Logivert gebeld te hebben.

Heb ik trouwens gesproken over snuffelen in mijn computer? U maakt er een eigen verhaal van. Ik heb een hekel aan bellen, als ik uren bezig ben om verbinding te krijgen, vandaar mijn beredenering dat er een administratie ligt en dat het opsturen van de css bestanden voldoende zou moeten zijn. Ik moet namelijk bellen om in mijn computer te laten kijken!

Ik hoef niet meer te bellen, omdat Logivert geen oplossing heeft voor het registratieprobleem.
Alle mogelijkheden zijn uitgeprobeerd. Ik heb het probleem op 2 sites. Eén met en één zonder beveiligingscertificaat.

Inmiddels heeft iemand van het forum mij hulp aangeboden. Hij kijkt de administratie van het programma na, dus ik heb al mijn hoop op hem gevestigd.

Deze topic was bedoeld om advies te krijgen en ik dank alle mensen, die mij advies hebben gegeven. Alle tips neem ik mee en ik verdiep mij er goed in.

Re: Logivert 6 - recht op service of wens?

51
Beste bert
wij hebben ook problemen met logivert
ben vandaag is gaan kijken naar ander webshop proggamma´s
daar kwam ik terecht bij seo webshop
Je kunt dit 2 weken uitproberen
Logivert presteer geen 10 procent van wat hun te bieden hebben
ik ben wakker geschud

Re: Logivert 6 - recht op service of wens?

52
Beste webshophouders,

Dit forum lezende, en mijn eigen ervaringen met Logivert kan ik alleen beamen wat de laatste reactie is: Weggaan bij Logivert en overstappen op SeoShop.

Ik ben jaren klant geweest bij Logivert en heb helaas heel erg veel ellende ondervonden. Updates niet goed, telkens enkel fouten " proberen " op te lossen met een nieuwe updates en dan weer andere fouten die zich voordoen. Dan eindelijk een lang verwachte Upgrade......versie 6. Ik hoopte op eindelijk een upgrade waarmee ik verder kon zonder alle voorgaande problemen, maar niets werd minder waar. 2 maanden geduurd voordat het programma eindelijk werkte bij mij. Maar ook wederom niets dan ellende, dus maar meteen overgestapt naar SeoShop..........wat een verademing is dat geweest! Een shop die meteen WERKT!, vele malen uitgebreider dan Logivert, een goede server waar alles op draait, gewoon goed, zeker voor de grotere webshophouders een aanrader.

Iedereen een heel suc6-vol 2014 toegewenst!

Hans
Hans Motor Parts

Re: Logivert 6 - recht op service of wens?

53
Bij logivert betaal je een onderhoudscontract dat bij verlenging in 2014 per maand 50 eur kost, te nemen voor een periode van 6 maand.

Op de vraag op het logivert-forum wie zijn onderhoudsovereenkomst - die iedereen in 2013 afsloot om te kunnen upgraden naar versie 6 - nog zou verlengen heb ik volgende geantwoord, wat zo'n beetje het gevoel weergeeft van talrijke Logivert-gebruikers :

Ik werk al met Logivert sinds 2003 - versie 2.

Mijn "contract" loopt nog enkele maanden, dus ik heb nog tijd om een beslissing te nemen, maar zoals het er nu voorstaat verleng ik niet.

Ik heb niet gekregen waarvoor ik heb betaald en voel me bekocht, ik voel me als een lastpak behandeld ipv als een (betalende) klant, en ben de wijze waarop Logivert met zijn klanten en forum omgaat meer dan beu.

Ik heb ten einde raad na eindeloze testen mijn sites terug herwerkt naar versie 5.5 en zet ze hoogst waarschijnlijk om naar een ander systeem in 2014.

Ik heb de indruk dat Logivert zich niet realiseert dat er buiten diegenen die dergelijk systeem aanzien als een technische uitdaging ook nog mensen zijn die van hun online-aanwezigheid moeten leven en geen tijd hebben voor gepruts of energie willen steken in een vierkant draaiende software.

Ik kan er nog begrip voor opbrengen dat versie 6 een jaar te vroeg is uitgebracht onder druk van de gebruikers, maar geef dat dan op zijn minst toe in plaats van hooghartig te doen of je neus bloedt, Logivert ...


Ikzelf ben ook tijdelijk geweerd geweest van het forum, of moest ondervinden dat ik geen reacties op bepaalde onderwerpen meer kon geven.

Diverse van mijn posts zijn verdwenen of ingekort.

Ook in mijn computer is "gekeken", waarbij ik door de Logivert-medewerker werd behandeld als een dom klein kind (als 57-jarige ex-ceo van een bedrijf met op een bepaald ogenblik ruim 200 personeelsleden) en een hoop betweterige opmerkingen over mijn computerconfiguratie heb mogen incasseren - meneer waarom heeft U dit gedaan en dat niet, en U had beter ... .

Mijn beslissing om over te schakelen is definitief genomen.

Ik wens echter niet zondermeer vast te hangen aan een maandabonnement zoals bij SEO-shop.

Daarom was ik eerder geneigd Prestashop als systeem te nemen, maar ik wil wel eerst eens zien wat Sumoworstelaars kunnen bieden :D
www.willekevanberkum.com
www.seasidebeads.com

Re: Logivert 6 - recht op service of wens?

54
Wat mij betreft lood om oud ijzer.

Zolang je ergens een webwinkel huurt ben je altijd afhankelijk van de 'goodwill' van de leverancier. Of die nu een update te vroeg uitbrengt, Bugs niet (tijdig) wil fixen, functionaliteit die je wel/niet wilt.

Je blijft afhankelijk. Nu is Logivert de gebeten hond morgen SeoShop en overmorgen weer iemand anders die een update uitbrengt waardoor je skin opeens niet meer goed wordt weergegeven.

Zo werkt het nueenmaal met huren.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Logivert 6 - recht op service of wens?

55
Het Varaantje schreef:Wat mij betreft lood om oud ijzer.
Zolang je ergens een webwinkel huurt ben je altijd afhankelijk van de 'goodwill' van de leverancier.
../..
Zo werkt het nueenmaal met huren.
Vandaar dat ik geen systeem wil met een verplicht abonnement.

Toch even opmerken dat ik tot en met Logivert-versie 5.5 altijd gewoon de upgrade - die trouwens vroeger steeds voor een relatief lage prijs werd aangeboden - heb gekocht, terwijl bij overgang naar versie 6 de upgrade extreem hoog werd geprijsd TENZIJ men een onderhoudscontract afsloot.

Met als gevolg dat je zowat verplicht was over te schakelen van koper naar huurder van de soft, ook al worden andere benamingen gehanteerd zoals "onderhouds"-contract.

Daar komt dan nog bovenop dat versie 6 niet werkt zoals het behoort te werken.

En als tweede opmerking : veel hangt af hoe de leverancier reageert op de situatie.

De wijze waarop Logivert zijn klanten meent te mogen behandelen breekt hen nu zuur op.
www.willekevanberkum.com
www.seasidebeads.com

Re: Logivert 6 - recht op service of wens?

56
Ja wawagee, wat je aangeeft over het forum, het weren op het forum, berichten inkorten en aanpassen etc etc heb ik allemaal aan den lijve ondervonden,( ben zelfs permanent gebaande van het forum sinds 2 jaar) en de allerergste: ook ik ben dankzij hen een lange tijd offline geweest. Heb ( hoe dom kon ik toen zijn) mijn administratie backup aan hen toegestuurd om 1 van de vele problemen te verhelpen. Einde van het liedje was dat mijn site " ineens" offline was en dat, na vele dagen later bleek, mijn site dus geheel niet van de problemen af was.

Bij andere webshop-leveranciers wordt je niet of niet zomaar geweerd van een gebruikersforum, daar mag je wel kritisch zijn over iets waar wij met z'n allen als klant voor betalen.

En ja, ook bij mij werd ik telkenmale door de helpdesk ( die maar zeer beperkt en slecht bereikbaar is) afgescheept met domme opmerkingen als: Jou configuratie is niet goed, jou intern geheugen is te weinig, jou processorsnelheid is niet geweldig. Nou, ik draai ALLES op mijn 2x 2.8 GHz Quad-Core Intel Xeon machine met 16 Gb intern geheugen, enkel Logivert 5 en 6 gaf problemen.

Bij alle aanvragen die ik in de loop der jaren gedaan heb ben ik niet 1 keer fatsoenlijk geholpen: Nergens een concreet antwoord op concrete vragen gehad, en dat lijkt mij toch wel een eerste vereiste van een " helpdesk" .

Al met al ben ik ontzettend blij dat ik van Logivert af ben en eindelijk kan doen wat ik wil: Online Ondernemen.

iedereen suc6.

Hans

Re: Logivert 6 - recht op service of wens?

57
Ik ben ook een oud gebruiker geweest van Logivert en heb vanaf versie 4.5 bij hun alle updates mogen beleven.
Onder versie 5 werden continu nieuwe updates uitgebracht met verbeteringen. Echter die verbeteringen waren proefondervindelijk het gevolg van bugs waar klanten tegenaan liepen.
Ik had persoonlijk het gevoel dat je als klant aan het beta testen was met een betaalde versie die gewoon naar behoren zou moeten werken.
Uiteindelijk na verschillende jaren wordt versie 6 aangekondigd. Alles zou anders worden, nieuwe functionaliteiten, sneller, betere data-base etc. etc.
Dus nog maar even wachten met switchen naar andere webwinkelsoftware.

Het is nog steeds niets en ik ben van mening dat het weer een te vroege lancering is die niet werkbaar is.
Een grote webwinkel maakt het programma Logivert 6 volledig onwerkbaar, houdt hier rekening mee!!
Ook uploaden van aangepaste artkelen gaat lang niet altijd foutloos, nog maar te zwijgen over de snelheid. Een volledige update van de webwinkel met circa 5000 artikelen duurt al snel 8 uur.
Dit ligt aan uw internet verbinding volgens Logivert... Wij hebben het snelste glasvezel!!!
Nee, het ligt aan uw server.... Wij hadden een personal server met 2 cpu cores van 3,2 GHz.
Het ligt aan alles behalve de software van Logivert!

De manier waarop ze bij Logivert met mensen op het forum omgaan slaat werkelijk alles.
Klanten die kritisch zijn en hun bevindingen op het forum zetten worden gewoon verbannen van het forum.
Dit zijn klanten die geen oplossing kregen met hun probleem bij Logivert en hun heil op het forum zochten.
Daar waar een forum voor bedoeld is! Kritische berichten en tekortkomingen van het programma worden listig van het forum verwijdert.

Je bent verkoper en geen ict'er, je wilt je tijd steken in de verkoop van goederen en niet naar oplossingen voor problemen zoeken.
Dit zijn zaken die kennelijk nog niet helemaal door dringen bij Logivert.

Ik snap de reaktie's niet van mensen op dit forum die beweren dat alles koek en ei is met deze software... want dat is het niet, zeker niet voor de webwinkelier met een grote webwinkel.

Ik ben uiteindelijk overgestapt naar SEOshop en werkelijk niets dan lof.
Prima klantenservice, bij problemen wordt je direct geholpen. Zeer veel mogelijkheden, dit had ik veel eerder moeten doen.
Maar ja... Ik ken het, overstappen doe je niet snel, veel werk en aanpassingen etc. Maar het is zo bevrijdend, neem dit van mij aan!

Re: Logivert 6 - recht op service of wens?

58
Beste mensen,

Ik verkeer in de (on)gelukkige omstandigheid sinds enkele jaren 3 websites te hebben. 1 site via Seoshop, 1 bij Biedmeer, en 1 site middels Logivert 5.5, later versie 6. Ik vind dat Seoshop en Biedmeer aan elkaar gewaagd zijn (beiden prima), dus daar waar ik hier Seoshop noem bedoel ik dus eigenlijk ook Biedmeer, en er zullen ongetwijfeld nog andere aanbieders zijn die in de categorie seoshop / biedmeer vallen, alleen heb ik daar zelf geen ervaring mee.

Seoshop en Logivert zijn eigenlijk 2 uitersten van elkaar en wel in alle opzichten. Ik noem er een paar:

- Seoshop werkt ab-so-luut feilloos. Hoe zeer ik het ook geprobeerd heb, ik heb ze op geen enkele bug kunnen betrappen. Bij logivert hoef je totaal geen moeite te doen om de talloze bugs te vinden, de bugs vinden de gebruiker wel. Software loopt tijdens iedere sessie wel een keer of 2-3 vast (om de 5 minuten updaten is dus helaas noodzakelijk).
- Seoshop heeft een klantenservice die doet waarvoor een klantenservice bedoeld is. Wat logivert "klantenservice" durft te noemen is niet meer dan alle vragen met een zo kort mogelijk en niets zeggend antwoord afdoen. Bied dan gewoon geen klantenservice aan, dan verdoen mensen hun tijd er ook niet aan.
- Seoshop groeit hard. Logivert is heel erg druk bezig haar eigen graf te graven al was het maar door de vreselijk arrogante wijze waarop ze met klanten menen om te moeten gaan. Het bannen van forumleden is dan nog niet eens het ergste, maar desondanks ongehoord natuurlijk. Dat het inderdaad "vierkant draaiende software" is zoals iemand hier zeer terecht opmerkte laat ik dan nog maar buiten beschouwing.
- Seoshop werkt snel. Bij Logivert duurt een update al gauw een etmaal en dan nog moet je maar hopen dat die helemaal gelukt is. En nee, dat ligt niet aan trage internetverbindingen of hardware. Dat is de fabel waar logivert standaard mee komt om de tekkortkomingen van hun systeem te verdoezelen.
- Bij een platform based principe zoals Seoshop kun je met iedere willekeurige pc of laptop waar ook ter wereld aan je webshop werken. Probeer dat maar eens met Logivert....
- Voor nieuwe versies moet bij Logivert sinds versie 6 diep in de buidel getast worden. Bij seoshop ben je gewoon altijd up-to-date zonder er iets voor te hoeven doen.
- Logivert werkt alleen op een windows PC. Seoshop werkt op alles wat verbinding kan maken met het internet.

1 duidelijk nadeel heeft seoshop echter wel. Namelijk de beperking in aantallen producten. Of dit een probleem is hangt af van de aard van de webshop. Zo lijkt 2.500 producten heel wat, maar pas op: seoshop telt IEDERE variant van een product mee als zijnde een separaat product. Voorbeeld: Stel u verkoopt bezemstelen in 10 verschillende lengtes, 5 verschillende diameters, 5 verschillende materialen, en 5 verschillende kleuren, dan komt u dat dus op 10x5x5x5 = 1250 producten te staan!! Dit probleem kan omzeild worden door extra velden te gebruiken in plaats van product opties, maar dan kan er bijvoorbeeld geen voorraad bij gehouden worden en zijn er nog diverse andere beperkingen. Logivert en Biedmeer kennen dit probleem niet omdat het aantal producten daar onbeperkt is. Dus als u producten verkoopt met veel optionele mogelijkheden, dan zou ik biedmeer gebruiken omdat Logivert sowieso een "no go" is.

Re: Logivert 6 - recht op service of wens?

60
Elektrobert schreef:Sorry, maar dit is geen klacht, maar slechts een vraag of ik recht heb op hulp of dat ik inderdaad hiervoor moet betalen. Ook vraag ik of eventueel iemand mij kan helpen, omdat ik geblokkeerd ben op het Logivert forum en daar mijn vraag niet kan stellen.

Het is zeer incorrect om mijn achternaam te vermelden en ik wil dan ook vragen deze te verwijderen. Grote klasse!

Ik heb gereageerd naar Logivert op het feit dat ik moet betalen, maar van de zijde van Logivert is geen reactie geweest. U ziet het als wens en ik begrijp niet dat men niet meedenkt met de klant, omdat de klant een net product wil hebben.
Ook ik ben geblokkeerd vanwegen dat ik een mening op hun forum heb gezet.
Alleen wil logivert positieve berichten hebben en geen negatieve.
Ik ben zelf bij logivert forum gebannen omdat ik volgens hun negatieve berichten had geschreven en dit mocht niet waar is een forum dan voor ? men kan gewoon niet tegen de waarheid als hun verteld wordt dat het programma niet goed werkt worden ze boos.
Mensen begin niet aan het programma.