Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Cathelijne
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 november 2013

Overstappen naar andere webwinkel ja of nee?

23 november 2013

Goede avond allemaal!

Heb me vanavond geamuseerd aan een proefversie van een SEOshop. Nu heb ik het idee dat deze shop er (nu al ) veel proffesioneler uit ziet dan wat ik had..

ter vergelijking : http://www.realperro.nl (huidige shop) http://real-perro.webshopapp.com/ (proefversie shop)

Er staat verder nog geen en halve informatie op, ging me even puur om de uitstraling.

Nu komt de vraag, STEL dat ik echt wil overstappen : Waar moet ik rekening mee houden? Kan ik de domeinnaam zo meenemen, blijf ik gewoon online tijdens de overstap. Doet IDEAL, Afterpay enz het ook tijdens de overstap of lig je er een paar uur (of dagen uit) ?

Zijn er mensen die hier ervaring hebben?

Ook als jullie denken dat het geen slimme zet is hoor ik het graag

Alvast bedankt!
 
TiaID
Berichten: 402
Lid geworden op: 13 juli 2011
Contacteer:

Re: Overstappen naar andere webwinkel ja of nee?

23 november 2013

Het is inmiddels enkele jaren geleden dat ik heb gewerkt met Seoshop, dus ik kan je helaas niet helpen.

Wat ik je wel even aan wil geven, is dat je met opensource mogelijkheden zoals opencart, en alle andere ook een professionele uitstraling kunt krijgen. Wil je er weinig geld in steken, dan koop je voor een paar euro al een hele mooie template en je bent klaar ....

Kijk daar ook eens naar voordat je echt overstapt naar Seoshop. Het kan je maandelijks dan wat geld besparen.
 
Cathelijne
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 november 2013

Re: Overstappen naar andere webwinkel ja of nee?

23 november 2013

Ik heb nu een webwinkel bij mijnwebwinkel en daar heb ik ook al maandelijkse kosten van dus dat is zowiezo geen probleem.

Wil wel echt alles zelf kunnen aanpassen.

Ging me meer even om de uitstraling van de webshop. Lees namelijk overal dat de uitstraling van de webshop cruciaal kan zijn voor je conversie.
 
TiaID
Berichten: 402
Lid geworden op: 13 juli 2011
Contacteer:

Re: Overstappen naar andere webwinkel ja of nee?

23 november 2013

Dat klopt , maar ook met een opensource optie kan je zelf alles aanpassen en in veel gevallen nog wel maar als bij een winkel onder licentie.

Maar goed , was gewoon even een tip om ook naar die opties te kijken als je toch over wilt stappen.

Is toch mooi meegenomen als je dat maandbedrag kan besparen ;-)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Cathelijne
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 november 2013

Re: Overstappen naar andere webwinkel ja of nee?

23 november 2013

Wat is eigenlijk precies het verschil met open source? Moet je dan verstand hebben van html?
 
PEOquick
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 september 2013

Re: Overstappen naar andere webwinkel ja of nee?

23 november 2013

Ik zou wel wat meer onderzoek doen voordat je overstapt. Want je hebt het nu over SEOshop, maar er zijn vele mogelijkheden en opties. Daar hangen allemaal verschillende prijskaartjes aan. Volgens mij is SEOshop wel wat aan de dure kant.

Uiterlijk van de webwinkel is zeer zeker belangrijk. Daarom is de vraag of je niet beter kunt investeren in maatwerk design in plaats van een duurdere licentie. Want linksom of rechtsom blijft het ook afhankelijk van de gene die de webwinkel opzet.

Als je vindt dat je bij Mijnwebwinkel dat niet kan, dan is dat zeker een overstap waard. Maar een overstap doe je volgens mij niet zomaar. Verdiep je dan ook goed in alle mogelijkheden zodat je niet over een half jaar weer zit! En neem daarbij ook het kosten aspect mee. Elke (maandelijkse) euro die je extra uitgeeft aan de software, kun je niet stoppen in de marketing! En dat wordt steeds belangrijker omdat de concurrentie alleen maar groter wordt. (Stel dat je 30 euro extra p/m kwijt bent aan een licentie, had je deze 30 euro ook kunnen besteden aan Adwords, wat bezoekers oplevert)

Een gehele maatwerk webwinkel (lees vaak open source) is over het algemeen de beste optie als je echt iets unieks wilt en je bent in alles flexibel. Zeker de moeite waard om naar te kijken! (zie ook topics hierover op het forum wat de beste keuzes zijn)

Wil je toch de cloud omgevingen, verdiep je dan eens in alle partijen en maak daar een afweging in of Mijnwebwinkel nog de juiste keuze is. Een vergelijk is o.a. hier te vinden: http://www.webwinkelsucces.nl/webwinkel ... rgelijken/

Dan de andere antwoorden op je vragen:

1. Betaalsystemen zijn redelijk eenvoudig te verhuizen. Alleen wil het soms wel eens verschillen met de instellingen. Ik zou tijdelijk een ander betaalsysteem nemen zonder maandelijkse kosten en tijdens de verhuizing op 1 van de 2 webwinkels zetten. Kan je nooit wat mis gaan.
2. Het verhuizen gaat vaak wel zonder problemen. Door de wijziging van DNS kan het zijn dat sommige klanten op de ene webwinkel landen en de andere op de andere. Maar op zich mis je daar geen klanten door natuurlijk. Zet je TTL (time to life, hosting providers weten wat dit is) zo laag mogelijk om zo veel mogelijk dit probleem te voorkomen!
3. Denk goed na over je SEO! Zorg dat alle linkjes blijven werken of dat ze een 301 hebben naar de nieuwe. Want anders kan je dat wel eens meer kosten dan dan een nieuw design oplevert!
 
Cathelijne
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 november 2013

Re: Overstappen naar andere webwinkel ja of nee?

23 november 2013

Dankjewel voor je reactie!

Heb nu al bijna besloten om niet voor SEOshop te gaan. Bij de vergelijkinssite is in principe biedmeer al genoeg voor wat ik graag wil en seoshop bied heel veel wat ik niet ga gebruiken.. en dat zijn de kosten ook niet waard natuurlijk. DUs ik ga me even amuseren aan een biedmeer shop.. Enigste wat daar wel is is dat er geen onbeperkt data verkeer is maar 7500 MB, Wat moet ik me daarbij voorstellen?
 
PEOquick
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 september 2013

Re: Overstappen naar andere webwinkel ja of nee?

23 november 2013

Dataverkeer is al het verkeer wat van en naar jouw webwinkel gaat. Elke bezoeker download onder water de webpagina met alle plaatjes. De grootte van de plaatjes en de pagina's samen met het aantal bezoekers bepalen dus het dataverkeer.

Elke provider kent dit eigenlijk wel. De ene werkt echter met FUP (Fair Use Policy, of te wel, kom je over een vaak niet beschreven grens, dien je extra te betalen) en de ander werkt met harde limieten waarna je extra moet betalen waardoor je direct weet waar je aan toe bent maar waardoor je wat minder "speelruimte" hebt.

Of 7500MB genoeg is, kan ik helaas niet oordelen. Dat is helemaal afhankelijk van hoe groot de pagina's zijn en hoeveel bezoekers je hebt. Misschien weet je oude provider dit?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Overstappen naar andere webwinkel ja of nee?

23 november 2013

Of 7500MB genoeg is, kan ik helaas niet oordelen. Dat is helemaal afhankelijk van hoe groot de pagina's zijn en hoeveel bezoekers je hebt. Misschien weet je oude provider dit?
Sinds 2010 is de gemiddelde webpagina in omvang verdubbeld tot 1,25 MB. Daarmee komen we op 7.500 MB per maand / 1,25 MB per pagina = 6.000 pagina's per maand. Dat is maar zo'n 200 pagina's per dag. Leuk voor een hobbysite, maar verder ver onder de maat.
 
Cathelijne
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 november 2013

Re: Overstappen naar andere webwinkel ja of nee?

23 november 2013

Dat houd in dat als er 200 pagina's bekeken zijn de website eruit ligt?
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Overstappen naar andere webwinkel ja of nee?

23 november 2013

In het geval van Biedmeer een waarschuwing, als je over de 8gb gaat en je geeft geen enkele reactie dan gaat dat denk ik wel gebeuren.

Wat betreft Ward zijn berekening. Wij hebben tot nu toe (deze maand..) 5k bezoekers met 40k aan actie's en 7300mb verstookt. Valt mij nog mee eigenlijk, geen idee waarom..
 
Cathelijne
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 november 2013

Re: Overstappen naar andere webwinkel ja of nee?

23 november 2013

Ik las ook dat je evt data kunt bijkopen op de website. Als het echt uit de hand loopt kan ik dat altijd nog doen, alleen jammer dat ze daar geen prijzen van vermelden.

Ben ondertussen begonnen aan de layout op de gratis versie van biedmeer. Was blij verrast door alle mogelijkheden die ik bij mijnwebwinkel niet had.

Ik denk dat ik er al bijna uit ben.. vind alleen de overstap van Afterpay naar Klarna jammer.. maar dat is een erg klein detail denk ik. En heb geen idee of ik 'zomaar' weg kan bij Afterpay.. Eventjes uitzoeken dus .
 
cristallo
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 september 2009

Re: Overstappen naar andere webwinkel ja of nee?

23 november 2013

Beste Cathelijne,

wij zijn al zo'n 5 jaar tevreden gebruiker van Seohop. Inderdaad maandelijkse kosten, variabel afhankelijk van de omzet. Voor die kosten hadden we vele andere dingen kunnen doen, maar hadden we anders ook zoveel bezoekers/conversie etc. gehad? Dat blijft altijd de vraag. Wij zijn iig erg tevreden over de balans daarin.

Wij maken ook bij lange na niet gebruik van alle functies, maar wij blijven wel altijd behoorlijk up-to-date met nieuwe functies als we die willen, wat dan weer geen extra kosten voor ons geeft wat elders misschien wel het geval is of weer veel meer tijd kost om het goed te implementeren.

Wij draaien erg goed, daarom houden wij het voorlopig bij Seoshop. Wij hebben geen verstand (en nu zeker geen tijd meer) om ons te verdiepen in open source of iets anders. Dat gaat pas als we het rustiger krijgen (maar dan hebben we wrs ook reden om ergens anders te oriënteren :D ).
Bij ons sluit Seoshop goed aan op onze eigen situatie / mogelijkheden. Het pakket dat je kiest moet m.i. ook aansluiten bij de gebruiker, jij in dit geval. Dus kijk naar verschillende opties.

Wat jouw vragen betreft over iDeal etc., die kun je het beste bij Seoshop neerleggen, dat weet ik zo niet. Volgens mij ga je bij een evt. overstap ook niet offline.

Succes iig met je keuzes. Mocht je verdere vragen hebben over het gebruik van Seoshop (dus geen technische vragen), laat ze me dan even weten per e-mail of pb.
 
Cathelijne
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 november 2013

Re: Overstappen naar andere webwinkel ja of nee?

23 november 2013

\

Inderdaad maandelijkse kosten, variabel afhankelijk van de omzet. .

Betaal je meer aan SEOshop als je meer omzet maakt?
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Overstappen naar andere webwinkel ja of nee?

23 november 2013

Tegenwoordig niet meer volgens mij, althans niet in de offerte die ik mocht ontvangen.

Wat betreft het dataverbruik bij Biedmeer, volgens mij betaal ik ergens tussen de 3,50 en 7,50 per maand extra voor onbeperkt dataverkeer.
 
Cathelijne
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 november 2013

Re: Overstappen naar andere webwinkel ja of nee?

23 november 2013

oh dat valt wel mee dan, heb ondertussen de layout bij biedmeer al bijna klaar. Denk dat ik mijn keuze gemaakt hebt voor biedmeer.nl

Ga er nog een paar nachtjes over slapen en dan kan ik in de loop van de volgende week overstap gaan regelen denk ik zo.

Iedereen in ieder geval bedankt voor alle hulp en informatie!!
 
PEOquick
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 september 2013

Re: Overstappen naar andere webwinkel ja of nee?

24 november 2013

Jan, dat zal wel komen doordat er ook nog o.a. browser cache is. Dat is Ward denk ik in zijn berekening vergeten. En daarnaast dus helemaal ook afhankelijk hoe groot alle data is.
 
cristallo
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 september 2009

Re: Overstappen naar andere webwinkel ja of nee?

24 november 2013

Beste Cathelijne,
om even terug te komen op je vraag: wij betalen een % van de omzet met een vastgesteld minimum bedrag per maand. Dus idd, hoe meer omzet, des te meer provisie aan Seoshop (in absolute euro's uiteraard). Maar wij zitten altijd boven het mininum bedrag.

Succes met de verdere ontwikkelingen.
 
SEOshop e-Commerce
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 november 2013

Re: Overstappen naar andere webwinkel ja of nee?

27 november 2013

\

Inderdaad maandelijkse kosten, variabel afhankelijk van de omzet. .

Betaal je meer aan SEOshop als je meer omzet maakt?

Beste Cathelijne,

De maandelijkse kosten zijn sinds 2013 fixed. Dit betekent dat je een abonnement af kan nemen voor een vast bedrag. http://www.seoshop.nl/prijzen/
Voorheen hanteerde SEOshop een pricing op basis van commissie!

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
 
marvinmuller
Berichten: 67
Lid geworden op: 08 november 2010
Contacteer:

Re: Overstappen naar andere webwinkel ja of nee?

02 februari 2014

Ik zie dat u inmiddels van mijnwebwinkel naar biedmeer bent overgestapt.
Heeft dit goed uitgepakt?

Ik zie het Afterpay logo op uw website staan, als ik het goed heb begrepen heeft Biedmeer dit niet maar zal dit wel toegevoegd gaan worden.
Elektro installatie materialen? Bij Euro-electronics.nl vind u ze allemaal voordelig en snel.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Overstappen naar andere webwinkel ja of nee?

02 februari 2014

Ik zie dat u inmiddels van mijnwebwinkel naar biedmeer bent overgestapt.
Heeft dit goed uitgepakt?

Ik zie het Afterpay logo op uw website staan, als ik het goed heb begrepen heeft Biedmeer dit niet maar zal dit wel toegevoegd gaan worden.
Dan zou je toch eerst even onderzoek moeten doen of dit klopt of niet. Als ik bij haar wil afrekenen kan ik gewoon met Afterpay afrekenen. Alleen bij de demo-omgeving staat het er niet tussen.

Wel vind ik het aantal % (3,40%) voor Paypal erg hoog. 2 a 2,5% zou ik dan aannemen om een beetje fifty-fifty te spelen.
 
marvinmuller
Berichten: 67
Lid geworden op: 08 november 2010
Contacteer:

Re: Overstappen naar andere webwinkel ja of nee?

02 februari 2014

Vreemd aangezien ik zelf ook bij Biedmeer zit, deze optie wordt niet geboden...
Ik juich het trouwens wel toe, dit is een degelijke aanbieder voor achteraf betalen.
Elektro installatie materialen? Bij Euro-electronics.nl vind u ze allemaal voordelig en snel.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Overstappen naar andere webwinkel ja of nee?

02 februari 2014

Misschien als extra toevoeging dan? Weet ook niet hoe het zit.
 
marvinmuller
Berichten: 67
Lid geworden op: 08 november 2010
Contacteer:

Re: Overstappen naar andere webwinkel ja of nee?

02 februari 2014

Is al duidelijk, dit gaat via een omweg.

Biedmeer komt binnenkort wel met deze mogelijkheid!
Elektro installatie materialen? Bij Euro-electronics.nl vind u ze allemaal voordelig en snel.
 
Cathelijne
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 november 2013

Re: Overstappen naar andere webwinkel ja of nee?

02 februari 2014

De overstap is me zeer uitstekend bevallen. Opvallend is dat mijn zoekwoorden sinds de overstap ook enorm gestegen zijn...

Wat betreft Afterpay. Dit gaat inderdaad via een omweg wat tijdelijk is omdat de koppeling eraan zit te komen. Gelukkig mag ik alles handmatig invoeren.. nadeel alleen is als een klant geweigert word de klant niet direct de melding krijgt maar dat ik dit moet mailen..
 
marvinmuller
Berichten: 67
Lid geworden op: 08 november 2010
Contacteer:

Re: Overstappen naar andere webwinkel ja of nee?

02 februari 2014

Geen last van een dip gehad in de zoekresultaten dan?

Op wat voor termijn zijn de zoekresultaten verbeterd als ik vragen mag?
Elektro installatie materialen? Bij Euro-electronics.nl vind u ze allemaal voordelig en snel.
 
Cathelijne
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 november 2013

Re: Overstappen naar andere webwinkel ja of nee?

02 februari 2014

Ik heb geen last gehad van een dip. Mijn zoekresultaten stonden altijd rond pagina 7/8 of lager. En ze zijn gewoon langzaam aan gaan stijgen en sinds vorige week heb ik meerdere zoekwoorden op 1 en top 10. Ben nu 2 a 2,5 maand over..
 
marvinmuller
Berichten: 67
Lid geworden op: 08 november 2010
Contacteer:

Re: Overstappen naar andere webwinkel ja of nee?

02 februari 2014

Dat is mooi meegenomen dan, zonder extra inzet?
Of wel met ingave van de meta gegevens?
Elektro installatie materialen? Bij Euro-electronics.nl vind u ze allemaal voordelig en snel.
 
Cathelijne
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 november 2013

Re: Overstappen naar andere webwinkel ja of nee?

02 februari 2014

Bij mijnwebwinkel kun je meta gegevens alleen op pagina niveau ingeven, bij biedmeer op product niveau dus daar zal het grootste verschil in zitten.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht