wachtwoord geven aan nieuwe aanbieder bij overstap

1
Goedemorgen, Ik ga overstappen van de ene aanbieder naar de andere aanbieder.
Nu vraagt de nieuwe aanbieder om het wachtwoord van de beheeromgeving van de oude aanbieder ( dit is niet verplicht)

Zij gebruiken dit om al mijn artikelen over te zetten.

Nu lijkt mij dit wel handig want het scheelt enorm veel tijd, maar zij kunnen dus wel overal bij en ook bij mijn orders en klantenbestand enz..

heeft iemand hier ervaring mee??

Re: wachtwoord geven aan nieuwe aanbieder bij overstap

2
Cathelijne schreef:Nu lijkt mij dit wel handig want het scheelt enorm veel tijd, maar zij kunnen dus wel overal bij en ook bij mijn orders en klantenbestand enz..
Dat kunnen ze straks in de nieuwe omgeving in theorie ook. Als daar je zorgen liggen, gelden die dus breder en voor langere tijd.

Het is echter heel gebruikelijk dat ontwikkelaars toegang krijgen tot de omgeving van de klant.

Je kunt ze anders tijdelijk toegang verlenen, bijvoorbeeld een week, en daarna het wachtwoord wijzigen.

Re: wachtwoord geven aan nieuwe aanbieder bij overstap

4
Je kunt ze anders tijdelijk toegang verlenen, bijvoorbeeld een week, en daarna het wachtwoord wijzigen.
Wil je helemaal op save spelen, kan je daarna ook de database toegang voorzien van een nieuw wachtwoord (ook de wachtwoorden in de php config pagina's niet vergeten) en die van alle emailaccounts en de FTP toegang.

Dan heb je na de overstap een nieuwe frisse start, maar dan kunnen ze je ook niet meer helpen.
Als het de webhoster betreft, die kan er toch wel bij (ook al hebben ze jou persoonlijke ww niet).
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.