Op zoek naar een nieuwe webshop

1
Hallo allemaal,

Ik gebruik al een aantal jaar shopfactory. Helaas is de verkoop fors gedaald en zijn mijn kosten nu veel hoger dan wat mijn webwinkel opbrengt. Ik ben op zoek naar een andere mogelijkheid, zonder dat ik hier maandelijkse kosten voor moet betalen. Heeft iemand een idee? Er is een exportmogelijkheid in shopfactory dus de producten kunnen geëxporteerd worden.
Dank je wel alvast.
Anita

Re: Op zoek naar een nieuwe webshop

2
Ik ben op zoek naar een andere mogelijkheid, zonder dat ik hier maandelijkse kosten voor moet betalen.
Dat is eigenlijk onmogelijk. Er zijn altijd kosten voor webhosting, een domeinnaam, SSL certificaten, updates, back-ups, support en server onderhoud.

Of je nu voor open-source kiest of webwinkel-onder-licentie, je kan niet om deze kosten heen.

Wij van EasyWebshop houden de kosten van onze software zo laag mogelijk, terwijl we toch een compleet webshop pakket hebben. Er is uiteraard ook een importfunctie.

Neem onze software dus zeker in je vergelijking op!
EasyWebshop

Re: Op zoek naar een nieuwe webshop

3
Bedankt voor je bericht.
Uiteraard blijven de kosten voor de domeinnaam en hosting. Dat is logisch. Ik heb nu een pakket van shopfactory, daarnaast nog een hostingpartij en dan nog mijn domeinnaam registratie. Al deze kosten per maand tikken behoorlijk aan. En ik wil af van de kosten van shopfactory. Deze zijn veels te hoog.
Gr
Anita

Re: Op zoek naar een nieuwe webshop

4
anitajh schreef:Bedankt voor je bericht.
Uiteraard blijven de kosten voor de domeinnaam en hosting. Dat is logisch. Ik heb nu een pakket van shopfactory, daarnaast nog een hostingpartij en dan nog mijn domeinnaam registratie. Al deze kosten per maand tikken behoorlijk aan. En ik wil af van de kosten van shopfactory. Deze zijn veels te hoog.
Gr
Anita
Ik zie prijzen van 30,- en iets hoger. Als dat het verschil maakt tussen winst en verlies is er iets niet goed. Wellicht kun je beter proberen je verkopen omhoog te krikken door uit te zoeken waarom ze lager zijn.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Op zoek naar een nieuwe webshop

6
henk-k schreef:
anitajh schreef:Bedankt voor je bericht.
Uiteraard blijven de kosten voor de domeinnaam en hosting. Dat is logisch. Ik heb nu een pakket van shopfactory, daarnaast nog een hostingpartij en dan nog mijn domeinnaam registratie. Al deze kosten per maand tikken behoorlijk aan. En ik wil af van de kosten van shopfactory. Deze zijn veels te hoog.
Gr
Anita
Ik zie prijzen van 30,- en iets hoger. Als dat het verschil maakt tussen winst en verlies is er iets niet goed. Wellicht kun je beter proberen je verkopen omhoog te krikken door uit te zoeken waarom ze lager zijn.
Inderdaad, als de kost van € 30 te hoog is.. Waarom nog naar iets anders uitkijken?
Zelfs overstappen naar een ander systeem gaat je geld kosten.

Opensource is inderdaad een goed idee hier

Re: Op zoek naar een nieuwe webshop

7
Opensource kost ook geld. Sowieso de hosting, SSL erin(?).
Wil je een "eigen gezicht" en hebt geen verstand van de materie dan kost je minimaal enkele honderden Euro's om een leuke site te laten maken.

Echter, als de webshop hosting ervoor zorgt dat je verlies draait dan moet je snel zoeken waar het probleem ligt of je verlies pakken en simpelweg stoppen met jouw webwinkel.

Re: Op zoek naar een nieuwe webshop

8
Zoals eerder gezegd, ga eerst na of het wel rendabel is om door te gaan.
Denk hierbij vooral aan het verhogen van het aantal orders. Is daar budget voor? Zo niet, stoppen.

Wanneer je over wilt stappen naar Open source software ben je ook aardig wat kwijt qua maandelijkse kosten.

Denk hierbij aan hosting, SSL, dozen, verzending, marketing etc.

Re: Op zoek naar een nieuwe webshop

9
Als je als ondernemer de vaste kosten van... laten we zeggen... 100 euro per maand niet kunt opbrengen en je omzet is ook al niet hoog genoeg om deze lasten te dragen..

Moet je je dan niet gaan afvragen of je uberhaupt wel het ondernemerschap kunt uitvoeren?
Want dat is niet alleen cashen hoor. Zeker niet.
Ook investeren, risico dragen en nog veel meer zaken doen mee.

Wil je wel ondernemen?
Is denk ik een betere vraag om te beantwoorden dan op zoek te gaan naar een goedkopere oplossing.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Op zoek naar een nieuwe webshop

10
Als je als ondernemer de vaste kosten van... laten we zeggen... 100 euro per maand niet kunt opbrengen en je omzet is ook al niet hoog genoeg om deze lasten te dragen..
Ik denk dat je hier moeilijk een getal kan opplakken. De ene ondernemer is de andere niet. Enkele voorbeelden:

- Een start-up begint altijd met heel weinig omzet. Soms is het beter om software te huren en zo de risico's in te perken. Elk webshoppakket heeft wel een exportfunctie, dus later overstappen naar iets anders is altijd mogelijk.

- Sommige producten zijn seizoensgebonden. Wij hebben bijvoorbeeld klanten die in de zomer 1 maand de duurste versie nemen en tijdens de rest van het jaar de goedkoopste versie.

- Veel webwinkels zijn een hobby project of een parttime activiteit. Het gaat om een kleinere omzet, daarom gaan deze webwinkeliers meestal op zoek naar een betaalbare oplossing.

Ik heb het gevoel dat Anita vooral op zoek is naar een webshop met een lage kostprijs die ze zelf kan opzetten.
EasyWebshop

Re: Op zoek naar een nieuwe webshop

11
Mee eens, maar ze is al een stuk verder natuurlijk en weet dat ze de huidige kosten niet kan of wil dragen.
Dus dan weet je dat je de kosten die je nu maakt niet kunt opbrengen doordat de shop niet genoeg winst maakt.

Dan los je dat dus niet op door over te stappen.
Want veel goedkoper dan nu zal niet echt gaan lukken.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Op zoek naar een nieuwe webshop

12
Hartelijk dank voor alle berichten. Ik wil er zeker niet mee stoppen. Ik ga alles eens goed bekijken en besluit dan wat ik ga doen. Nogmaals hartelijk dank voor het meedenken allemaal.
Gr Anita

Re: Op zoek naar een nieuwe webshop

13
Houd er ook rekening mee dat bij een verhuizing url's kunnen wijzigen en Google je op een andere (waarschijnlijk slechtere) positie in de zoekresultaten zet. Als daar bij komt dat enkele links niet goed werken, kan je verkoop nog verder teruglopen. Het hoeft niet, maar is zeker niet onmogelijk indien niet alle kennis aanwezig is.

Re: Op zoek naar een nieuwe webshop

14
Ik las je post en moest aan m'n eigen hosting denken bij http://www.datact.nl, zij leveren namelijk telefonische support en kunnen automatisch opensource paketten voor je installeren op de hosting die jij afneemt. Je kan daar terecht voor 10 euro per maand en je kan je eigen webshop ontwerp (laten) maken.