Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Teb
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 maart 2014

Productgroepen (kleurvariatie make-up) voor Strato webwinkel

07 maart 2014

Hallo Allemaal,

Als nieuwe gebruiker, eerst even een korte introductie;
Wij zijn begonnen aan een webwinkel voor make-up. Ik heb in eerste instantie een excel tabel gemaakt met producten per leverancier. In dit bestand heb ik per product ook de prijzen ingevoerd, kleurvariatie etc. Dit leek mij handig als leidraad om de webwinkel op te zetten en eventuele wijzigingen in het assortiment etc bij te houden. Een hoop werk maar ik hoop dat ik er straks profijt van heb.

Nu komt mijn vraag:

In Strato basic (het pakket wat wij hebben gekozen om mee te beginnen) maak ik verschillende producten aan en voeg variaties toe. Per product heb ik een productgroep aangemaakt, en binnen die productgroep de kleuren. Maar nu komt het, er zijn maar 10 productgroepen beschikbaar. Dus nu kom ik er achter dat ik dus kleuren moet toevoegen aan de bestaande productgroepen.

1. Had ik de productgroepen beter kunnen verdelen over verschillende producten (per merk bijvoorbeeld 5 in totaal) ?
2. Is er een bepaalde workflow die ik moet hanteren voor deze productgroepen (rekening houdende met straks als er nieuwe producten bijkomen) ?
3. Hoe beperkend is werken met maximaal 10 productgroepen, iemand hier ervaring mee ?
4. Weet iemand of en hoe ik de ingevoerde kleurvariaties kan opslaan of exporteren zodat ik mocht ik de groepen opnieuw indelen, deze kan importeren i.p.v. alle variaties opnieuw invoeren.

Voor de duidelijkheid, per product heb ik nu een nieuw productgroep aangemaakt, dus 4 productgroepen voor oogschaduw bijvoorbeeld.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Productgroepen (kleurvariatie make-up) voor Strato webwi

07 maart 2014

Hallo Allemaal,

Als nieuwe gebruiker, eerst even een korte introductie;
Wij zijn begonnen aan een webwinkel voor make-up. Ik heb in eerste instantie een excel tabel gemaakt met producten per leverancier. In dit bestand heb ik per product ook de prijzen ingevoerd, kleurvariatie etc. Dit leek mij handig als leidraad om de webwinkel op te zetten en eventuele wijzigingen in het assortiment etc bij te houden. Een hoop werk maar ik hoop dat ik er straks profijt van heb.

Nu komt mijn vraag:

In Strato basic (het pakket wat wij hebben gekozen om mee te beginnen) maak ik verschillende producten aan en voeg variaties toe. Per product heb ik een productgroep aangemaakt, en binnen die productgroep de kleuren. Maar nu komt het, er zijn maar 10 productgroepen beschikbaar. Dus nu kom ik er achter dat ik dus kleuren moet toevoegen aan de bestaande productgroepen.

1. Had ik de productgroepen beter kunnen verdelen over verschillende producten (per merk bijvoorbeeld 5 in totaal) ?
2. Is er een bepaalde workflow die ik moet hanteren voor deze productgroepen (rekening houdende met straks als er nieuwe producten bijkomen) ?
3. Hoe beperkend is werken met maximaal 10 productgroepen, iemand hier ervaring mee ?
4. Weet iemand of en hoe ik de ingevoerde kleurvariaties kan opslaan of exporteren zodat ik mocht ik de groepen opnieuw indelen, deze kan importeren i.p.v. alle variaties opnieuw invoeren.

Voor de duidelijkheid, per product heb ik nu een nieuw productgroep aangemaakt, dus 4 productgroepen voor oogschaduw bijvoorbeeld.
Je gebruikt dus Strato Webshop basic. Ik heb geen idee hoe dat eruit ziet in de backend en vraag mij af of je ook wel zoiets zou willen van Strato.

Basispakket: 10 pagina's/categorieën
Aantal variaties: 200
Productvariatie-kenmerken: 5
Gedefinieerde producttypes: 10
Product-kenmerken: 10

En verder in het lijstje heb je niet, dus erg beperkt! Duur pakket voor eigenlijk bijna niets!

Het opmaken van pakbonnen, facturen & creditnota's (incl. UPS tracking code) kun je niet eens met jouw pakket doen. Als de standaard er niet uit ziet of je kunt je eigen logo er niet eens in zetten dan heb je gewoon pech of je betaald €20,- in de maand. Tenzij het er wel goed uit ziet maakt het niet uit, maar bijvoorbeeld bij Magento is de standaard factuur/pakbon een verschrikkelijk iets.

Antwoord op je vragen:
1. Had ik de productgroepen beter kunnen verdelen over verschillende producten (per merk bijvoorbeeld 5 in totaal) ? Dat denk ik dan wel, want je bent heel erg beperkt. Sowieso oogschaduw is 1 productgroep (in mijn ogen) en het merk is er 1.
2. Is er een bepaalde workflow die ik moet hanteren voor deze productgroepen (rekening houdende met straks als er nieuwe producten bijkomen) ? Ik heb geen idee, ik denk dat je zo beperkt bent met Strato dat je heel snel iets anders wilt. Hopelijk zit je nog in de testfase en kun je het dus opzeggen.
3. Hoe beperkend is werken met maximaal 10 productgroepen, iemand hier ervaring mee ?
Als de producten iets zijn als categorieën of zo, dan is het heel erg beperkt. Zelf heb ik al in mijn menubalk 9 categorieën en dan heb ik niet over alle merken die ik apart als categorie heb en vele sub-categorieën die zijn aangemaakt. Bijvoorbeeld: make-up >> oogschaduw.
4. Weet iemand of en hoe ik de ingevoerde kleurvariaties kan opslaan of exporteren zodat ik mocht ik de groepen opnieuw indelen, deze kan importeren i.p.v. alle variaties opnieuw invoeren. Nee, nogmaals ik weet totaal niet hoe Strato webshop eruit ziet en hoe het werkt. En als ik dit allemaal zo lees dan wil ik er niet eens mee werken.

Waarom kijk je niet naar WooCommerce van WordPress, SumoStore of zelfs Magento (zwaarder pakket)?
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht