Re: Mijn Webwinkel Pro +

31
Remko schreef:Waar wel op gelet moet/kan worden, is dat Logivert zelf, na het omvallen van Easy Computing, een nieuwe versie uit heeft gebracht met enkele grote aanpassingen. Zie hiervoor: http://www.logivert.com/blog/2010/12/update-55/.
Deze nieuwe versie wordt dus niet verkocht met het Easy Computing logo.

Ik neig zelf naar de aanschaf van MWW Pro+, alhoewel een open-source oplossing ook voordelen biedt. Twijfel, twijfel...
Gr, Remko
Op de website van Logivert is :
1. de laatste update voor iedereen te downloaden.
2. de laatste pre-release voor iedereen te downloaden.
N.B. De pre-release heeft verbeteringen tov de laatste update, maar misschien ook nog enkele fouten.

Re: Mijn Webwinkel Pro +

32
Tot nu toe kan je in Mijn Webwinkel 5 van Logivert nog steeds geen eigen metatags toevoegen:
1. aan alle extra pagina's.
2. aan alle groepen.
3. aan alle subgroepen.
Het programma maakt de metatags van bovenstaande pagina's automatisch aan,
door de titel of de eerste x karakters tekst op een pagina over te nemen.

Bij de extra pagina's wordt de description-metatag automatisch gevuld met de eerste x karakters van de extra pagina.
Hierdoor wordt de description-metatag meestal midden in een woord wordt afgebroken.
En Google neemt de description-metatag 1 op 1 over als beschrijving bij de zoek-resultaten !
Zo'n Google-beschrijving ziet er daardoor onbeholpen en slordig uit.

Kennelijk hebben de metatags nog steeds geen prioriteit bij Logivert .....
Dat is een grote onderschatting van het belang van de description metatag.
De description-metatag is zeer belangrijk voor je Google-vermelding op een pagina met zoekresultaten.
En dus voor het doorklik-gedrag op je Google vermelding van zoekers.
Aanpassen van metatags is de makkelijkste manier om meer bezoekers naar je site te krijgen.
Wat nu dus niet kan voor bovengenoemde pagina's.

Vreemd genoeg hebben de pagina's op de Logivert-website geen description metatag !

Re: Mijn Webwinkel Pro +

33
Wat ik ook minder vind is dat symbolen en kaders via het logivert programma in firefox anders worden weergegeven.
Heb het gemeld, maar ik denk niet dat ze er iets aan gaan doen.

Had ook op meer support verwacht.

Re: Mijn Webwinkel Pro +

34
veke schreef:Wat ik ook minder vind is dat symbolen en kaders via het logivert programma in firefox anders worden weergegeven.
Heb het gemeld, maar ik denk niet dat ze er iets aan gaan doen.

Had ook op meer support verwacht.
Dat komt nog wel.
Er zijn veel browsers, die regelmatig veranderen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Mijn Webwinkel Pro +

35
Verder is de Canonical-metatag een serie database opdrachten met meestal de titel erin.
De Canonical metatag wordt bij Google onder de beschrijving getoond,
en verschijnt in je browser in het adres-venster bovenin.

Bij de subgroepen ontbreekt zelfs de titel in de canonical-metatag, zodat je een serie commando's ziet zoals index.php , item w , action x , group y , lang z.

Zo'n canonical metatag staat slordig en geeft zoekers weinig informatie.
En het nodigt zoekers niet uit om op je Google vermelding te klikken.

Daarom is het zeer wenselijk dat je zelf de canonical-metatag kan invullen.
Of dat Mijn Webwinkel 5 dit automatisch doet met alleen informatieve woorden, zoals de pagina-titel.

Re: Mijn Webwinkel Pro +

36
MrCactus schreef:Tot nu toe kan je in Mijn Webwinkel 5 van Logivert nog steeds geen eigen metatags toevoegen:
1. aan alle extra pagina's.
2. aan alle groepen.
3. aan alle subgroepen.
Het programma maakt de metatags van bovenstaande pagina's automatisch aan,
door de titel of de eerste x karakters tekst op een pagina over te nemen.

Bij de extra pagina's wordt de description-metatag automatisch gevuld met de eerste x karakters van de extra pagina.
Hierdoor wordt de description-metatag meestal midden in een woord wordt afgebroken.
En Google neemt de description-metatag 1 op 1 over als beschrijving bij de zoek-resultaten !
Zo'n Google-beschrijving ziet er daardoor onbeholpen en slordig uit.

Kennelijk hebben de metatags nog steeds geen prioriteit bij Logivert .....
Dat is een grote onderschatting van het belang van de description metatag.
De description-metatag is zeer belangrijk voor je Google-vermelding op een pagina met zoekresultaten.
En dus voor het doorklik-gedrag op je Google vermelding van zoekers.
Aanpassen van metatags is de makkelijkste manier om meer bezoekers naar je site te krijgen.
Wat nu dus niet kan voor bovengenoemde pagina's.

Vreemd genoeg hebben de pagina's op de Logivert-website geen description metatag !
Meta tags zijn inderdaad zeer belangrijk. Daarom maakt het programma ze dus ook aan. Bij de belangrijkste onderdelen (index pagina en productpagina's) kunt u ze al handmatig wijzigen als u de geoptimaliseerde tags die het programma zelf aanmaakt niet geschikt vindt. Voor de extra pagina's en de groepspagina's is het nog niet mogelijk om handmatig af te wijken van de door het programma aangemaakte tags.
Dit staat nog steeds hoog in onze prioriteiten lijst, we hebben echter tot nu toe aan nog belangrijkere punten gewerkt.
LogiVert - ERP, E-commerce, CRM & POS in één

Re: Mijn Webwinkel Pro +

37
MrCactus schreef:Verder is de Canonical-metatag een serie database opdrachten met meestal de titel erin.
De Canonical metatag wordt bij Google onder de beschrijving getoond,
en verschijnt in je browser in het adres-venster bovenin.

Bij de subgroepen ontbreekt zelfs de titel in de canonical-metatag, zodat je een serie commando's ziet zoals index.php , item w , action x , group y , lang z.

Zo'n canonical metatag staat slordig en geeft zoekers weinig informatie.
En het nodigt zoekers niet uit om op je Google vermelding te klikken.

Daarom is het zeer wenselijk dat je zelf de canonical-metatag kan invullen.
Of dat Mijn Webwinkel 5 dit automatisch doet met alleen informatieve woorden, zoals de pagina-titel.
Canonical tags geven aan zoekmachines door onder welke URL een pagina geïndexeerd dient te worden. Dit dient een bestaande URL te zijn. Als een pagina op meerdere manieren (meerder URL’s) benaderd kan worden, zorgt de Canonical tag ervoor dat de zoekmachines dit als één pagina herkennen en het niet als dubbele content gaan zien.
Het is dus niet mogelijk om zelf een URL te “verzinnen” het dient namelijk een “geldige” URL te zijn. In alle Canonical tags die het LogiVert programma genereert zijn titels van de pagina’s opgenomen. De overige (zeer beperkte) codes zijn noodzakelijk om een “geldige” URL te verkrijgen.
Deze URL’s zijn dus geoptimaliseerd voor goede indexering doordat de titelteksten daarin zijn opgenomen.
LogiVert - ERP, E-commerce, CRM & POS in één

Re: Mijn Webwinkel Pro +

38
logivert schreef:
MrCactus schreef:Verder is de Canonical-metatag een serie database opdrachten met meestal de titel erin.
De Canonical metatag wordt bij Google onder de beschrijving getoond,
en verschijnt in je browser in het adres-venster bovenin.

Bij de subgroepen ontbreekt zelfs de titel in de canonical-metatag, zodat je een serie commando's ziet zoals index.php , item w , action x , group y , lang z.

Zo'n canonical metatag staat slordig en geeft zoekers weinig informatie.
En het nodigt zoekers niet uit om op je Google vermelding te klikken.

Daarom is het zeer wenselijk dat je zelf de canonical-metatag kan invullen.
Of dat Mijn Webwinkel 5 dit automatisch doet met alleen informatieve woorden, zoals de pagina-titel.
Canonical tags geven aan zoekmachines door onder welke URL een pagina geïndexeerd dient te worden. Dit dient een bestaande URL te zijn. Als een pagina op meerdere manieren (meerder URL’s) benaderd kan worden, zorgt de Canonical tag ervoor dat de zoekmachines dit als één pagina herkennen en het niet als dubbele content gaan zien.
Het is dus niet mogelijk om zelf een URL te “verzinnen” het dient namelijk een “geldige” URL te zijn. In alle Canonical tags die het LogiVert programma genereert zijn titels van de pagina’s opgenomen. De overige (zeer beperkte) codes zijn noodzakelijk om een “geldige” URL te verkrijgen.
Deze URL’s zijn dus geoptimaliseerd voor goede indexering doordat de titelteksten daarin zijn opgenomen.
1. Het programma maakt dynamische URL's aan met zeer veel codes erin.
MWW heeft deze codes nodig om de juiste pagina tevoorschijn te halen.
Een stap om zo'n dynamische URL om te zetten in een leesbare tekst ontbreekt.
De gebruiker kan het niet doen, en het programma doet het ook niet.

Zo'n dynamische URL zou je zelf voor elke pagina handmatig kunnen herschrijven in een .htaccess bestand.
Zie bijv. http://www.traffic-builders.com/kennisb ... hines.html

2. Zoals al eerder gezegd staat de titeltekst niet in elke (dynamische) URL !
Dit in tegenstelling tot wat Logivert hierboven aangeeft.

De titeltekst ontbreekt in de URL's van alle subgroepen en subsubgroepen.
In deze URL's staan alleen codes.
In de pagina's van de index, hoofdgroepen en extra pagina's staat tussen de code inderdaad de pagina-titel.

Re: Mijn Webwinkel Pro +

39
MrCactus schreef:1. Het programma maakt dynamische URL's aan met zeer veel codes erin.
MWW heeft deze codes nodig om de juiste pagina tevoorschijn te halen.
Een stap om zo'n dynamische URL om te zetten in een leesbare tekst ontbreekt.
De gebruiker kan het niet doen, en het programma doet het ook niet.

Zo'n dynamische URL zou je zelf voor elke pagina handmatig kunnen herschrijven in een .htaccess bestand.
Zie bijv. http://www.traffic-builders.com/kennisb ... hines.html

2. Zoals al eerder gezegd staat de titeltekst niet in elke dynamische URL !
Dit in tegenstelling tot wat Logivert hierboven aangeeft.

De titeltekst ontbreekt in de URL's van alle subgroepen en subsubgroepen.
In deze URL's staan alleen codes.
In de pagina's van de index, hoofdgroepen en extra pagina's staat tussen de code inderdaad de pagina-titel.
1. Er is zeker niet "zeer veel" code in de url's opgenomen dit is beperkt en zeker als u naar de url kijkt zoals vermeld bij de Canonical tag.
Wat betreft dynamische url's raad ik u aan volgende pagina van Google te raadplegen:
http://googlewebmastercentral.blogspot. ... -urls.html

2. Zoekmachines indexeren de url zoals vermeld in de Canonical tag. In deze tag worden wel degelijk de titelteksten opgenomen.
LogiVert - ERP, E-commerce, CRM & POS in één

Re: Mijn Webwinkel Pro +

40
logivert schreef:2. Zoekmachines indexeren de url zoals vermeld in de Canonical tag. In deze tag worden wel degelijk de titelteksten opgenomen.
1. De vermelde URL in het adresveld bevat voor alle pagina's van subgroepen alleen code.
2. de canonical tag voor alle subpagina's bevat ....
alleen code !
Dus geen titel-teksten.

Voor alle duidelijkheid:
Er is een verschil tussen het indexeren door Google en de vermelde description op een resultaat-pagina van Google.
Al sta je nog zo hoog in Google, als de tekst van je vermelding niet deugt mis je veel bezoekers.

De description bij Google bestaat voor groepen en subgroepen bijv. uit:
1. je pagina-titel van een of twee woorden.
Met daarachter de niet relevante subtitel van je website l
2. een door Google uitgezochte tekst, omdat de door het programma "geoptimaliseerde" description-tag hetzelfde is als de pagina-titel van een of twee woorden.

Kortom, hier is nog veel winst te behalen voor Logivert, en nog veel meer voor de gebruikers van dit programma !

Re: Mijn Webwinkel Pro +

41
logivert schreef:Meta tags zijn inderdaad zeer belangrijk. Daarom maakt het programma ze dus ook aan. Bij de belangrijkste onderdelen (index pagina en productpagina's) kunt u ze al handmatig wijzigen als u de geoptimaliseerde tags die het programma zelf aanmaakt niet geschikt vindt. Voor de extra pagina's en de groepspagina's is het nog niet mogelijk om handmatig af te wijken van de door het programma aangemaakte tags.
Dit staat nog steeds hoog in onze prioriteiten lijst, we hebben echter tot nu toe aan nog belangrijkere punten gewerkt.
Tja, de pagina's van groepen, subgroepen en extra pagina's zijn ook heel belangrijk.
Hier bevinden zich vaak de landings-pagina's met veel tekst en zoekwoorden.

Re: Mijn Webwinkel Pro +

42
MrCactus schreef:Kortom, hier is nog veel winst te behalen voor Logivert, en nog veel meer voor de gebruikers van dit programma !
Klopt inderdaad wat betreft de subgroepen (en in mindere maten bij groepen en extra pagina's). Vergeet echter niet dat dit al zeer lang uitgebreid mogelijk is bij de aller belangrijkste pagina's, namelijk: de index en artikel/product pagina's.
LogiVert - ERP, E-commerce, CRM & POS in één

Re: Mijn Webwinkel Pro +

43
logivert schreef:
MrCactus schreef:Kortom, hier is nog veel winst te behalen voor Logivert, en nog veel meer voor de gebruikers van dit programma !
Klopt inderdaad wat betreft de subgroepen (en in mindere maten bij groepen en extra pagina's). Vergeet echter niet dat dit al zeer lang uitgebreid mogelijk is bij de aller belangrijkste pagina's, namelijk: de index en artikel/product pagina's.
Tja,
een andere vraag is wat de aller belangrijkste pagina's zijn.
Dat kan per website verschillen.
Iets voor een nieuw onderwerp ?

Maar nogmaals, met een goed geschreven description-tag kan je het aantal klikken op je Google vermelding zelfs verdubbelen ....
Als dit niet voor elke pagina kan, dan mis je bezoekers.
Alleen zie je niet hoeveel bezoekers je mist ....

Re: Mijn Webwinkel Pro +

45
MrCactus schreef:Zie hier waarom een goede description-metatag belangrijk is:
Deel-1 : http://www.karelgeenen.nl/12/zo-klikken ... -google-1/
Deel-2 : http://www.karelgeenen.nl/14/zo-klikken ... -google-2/
LOL, maar Karel Geenen himself staat bij het zoekwoord SEO bij mij pas op SERP-pagina 12 en dan lees ik zijn blog ook nog :)

De description-metatag is een typisch geval van een marginale meeropbrengst: pas nádat je content en structuur op orde zijn, levert het meetbaar wat op.
StoreCore.io

Re: Mijn Webwinkel Pro +

46
Als Google de description-metatag voor een pagina vermeld,
dan kan een verbeterde tekst enorm veel meer bezoekers genereren.
Bezoekers die eerst niet op je Google-vermelding klikten omdat de tekst hen niet aansprak.

De description-metatag heeft weinig invloed op je Google-positie in de zoekresultaten (SERP),
maar heel veel gevolgen voor het klikgedrag van bezoekers.

Daarom zou het fijn zijn als je in MWW-5 van Logivert voor elke pagina zelf de metatags kan invullen.