Wel of niet aanpassen voor tablet. Biedmeer specifiek.

1
Tot op heden heb ik mijn webshop altijd dezelfde layout meegegeven voor tablets als voor een normale computer.

Sinds een week heb ik de optie van biedmeer aangezet voor de layout van de mobiele website. Op een ipad of tablet bestaat de site nu dus uit tabs. Hierbij moet men vrij vaak doorklikken om bij de items te komen en de foto's op productnivo te zien.
Het hele grafische aspect van de site is nu uiteraard weg.

Aangezien de tijd te kort is om het verschil in conversie te meten heb ik er nu al erg mijn twijfels bij:
- volgens mij was de site prima te navigeren op een tablet in de volledige versie
- het is nu erg kaal en zakelijk

Zijn er mensen die ervaring hebben met conversie verschillen bij het aan of uitzetten van mobiele layout bij Biedmeer websites?

Re: Wel of niet aanpassen voor tablet. Biedmeer specifiek.

2
Kan alleen zeggen van mijn eigen website, staat hier op forum ook artikel over. via desktop zitten we op rond de 4% conversie. Mobiel/tablet op 1% door gebrek aan template.
Bij mobiel gebruik is leesbaarheid denk ik belangrijker dan leuke banners en grafische zaken. Daarnaast mobiel/tablet blijft toenemen dus zul je er iets voor moeten doen. Mijn advies zet aan, bekijk het 2 maanden en kijk naar je conversie.

Re: Wel of niet aanpassen voor tablet. Biedmeer specifiek.

3
Je zou "mobiel" eigenlijk moeten splitsen in tablets enerzijds en smartphones anderzijds.

Een regulier webontwerp is op de meeste tablets tegenwoordig heel goed te genieten, zolang je vooral de hotspots (klikvlakken) groot genoeg maakt. Praktisch betekent dit vooral: grote knoppen, grote pictogrammen en alle productfoto's en logo's aanklikbaar maken.

Een smartphone is andere koek. Daarbij is het scherm zó klein dat een speciaal ontwerp inderdaad dringend gewenst is en waarschijnlijk ook substantieel beter converteert.
StoreCore.io

Re: Wel of niet aanpassen voor tablet. Biedmeer specifiek.

4
In biedmeer kun je aangegeven of de mobiele weergave alleen op smartphone's wordt getoond of ook op tablets.
Wij hebben ervoor gekozen om de mobiele variant alleen op smartphone's te tonen. Met de designtrends en goede schermen op tablets kun je de reguliere site gewoon op een tablet gebruiken.

Mits je inderdaad wat regeltjes toepast zoals Ward al aangeeft.

Conversie is bij ons als boven beschreven. Wel worden er andere soorten produkten gekocht. Ik noem het serviceprodukten in ons geval.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Wel of niet aanpassen voor tablet. Biedmeer specifiek.

5
Ik heb nu inderdaad de mobiele layout alleen voor smartphones aangezet. Vanavond maar eens flink in de analytics duiken om te kijken wat afgelopen week gedaan heeft.

Onze producten en site zijn bijzonder grafisch ingesteld dus voorlopig lijkt mij inderdaad dat een normale weergave voor tablets het beste is.