Biedmeer en Clicky statistieken

1
Sinds kort heb ik een webwinkel bij Biedmeer en ik heb een vraag over de statistieken.

Aangezien Cookies verplicht zijn, heb ik deze aanstaan. Maar hierdoor zijn de statistieken niet betrouwbaar, omdat een bezoeker die de cookies niet accepteert, niet wordt meegeteld.
Als ik het goed begrijp, geldt dit voor zowel de Biedmeer- als de Clicky-statistieken.

Is er een manier om ondanks de cookies toch alle bezoekers te zien? Of weet iemand hoe de verhouding ongeveer ligt tussen bezoekers die cookies wel en niet accepteren?

Ik ben gewoon benieuwd hoeveel mensen er op de site komen.

Re: Biedmeer en Clicky statistieken

2
Het is juist omgekeerd: cookies maken de statistieken betrouwbaarder.

Als je cookies uitschakelt óf bezoekers cookies weigeren, zijn tellingen van bezoekersaantallen echter nog steeds redelijk nauwkeurig. Het is dan alleen lastiger om een onderscheid te maken tussen terugkerende bezoekers (met cookie) en nieuwe bezoekers (zonder cookie).

Op de langere termijn vervaagt het onderscheid helemaal, omdat browsers oudere cookies automatisch verwijderen wanneer de cookie jar vol is.
StoreCore.io

Re: Biedmeer en Clicky statistieken

3
Ward schreef:Het is juist omgekeerd: cookies maken de statistieken betrouwbaarder.

Als je cookies uitschakelt óf bezoekers cookies weigeren, zijn tellingen van bezoekersaantallen echter nog steeds redelijk nauwkeurig. Het is dan alleen lastiger om een onderscheid te maken tussen terugkerende bezoekers (met cookie) en nieuwe bezoekers (zonder cookie).

Op de langere termijn vervaagt het onderscheid helemaal, omdat browsers oudere cookies automatisch verwijderen wanneer de cookie jar vol is.
Het idee dat ik heb, maar misschien kan iemand anders dat bevestigen, is dat bezoekers die cookies weigeren, helemaal niet geteld worden. In ieder geval niet in de statistieken van Biedmeer.

Tot nu toe heb ik altijd gewerkt met websites die statistieken tonen m.b.v. Awstats, Urchin, etc, en daar maakt het niet uit of er cookies zijn of niet.