Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Vanalleswat
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 november 2014

SEOshop of Magento

07 november 2014

Goedemiddag,

Wij zijn een bedrijf met een aantal webwinkels.
Onze grootste webwinkel hebben wij momenteel draaien onder mijnwebwinkel.nl

Hier draaien wij meer dan € 300000 omzet mee, maar inmiddels hebben we het maximale uit het systeem gehaald.

Ons rest de vraag, en wat nu?

Seoshop of magento zijn twee verschillende systemen. Seoshop is dan wel huur constructie en Magento is open source, maar voor beiden blijven er maandelijkse kosten ontstaan als je een duidelijke door ontwikkeling verwacht.

Wat zou jullie keuze zijn?
Tevreden twee jaar aan de slag met SEOshop of direct in het diepe springen met een Magento?
Magento lijkt ons lastig en hiervoor moeten we altijd weer ontwikkelaars inschakelen (behoorlijk kostenplaatje).

Omdat we van niets afkomen € 19,- in de maand, is een bedrag voor een Magento ontwikkeling tussen de €5000 en 10000 euro veel geld. Daarnaast blijft natuurlijk je hosting en continue ontwikkeling spelen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: SEOshop of Magento

14 november 2014

Hier draaien wij meer dan € 300000 omzet mee, maar inmiddels hebben we het maximale uit het systeem gehaald. [...] Omdat we van niets afkomen € 19,- in de maand, is een bedrag voor een Magento ontwikkeling tussen de €5000 en 10000 euro veel geld. Daarnaast blijft natuurlijk je hosting en continue ontwikkeling spelen.
Wees reëel: op een omzet van meer dan € 300.000 moet je met gemak € 3.000 per jaar kunnen uitgeven aan het soepel en snel up-and-running houden van je webwinkels. Dat is zelfs een uitzonderlijk bescheiden bedrag: minder dan 1 procent van de omzet!

Ik zou de som daarom anders maken. Minimaal € 3.000 per jaar is € 9.000 over een periode van 3 jaar. Investeer dat dan als bijvoorbeeld:

5.000 + 2.000 + 2.000

of

6.000 + 1.500 + 1.500

De initiële verbouwing en het redesign vormen je grootste kostenpost. Daarmee kun je het dan ongeveer 3 jaar uitzingen, waarmee je in jaar 2 en jaar 3 nog steeds een fatsoenlijk bedrag per jaar overhoudt. In jaar 4 ben je daarna weer toe aan een grotere investering.
 
pro-websites_nl
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2015

Re: SEOshop of Magento

02 mei 2015

Magento lijkt ons lastig en hiervoor moeten we altijd weer ontwikkelaars inschakelen (behoorlijk kostenplaatje).


Weet niet precies wat je hier mee bedoeld en waar je de ontwikkelaars vandaan haalt maar ik denk dat je je kosten aardig overdreven hebt of je betaald ontwikkelaars hier in Nederland.

Persoonlijk is mijn mening hierover als je tevreden bent met SEO shop zou ik hier zeker bij blijven ook zij blijven zich door ontwikkelen.

en als je toch (de sprong in het diepe) wil maken met Magento.

start een dochter site op onder magento. en maak hier een test run van . (voel eerst met je tenen of het water wel lekker warm is ;) )
Hosting voor 1 euro per maand ? http://www.pro-websites.nl
Webshop of Blog starten ? Magento / Wordpress ? binnen 1 click geïnstalleerd.
 
nayonowe
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 maart 2015
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: SEOshop of Magento

17 mei 2015

Ik zou met deze omzet zeker gaan voor Magento.
Puur gezien de mogelijkheden!

Maar zoals al eerder gezegd ook mijnwebwinkel of seoshop ontwikkelen door.
Waarom benader je mijnwebwinkel niet en vraag je of ze een script puur voor jou webwinkel willen maken?

En anders ga een proeven met magento. De tip die ik je wel wil meegeven, ga niet voor een hostingpakketje van 1 euro per maand. Magento heeft behoorlijk wat eisen en wil een lekkere server hebben.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Morris
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 juni 2015
Contacteer:

Re: SEOshop of Magento

28 juli 2015

Ben benieuwd wat het uiteindelijk geworden is. Hopelijk kan je nog antwoorden.

Heb je voor SEOshop gekozen, wat zijn je ervaringen? Ik ben immers bezig aan een review over SEOshop en hoor graag zoveel mogelijk ervaringen.

Daarnaast ben ik ook erg benieuwd of een webwinkel met toch wel zo'n hoge omzet voldoende heeft aan een SaaS oplossing.
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: SEOshop of Magento

29 juli 2015

Spammer.....
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!