Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Flop Factory

06 december 2014

Nu een vraagje namens mijn man. Sinds februari gebruikt hij Shop Factory voor zijn site. Hij heeft iedere keer problemen. Ook al een keer veel geld uitgegeven voor telefonische hulp. De fouten liggen altijd bij hem. Men kon namelijk geen fouten vinden. Hij heeft namelijk een Apple.

Twee weken geleden eindelijk een deskundig iemand achter de computer gehad, die het bestand heeft bekeken en heeft moeten constateren dat er inderdaad een fout in de software zit. Mijn man moet nu geduldig wachten op een oplossing, maar hij is het zat. Vanaf februari klungelt hij al aan.

Hij kan niet echt verder met zijn site. Er zitten al honderden uren werk in. Er kan niet besteld worden. Prijzen verdwijnen spontaan. De winkelwagen is opeens leeg...De site ziet er ook niet uit, want het vervangen van plaatjes werkt ook niet. Je moet geluk hebben. Al gewerkt met en zonder beveiliging, maar het resultaat blijft hetzelfde.

Wat zijn je rechten met computersoftware?
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Flop Factory

06 december 2014

Je zou verwachten dat als je een pakket afneemt dat het ook werkt en zodra er echt veel te veel uren in gaat zitten om geholpen te worden. Zeker afgescheept te worden met het ligt aan jou? De software hoort overal te werken of je nou via Safari werkt, Chrome, Firefox of whatever het moet gewoon normaal werken.

Zo niet, dan zou je ze in gebreken kunnen stellen. Alle conversatie verzamelen, bewijzen en er een rechtsbijstand erop zetten.
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Flop Factory

06 december 2014

Hij is voortdurend afgescheept, want als het door Shopfactory werd uitgetest hadden ze geen problemen. Hij heeft nu gelukkig zwart op wit dat het een fout in de software is.
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Flop Factory

07 december 2014

zojuist een bestelling gedaan.
Bij mij werkte alles goed.
Ook de betaling ging zonder problemen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Flop Factory

07 december 2014

zojuist een bestelling gedaan.
Bij mij werkte alles goed.
Ook de betaling ging zonder problemen.
Volgens mij ging het om een andere shop, elektrobert draait volgens mij niet op shopfactory!

Wij gebruiken al ruim 5 jaar e-pages, over de software zijn we erg tevreden, maar missen de diverse koppelingen met de Nederlandse markt. De asnbieder is helaas een ander verhaal, bij een storing/update zijn ze harder op zoek naar een excuus om het probleem af te schuiven dan het probleem op te lossen. Het internationale forum biedt gelukkig goede ondersteuning (ook vanuit de ontwikkelaars zelf)

Wij hebben nog geen Nederlandse SAAS oplossing gevonden die aan onze verwachtingen/eisen voldoet.
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Flop Factory

07 december 2014

Het ging inderdaad om de site van mijn man. Na diverse updates zijn de problemen er langzaam meer en meer ingeslopen.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Flop Factory

07 december 2014

Hij is voortdurend afgescheept, want als het door Shopfactory werd uitgetest hadden ze geen problemen. Hij heeft nu gelukkig zwart op wit dat het een fout in de software is.
Ja, dat is echt vervelend. Idem dat je zelfs met open source software en helemaal als het gratis afgescheept kan worden met bug (fout) melden. Of bouwers van plugins die dan zeggen, wij hebben het probleem niet, dus zal wel door een andere plugin komen en zoek het maar uit.

Terwijl er even wordt vergeten dat PHP continue in beweging is en vandaag alles soepel loopt en morgen door bepaalde updates dat weer op de server gebeurt eventueel alles in de soep kan laten lopen.

En moet zeggen dat de branche van webwinkeliers toch wel een branche is waarbij mensen een stuk meer geduld hebben dan in bepaalde andere branches. Dan zeggen ze vandaag tegen jou dat ze A willen, maar eigenlijk wilde ze dat al vorige week hebben, dus of je nu even in 5 min A kan maken en zo niet dan zoeken ze wel een ander.

Zo werkt het niet, daarnaast zijn bug fixes één van de belangrijkste i.p.v. focus leggen op nieuwe mogelijkheden. Want als je 100 bugs hebt en je lost ze niet op, maar je geeft mensen wel van alles want dat willen ze graag (of je hebt ze dat belooft) dan stapelt het probleem zich alleen maar verder op.

Sowieso zijn er maar 2 vormen waar mijn interesses naar uit zouden blijven gaan als het gaat om webshop onder licentie: MijnWebwinkel en Biedmeer. Ik heb ook voor iemand met Luondo gewerkt, maar daar gaan mijn haren rechtovereind staan. Nu weet ik wel waar alles onder staat, maar de logica is ver te zoeken en uiteindelijk moest ik 3 templates aanmaken om een beetje een fatsoenlijke webshop te krijgen. Niet echt aan te raden dus, tenzij je geld genoeg hebt zodat iemand er mee kan stoeien.

Ik zat even te kijken en als je €30,- moet betalen per maand (laagste prijs) zou je toch het één en ander moeten verwachten. Een soort Logivertachtig iets, ik zou van dit soort software afstappen. Het geeft alleen maar hoofdpijn en dat is niet nodig. Heb liever hoofdpijn door een gratis Open Source pakket, dan dat je minimaal al €30,- voor een stukje software betaald en je wordt als een hond behandeld.
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Flop Factory

07 december 2014

Ik heb hem ook al geadviseerd om over te stappen op Biedmeer. Hij is nog niet zo lang bezig. Een overstap is nog gemakkelijk.

Ik vind het in ieder geval wel heel leuk dat Serviesonline bij mij heeft besteld!
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Flop Factory

08 december 2014

Vandaag een nieuwe update en patch ontvangen. Alles werkt weer. Jammer, dat het zo lang heeft moeten duren.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Flop Factory

08 december 2014

Vandaag een nieuwe update en patch ontvangen. Alles werkt weer. Jammer, dat het zo lang heeft moeten duren.
Dat ze daar inderdaad zo'n 10 maanden over doen is wel heel erg lang. Als de shop niet zo lang bestaat? Dan zou ik aanraden over te stappen.
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Flop Factory

08 december 2014

Sinds 21 november was het helemaal mis.....Je post hier en er komt opeens een oplossing, maar dat zal wel een toevallige samenloop van omstandigheden zijn. Ik adviseer hem ook om over te stappen naar Biedmeer en hier geen verdere energie meer in te stoppen.

Het is inderdaad vanaf het begin al tobben....

Maar luisteren mannen naar hun vrouw?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Flop Factory

08 december 2014

Als je er in februari aan begint en je begin december nog loopt te tobben, dan zou ik wel weten hoe een goed voornemen voor 1 januari luidt...

Wat Zyra zegt, herken ik inderdaad wel: vreemd genoeg zijn webwinkeliers soms té geduldig. Maar 10 maanden is een hele zware bevalling, ook voor mannen. :)
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Flop Factory

08 december 2014

Als je er in februari aan begint en je begin december nog loopt te tobben, dan zou ik wel weten hoe een goed voornemen voor 1 januari luidt...

Wat Zyra zegt, herken ik inderdaad wel: vreemd genoeg zijn webwinkeliers soms té geduldig. Maar 10 maanden is een hele zware bevalling, ook voor mannen. :)
Klopt, té geduldig is ook niet goed. Maar vandaag zeuren tegen bouwers dat je iets wilt hebben en het eigenlijk vorige week al af had moeten zijn is totaly not done!
 
wawagee
Berichten: 178
Lid geworden op: 02 november 2013

Re: Flop Factory

08 december 2014



Maar luisteren mannen naar hun vrouw?
Hebben wij de keuze dan ?
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Flop Factory

08 december 2014



Maar luisteren mannen naar hun vrouw?
Hebben wij de keuze dan ?
Zolang je niet te eigenwijs bent heb je heus wel de keuze als man zijnde ;). En wie niet luisteren wil, moet het later dan maar voelen. :lol:
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Flop Factory

09 december 2014

Misschien een leuk cadeautje voor de Kerst :-)
 
shopfactory
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 augustus 2010
Contacteer:

Re: Flop Factory

06 januari 2015

Toch even een reactie vanuit ShopFactory op dit topic.

Deze klant heeft inderdaad (inmiddels 11 maanden geleden) onze software gekocht. We hebben zojuist ons verkoop CRM en supportsysteem gecontroleerd op berichten/tickets van elektrobert en hebben alleen enkele pre-sales vragen van voor de aankoop kunnen vinden en slechts 1 supportticketmelding in het supportsysteem.

Deze supportvraag was van 21 november 2014. Deze ticket is door onze support binnen een paar uur beantwoord met een verzoek om meer informatie waarna we op 24 november (1 werkdag later) hebben erkend dat het probleem in de software zat.
Vervolgens is er op 8 december (11 werkdagen naa het aanmaken van de ticket) een fix verschenen waarmee dit probleem is opgelost.
Met vriendelijke groeten,
John
ShopFactory Sales
http://www.shopfactory.com
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Flop Factory

07 januari 2015

In februari heeft mijn man bijna EUR 200,= betaald om het programma werkend op zijn Mac te krijgen. De support, waar wij recht op hadden, was al opgegaan aan de uitleg en het overzetten van Logivert naar Shop Factory. Dit was namelijk betaalde support! Slechts EUR 90,= (exclusief BTW) per uur! Ik neem aan dat deze factuur bij u bekend is. Dit is aftersales!

Vanaf dag 1 waren er problemen. Uw collega Johan heeft regelmatig in onze computer gekeken via Team Viewer. Bestanden zijn er opgestuurd, maar het probleem lag altijd bij ons, want bij jullie werkte het programma wel goed.

Je denkt dan in eerste instantie dat het dan toch aan de Mac ligt, maar ook op de Sony Vaio deden dezelfde problemen zich voor.

Totdat op een dag de bestelfunctie niet meer werkt. Je neemt contact op via het contactformulier, maar men reageert niet. Mijn man werkt als installateur buitenshuis, dus hij is pas laat thuis. Hij kan moeilijk bellen tijdens kantooruren. In november legt mijn man eindelijk contact met iemand, die direct via de Team Viewer meekijkt en constateert dat er wel iets mis is. Niet kunnen bestellen betekent geen inkomsten! Maar ook hier doet u luchtig over. Het mag niet zo lang duren, voordat er een oplossing wordt aangeboden. Wij hebben weer onze bestanden opgestuurd.

Na de fix was het inderdaad weer mogelijk om te bestellen, maar nu doen de volgende problemen zich voor:
- programma loopt voortdurend vast, waardoor alle ingevoerde producten verdwijnen.
- plaatjes in tabel worden kruisjes en na diverse malen de site online zetten worden ze pas zichtbaar

Het is een beetje flauw om te beweren, dat wij geen verder contact hebben gehad met uw bedrijf. Een verontschuldiging was beter op zijn plaats geweest. Ook vanwege het feit dat men niet kon bestellen op de website van mijn man. Dit kost klanten, dus inkomsten.
 
stephan93
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 september 2014
Locatie: klaaswaal
Contacteer:

Re: Flop Factory

07 januari 2015

In februari heeft mijn man bijna EUR 200,= betaald om het programma werkend op zijn Mac te krijgen. De support, waar wij recht op hadden, was al opgegaan aan de uitleg en het overzetten van Logivert naar Shop Factory. Dit was namelijk betaalde support! Slechts EUR 90,= (exclusief BTW) per uur! Ik neem aan dat deze factuur bij u bekend is. Dit is aftersales!

Vanaf dag 1 waren er problemen. Uw collega Johan heeft regelmatig in onze computer gekeken via Team Viewer. Bestanden zijn er opgestuurd, maar het probleem lag altijd bij ons, want bij jullie werkte het programma wel goed.

Je denkt dan in eerste instantie dat het dan toch aan de Mac ligt, maar ook op de Sony Vaio deden dezelfde problemen zich voor.

Totdat op een dag de bestelfunctie niet meer werkt. Je neemt contact op via het contactformulier, maar men reageert niet. Mijn man werkt als installateur buitenshuis, dus hij is pas laat thuis. Hij kan moeilijk bellen tijdens kantooruren. In november legt mijn man eindelijk contact met iemand, die direct via de Team Viewer meekijkt en constateert dat er wel iets mis is. Niet kunnen bestellen betekent geen inkomsten! Maar ook hier doet u luchtig over. Het mag niet zo lang duren, voordat er een oplossing wordt aangeboden. Wij hebben weer onze bestanden opgestuurd.

Na de fix was het inderdaad weer mogelijk om te bestellen, maar nu doen de volgende problemen zich voor:
- programma loopt voortdurend vast, waardoor alle ingevoerde producten verdwijnen.
- plaatjes in tabel worden kruisjes en na diverse malen de site online zetten worden ze pas zichtbaar

Het is een beetje flauw om te beweren, dat wij geen verder contact hebben gehad met uw bedrijf. Een verontschuldiging was beter op zijn plaats geweest. Ook vanwege het feit dat men niet kon bestellen op de website van mijn man. Dit kost klanten, dus inkomsten.
Ik zou stoppen bij hun en je geld terug eisen. Je verwacht dat dit gewoon werkt en dat doet het niet dus kan je wettelijk gezien je geld gewoon terug krijgen. Dan kan je beter een webshop maken bij mijnwebwinkel of seo shop.
Ik maak zelf ook webshops dus kan je ook helpen als je wilt.
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Flop Factory

07 januari 2015

Het is een beslissing, die mijn man moet nemen. Hij heeft angst voor het overzetten van de bestanden. Dit is bij mij ook niet goed verlopen. Ik zeg ook steeds dat hij over moet naar Biedmeer en zijn geld moet terugvragen.

Hij heeft al zo weinig tijd, maar hij verdoet nu zijn tijd.
 
stephan93
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 september 2014
Locatie: klaaswaal
Contacteer:

Re: Flop Factory

07 januari 2015

Het is een beslissing, die mijn man moet nemen. Hij heeft angst voor het overzetten van de bestanden. Dit is bij mij ook niet goed verlopen. Ik zeg ook steeds dat hij over moet naar Biedmeer en zijn geld moet terugvragen.

Hij heeft al zo weinig tijd, maar hij verdoet nu zijn tijd.
Dat kan ik me voorstellen ja dat kan vervelend zijn natuurlijk maar dit is helemaal niks. Dan kan je nog beter helemaal opnieuw beginnen naar mijn mening
 
stephan93
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 september 2014
Locatie: klaaswaal
Contacteer:

Re: Flop Factory

07 januari 2015

Ik kreeg net dit privé bericht ik gok dat dat naar jouw had gemoeten xd

Beste,

Ik stuur even een prive bericht naar u. Graag zou ik willen weten wat de naam van de shop van uw man is. Dan kan ik dit even nakijken. We zullen dan direct atie ondernemen om te cahterhalen wat er precies aan de hand is.

Kunt u ons even wat gegevens sturen, zoals de naam van de shop en wellicht de accountnaam van de software?

Met vriendelijke groeten,
John
ShopFactory sales

Onderwerptitel: Flop Factory

stephan93 schreef:
Elektrobert schreef:
In februari heeft mijn man bijna EUR 200,= betaald om het programma werkend op zijn Mac te krijgen. De support, waar wij recht op hadden, was al opgegaan aan de uitleg en het overzetten van Logivert naar Shop Factory. Dit was namelijk betaalde support! Slechts EUR 90,= (exclusief BTW) per uur! Ik neem aan dat deze factuur bij u bekend is. Dit is aftersales!

Vanaf dag 1 waren er problemen. Uw collega Johan heeft regelmatig in onze computer gekeken via Team Viewer. Bestanden zijn er opgestuurd, maar het probleem lag altijd bij ons, want bij jullie werkte het programma wel goed.

Je denkt dan in eerste instantie dat het dan toch aan de Mac ligt, maar ook op de Sony Vaio deden dezelfde problemen zich voor.

Totdat op een dag de bestelfunctie niet meer werkt. Je neemt contact op via het contactformulier, maar men reageert niet. Mijn man werkt als installateur buitenshuis, dus hij is pas laat thuis. Hij kan moeilijk bellen tijdens kantooruren. In november legt mijn man eindelijk contact met iemand, die direct via de Team Viewer meekijkt en constateert dat er wel iets mis is. Niet kunnen bestellen betekent geen inkomsten! Maar ook hier doet u luchtig over. Het mag niet zo lang duren, voordat er een oplossing wordt aangeboden. Wij hebben weer onze bestanden opgestuurd.

Na de fix was het inderdaad weer mogelijk om te bestellen, maar nu doen de volgende problemen zich voor:
- programma loopt voortdurend vast, waardoor alle ingevoerde producten verdwijnen.
- plaatjes in tabel worden kruisjes en na diverse malen de site online zetten worden ze pas zichtbaar

Het is een beetje flauw om te beweren, dat wij geen verder contact hebben gehad met uw bedrijf. Een verontschuldiging was beter op zijn plaats geweest. Ook vanwege het feit dat men niet kon bestellen op de website van mijn man. Dit kost klanten, dus inkomsten.


Ik zou stoppen bij hun en je geld terug eisen. Je verwacht dat dit gewoon werkt en dat doet het niet dus kan je wettelijk gezien je geld gewoon terug krijgen. Dan kan je beter een webshop maken bij mijnwebwinkel of seo shop.
Ik maak zelf ook webshops dus kan je ook helpen als je wilt.
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Flop Factory

08 januari 2015

Ik heb geen privé bericht gehad, maar de gegevens zijn al bekend naar aanleiding van alle conflicten en het uitgemaakte ticket. Bij Elektrobas doen zich dezelfde problemen voor. Twee verschillende templates, dus daar ligt het ook niet aan.
 
stephan93
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 september 2014
Locatie: klaaswaal
Contacteer:

Re: Flop Factory

08 januari 2015

Ik heb geen privé bericht gehad, maar de gegevens zijn al bekend naar aanleiding van alle conflicten en het uitgemaakte ticket. Bij Elektrobas doen zich dezelfde problemen voor. Twee verschillende templates, dus daar ligt het ook niet aan.
Ja dat dacht ik al. Maar ik denk ik laat het toch even weten :P
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Flop Factory

14 januari 2015

Op 8 januari heb ik ook een pb gehad. Deze heb ik beantwoord, maar tot op heden heb ik niets meer vernomen.

Dus toch slechts bedoeld om te laten zien hoe goed en serieus ze als bedrijf bezig zijn in verband met de komende Webwinkel Vakdagen.
 
stephan93
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 september 2014
Locatie: klaaswaal
Contacteer:

Re: Flop Factory

14 januari 2015

Op 8 januari heb ik ook een pb gehad. Deze heb ik beantwoord, maar tot op heden heb ik niets meer vernomen.

Dus toch slechts bedoeld om te laten zien hoe goed en serieus ze als bedrijf bezig zijn in verband met de komende Webwinkel Vakdagen.
Waarschijnlijk ja. Echt slecht.. Ik zou er echt gewoon mee stoppen en gewoon via een ander gaan werken.
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Flop Factory

14 januari 2015

Misschien moet hij deze actie weer ondernemen :-(

http://www.easyaddin.nl/contents/nl/d131.html
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Flop Factory

14 januari 2015

In 2006 was dit soort software helemaal hip natuurlijk maar ik kan me niet voorstellen dat iemand in 2015 nog voor zo'n oplossing zou gaan. Ook die website die je aangeeft lijkt direct uit 2006 te komen.

Het is "even" werk maar er komt toch een tijd dat je zult overstappen naar een andere oplossing en je daarna voor je hoofd slaat dat je het niet eerder hebt gedaan.